Україна Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 03 жовтня 2013 р. Справа № 805/13476/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Постановлено у нарадчій кімнаті. Суддя Донецького окружного адміністративного суду Троянова О.В., розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом: Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (м. Київ) до Приватного акціонерного товариства «Укрінкомліз» (м. Макіївка) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн., - ВСТАНОВИВ: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства «Укрінкомліз» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн. В обґрунтування позову позивач зазначив, що за порушення відповідачем вимог Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” на підставі акта від 04.03.2013 року № 28/16/03-ЛК було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400, 00 грн., накладеного постановою від 29.03.2013 року № 28/16/03/01-ЛК про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Відповідно до резолютивної частини постанови відповідача було зобов'язано повідомити в термін до 28.04.2013 року про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів. Проте, на момент пред'явлення цього позову документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до комісії не надходило, отже сума штрафу у розмірі 3400,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України. Враховуючи вищевикладене, позивач просив стягнути зазначену суму штрафних санкцій з відповідача у судовому порядку. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надав клопотання про розгляд справи без його участі. Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Оскільки ухвала про відкриття провадження у справі та судова повістка, направлені відповідачу рекомендованими листами за адресою його реєстрації, а саме: 83030, Донецька область, м. Донецьк, вул. Тамбовська, 2, а конверт повернувся на адресу суду із позначкою «за зазначеною адресою не проживає», суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про судовий розгляд справи виходячи з того, що частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі –КАС України) передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 122, ч.4, ч.6 ст. 128 КАС України справа розглядається за відсутністю відповідача, на підставі наявних в ній доказів, у письмовому провадженні. Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх наявними доказами, визначившись із правовою нормою, яку слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до абзацу 2 п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N 1070/2011, Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством. Основними завданнями Нацкомфінпослуг є, зокрема, здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері; захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг. Судом встановлено, що відповідач у справі Приватне акціонерне товариство Лізингова компанія “Укрінкомліз” (код ЄДРПОУ 25635277), зареєстровано в якості юридичної особи 16.03.2001 року. Основними видами діяльності відповідача є : 64.91. Фінансовий лізинг, 66.11 Управління фінансовими ринками, 66.12 Посередництво за договорами по цінних паперах або товарах. (а.с. 16) 04.03.2013 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт №28/16/03-ЛК про порушення законодавства про фінансові послуги ПрАТ “Укрінкомліз”. Згідно вказаному акту встановлене порушення статті 14 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, а саме - товариством не надано звітні дані в електронній та паперовій формі за 4 квартал 2012 року та п. 2.3, 2.5 розділу 2, п. 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами – суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначені законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 року №27, зареєстрованим в міністерстві юстиції України 06.04.2004 року за №431/9030 (а.с.7-8) На підставі вказаного акту, за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, постановою Нацкомфінпослуг №28/16/03/01-ЛК від 29.03.2013 року до ПрАТ “Укрінкомліз” застосований штраф у розмірі 3400,00 грн., який відповідач мав сплатити протягом 10 днів з дня отримання копії постанови та у строк до 28.04.2013 року надати до Комісії документи, що підтверджують сплату штрафу. (а.с.10) Доказів оскарження вищезазначеної постанови, доказів виконання постанови суду, а саме сплати штрафу відповідачем суду не надано. Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, (надалі - Закон України N 2664-III) фінансова установа це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України N 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону. Згідно п. 3 ст.40 Закону України N 2664-III Нацкомфінпослуг має право накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону. Відповідно до п.2 ч.1 ст. 41 Закону України N 2664-III уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України N 2664-III штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Враховуючи викладене, оскільки судом встановлено, що відповідачем було допущене порушення на ринку фінансових послуг та за вказане порушення на нього позивачем правомірно та на підставі закону накладений штраф, приймаючи до уваги, що штрафні санкції відповідачем у добровільному порядку не сплачені, суд вважає позовні вимоги Нацкомфінпослуг законними і обґрунтованими та вбачає наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову. Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. На підставі викладеного, керуючись ст. 2, ст. 7-11, ст. 69-72, ст. 86, ст. 88, ст. 94, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного акціонерного товариства «Укрінкомліз» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн. – задовольнити в повному обсязі. Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Укрінкомліз» на користь Державного бюджету України фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Суддя Троянова О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2013 |
Оприлюднено | 16.10.2013 |
Номер документу | 34102615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Троянова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні