cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/16832/13 08.10.13
За позовом комунального науково-виробничого підприємства Бориспільської районної ради «Інститут земельних відносин»
до Служби автомобільних доріг у Київській області
про зобов'язання вчинити дії та стягнення 15 202,93 грн.
Суддя Удалова О.Г.
Представники сторін:
від позивача Чорний О.В. (за довіреністю)
від відповідача Майданік В.В. (за довіреністю)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Комунальне науково-виробниче підприємство Бориспільської районної ради «Інститут земельних відносин» звернулося до Господарського суду м. Києва з позовною заявою до Служби автомобільних доріг у Київській області про стягнення 15 202,93 грн. основного боргу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач порушив взяті на себе зобов'язання щодо оплати послуг, наданих позивачем за договором про виготовлення технічної продукції № 814-12 від 22.10.2012 р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.05.2013 р. порушено провадження у справі № 910/16832/13 та призначено її розгляд на 01.10.2013 р.
Позивач подав заяву про уточнення позовної заяви, якою додатково просив суд зобов'язати відповідача підписати акт приймання-передачі. Заяву було прийнято судом.
Представник відповідача надав відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що технічна документація виготовлена з неналежною якістю, а тому ним не підписано акт здачі-приймання технічної продукції, підписання якого в силу п. 2.3 Договору є підставою для оплати наданих послуг.
У судовому засіданні оголошувались перерви до 03.10.2013 р. та 08.10.2013 р.
02.10.2013 р. через канцелярію суду від позивача надійшли письмові пояснення.
04.10.2013 р. через канцелярію суду від позивача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи акту приймання-передачі виконаних робіт від 12.12.2012 р.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги. Представник відповідача позовні вимоги відхилив.
У судовому засіданні 08.10.2013 р. було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив:
22.10.2012 р. між комунальним науково-виробничим підприємством «Інститут земельних відносин» (виконавцем) та Службою автомобільних доріг у Київській області (замовником) було укладено договір на виготовлення технічної продукції № 814-12 (далі - Договір), відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов'язання, яке включає в себе: - складання технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки та відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) під існуючою автомобільною дорогою М-03 Київ - Харків - Довжанський в межах Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області.
Згідно з п. 2.1 Договору загальна вартість послуг за цим Договором складає 15 202,93 грн.
Відповідно до п. 2.3 Договору оплата здійснюється після підписання акту здачі-приймання технічної продукції протягом п'яти календарних днів (при надходженні коштів з державного бюджету від головного розпорядника).
Пунктом 3.1 Договору передбачено, що при завершенні послуг виконавець з замовником підписують акт здачі-приймання технічної продукції. Замовник в термін 15 днів зобов'язаний підписати акт або повернути його з мотивованою відмовою. У випадку не повернення акту в термін 15 днів акт вважається підписаним, а замовник таким, що прийняв послуги без зауважень.
На виконання умов Договору виконавцем було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що знаходяться у користуванні Служби автомобільних доріг у Київській області для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі технічна документація) та передано документацію із землеустрою до Управління Держкомзему у Бориспільському районі.
12.12.2012 р. виконавець направив замовнику для підписання два примірники акту прийому-передачі документації із землеустрою, а саме технічної документації та 4-х електронних файлів.
14.12.2012 р. замовник листом № 12с/5397 відмовив у підписанні акта здачі-приймання технічної продукції за Договором з тих підстав, що в технічній документації відсутні акти встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), відсутності копій вихідних матеріалів та не внесення інформації в електронному вигляді до Державного земельного кадастру.
Позивач, звертаючись до суду з даним позовом, просить зобов'язати відповідача підписати акт прийому-передачі документації із землеустрою від 12.12.2012 р. та стягнути з останнього 15 202,93 грн., посилаючись на те, що відповідачем не була здійснена оплата.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з огляду на наступне.
Статтями 11, 509 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вказівок закону, договору.
Згідно з приписами статей 526 Цивільного кодексу України та 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Згідно з ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завдання другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, що передбачено ст. 525 Цивільного кодексу України.
Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.
Вимоги до проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель встановлені «Порядком проведення інвентаризації земель», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 513, а саме:
- інвентаризація земель проводиться з метою забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою (п. 2 Порядку);
- підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення (п. 8 Порядку);
- замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі (далі - замовники) (п. 9 Порядку);
- для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. До договору додається технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель за формою згідно з додатком та їх кошторис (п. 11 Порядку);
- роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі (п. 12 Порядку);
- робочий інвентаризаційний план складається на основі чергового кадастрового плану або інших планово-картографічних матеріалів у межах міст та селищ - у масштабі не дрібніше 1:5000, у межах сільських населених пунктів - у масштабі не дрібніше 1:2000, у межах територій, визначених проектами формування території і встановлення меж сільських, селищних рад, - у масштабі не дрібніше 1:10000, у межах районів - у масштабі 1:25000, із зазначенням меж: об'єкта інвентаризації; адміністративно-територіальних одиниць, які увійшли до складу об'єкта інвентаризації; територій, визначених проектами формування території і встановлення меж сільських, селищних рад; земель усіх форм власності; земельних ділянок, які внесено до Державного земельного кадастру; обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок; угідь (п. 14 Порядку);
- під час виконання камеральних робіт на робочий інвентаризаційний план наносяться межі земельних ділянок, обмежень (обтяжень) у їх використанні та угідь, отримані в результаті виконання топографо-геодезичних робіт, складаються поконтурні відомості з експлікацією, в яких зазначаються номери контурів, площа земельних ділянок, їх кадастрові номери (за наявності), площа угідь, що фактично використовуються на момент проведення інвентаризації, площа обмежень (обтяжень) у їх використанні, а також складається зведений інвентаризаційний план у масштабі згідно з вимогами пункту 14 цього Порядку (п. 22 Порядку);
- окремо складаються реєстри земельних ділянок (земель): наданих у власність (користування) з кадастровими номерами; наданих у власність (користування) без кадастрових номерів; не наданих у власність та користування у розрізі угідь; що використовуються без документів, які посвідчують право на них; що використовуються не за цільовим призначенням; невитребуваних земельних часток (паїв); відумерлої спадщини. На підставі зазначених реєстрів складається зведена порівняльна таблиця даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, та інформації, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі, в якій за наявності відображаються розбіжності (п. 25 Порядку);
- за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, що включає: 1) технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель; 2) пояснювальну записку, яка містить коротку характеристику об'єкта інвентаризації, підстави для виконання робіт, реквізити виконавця, опис матеріалів, використаних під час складання технічної документації, зміст і склад виконаних робіт із землеустрою; 3) текстові матеріали: рішення органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування або суду про проведення інвентаризації земель; копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель; матеріали топографо-геодезичних вишукувань; додатки, які складаються у формі таблиць і містять дані, зазначені у пунктах 22-23 цього Порядку; пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі; 4) графічні матеріали - робочий і зведений інвентаризаційні плани (п. 26 Порядку);
- виконавець подає технічну документацію на затвердження замовникові (п. 28 Порядку).
З матеріалів справи вбачається, що підставою для проведення інвентаризації земель є розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 2822 від 28.08.2012 р.
Замовником проведення земель є землекористувач - Служба автомобільних доріг у Київській області, що відповідає п. 9 постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 р. № 513.
З технічної документації вбачається, що вона включає: технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель, затверджене замовником 22.10.2012 р.; заяви Служби автомобільних доріг у Київській області на розробку технічної документації на розробника (позивача); пояснювальну записку; підстави для розробки технічної документації - розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 2822 від 28.08.2012 р. про надання дозволу замовнику на розробку технічної документації, матеріалів; копію державного акту на право постійного користування землею серії 1-КВ № 003611 від 09.11.2000 р., зареєстрованого в книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 18; наказ Міністерства транспорту України від 01.08.2001 р. № 518 (ст. 25 Технічної документації); наказ Державної служби автомобільних доріг України від 15.04.2003 р. № 155; нотаріальну заяву від 26.04.2012 р.; розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації від 07.05.2012 р. № 1480 «Про припинення права постійного користування частиною земельної ділянки Служби автомобільних доріг у Київській області»; наказ Міністерства транспорту та зв'язку України та Державної служби автомобільних доріг України від 13.12.2007 р. № 1161/775 «Про передачу під'їзної дороги із сфери управління державної служби автомобільних доріг до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку; акт приймання-передачі від 02.07.2008 р. земельної ділянки загальною площею 7,7938 га; довідку про присвоєння кадастрового номеру земельної ділянки; листи Служби автомобільних доріг у Київській області від 13.12.2007 р. № 17С/71798, № 17С/71799, № 17С/1800 від 20.08.2008 р.
У матеріалах технічної документації наявні графічні матеріали з визначенням та погодженням зовнішніх меж місця розташування земельних ділянок та присвоєними кадастровими номерами на території 4 територіальних одиниць,
Зважаючи на вищевказане, відповідно до п. 26 пп. 3 Технічна документація містить вихідні дані для проведення вказаних робіт, що надані замовником робіт і Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області, що підтверджується засвідченими у встановленому порядку копіями документів.
Розроблена технічна документації щодо інвентаризації земельної ділянки погоджена замовником - Службою автомобільних доріг у Київській області, Управлінням Держкомзему у Бориспільському районі Київської області № 10059-б від 05.12.2012 р. та відділом архітектури та містобудування № 2926 від 06.10.2012 р.
На виконання вимог п. 3 розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 2822 технічну документацію погоджено відповідно до вимог Земельного кодексу України та затверджено розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 4650 від 06.12.2012 р.
Факт не підписання відповідачем акту прийому-передачі документації із землеустрою від 12.12.2012 р. та несплати за надані позивачем послуги в сумі 15 202,93 грн. належним чином доведений, документально підтверджений та відповідачем не спростований, тому вимоги позивача є обґрунтованими.
Твердження відповідача про неналежне виконання позивачем зобов'язань спростовується матеріалами справи та є безпідставним.
Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному та об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 4, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Службу автомобільних доріг у Київській області (03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, 11-А, код 26345736) на виконання умов договору № 814-12 від 22.10.2012 р. підписати акт прийому-передачі документації із землеустрою від 12.12.2012 р. - виконання робіт з інвентаризації земель Служби автомобільних доріг у Київській області під існуючою автомобільною дорогою М-03 Київ - Харків - Довжанський комунальним науково-виробничим підприємством Бориспільської районної ради «Інститут земельних відносин» (08300, Київська обл., Бориспільській район, с. Глибоке, вул. Леніна, буд. 25, код 35126176).
3. Стягнути зі Служби автомобільних доріг у Київській області (03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, 11-А, код 26345736) на користь комунального науково- виробничого підприємства Бориспільської районної ради «Інститут земельних відносин» (08300, Київська обл., Бориспільській район, с. Глибоке, вул. Леніна, буд. 25, код 35126176) 15 202 (п'ятнадцять тисяч двісті дві) грн. 93 коп. основного боргу та 2 867 (дві тисячі вісімсот шістдесят сім) грн. 50 коп. витрат по сплаті судового збору.
Повне рішення складено 16.10.2013 р.
Суддя О.Г. Удалова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34147749 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Удалова О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні