Постанова
від 07.10.2013 по справі 904/4526/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.10.2013 року Справа № 904/4526/13

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Кузнецова В.О.

суддів: Павловського П.П., Науменко І.М. (Зміна складу колегії відбулась на підставі розпорядження секретаря судової палати від 07.10.2013 р.)

при секретарі: Литвин А.П.,

за участю представників сторін:

від скаржника: Гребенюк О.П., представник, довіреність № 226/9/10-031 від 08.07.13 р.,

від ліквідатора: Палкін А.Ю. представник, довіреність №б/н від 01.08.13 р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 02.07.2013 р. по справі

за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ", м.Дніпропетровськ

до товариства з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ", м.Дніпропетровськ

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 02.07.2013 р. по справі № 904/4526/13 (суддя Примак С.А.) товариство з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ" визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці, до 02.10.2013 р. Ліквідатором боржника призначено голову ліквідаційної комісії Нікуліна М.В. Зобов'язано ліквідатора вчинити певні дії.

Не погодившись з цією постановою, Державна податкова інспекція у Кіровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати.

Скаржник посилається на позбавлення його можливості проведення позапланової податкової перевірки банкрута.

У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор боржника просить припинити апеляційне провадження у даній справі, оскільки скаржник не має права на оскарження постанови про визнання боржника банкрутом.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши відповідність оскарженого рішення нормам матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2013 р. прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ" про порушення справи про його банкрутство в порядку ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2013 р. порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ".

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 02.07.2013 р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - голову ліквідаційної комісії Нікуліна М.В.

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість прийнятої судом першої інстанції постанови від 02.07.2013 р., колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами ГПК України.

Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

Таким чином, обов'язковою передумовою для звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно з частинами 1 - 3, 5 статті 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 110 ЦК України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку з закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з частиною 3 статті 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом .

За приписами частин 7, 8 статті 111 ЦК України, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Також, на платника податків покладено обов'язок повідомити податкові органи про реорганізацію (ліквідацію) підприємства шляхом подання, зокрема, заяви про припинення платника податків за формою №8-ОПП відповідно до пункту 11.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р.

Враховуючи зазначені норми закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 95 України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після закінчення строку, який передбачений ст. 105 ЦК України, є: оцінка вартості наявного майна боржника ліквідаційною комісією, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складення проміжного ліквідаційного балансу та затвердження його відповідно до ст. 111 ЦК України

02.04.2013 р. єдиним учасником підприємства боржника прийнято рішення щодо припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації, призначення ліквідатора та про порядок і строк ліквідаційної процедури, а 04.04.2013 р. в Бюлетені державної реєстрації № 244 (9) опубліковано відповідну інформацію.

Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців № 16567706 станом на 03.06.2013 р. містить запис про перебування боржника в процесі припинення.

04.04.2013 р. про прийняття рішення про ліквідацію було повідомлено Державну податкову інспекцію в Кіровському районі м.Дніпропетровська, шляхом надіслання заяви про припинення платника податків за формою №8-ОПП та повідомлення про припинення підприємницької діяльності підприємства.

Крім того, повідомлення про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ" були надіслані Управлінню Пенсійного фонду України в Кіровському районі, Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Дніпропетровську, Жовтневій районній виконавчій дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Центру зайнятості в Кіровському районі.

З проміжного ліквідаційного балансу боржника, складеного станом на 12.04.2013р. та затвердженого рішенням власника від 05.06.2013 р., вбачається, що показники активів, дебіторська заборгованість, залишок грошових коштів на рахунках - відсутні. Кредиторська заборгованість боржника складає 65000,00 грн., яка виникла внаслідок невиконання боржником умов договору № 10-12/01 про надання послуг та консультацій, укладеного 10.12.2012 р. між товариством з обмеженою відповідальністю "ММК-ГРУП" та товариством з обмеженою відповідальністю "САФІНІТ". Дебіторська заборгованість, основні засоби, майнові активи та грошові кошти відсутні.

05.06.2013 р. ліквідатор надіслав проміжний ліквідаційний баланс державній податковій інспекції в Кіровському районі м.Дніпропетровська.

Згідно ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

З урахуванням вищенаведених обставин, господарський суд обґрунтовано визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру та призначив ліквідатора боржника, зобов'язав останнього вчинити певні дії.

Доводи скаржника про неможливість проведення ним позапланової перевірки безпідставні, оскільки здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором не може бути перешкодою податковому органу у виконанні ним його повноважень на предмет позапланової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки згідно зі статтею 78 Податкового кодексу України, який був належно повідомлений про самоліквідацію боржника до моменту порушення справи про банкрутство шляхом надіслання йому відповідної заяви за формою 8-ОПП від 04.04.2013 р.

Під час розгляду справи судом апеляційної інстанції, ліквідатором боржника були надані первинні бухгалтерські документи, необхідні для проведення позапланової перевірки.

Проте, в судовому засіданні представник податкової інспекції пояснив, що не має можливості провести цю перевірку, у зв'язку з відсутністю відповідного спеціаліста.

Враховуючи викладене, доводи скаржників, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції та не визнаються судом такими, що можуть бути підставою згідно ст.104 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваної постанови.

Керуючись ст.ст. 99, 101-103,105,106 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 02.07.2013 р. по справі № 904/4526/13 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом 20 днів.

Постанова складена в повному обсязі 14.10.2013 р.

Головуючий суддя В.О.Кузнецов

Судді П.П.Павловський

І.М.Науменко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34118603
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4526/13

Ухвала від 31.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Постанова від 07.10.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 07.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 25.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 18.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 10.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 05.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Постанова від 02.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні