Справа № 825/3612/13-а ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 16 жовтня 2013 року м. Чернігів Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Соломко І.І. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Чернігівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Анта» про стягнення штрафу. Позов мотивований тим, що відповідач має заборгованість зі сплати штрафних санкцій, накладених постановою № 661-ЦД-1-Е від 24.04.2013 року за порушення законодавства, що регулює діяльність підприємства на ринку цінних паперів, в розмірі 85000,00 грн. Вказану заборгованість відповідач в добровільному порядку не сплачує, в зв'язку з чим заявлено позов. Ухвалою від 02.10.2013 року суд відкрив скорочене провадження у справі, оскільки відповідно до пункту 4 частини першої статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, застосовується скорочене провадження. Зазначеною ухвалою суд запропонував відповідачу в 10-денний строк з дня одержання даної ухвали через відділ прийому суду або через відділення поштового зв'язку подати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Копія ухвали суду про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі відповідачу направлена за адресою, зазначеною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.16-17), проте конверт повернувся на адресу суду з відміткою «за зазначеною адресою не зареєстроване». Беручи до уваги те, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, суд розглянув справу в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами. Дослідивши матеріали справи, суд установив такі фактичні обставини. Судом встановлено, що уповноваженою особою комісії – начальником Чернігівського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за правопорушення на ринку цінних паперів ЗАТ «Анта» було винесено обов'язкове для виконання розпорядження від 06.09.2012 року № 1004-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким відповідача зобов'язано у термін до 12.12.2012 року усунути вказані порушення. Відповідно до акту № 575-ЦД-1-Е Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20.03.2013 року, відповідачем не виконано розпорядження № 1004-ЦД-1-Е від 06.09.2012 року про усунення законодавства про цінні папери (термін виконання до 12.12.2012 року). Постановою № 661-ЦД-1-Е від 24.04.2013 року Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за невиконання розпорядження № 1004-ЦД-1-Е від 06.09.2012 року про усунення законодавства про цінні папери, на відповідача накладено штраф у розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85000,00 гривень(а.с.6-7). Вказана постанова направлена відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 29.04.2013 року (а.с.10). Оскільки штрафні санкції відповідач в добровільному порядку не сплачує, поданий цей адміністративний позов. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства. Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до розділу 19 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.1997 року № 2, штраф, застосований Комісією, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Судом встановлено, що постанова № 661-ЦД-1-Е від 24.04.2013 року про накладення санкцій винесена за повторне правопорушення на ринку цінних паперів, станом на момент розгляду справи не оскаржена, штраф в розмірі 85000,00 грн. в добровільному порядку не сплачений, заперечень з цього приводу чи доказів погашення заборгованості відповідачем не надано. Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави. Оскільки суму фінансової санкції, застосованої до відповідача постановою про накладення штрафних санкцій, на час подання позову відповідач не сплатив та не оскаржив у встановленому порядку, прокурор Чернігівського району Чернігівської області звернувся до суду про примусове стягнення коштів на її виконання. Відповідно до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян і держави у судах. Згідно статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, не спростовані відповідачем, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі. Судові витрати, згідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Анта» (код ЄДРПОУ 14220873) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 85000 (вісімдесят п'ять) грн. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106). Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 1832, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2013 |
Оприлюднено | 18.10.2013 |
Номер документу | 34120827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні