КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/6238/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В.М.
Суддя-доповідач: Бистрик Г.М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2013 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Бистрик Г.М.,
суддів: Усенка В.Г., Оксененка О.М.,
при секретарі: Колотушко Г.О.,
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою відповідача Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2013 року у справі за адміністративним позовом Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Печерської районної в місті Києві державної адміністрації до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» про визнання недійсною державну реєстрацію,-
В С Т А Н О В И Л А :
У квітні 2013 року позивач Заступник прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Печерської районної в місті Києві державної адміністрації звернувся в суд з адміністративним позовом до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» про визнання недійсним запису № 10701020000028627 від 15 червня 2007 року про державну реєстрацію та припинення у зв'язку ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичної особи.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2013 року вимоги позивача задоволено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати незаконну, на їхню думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про відмову в задоволенні вимог позивача.
В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду скасуванню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Згідно зі ст.198 ч.1 п. 4 та ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує постанову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо встановить порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Задовольняючи вимоги позивача суд першої інстанції виходив з того, що при реєстрації установчих документів відповідача допущенні порушення закону, які не можна усунути, оскільки при створенні та державній реєстрації установчих документів відповідача його засновниками виступили 4 особи, які на квартирному обліку не перебували.
Апеляційна інстанція не погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З матеріалів справи вбачається, що Обслуговуючий кооператив житловий кооператив «Соцбудівництво» (ідентифікаційний код 35197488) як юридична особа зареєстрований 15 червня 2007 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією за № 10701020000028627.
Постановою заступника прокурора міста Києва від 04.03.2013 року про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів на підставі ч. 3 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру» було постановлено провести перевірку в порядку прокурорського нагляду за додержанням та застосуванням законів під час державної реєстрації обслуговуючих кооперативів житлових кооперативів, серед яких вказано в тому числі «Соцбудівництво», з метою отримання ними у власність земельних ділянок на території міста Києва.
Органами прокуратури проведено перевірку матеріалів установчих документів обслуговуючих кооперативів, яким на підставі рішень Київської міської ради у 2007 році виділялись земельні ділянки, за результатами якої виявлено, що державну реєстрацію відповідача проведено з порушеннями закону, які не можна усунути.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного Кодексу України, юридична особа може бути ліквідована, зокрема, за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також з інших випадках, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкротством юридичної особи, зокрема, є:
- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Судом першої інстанції зазначено, що члени (засновники) станом на день створення і державної реєстрації Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» на квартирному обліку не перебували, а отже й не потребували поліпшення житлових умов, що не відповідає вимогам ст. 134 Житлового кодексу України, а отже не мали права створювати та здійснювати державну реєстрацію Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво».
Відповідно до ст. 137 Житлового кодексу України, житлово-будівельні кооперативи організуються при виконавчих комітетах місцевих Рад народних депутатів, при підприємствах, установах і організаціях.
Рішення про організацію кооперативів при підприємствах, установах, організаціях приймаються з урахуванням пропозицій трудових колективів.
Порядок організації та діяльності житлово-будівельних кооперативів установлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом, Примірним статутом житлово-будівельного кооперативу та іншими актами законодавства Української РСР.
Примірний статут житлово-будівельного кооперативу затверджується Радою Міністрів Української РСР.
Спеціальним законом, який визначає правові, організаційні, економічні та соціальні основи функціонування кооперації в Україні, є Закон України «Про кооперацію» від 10.07.2003 року № 1087-ІУ.
Відповідно до ст. 41 Прикінцеві положення Закону України «Про кооперацію» кооперативи та кооперативні об'єднання, які створено до набрання чинності цим Законом, зобов'язані протягом року з дня набрання чинності цим Законом привести свої статути у відповідність із цим Законом.
До приведення статутів у відповідність із цим Законом кооперативи та кооперативні об'єднання керуються положеннями діючих статутів у частині, що не суперечить цьому Закону.
Кабінету Міністрів України протягом року з дня набрання чинності цим Законом: підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Порядок створення кооперативу визначений ст. 7 Закону України «Про кооперацію».
Положеннями ст. 7 Закону України «Про кооперацію» визначено, що засновниками кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також юридичні особи України та іноземних держав, які беруть участь у діяльності кооперативів через своїх представників. Рішення про створення кооперативу приймається його установчими зборами. Чисельність членів кооперативу не може бути меншою ніж три особи. При створенні кооперативу складається список членів та асоційованих членів кооперативу, який затверджується загальними зборами.
Статтею 8 Закону зазначено, що правовим документом, що регулює його діяльність, є Статут кооперативу.
Згідно ст. 10 Закону України «Про кооперацію» членами кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземних держав, що діють через своїх представників, які внесли вступний внесок та пай у розмірах, визначених статутом кооперативу, додержуються вимог статуту і користуються правом ухвального голосу. Членом кооперативу може бути фізична особа, яка досягла 16-річного віку і виявила бажання брати участь у його діяльності. Кооператив зобов'язаний вести облік своїх членів та видати кожному з них посвідчення про членство.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про кооперацію» державна реєстрація кооперативу проводиться в порядку, передбаченому законом.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 15.06.2007 року проведено державну реєстрацію юридичної особи Обслуговуючий кооператив житловий кооператив «Соцбудівництво».
Під час проведення державним реєстратором Печерської районної у місті Києві державної адміністрації державної реєстрації відповідача подані документи відповідали вищенаведеним правовим нормам, підстав для відмови у проведенні державної реєстрації не встановлено.
В матеріалах справи наявна копія постанови про відмову в порушенні кримінальної справи від 05.03.2008 року, в якій зазначено, що порушень вимог чинного законодавства при створенні та реєстрації, зокрема кооперативу «Соцбудівництво» в ході перевірки не встановлено.
Колегія суддів приходить до висновку, що підстав для визнання недійсним запису про державну реєстрацію Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» та припинення відповідача у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичної особи не вбачається.
Враховуючи вищевикладене, постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2013 року підлягає скасуванню з постановленням нової постанови у справі про відмову в задоволенні вимог позивача.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254, КАС України, колегія суддів
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу відповідача Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2013 року - скасувати.
Постановити по справі нове рішення, яким в задоволенні вимог позивача Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Печерської районної в місті Києві державної адміністрації до Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу «Соцбудівництво» про визнання недійсним запису № 10701020000028627 від 15 червня 2007 року про державну реєстрацію та припинення у зв'язку ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичної особи - відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки передбаченні ст. 212 КАС України.
Повний текст постанови суду виготовлено 10.10.2013 року.
Головуючий суддя: Бистрик Г.М.
Судді: Усенко В.Г.
Оксененко О.М.
Головуючий суддя Бистрик Г.М.
Судді: Оксененко О.М.
Усенко В.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34103639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бистрик Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні