Рішення
від 26.01.2009 по справі 41/198пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

                               

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048,

м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                            

Р І Ш Е Н Н Я  

                                                           

іменем України

 

26.01.09 р.                                                                                                      

Справа № 41/198пн                              

Суддя господарського суду Донецької

області      Гончаров С.А.         

при секретарі судового засідання

Говор О.С.

розглянув у відкритому судовому

засіданні господарського суду справу

 

за позовом: Фізичної особи -

підприємця ОСОБА_1, м. Краматорськ

 

до відповідача: Виробничого

колективного підприємства „Донбасвостокбуд”, м. Краматорськ

 

третя особа: Управління з контролю

за використанням та охороною земель в Донецькій області

 

про зобов'язання прибрати із

орендованої позивачем земельної ділянки належний відповідачу автомобіль МАЗ

держ. НОМЕР_1

 

При участі представників:

від позивача:ОСОБА_2. - довіреність

від 28.07.2008р.

від відповідача: не з'явились

від третьої особи: не з'явились

 

СУТЬ СПОРУ:      

Позивач, Фізична особа -

підприємець ОСОБА_1, м. Краматорськ, звернувся до господарського суду Донецької

області з позовом до Виробничого колективного підприємства „Донбасвостокбуд”,

м. Краматорськ про зобов'язання прибрати із орендованої позивачем земельної

ділянки належний відповідачу автомобіль МАЗ держ. НОМЕР_1.

В обґрунтування позовних вимог

позивач посилався на те, що позивач як орендар користується земельною ділянкою

загальною площею 1,2507га, розташованою за адресою:АДРЕСА_1 у м. Краматорську

на підставі договору оренди від 27.03.2008 року № 448; на момент укладання

договору оренди на цій земельній ділянці знаходився автомобіль МАЗ держ.

НОМЕР_1, який за інформацією Краматорського МРЕВ обліковується за відповідачем.

Позивачем зазначено, що відповідач

відмовляється  прибрати із орендованої

позивачем земельної ділянки належний йому автомобіль; зазначений автомобіль

знаходиться у аварійному стані і заважає позивачу використовувати орендовану

земельну ділянку за цільовим призначенням - під оптову базу.

Відповідач про день та час розгляду

справи був повідомлений належним чином, але відзиву на позовну заяву не подав,

не використав своє право на участь у судовому засіданні, представника в судове

засідання не направив. Враховуючи, що наявних в матеріалах справи документів та

пояснень достатньо для прийняття рішення, суд вважає за можливе відповідно до

ст.75 ГПК України вирішити спір по суті.

 

Розглянувши матеріали справи,

вислухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ: 

27.03.2008 року між Краматорською

міською радою (орендодавцем) та ОСОБА_1(орендарем) було укладено договір оренди

землі № 448, відповідно до умов якого Орендодавець на підставі рішення

Краматорської міської ради від 14.11.2007 року № 15/V-47 надає, а орендар

приймає в строкове платне користування земельну ділянку

несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: м.

Краматорськ,АДРЕСА_1.

Згідно п. 2 наведеного договору в

оренду передається відведена на місцевості земельна ділянка за кадастровим

номером № 1412900000:00:005:0022 площею 1,2507га.

Договір укладено на 2 роки (п. 6

договору).

Договір зареєстрований у

Краматорському міському відділі Донецької регіональної філії Державного

підприємства „Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті

України по земельних ресурсах”, про що у Державному реєстрі земель вчинено

запис за № 040815800448 від 27.03.2008 року.

Згідно акту приймання-передачі в

оренду земельної ділянки № 1412900000:00:005:0022 за адресою: м.

Краматорськ,АДРЕСА_1, Краматорська міська рада згідно з рішенням від 14.11.2007

року № 15/V-47 передала, а ОСОБА_1 прийняла земельну ділянку площею 1,2507 га

поАДРЕСА_1 під оптову базу.

Відповідно до частини першої статті

13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу,

від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування

в межах, визначених цією Конституцією, іншими законодавчими актами України.

Cтаттею 2 Земельного Кодексу

України передбачено, що земельні 

відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і

розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні

особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Завданням земельного законодавства

є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян,

юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та

охорони земель.

Стаття 12 Земельного кодексу

України встановлює повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі

земельних відносин. Зокрема, до їх повноважень належить: розпорядження землями

територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель

комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою;

здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності;

додержання земельного та екологічного законодавства.

Підстави набуття права на землю

передбачені статтею 116 Земельного кодексу України. У цій статті врегульовані

відносини щодо набуття громадянами та юридичними особами права власності та

права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної

власності. Підставою набуття права на землю у таких випадках є рішення органів

виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах установлених цим

Кодексом повноважень.

На підставі рішень сільських,

селищних, міських рад, а в окремих випадках - районних і обласних рад, земельні

ділянки передаються у власність громадян і юридичних осіб із земель комунальної

власності шляхом відведення їх в натурі (на місцевості) та оформлення

відповідних правовстановлюючих документів.

Порядок надання у постійне

користування земельних ділянок встановлений статтею 123 Земельного кодексу

України за проектами відведення цих ділянок. Умови і строки розроблення

проектів визначаються договором після звернення зацікавленої особи з

відповідним клопотанням, до якого додаються документи, що обґрунтовують її

розмір, призначення та місце розташування.

Відповідна рада розглядає

клопотання і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Цей

проект погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах,

природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органом, органами архітектури і

після одержання висновку державної землевпорядної експертизи, подається до

відповідної ради, яка його розглядає та приймає рішення про надання земельної

ділянки.

Згідно з пунктом 1 статті 60 Закону

України „Про місцеве самоврядування в Україні”, територіальним громадам міст

належить право комунальної власності на землю. Органи місцевого самоврядування

від імені та в інтересах територіальних громад здійснюють правомочності щодо

володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності.

Отже, відповідно положень Закону

України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Земельного Кодексу України,

повноваження щодо розпорядження земельними ділянками, які є комунальною

власністю територіальної громади м. Краматорська, належать виключно

Краматорській міській раді.

Згідно статті 125 Земельного

кодексу України право власності та право постійного користування на земельну

ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що

посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою,

та його державної реєстрації. Лише така реєстрація надає документам

легітимності.

Право на оренду земельної ділянки

виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Як зазначалось, 27.03.2008 року між

Краматорською міською радою та позивачем було укладено договір оренди земельної

ділянки площею 1,2507га, яка знаходиться за адресою: м. Краматорськ,АДРЕСА_1.

Договір зареєстрований у Краматорському міському відділі Донецької регіональної

філії Державного підприємства „Центр Державного земельного кадастру при

Державному комітеті України по земельних ресурсах”, про що у Державному реєстрі

земель вчинено запис за № 040815800448 від 27.03.2008 року.

Таким чином, позивачем у

встановленому законом порядку набуто право користування земельною ділянкою

площею 1,2507га, яка знаходиться за адресою: м. Краматорськ,АДРЕСА_1.

10.01.2009 року державним

інспектором, начальником Північного регіонального відділу Управління з контролю

за використанням та охороною земель відповідно до вимог статей 6, 10 Закону

України „Про державний контроль за використанням та охороною земель” проведено

перевірку стану земельної ділянки за кадастровим номером 1412900000:00:005:0022

щодо знаходження на ній автомобіля МАЗ державний номер НОМЕР_1, результати якої

викладені в акті перевірки від 10.01.2009 року.

Перевіркою встановлено та в акті

перевірки зафіксовано, що на час перевірки на земельній ділянці для розміщення

оптової бази поАДРЕСА_1 у м. Краматорську на землях Краматорської міської ради

площею 1,2507 га, яка належить фізичній особі-підприємцю Болотовій Н.Р. на

підставі договору оренди на землю від 14.11.2007 року, укладеному терміном на 2

роки, знаходиться автомобіль МАЗ державний номер НОМЕР_1.

Як вбачається з листа ВРЕВ м.

Краматорська при УДАІ ГУМВСУ в Донецькій області від 30.12.2008 року №

9-12/10к-2807, станом на 30.12.2008 року за відповідачем зареєстрований

транспортний засіб МАЗ 3193 ДОУ.

Таким чином, порушення відповідачем

прав та охоронюваних законом інтересів позивача , як належного землекористувача

доводяться матеріалами справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 152

Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може

вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю.

Позивачем до відповідача заявлено

вимоги про зобов'язання прибрати із орендованої позивачем земельної ділянки

належний відповідачу автомобіль МАЗ держ. НОМЕР_1

Згідно статті 212 Земельного

кодексу України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню

власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за

час незаконного користування ними. Підприємства, установи, організації та

громадяни, винні у самовільному зайнятті земель, зобов'язані самостійно (за

власний рахунок) привести ділянку до стану, придатного для використання,

відновити порушені межові знаки, знести самовільно зведені будівлі.

Визначення терміну „самовільне

зайняття земельних ділянок” наведене в ст. 1 Закону України „Про державний

контроль за використанням та охороною земель”. За приписами цієї статті,

самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне

використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу

виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність

або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо

такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є

правомірними.

Будь-яких документів щодо права

власності або права користування земельною ділянкою площею 1,2507га, яка

знаходиться за адресою: м. Краматорськ,АДРЕСА_1,  відповідачем не надано та, навпаки, матеріали

справи містять у собі докази того, що зазначена земельна ділянка надана у

встановленому законом порядку позивачу на праві користування.

Тобто, матеріалами справи

підтверджується самовільне заволодіння відповідачем спірною земельною ділянкою,

що не спирається на закон і відбувається з порушенням визначеного порядку

землекористування.

Заходів щодо усунення порушень

земельного законодавства відповідачем не вжито, самостійно земельну ділянку не

звільнено.

Відповідно до ч.3 ст.212 Земельного

Кодексу України повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за

рішенням суду.

Таким  чином, суд вважає позовні вимоги

обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати згідно ст. 49

Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача.

 

На підставі викладеного та

керуючись ст. 13 Конституції України, ст.ст. 2, 12, 116, 123, 125, 126, 152,

212 Земельного кодексу України, ст. 16 Закону України „Про оренду землі”, ст. 1

Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель”,

ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” ст.ст. 1, 2, 22,

32, 33, 43, 49, 78, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

 

В И Р І Ш И В :

 

Позовні вимоги Фізичної особи -

підприємця ОСОБА_1 до Виробничого колективного підприємства „Донбасвостокбуд”

про зобов'язання прибрати із орендованої позивачем земельної ділянки належний

відповідачу автомобіль МАЗ держ. НОМЕР_1 - задовольнити.

Зобов'язати Виробниче колективне

підприємство „Донбасвостокбуд” (84333, м. Краматорськ, вул. Гв. Кантемирівців,

25/23, ЄДРПОУ 23419747) прибрати із орендованої позивачем земельної ділянки

належний відповідачу автомобіль МАЗ держ. НОМЕР_1

Стягнути з Виробничого колективного

підприємства „Донбасвостокбуд” (84333, м. Краматорськ, вул. Гв. Кантемирівців,

25/23, ЄДРПОУ 23419747) на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (84331, м.

Краматорськ, АДРЕСА_2, ІПН НОМЕР_2) витрати на сплату державного мита у розмірі

85,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у

розмірі 118,00 грн.

Видати накази після набранням

рішенням законної сили.

 

         

 

               Суддя                                                                                                           

Гончаров С.А.                              

 

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення26.01.2009
Оприлюднено23.04.2009
Номер документу3411739
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —41/198пн

Ухвала від 27.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.М. Гриник

Рішення від 21.05.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.М. Гриник

Рішення від 19.10.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Ухвала від 07.10.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Ухвала від 22.12.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Ухвала від 29.12.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Ухвала від 01.12.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Рішення від 26.01.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

Ухвала від 15.01.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гончаров С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні