Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 жовтня 2013 р. Справа №805/13637/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11-00 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В. при секретарі судового засідання - Поддубному С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28), м. Торез
про стягнення штрафу в сумі 5100 грн.
за участю представників
від позивача: Піднибесного А.П., за дов. від 06.02.2013р.
від відповідача: Серебрянської Ю.С., за дов. від 14.01.2013р.
ВСТАНОВИВ:
Державним підприємством «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» заявлено позов до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) про стягнення штрафу в сумі 5100 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що внаслідок невиконання відповідачем припису від 5 березня 2013 року № 02/14-06-0014, постановою від 25 липня 2013 року № 02/10-02-125 на Торезьку виправну колонію Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) накладено штраф у сумі 5100 грн. Однак, у встановлений законодавством строк відповідачем сума штрафу не сплачена. У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, просив суд стягнути з відповідача до державного бюджету штраф у сумі 5100 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні не заперечувала проти задоволення позовних вимог.
Вислухавши у судовому засіданні представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Торезька виправна колонія Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Торезької міської ради Донецької області, включена до ЄДРПОУ за номером 08563122.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про електроенергетику» від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР (надалі - Закон № 575/97-ВР) одними із основних принципів, на яких базується державна політика в електроенергетиці, є державне регулювання діяльності в електроенергетиці, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, забезпечення раціонального споживання палива і енергії, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, збереження цілісності та забезпечення надійного і ефективного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
З урахуванням викладеного, використання об'єктів електроенергетики з порушенням умов експлуатації та ухилення від сплати штрафних санкцій у цій сфері порушує принципи державної політики, що ставить під загрозу економічні інтереси держави у даній сфері.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону № 575 державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Як закріплено частиною 5 статті 9 Закону № 575 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання; застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.
Частиною 6 статті 9 Закону № 575 інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж; складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення.
Центральним органом державної виконавчої влади, на який покладено здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу відповідно з Указом Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади» від 15 грудня 1999 року № 1573/99 є Міністерство палива та енергетики України. Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на державній власності.
Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону № 575 здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929, та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» та його структурних підрозділів.
5 березня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії на підставі статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 14 Закону України «Про теплопостачання» було видано відповідачу припис № 02/14-06-0014, яким зобов'язано виконати заходи щодо усунення порушень чинного законодавства, а саме: 1) забезпечити компенсацію втрат пари та мережної води підживленням, водою, установленої якості. Відновити водопідготовчу установку; 2) відновити контроль водно-хімічного режиму роботи устаткування. Хімічний режим має забезпечувати: своєчасне виявлення порушень режимів робото водо підготовчого устаткування; визначення якості води, пари. Термін усунення порушень встановлений відповідачу - до 4 червня 2013 року. Зазначений припис отримано відповідачем, про що свідчить підпис та печатка підприємства на самому приписі.
19 липня 2013 актом перевірки (протоколом) № 02/15-03-0079 державним інспектором встановлено факт невиконання відповідачем пунктів припису від 5 березня 2013 року № 02/14-06-0014, строк виконання якого закінчився. Зазначений акт перевірки (протокол) було отримано та підписано відповідачем та скріплено печаткою підприємства.
Відповідно до пункту 8 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунень порушення вимог законодавства.
Згідно з пунктом 2 статті 31 Закону України «Про теплопостачання» від 2 червня 2005 року № 2633-IV (надалі - Закон № 2633) уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, зокрема, за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частинами 3, 4 статті 31 Закону № 2633 справи про накладання штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання в межах їх компетенції. Суми штрафів, що накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України.
Як передбачено частиною 3 статті 27 Закону № 575 суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» від 21 липня 1999 року № 1312.
На підставі акту перевірки (протоколу) від 19 липня 2013 року № 02/15-03-0079 позивачем у відношенні відповідача за ухилення від виконання вимог припису Держенергонагляду від 5 березня 2013 року №02/14-06-0014 прийнято постанову від 25 липня 2013 року № 02/10-02-125, якою на Торезьку виправну колонію Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) накладено штраф у розмірі 5100 грн. Зазначену постанову про накладення штрафу було надіслано відповідачу листом від 25 липня 2013 року № 15-29/1559, та отримано ним 30 липня 2013 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
Постанова про накладення штрафу від 25 липня 2013 року № 02/10-02-125 в судовому порядку оскаржена не була відповідачем.
Відповідно до частин 8, 9, 10 статті 31 Закону № 2633 суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку. Рішення про накладання штрафу в справах про порушення, передбачені цим Законом, може бути оскаржено в суді.
Доказів сплати суми штрафу в розмірі 5100 грн. відповідач не надав суду. Наявність суми боргу на час розгляду справи підтверджена позивачем та не заперечується відповідачем.
Таким чином, відповідач у встановлений законодавством строк, штраф, накладений на нього постановою від 25 липня 2013 року № 02/10-02-125 в розмірі 5100 грн., не сплатив, отже суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) про стягнення штрафу в сумі 5100 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області (№28) (код ЄДРПОУ 08563122) на користь Державного бюджету України на п/р 31118106700084, ДКУв м. Торез ГУДКСУ в Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 37643908, одержувач: державний бюджет м. Торез, штраф в сумі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень).
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 14 жовтня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Смагар С.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34125854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні