Постанова
від 18.10.2013 по справі 826/15192/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 18 жовтня 2013 року                      № 826/15192/13-а В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м.   Києві по              вул. Хрещатик, 10, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс"   про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: Перший заступник прокурора Шевченківського району міста Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" штрафу в розмірі 17 000 грн. Ухвалою суду від 26 вересня 2013 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 17 жовтня 2013 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття скороченого провадження за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте кореспонденція суду повернулася з відміткою працівника пошти, що адресат вибув. За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" не виконано розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери, в зв'язку з чим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" застосовано штрафні санкції в розмірі 17   000 грн., проте відповідачем сума штрафу не сплачена. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.            Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 484-ЦА-УП-З від 22 травня 2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери застосовано у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн. Зазначена постанова направлена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" 24 травня 2013 року, що підтверджується реєстром Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та копією фіскального чеку УДПЗ "Укрпошта". Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів          № 375-ЦА-УП-З від 13 травня 2013 року, яким встановлено, що у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12 грудня 2012 року № 498-ЦА-УП-З, відповідно до якого Товариству з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" необхідно було у термін до 31 січня 2013 року усунути порушення вимог підпункту 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Положення про порядок складання адміністративних даних депозитними установами, що здійснюють депозитарну діяльність зберігача цінних паперів, та подання відповідних документів до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17 січня 2006 року № 4, а саме: подати адміністративні дані за ІІІ квартал 2012 року до центрального апарату Комісії та до 5 лютого 2013 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження. Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства. Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Як встановлено під час розгляду справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції на Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке виносилося у зв'язку з неподанням відповідачем адміністративних даних за ІІІ квартал 2012 року до центрального апарату Комісії. Відповідно до пункту 11 розділу 3 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 травня 2006 року № 349, зберігач зобов'язаний надавати до Комісії адміністративні дані відповідно до Положення про порядок складання адміністративних даних депозитарними установами, що здійснюють депозитарну діяльність зберігача цінних паперів, та подання відповідних документів до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 17.01.2006 № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2006 за № 378/12252. Згідно підпункту 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Положення про порядок складання адміністративних даних депозитарними установами, що здійснюють депозитарну діяльність зберігача цінних паперів, та подання відповідних документів до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17 січня 2006 року № 4 (яке було чинне на час виникнення спірних правовідносин), зберігачі надають квартальні дані до центрального апарату Комісії до 15-го (включно) числа місяця, наступного за звітним кварталом. Проте, Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12 грудня 2012 року № 498-ЦА-УП-З та не подано до центрального апарату Комісії адміністративних даних за ІІІ квартал 2012 року. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України). Відповідно до статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону №   448/96-ВР.           Так, штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.           Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.           Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.           Таким чином, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку правомірно винесено постанову № 484-ЦА-УП-З від 22 травня 2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" штраф у розмірі 17 000 грн. Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржена. Доказів зворотнього суду не надано. Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі            17 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ:            1. Позов Першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.            2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Аверс" (юридична адреса: 01054, м. Київ, вул. Гоголівська, 8, ідентифікаційний код 37534851) до Державного бюджету України штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду Державного бюджету", код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.      Суддя                                                                                          М.А.Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2013
Оприлюднено22.10.2013
Номер документу34242825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15192/13-а

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Постанова від 18.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні