Постанова
від 15.10.2013 по справі 825/3558/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2013 року Справа № 825/3558/13-а

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області

до Управління агропромислового розвитку Чернігівської районної державної адміністрації

про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

24.09.2013 Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - ДФІ в Чернігівській області) звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління агропромислового розвитку Чернігівської районної державної адміністрації (далі Управління АПР) про зобов'язання Управління агропромислового розвитку Чернігівської райдержадміністрації виконати п. 3 вимоги про усунення виявлених ревізією порушень від 10.07.2013 № 7-18/1018 в частині відображення в обліку кредиторської заборгованості в сумі 34271,44 грн. та проведення її погашення відповідно до вимог бюджетного законодавства.

Позивач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду заяву (Вх. № 18904 від 07.10.2013), в якій просив розглянути справу без участі представника.

Відповідач також до суду не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав через канцелярію суду заяву (Вх. № 18905 від 07.10.2013), в якій просив розглянути справу без участі представника та додатково зазначив, що позовні вимоги визнає.

За таких обставин, враховуючи ч. 1 ст. 41 КАС України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Управління АПР (код 00733688) є органом державної влади та належить до управління Чернігівської райдержадміністрації, головного управління агропромислового розвитку Чернігівської обласної державної адміністрації.

Вид діяльності за КВЕД-2010: 84.13 - Регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності.

Відповідно до п. 2.17 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на II квартал 2013 року та на підставі направлення № 45 від 20.05.2013 року, № 64 від 12.06.2013 року та № 42 від 13.05.2013 року, начальником Чернігівської міжрайонної держфінінспекції Зіненко М.О., заступником начальника Чернігівської міжрайонної держфінінспекції Мольченко Н.Ф. та головним державним фінансовим інспектором Чернігівської міжрайонної держфінінспекції Агієнком Р.П. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Управління АПР за період з 01.01.2010 року по 30.04.2013 року.

Ревізію проведено з 14.05.2013 року по 25.06.2013 року у відповідності до питань програми ревізії та робочого плану з відома начальника управління Шумика Мирона Петровича, заступника начальника управління Дешури Галини Василівни та в.о. начальника управління Надточія Олександра Петровича та в.о. головного бухгалтера Гайової Олени Михайлівни.

З 05.06.2013 року по 07.06.2013 року ревізію призупинено, для проведення зустрічних звірок.

У періоді, що підлягав ревізії, управлінням використано бюджетних коштів на загальну суму 2641,07 тис. грн. Станом на 01.04.2013 вартість майна становила 308,42 тис. грн. (з них: основні засоби - 303,79 тис. грн., інші необоротні активи - 4,63 тис. грн.).

Виявлені порушення чинного законодавства з боку відповідача були викладені в Акті ревізії від 25.06.2013 № 7-24/56, які заступником начальником управління та в.о. головного бухгалтера підписані без заперечень та зауважень, другий примірник Акту ревізії отримано - 01.07.2013 (а. с. 25-65).

По кожному питанню програми перевірялись документи, перелік яких наводиться у Додатку 1 до акта.

Так, ревізією достовірності відображення обсягів кредиторської і дебіторської заборгованостей та ревізією проведення розрахунків за послуги зв'язку встановлено, що по бухгалтерському обліку Управління рахувалась кредиторська заборгованість перед ПАТ «Укртелеком» станом на 01.01.2012 року - 751,70 грн., станом на 01.05.2013 року 4875,00 грн. (в т.ч. 3720,08 грн. незаконно відображеної по спеціальному фонду), станом на 01.01.2010 року, 01.01.2013 року заборгованість відсутня. З метою, підтвердження достовірності заборгованості надіслано запит в ПАТ «Укртелеком». Згідно відповіді на звітні дати 01.01.2010 року, 01.01.2011 року, 01.01.2013 року та 01.05.2013 року за Управлінням АПР рахується дебіторська заборгованість без врахування пені відповідно 446,36 грн., 805,39 грн., 1311,87 грн., 3790,36 грн. та 6164,99 грн.

Крім того, ревізією достовірності відображення обсягів кредиторської заборгованості встановлено, що Чернігівською районною радою відповідно до договорів оренди впродовж ревізійного періоду виставлялись рахунки на відшкодування вартості спожитих послуг пропорційно займаній площі. З метою підтвердження достовірності відображення обсягів кредиторської заборгованості за спожиті управлінням комунальні послуги станом на 01.01.2010 року, станом на 01.01.2011, 01.01.2012, 01.01.2013 року та станом на 01.05.2015 року у період ревізії надіслано запит до Чернігівської районної ради. Згідно отриманої відповіді встановлено, що по бухгалтерському обліку Чернігівської районної ради за Управлінням АПР рахувалась дебіторська заборгованість з відшкодування комунальних послуг станом на 01.01.2013 року у сумі 26466,00 грн. (в т.ч. 26466,00 грн. - теплопостачання), та станом на 01.05.2013 року - 34271,44 грн. (в т.ч. 33688,00 грн. - теплопостачання, 73,44 грн. - водопостачання, 510,00 грн. - електроенергія). Відповідно до даних бухгалтерського обліку Управління, заборгованість з оплати комунальних послуг впродовж ревізійного періоду не рахувалась.

Отже, станом на 01.05.2013 року занижено кредиторську заборгованість на загальну суму 38670,54 грн.

Враховуючи встановлені порушення, з метою їх повного усунення, попередження їх виникненню в подальшому, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року, - Чернігівською міжрайонною ДФІ пред'явлено до Управління АПР вимогу від 10.07.2013 № 7-18/1018 (а. с. 23-24), якою позивач вимагає:

1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усунення виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб. Розглянути питання щодо відповідності займаним посадам осіб, якими допущені порушення.

2. Ревізією законності та цільового використання коштів Управлінням АПР по бюджетній (державній) програмі КПКВ 3202070 «Радіологічний захисту населення та екологічне оздоровлення території, що зазнала радіологічного забруднення» встановлено, що, внаслідок невиконання Пакульською сільською радою умов взятих зобов'язань згідно укладеного управлінням АПР проведено витрат коштів даного бюджету по КПКВ 3202070 «Радіологічний захист населення та екологічне оздоровлення території, що зазнала радіологічного забруднення» впродовж 2010 - 2011 років на загальну суму 9446,00 грн. (в т ч. 2010 - 1514,00 грн., 2011 - 7932,00 грн.), не у відповідності з напрямками визначених бюджетною програмою (що відповідно до ст. 119 Бюджетного кодексу є нецільовим використання бюджетних коштів), чим порушено п.1 ст. 193 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-ІV, п. 4 ст. 20 Бюджетного кодексу України № 2456-VI від 08.07.2010, у зв'язку з чим:

- прийняти до відома факт застосування фінансової санкції у вигляді зменшення бюджетних асигнувань.

3. Ревізією достовірності дебіторської та кредиторської заборгованості за наявними на об'єкті контролю документами та за результатами проведених зустрічних звірок, встановлено заниження в обліку управління АПР кредиторської заборгованості станом на 01.05.2013 року на загальну суму 38670,54 грн., чим порушено ч. 1 ст. 3, ч. 3, 6 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996 від 16.07.1999 р., зв'язку з чим:

- відобразити в обліку кредиторську заборгованість у сумі 38670,54 грн. та провести її погашення відповідно до вимог бюджетного законодавства.

Перевіряючи підстави встановлення відповідачу вищезазначених порушень, суд враховує ч. 1 ст. 3 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», якою визначено, що метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 цього Закону).

При цьому, судом встановлено, що вимоги від 10.07.2013 № 7-18/1018 в судовому порядку не оскаржувались та не скасовані, а отже, відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939, є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються, на що зверталась увага і відповідача.

Так, листом від 14.08.2013 року № 1144 Управління АПР повідомило Чернігівську міжрайонну ДФІ про відображення в обліку та погашення кредиторської заборгованості ПАТ «Укртелеком» в сумі 4399,10 грн.

Тобто на сьогоднішній день залишається невиконаним п. 3 вимог від 10.07.2013 № 7-18/1018 в частині відображення в обліку кредиторської заборгованості в сумі 34271,44 грн. та проведення її погашення відповідно до вимог бюджетного законодавства.

За вказаних обставин, суд визнає, що передбачені чинним законодавством заходи не привели до виконання вимоги ДФІ в Чернігівській області від 10.07.2013 № 7-18/1018. Сума кредиторської заборгованості в добровільному порядку відповідачем не відображена, та в судовому порядку не оскаржена, а тому підстави звернення до суду виникли у позивача саме внаслідок невиконання обов'язкової вимоги Чернігівської міжрайонної ДФІ.

Тобто, оскільки за встановленого Чернігівською міжрайонною ДФІ порушення вищезазначених норм законодавства і відповідного нарахування 34271,44 грн., відповідач в судовому порядку не оскаржив вимогу від 10.07.2013 № 7-18/1018, суд визнає, що Управління АПР нанесено збитки на вказану суму в силу невиконання відповідачем узгодженого зобов'язання.

Дослідивши фактичні обставини справи, перевіривши підстави проведення ревізії, судом встановлено, що позивач діяв відповідно до вимог ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», оскільки законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. А згідно п. 10 ст. 10 Закону передбачено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Враховуючи викладене, оскільки встановлено, що станом на момент звернення до суду п. 3 вимоги від 10.07.2013 № 7-18/1018 в частині відображення в обліку кредиторської заборгованості в сумі 34271,44 грн. та її погашення відповідно до вимог бюджетного законодавства, відповідачем не виконаний, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Управління агропромислового розвитку Чернігівської райдержадміністрації виконати п. 3 вимоги про усунення виявлених ревізією порушень від 10.07.2013 № 7-18/1018 в частині відображення в обліку кредиторської заборгованості в сумі 34271,44 грн. та проведення її погашення відповідно до вимог бюджетного законодавства .

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Ю.О.Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2013
Оприлюднено21.10.2013
Номер документу34103209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3558/13-а

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Постанова від 15.10.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні