Постанова
від 01.10.2013 по справі 801/8136/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 жовтня 2013 р. (10 год. 20 хв.) Справа №801/8136/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів в АР Крим

до Сільського комунального підприємства "Бий-Су"

про стягнення заборгованості в розмірі 3895,74 грн.

Обставини справи: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція Головного Управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сільського комунального підприємства "Бий-Су" про стягнення заборгованості в розмірі 3895,74 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у встановлений законодавством строк самостійно узгоджені податкові зобов'язання зі сплати податку на прибуток та зі сплати земельного податку з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, в зв'язку з чим утворився податковий борг в розмірі 3895,74 грн., про стягнення якого у судовому порядку просить позивач.

Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, позовні вимоги просить задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 41), письмових заперечень на позов суду не надав, будь-яких клопотань до суду не скерував, про поважність причин неявки суд не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Сільське комунальне підприємство "Бий-Су" зареєстроване Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим 15.08.2000р. як юридична особа, про що свідчіть витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 20-21, 22).

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Положенням п.п. 16.1.4. статті 16 ПК України визначено обов'язок платника податків сплачувати належні суми податків та зборів у строки та у визначених розмірах.

Пунктом 16.1.3. ст.16 ПК України передбачено обов'язок платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Статтею 31, зокрема п.п. 31.1. та п.п.31.3., ПК України встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Матеріали справи свідчать про те, що на підставі податкових декларацій з податку на прибуток підприємств, наданих Сільським комунальним підприємством "Бий-Су" в порядку звітності, ним самостійно визначена сума податку до сплати, а саме:

- за 1 півріччя 2012р. (вх. № 9005 від 02.08.2012) сума податку до сплати - 662 грн. (а.с.26-27),

- за 3 квартали 2012р. (вх. № 13086 від 01.11.2012р.) сума податку до сплати - 925 грн. (а.с. 28-29),

- за 2012 рік (вх. № 19833/5187 від 05.0.22013р.) сума податку до сплати - 281 грн. (а.с.30-31).

Сума заборгованості відповідача зі сплати самостійно узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток по переліченим вище деклараціям з урахування часткової сплати в розмірі 332,08 грн. За 1 півріччя 2012р., складає 1535,92 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. В свою чергу, відповідно до пункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Статтею 57 ПК України визначені строки сплати податкового зобов`язання.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Сума заборгованості зі сплати податку на прибуток в загальному розмірі 1535,92 грн., на час розгляду не сплачена та підлягає стягненню з відповідача.

Стосовно позовних вимог про стягнення земельного податку у розмірі 2359,82грн. суд зазначає наступне.

Відповідно до податкової декларації (вх. № 951 від 15.02.2012р.) з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012р., поданої відповідачем у порядку звітності, річна сума земельного податку, яка підлягає сплаті за даними платника складає 28317,84 грн. (по 2359,82 грн. щомісячно) (а.с. 24-25).

Згідно з п.п. 9.1.10. ст. 9 ПК України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 287.3. ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач має заборгованість з сплати за землю по відповідній декларації (вх. № 951 від 15.02.2012р.) за грудень 2012р. в розмірі 2359,82 (а.с. 33)., яка на час розгляду не сплачена та підлягає стягненню з відповідача.

Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).

28.03.2011р. відповідачу була виставлена податкова вимога №260 про сплату податкового боргу на суму 18900,93 грн., яка була належним чином скерована на адресу відповідача, та отримана ним 13.04.2011 (а.с. 32).

Щодо необхідності повторного направлення податкових вимог платнику податків у разі збільшення розміру податкового боргу, суд зазначає наступне.

У підпункті 59.5 статті 59 Кодексу визначено, що у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ні Кодекс, ні наказ Державної податкової адміністрації України від 24 грудня 2010 року №1037 "Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків" не містять норми про необхідність повторного відправлення платнику податків податкової вимоги у разі збільшення податкового боргу. Тому орган державної податкової служби не має повноважень повторно надсилати податкову вимогу платнику податків у разі збільшення податкового боргу.

У разі якщо сума податкового боргу, зазначеного у позові про стягнення коштів за податковим боргом, більша, ніж сума податкового боргу, зазначеного в податковій вимозі, яка була надіслана платнику податків, орган державної податкової служби повинен надати суду документальне підтвердження того, що податковий борг збільшився після надсилання (вручення) платнику податків податкової вимоги.

Суд зазначає, що моментом виникнення обставин, які зумовили звернення до суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом, у разі збільшення суми податкового боргу після надсилання (вручення) податкової вимоги, є момент збільшення суми податкового боргу, але за умови, що таку податкову вимогу було надіслано платнику податків не менше ніж за 60 календарних днів з дня утворення первинної суми податкового боргу.

При цьому моментом збільшення суми податкового боргу є день, що настає за останнім днем строку, протягом якого підлягає сплаті сума податкового зобов'язання платника податку. Строк сплати податкового зобов'язання визначається статтею 57 Кодексу.

Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого. При цьому заявник (позивач) не повинен подавати до суду доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги.

Аналогічна позиція викладена в Листі Вищого адміністративного суду України від 12.04.2012 року № 1044/11/13-12 "Щодо строків звернення до адміністративного суду у справах, що виникають із податкових відносин у сфері погашення податкового боргу".

З моменту виставлення позивачу вимоги від 28.03.2011 року № 260 відповідачем податковий борг в повному обсязі не сплачувався, що також підтверджується матеріалами справи, тобто підстави для направлення відповідачу нової податкової вимоги відсутні.

Загальна сума заборгованості відповідача складає 3895,74 грн. (1535,92 + 2359,82) та на час розгляду справи не сплачена, про що свідчать матеріали справи, та є податковим боргом в розумінні Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав заперечення на позов, або доказів сплати заборгованості.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з рахунків Сільського комунального підприємства "Бий-Су" (код ЄДРПОУ 31116494) відкритих у банках на його ім'я, заборгованість в загальному розмірі 3895,74 грн. (три тисячі вісімсот дев'яносто п'ять грн. сімдесят чотири коп.) з яких:

- 2359,82 грн. (дві тисячі триста п'ятдесят дев'ять грн. вісімдесят дві коп.) орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на р/р № 33217812700095 до місцевого бюджету Джанкойського району, Кримковська сільська рада, Головне управління державної казначейської служби України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37694755, код платежу 13050200;

- 1535,92 грн. (одна тисяча тридцять п'ять грн. дев'яносто дві коп.) податку на прибуток на р/р № 33212806700095 до місцевого бюджету Джанкойського району, Кримковська сільська рада, Головне управління Державної казначейської служби України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37694755, код платежу 111020202.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.10.2013
Оприлюднено24.10.2013
Номер документу34223976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8136/13-а

Постанова від 01.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні