Постанова
від 27.01.2009 по справі 2-а-14286/08
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court. gov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2009 р. Справа № 2-а-14286/08

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Аліменк о Володимира Олександровича ,

При секретарі судового зас ідання: Галянт Ілоні Микола ївні

За участю представників ст орін:

позивача : Кожухаря В.В.

відповідача : не з' яви вся

розглянувши матеріали спр ави

за позовом: Виконавчої д ирекції Вінницького обласно го відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності

до: приватного підприє мства "Рідний край"

про: стягнення заборгов аності по сплаті на соціальн е страхування з тимчасової в трати працездатності

ВСТАНОВИВ :

Виконавча дирекція Вінни цького обласного відділення Фонду соціального страхуван ня з тимчасової втрати праце здатності звернулася до суду з позовом до приватного підп риємства "Рідний край" про стя гнення заборгованості по спл аті страхових внесків до Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в ході проведення пере вірки правильності нарахува ння, своєчасності і повноти с плати страхових внесків до Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності та порядку витрачан ня страхових коштів, приватн им підприємством "Рідний кра й" в порушення вимог Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням”не сплачен о в повному обсязі внески до Ф онду в сумі 1 435,00 грн.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням” спори, що в иникають з правовідносин за дим Законом, вирішуються в су довому порядку.

В судовому засіданні предс тавник позивача зазначив, що позов підтримує в повному об сязі та просить позовні вимо ги задовольнити посилаючись на обставини, викладені у поз овній заяві.

Відповідача в судове засі дання не з' явився та не вказ ав причини неприбуття. Відпо відно до вимог статті 122 КАС Ук раїни - адміністративна спра ва має бути розглянута і вирі шена протягом розумного стро ку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі. Як вбачається з пові домлень про вручення поштово го відправлення №2100850 від 31.12.2008р. т а №2124091 від 16.01.2009р. відповідач був повідомлений про дату, час і м ісце судового розгляду. Ці ді ї свідчать про небажання від повідача приймати участь в с удовому розгляді справи і на правлені на затягування розг ляду справи. Судом були прийн яті всі міри для належного по відомлення відповідача про ч ас, день і місце розгляду спра ви. Таким чином, враховуючи да ні обставини, судом прийнято рішення продовжити розгляд справи у відсутність відпові дача, і вирішити справу на під ставі наявних доказів.

Суд, дослідивши матеріали а дміністративної справи, прих одить до висновку, що позов об ґрунтований і підлягає до за доволення з наступних підста в.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням” від 18.01.2001р. № 2240-111 загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням, передбачає мате ріальне забезпечення громад ян у зв'язку з втратою заробіт ної плати (доходу) внаслідок т имчасової втрати працездатн ості (включаючи догляд за хво рою дитиною, дитиною-інвалід ом, хворим членом сім'ї), вагіт ності та пологів, догляду за м алолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов'язан их із народженням дитини, сме ртю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також наданн я соціальних послуг за рахун ок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності, що форм ується шляхом сплати страхов их внесків власником або упо вноваженим ним органом, гром адянами.

Відповідно до ст. 9 Закону Фо нд соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності є органом, який з дійснює керівництво та управління загальнообов'язк овим державним соціальним ст рахуванням у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням, про вадить збір і акумуляцію стр ахових внесків та інших кошт ів, призначених для фінансув ання матеріального забезпеч ення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а тако ж здійснює контроль за викор истанням цих коштів. Усі заст раховані особи є членами цьо го Фонду. Держава є гарантом н адання матеріального забезп ечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом , стабільної діяльності Фонд у.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 27 Зако ну страхувальник зобов'язани й нараховувати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески і згідно ст. 30 Закону несе відп овідальність за ухилення від реєстрації як платника стра хових внесків, несвоєчасніст ь сплати та неповну сплату ст рахових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачу ють застраховані особи через рахунки роботодавців, а тако ж за порушення порядку викор истання страхових коштів. Ві дповідно до ст. 2 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами”від 21.12.2000р . №2181-111 контролюючими органами є органи фондів загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування - стосовно внесків на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, у межах компетенції ц их органів, встановленої зак оном.

Відповідно до п.п. 1.2, 1.3 ст. 1 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання. А податкове зобо в'язання - зобов'язання платни ка податків сплатити до бюдж етів або державних цільових фондів відповідну суму кошті в у порядку та у строки, визнач ені цим Законом або іншими за конами України.

А згідно п. 5.1 ст. 5 цього ж Зако ну самостійне узгодження под аткового зобов'язання: подат кове зобов'язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим з дня п одання такої податкової декл арації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оск аржене платником податків в адміністративному або судов ому порядку.

Таким чином, Звіт про нарахо вані внески, перерахування т а витрати, пов'язані з загальн ообов'язковим державним соці альним страхуванням у зв'язк у з тимчасовою втратою праце здатності по формі Ф4-ФССзТВП , який подається відповідно д о п. 4 ч. 2 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування у зв 'язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими народженням та по хованням", п. 1 Порядку подання та обліку звітів по коштах за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням затвердженого п остановою правління Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і від 4 березня 2004р. N 21 та п. 3.3 Інстр укції про порядок надходженн я, обліку та витрачання кошті в Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності затвердженої пос тановою правління Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності в ід 26 червня 2001р. N 16, і є документом в якому страхувальник самос тійно узгоджує суму заборгов аності по страховим внескам до Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності.

Згідно Звіту про нарахован і внески, перерахування та ви трати, пов'язані з загальнооб ов'язковим державним соціаль ним страхуванням у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності за 9 місяців 2008 року, пода ним ПП “Рідний край”до робоч ого органу Фонду 17.10.2008 р., підпри ємство самостійно визначило прострочену заборгованість в сумі 1 435,00 грн. (а.с.5).

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням" спори, що ви никають з цих правовідносин вирішуються в судовому поряд ку.

Відповідач в добровільном у порядку заборгованість не сплачує, що тягне за собою нен адходження коштів до Державн ого бюджету України та суттє во порушує інтереси держави.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку про з адоволення даного позову по вністю.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з приватного підп риємства "Рідний край" (код ЄДР ПОУ 30808485) на користь Виконавчої дирекції Вінницького обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності забо ргованість в сумі 1 435 (одна тися ча чотириста тридцять п' ять ) грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Пр и цьому апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження. Заява пр о апеляційне оскарження та а пеляційна скарга подаються д о суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскар жуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постано ви оформлено: 01.02.09

Суддя Аліменк о Володимир Олександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу3421338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-14286/08

Постанова від 27.01.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 08.10.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні