Постанова
від 18.10.2013 по справі 813/7165/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2013 року № 813/7165/13-а

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Сидор Н.Т.,

за участі секретаря судових засідань Цар Х.М.,

представників позивача Клака Ю.Г., Ганущин Р.В.,

представника відповідача ОСОБА_4,

відповідач не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом прокурора Залізничного району м. Львова в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_5 про стягнення штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу,

в с т а н о в и в :

Прокурор Залізничного району м.Львова в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області (далі - Інспекція, позивач) звернувся з адміністративним позовом у Львівський окружний адміністративний суд до фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 (далі - ФОП ОСОБА_5, відповідач) про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу в розмірі 1700 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 16.05.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області складено протокол №0360 про порушення законодавства про рекламу та скеровано відповідачу лист-вимогу про необхідність надання документів та пояснень по суті. Відповідачем зазначеної вимоги не було виконано. 04.06.2013 року позивачем прийнято рішення №0410 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу і рішенням від 25.06.2013 року №0300 до відповідача за порушення законодавства про рекламу застосовані штрафні санкції у розмірі 1700 грн. Дане рішення було скеровано на адресу відповідача, однак у встановленому законом порядку не оскаржено, а штраф добровільно не сплачено. Просять стягнути з ФОП ОСОБА_5 на користь позивача 1700 грн штрафу.

В судовому засіданні прокурор та представник Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області позовні вимоги підтримали повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просили позов задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідача проти позовних вимог заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях. Покликається на те, шо відповідач жодної кореспонденції з приводу порушення законодавства про рекламу не отримувала, крім остаточного рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.06.2013 року №0300 та протоколу про порушення законодавства про рекламу від 25.06.2013 року №0300. Просив позовні вимоги залишити без задоволення.

Суд заслухав пояснення сторін, з'ясував обставини, на які сторони покликаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідив письмові докази, якими такі підтверджуються, та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996, № 270/96-ВР.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу» під зовнішньою рекламою слід розуміти рекламу, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно із ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, згідно із ч. 1 ст. 26 Закону України «Про рекламу» контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень, зокрема, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.

Типові правила розміщення зовнішньої реклами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067 регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Згідно п.3, 24 зазначених Правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

Пунктами 45 - 47 Правил передбачено, що контроль за додержанням цих Правил здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та інші органи відповідно до законодавства. У разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк. У разі невиконання цієї вимоги орган, який здійснює контроль, подає інформацію спеціально уповноваженому органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.

З матеріалів справи вбачається, що представниками Департаменту економічної політики Львівської міської ради було виявлено ряд порушень ФОП ОСОБА_5 ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу», а саме самовільне розміщення зовнішньої реклами (чотири місця) на фасаді будинку за адресою: м. Львів, вул. Залізнична,40.

З метою усунення даних порушень на адресу ФОП ОСОБА_5 було скеровано вимогу №23/Р-8-560 від 26.02.2013 року, та встановлено термін усунення до 03.03.2013 року.

У зв'язку з неусуненням ФОП ОСОБА_5 виявлених порушень в зазначений строк, Департаментом економічної політики Львівської міської ради було винесено подання №23/Р-8-1129 від 03.04.2013 року про порушення Закону України «Про рекламу».

Пунктом 9 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 року (далі - Порядок) передбачено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.

Пунктами 10-13 Порядку передбачено, що протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. До строку розгляду справи не зараховується час на отримання необхідних доказів і проведення експертизи. Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступниками не більше ніж на три місяці. Посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу: перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження; отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу; готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.

Відповідно до п.2. ст.26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

У відповідності до зазначеного Порядку Інспекцією у справах захисту прав споживачів у Львівській області проведено наступну процедуру притягнення ФОП ОСОБА_5 до відповідальності за порушення Закону України «Про рекламу».

16.05.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області складено протокол про порушення законодавства про рекламу № 0360.

Частиною 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» визначено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю. Органи державної влади зобов'язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи.

17.05.2013 року відповідачем скеровано ФОП ОСОБА_5 листа №2316 про надання до 04.06.2013 року інформації про вартість розміщеної реклами, розповсюдженої з порушенням вимог рекламного законодавства (копії рахунків, платіжних доручень), а також пояснення по факту розміщення реклами з долученням підтверджуючих документів. Докази направлення такого листа на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та адресу розміщення зовнішньої реклами містяться в матеріалах справи. Зазначені документи позивачем надані не були.

Згідно п.14 Порядку Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.

04.06.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області на адресу ФОП ОСОБА_5 скеровано повідомлення №2594 та №2595, яким повідомлено відповідача про розгляд справи про порушення законодавства про рекламу на 25.06.2013 року. Докази направлення такого листа на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та адресу розміщення зовнішньої реклами, містяться в матеріалах справи, а отже вимоги щодо завчасного повідомлення рекламодавця про розгляд справи про порушення ними вимог законодавства про рекламу позивачем були дотриманні.

Суд зазначає, що позивачем жодних документів, які вимагалися Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівські області ні в строк до 04.06.2013 року, як зазначалось в листі відповідача №2316 від 17.05.2013 року, ні на засідання розгляду справи про порушення законодавства про рекламу подано не було, крім того, на таке засідання ФОП ОСОБА_5 також не з'явилася, клопотань про відкладення розгляду справи не подала.

Відповідно до п.16 Порядку справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.

Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області було здійснено розгляд такої справи у відсутності ФОП ОСОБА_5, складено протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу № 0300 від 25.06.2013 року, та враховуючи ненадання інформації про вартість реклами та інших документів щодо її розповсюдження позивачем вирішено прийняти рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу

На підставі матеріалів справи та протоколу засідання, Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 0300 від 25.06.2013 року, відповідно до якого на ФОП ОСОБА_5 накладено штраф в сумі 1700 грн за самовільне розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Львів, вул. Залізнична,40 (чотири місця) у населеному пункті без погодження з органами місцевого самоврядування.

Частиною 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» передбачено, що за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України «Про рекламу» відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу» реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Покликання представника відповідача на той факт, що на момент винесення рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу рекламні банери були демонтовані, суд зазначає, що такий демонтаж відбувся понад встановлені відповідачу строки, і як зазначив, сам представник відповідача, такий демонтаж був здійснений не ФОП ОСОБА_5, а КП «Адміністративно-технічне управління», крім цього, сам факт демонтажу рекламних конструкцій не звільняє відповідача від обов'язку сплати штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу.

Також суд зазначає, що не зважаючи на те, що ФОП ОСОБА_5 було отримано рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.06.2013 року №0300, що в судовому засіданні не заперечив сам представник відповідача, таке рішення ФОП ОСОБА_5 оскаржено не було.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на те, що при прийнятті рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу позивач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надане, обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, з дотриманням процедури прийняття оскаржуваного рішення, а тому суд дійшов до висновку, що вимоги позивача підставні, підтвердженні матеріалами справи та підлягають до задоволення та у відповідності до вимог ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу», слід стягнути з ФОП ОСОБА_5 до Державного бюджету України суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу в розмірі 1700 грн.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) до Державного бюджету України (р/р 35215003009600 в ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 38056772) суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень.

Судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 18.10.2013 року.

Суддя Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2013
Оприлюднено21.10.2013
Номер документу34210243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/7165/13-а

Постанова від 18.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні