Постанова
від 16.10.2013 по справі 815/5873/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5873/13-а                                                         ПОСТАНОВА                                                     ІМЕНЕМ УКРАЇНИ           16 жовтня 2013 року                                                                       м. Одеса Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі Одеської області до малого будівельного підприємства «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) про стягнення заборгованості, -                                                                ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі Одеської області звернулось до суду з адміністративним позовом до малого будівельного підприємства «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) у якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить ухвалити рішення, яким стягнути заборгованість з Малого будівельного підприємства «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) на користь Управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі Одеської області на суму 3  294, 54 грн.             В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що МБП «Аква» з 01 січня 2004 року відповідно до п. 1 ст. 14, ч. 1 ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» є страхувальником та платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Також позивачем зазначено, що у зв'язку з несплатою відповідачем страхових внесків, управлінням ПФУ у Біляївському районі Одеської області було застосовано до МБП «Аква» фінансові санкції на нараховано пеню, що відображено у рішеннях про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків. Зазначені рішення страхувальником не оскаржені, таким чином суми штрафу та пені, застосовані до МБП «Аква» відповідно до вказаних рішень, підлягають відшкодуванню за рішенням суду.           Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, в матеріалах справи наявна заява, що надійшла через канцелярію суду 04 вересня 2013 року, про розгляд справи без участі представника Управління.            Представник відповідача у судове засідання не з'явився, судова кореспонденція, яка неодноразово направлялась на його адресу, повернута до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв'язку: «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.            Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.           Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.         З урахуванням вищенаведеного суд дійшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.      Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Як встановлено судом, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи та довідки про включення до ЄДРПОУ від 13 серпня 1998 року, мале будівельне підприємство «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) зареєстровано Біляївською районною державною адміністрацією 15 вересня 1997 року (а.с. 7-8). На підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, начальником Управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі прийняті наступні рішення про застосування до МБП «Аква» штрафу та пені, а саме: 1) Рішення №4 від 06 січня 2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 528, 76 грн. (а.с. 14). Зазначене рішення отримане відповідачем 15 січня 2009 року. 2) Рішення №629 від 28 травня 2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 262, 05 грн. (а.с. 15). Зазначене рішення також направлялося на адресу відповідача. 3) Рішення №1161 від 16 жовтня 2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 463, 94 грн. (а.с. 13). Зазначене рішення отримане відповідачем 26 жовтня 2009 року. 4) Рішення №1324 від 04 грудня 2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 560, 13 грн. (а.с. 12). Зазначене рішення отримане відповідачем 11 грудня 2009 року. 5) Рішення №38 від 12 січня 2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 248, 41 грн. (а.с. 11). Зазначене рішення отримане відповідачем 25 січня 2010 року. 6) Рішення №277 від 22 квітня 2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 437, 50 грн. (а.с. 10). Зазначене рішення отримане відповідачем 06 травня 2010 року. 7) Рішення №548 від 01 липня 2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків МБП «Аква» на загальну суму 793, 75 грн. (а.с. 9). Зазначене рішення отримане відповідачем 12 липня 2010 року. Відповідно до зазначених рішень позивачу роз'яснено порядок їх оскарження та зазначено, що суми вказані у рішеннях, підлягають сплаті у 10-денний строк з дня одержання рішення. Як вже було зазначено вище, рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені направлялись на адресу відповідача та отримані ним, при цьому у встановленому законом порядку не оскаржені, проте, до теперішнього часу заборгованість перед Управлінням не погашена. Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно з положеннями ст. 72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-IV від 09.07.2003 року, джерелами формування коштів Пенсійного фонду є: 1) надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у розмірах, визначених законом, крім частини страхових внесків, що спрямовується до накопичувальної системи пенсійного страхування;  2) інвестиційний дохід, який отримується від інвестування резерву коштів для покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду в майбутніх періодах; 3) кошти державного бюджету та цільових фондів, що перераховуються до Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом; 3-1) кошти, сплачені виконавчій дирекції Пенсійного фонду за надання послуг з адміністрування Накопичувального фонду та послуг недержавним пенсійним фондам - суб'єктам другого рівня системи пенсійного забезпечення;  4) суми від фінансових санкцій та пені (крім сум пені, сплачених роботодавцем за несвоєчасне перерахування з його вини сум страхових внесків застрахованої особи до накопичувальної системи пенсійного страхування), застосованих відповідно до цього Закону та інших законів до юридичних та фізичних осіб за порушення встановленого порядку нарахування, обчислення і сплати страхових внесків та використання коштів Пенсійного фонду, а також суми адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за ці порушення; 5) благодійні внески юридичних та фізичних осіб; 6) добровільні внески;  7) інші надходження відповідно до законодавства. Абзацом 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що   страхувальниками відповідно до цього Закону є, зокрема,  роботодавці:  підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону. Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. Згідно з ч. 6 ст. 20 Закону України №1058-IV, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення базового звітного періоду. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг).   У відповідності з положеннями ч. 10 ст. 20 Закону України №1058-IV, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. При цьому п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), було визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.(ч. 12 ст. 20 Закону України №1058-IV). Згідно з ч. 15 ст. 106 Закону України № 1058-IV, строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.        На час розгляду справи заборгованість у розмірі 3  294, 54 грн. відповідачем не сплачена, доказів самостійної сплати зазначеної заборгованості до суду не надано. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.   Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС України).        Відповідно до ч. 1 ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Таким чином, сума заборгованості зі сплати фінансових санкцій та нарахованої пені за несвоєчасну сплату МБП «Аква» страхових внесків підлягає стягненню за рішенням суду. Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 35, 69, 71, 86, 128, 158-163 КАС України, Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-ІV, суд, -                                                    ПОСТАНОВИВ:    Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі Одеської області до малого будівельного підприємства «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) про стягнення заборгованості – задовольнити  у повному обсязі. Стягнути з Малого будівельного підприємства «Аква» (по формі товариства з обмеженою відповідальністю) (код ЄДРПОУ 01295859) на користь Управління Пенсійного фонду України у Біляївському районі Одеської області (р/р 256043014444 Біляївське відділення Ощадного банку №5422, МФО 388045) заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені за несвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 3  294, 54 грн. (три тисячі двісті дев'яносто чотири гривні п'ятдесят чотири копійки).            Апеляційна  скарга  на  постанову  суду  першої  інстанції подається протягом  десяти  днів  з  дня  її проголошення. Якщо суб'єкта владних  повноважень  у  випадках  та  порядку, передбачених  частиною  четвертою  статті 167 цього Кодексу,  було повідомлено  про  можливість  отримання   копії   постанови   суду безпосередньо   в   суді,  то  десятиденний  строк  на  апеляційне оскарження постанови суду  обчислюється  з  наступного  дня  після закінчення  п'ятиденного  строку  з  моменту  отримання  суб'єктом владних повноважень повідомлення про  можливість  отримання  копії постанови суду. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.                          Суддя                                                                                                 О. В. Глуханчук          

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2013
Оприлюднено21.10.2013
Номер документу34145745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5873/13-а

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Постанова від 16.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні