ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 21 жовтня 2013 року Справа № 803/2032/13-a Волинський окружний адміністративний суд у складі: головуючого – судді Каленюк Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до приватного підприємства «Цикас Плюс» про стягнення податкового боргу, ВСТАНОВИВ: Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області (далі – Луцька ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до приватного підприємства «Цикас Плюс» (далі - ПП «Цикас Плюс») про стягнення податкового боргу у сумі 559999,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення норм податкового законодавства не сплатив узгоджене грошове зобов'язання з податку на додану вартість (ПДВ) у сумі 559999,00 грн., що набуло статусу податкового боргу. Податковий борг виник у зв'язку із несплатою податкового зобов'язання, визначеного платником податків самостійно у податкових деклараціях. Згідно зі статтею 59 Податкового кодексу України з метою погашення податкового боргу Луцькою ОДПІ направлено та 29 серпня 2013 року вручено податкову вимогу, а 06 серпня 2013 року прийнято рішення про опис майна у податкову заставу. Крім того, з метою виявлення майна, на яке згідно законодавства можливо звернути стягнення, надіслано запити у відповідні органи та служби. Однак вжиті податковою інспекцією заходи не призвели до погашення заборгованості. Оскільки борг відповідач добровільно не погасив, то Луцька ОДПІ просила стягнути його в дохід Державного бюджету. У судове засідання представники сторін не прибули, у письмових клопотаннях просили розгляд справи здійснювати за їх відсутності. При цьому позивач підтримав позов про стягнення податкового боргу у сумі 559999,00 грн. Відповідач позов у вказаному розмірі позовних вимог визнав; наявність боргу пояснює фінансовим становищем підприємства (а.с.56-57). Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. З урахуванням наведеного судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами. Суд, дослідивши письмові докази, перевіривши заяву відповідача про визнання позову, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав. Судом встановлено, що ПП «Цикас Плюс» 12 лютого 2008 року зареєстроване як юридична особа та включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.47-48). Підприємство перебуває на податковому обліку в Луцькій ОДПІ. Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України (ПК України) передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом. Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. З матеріалів справи слідує, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість (ПДВ) у сумі 559999,00 грн., що підтверджується розрахунком боргу станом на 25 вересня 2013 року (а.с.40). Як встановлено судом, податковий борг з ПДВ у сумі 559999,00 грн. виник за рахунок несплати грошових зобов'язань, визначених відповідачем самостійно у податкових деклараціях з ПДВ за січень-червень 2013 року: у сумі -198528,00 грн. (дата подання декларації – 20 лютого 2013 року), у сумі - 79053,00 грн. (дата подання декларації – 20 березня 2013 року), у сумі 69123,00 грн. (дата подання декларації – 19 квітня 2013 року), у сумі - 28907,00 грн. (дата подання декларації – 20 травня 2013 року), у сумі 184388,00 грн. (дата подання декларації – 18 липня 2013 року) - а.с.15-29. Згідно з пунктом 54.1. статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Відповідно до пункту 57.1. статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Згідно з підпунктом 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 ПК України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом. З урахуванням наведених норм граничний строк сплати грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 198528,00 грн. (декларація за січень 2013 року) до 02 березня 2013 року, у сумі 79053,00 грн. (декларація за лютий 2013 року) до 30 березня 2013 року, у сумі 69123,00 грн. (декларація за березень 2013 року) до 30 квітня 2013 року, у сумі 28907,00 грн. (декларація за квітень 2013 року) до 30 травня 2013 року, у суму 184388,00 грн. (декларація за червень 2013 року) до 30 липня 2013 року. Позивач у встановлені строки грошові зобов'язання з ПДВ у загальній сумі 559999,00 грн. не сплатив, а тому такі грошові зобов'язання набули статусу податкового боргу, наявність якого підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.40) та не заперечується відповідачем. Пунктом 59.1. статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Пунктами 59.4, 59.5. статті 59 ПК України визначено, що податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог статті 59 ПК України Луцькою ОДПІ відповідачу надсилалась податкова вимога №643-19 (реєстраційний номер № 1073/10/15.01 від 12 липня 2013 року), яка залишились без належного реагування (а.с.13). Крім того, 06 серпня 2013 року позивачем прийнято рішення №1 про опис майна ПП «Цикас Плюс» у податкову заставу (а.с.14). Згідно зі статтею 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. В розумінні зазначеної норми право податкового органу про стягнення податкового боргу виникає на наступний день після закінчення 60 днів з дня відправлення платнику податків податкової вимоги рекомендованим листом із повідомленням про вручення, незалежно від дати фактичного отримання цієї податкової вимоги платником податків, вказаної в повідомленні про вручення. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Частинами першою, третьою статті 136 КАС України передбачено, що відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112 цього Кодексу. Згідно з частинами третьою, четвертою статті 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг у сумі 559999,00 грн. за січень-червень 2013 року, наявність якого та його розмір відповідач визнає, при цьому таке визнання з урахуванням встановлених судом обставин не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому позовні вимоги про стягнення з ПП «Цикас Плюс» податкового боргу у вказаній сумі підлягають задоволенню. Керуючись статтями 112, 122, 136, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з рахунків приватного підприємства «Цикас Плюс» (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ківерцівська 9 б, квартира 1, ідентифікаційний код 35750975) у банках, що його обслуговують, в дохід Державного бюджету України податковий борг з податку на додану вартість за січень-червень 2013 року у сумі 559999,00 грн. (п'ятсот п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот дев'яносто дев'ять грн. 00 коп.). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Суддя Ж.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2013 |
Оприлюднено | 22.10.2013 |
Номер документу | 34235282 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні