Постанова
від 16.10.2013 по справі 805/13554/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2013 р. Справа №805/13554/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Христофорова А.Б.

при секретарі Сапєгіній А.Г.,

за участю :

прокурора Асріян Л.А.,

представника позивача - Піднебесний А.П.,

представника відповідача - Брухно О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Волноваського району в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донецькому регіоні» до Волноваської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області № 120 про стягнення штрафу у сумі 1190,00 гривень,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Прокурор Волноваського району в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донецькому регіоні», звернувся до суду з позовною заявою до Волноваської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області № 120 про стягнення штрафу у сумі 1190,00 гривень.

В обґрунтування позову зазначив, що станом на момент звернення до суду за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом зі сплати штрафу на суму 1190,00 гривень.

Зазначає, що відповідач не сплачуючи заборгованість, порушує інтереси держави, тому враховуючи викладене просить задовольнити позовні вимоги.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити, надали суду пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі про що надав суду відповідну заяву.

Згідно ч. 3 ст. 136 КАС України, судове рішення, в тому числі, у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Суд, заслухавши пояснення сторін, що з'явилися, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, встановив наступне.

Право прокурора на звернення до суду в інтересах держави визначено ст. 121 Конституції України, ст.ст. 20,36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 КАС України.

Згідно ст. 5 Закону України «Про електроенергетику» Державна політика в електроенергетиці базується, зокрема на таких принципах як :

створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики;

забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Відповідно до пункту 4 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07 серпня 1996 року, завданнями та функціями державного енергетичного нагляду є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії; дотриманням споживачами електричної енергії режимів виробництва, постачання і споживання енергії (активної, реактивної, теплової); вимог Правил та інших нормативно-правових і нормативно-технічних актів з питань електроенергетики та теплопостачання; проведенням суб'єктами електроенергетики та суб'єктами відносин у сфері теплопостачання робіт, пов'язаних із забезпеченням дотримання встановлених режимів постачання і споживання енергії.

До складу Держенергонагляду входять такі підрозділи: головна організація - Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії; державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у регіонах (кількох областях); державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області (Держенергонагляд у Донбаському регіоні) діє у складі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», що є позивачем у справі, та є його відокремленим підрозділом, що створений 20 лютого 2006 року.

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» є юридичною особою, зареєстроване Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією 10 серпня 1998 року, діє на підставі статуту, затвердженого у новій редакції наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 21 лютого 2012 року.

Відповідач, Волноваська виправна колонія Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області № 120 (85710, Донецька область, Волноваський район, сел. Молодіжне, ЄДРПОУ 14319082), - є юридичною особою, згідно ст. 48 КАС України здатний особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про електроенергетику»,- державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Згідно до частини 5 статті 9 цього Закону Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, в тому числі, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи.

Крім того, підпунктом 4 пункту 13 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії передбачено, що Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням.

Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності (пункт 15 Положення).

Відповідно до пункту 7,8 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, який складено за результатами здійснення планового заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складається припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Приписом є обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

24.05.2013 року за результатами перевірки проведеної старшим державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляд у Донбаському регіоні, з боку відповідача встановлено факт невиконання пункту 1 виданого Припису № 02/16-01-016 від 23.01.2012 року, строк виконання якого скінчився, та складений акт перевірки (протокол) № 02/17-01-6 (а.с. 9)

На підставі вказаного акту перевірки Держенергонаглядом за несвоєчасне виконання припису № 02/16-01-016 від 23.01.2012 року відносно відповідача прийнято постанову № 02/17-01-95 від 29.05.2013 року про накладення штрафу у розмірі 510,00 грн (а.с.13).

10.06.2013 року за результатами перевірки проведеної старшим державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляд у Донбаському регіоні, з боку відповідача встановлено факт невиконання пункту 1 виданого Припису № 02/16-01-075 від 13.07.2012 року, строк виконання якого скінчився, та складений акт перевірки (протокол) № 02/17-01-7 (а.с. 31).

На підставі вказаного акту перевірки Держенергонаглядом за несвоєчасне виконання припису № 02/16-01-016 від 23.01.2012 року відносно відповідача прийнято постанову № 02/17-01-106 від 12.06.2013 року про накладення штрафу у розмірі 680,00 грн. (а.с.35-36).

Разом з тим, відповідач у встановлений законодавством строк штраф не сплатив.

У відповідності до ч.3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»,- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно із п. 3 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. № 1312 (далі - Положення № 1312), накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право: Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Пунктом 7 Положення № 1312 передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (п. 8 Положення № 1312).

У відповідності до п. 10 Положення № 1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Як встановлено судом, зазначені рішення позивача у передбачений законодавством строк не оскаржені, не скасовані та виконані не були, у зв'язку з чим несплачена сума штрафу у розмірі 1190 грн. згідно чинному законодавству підлягає стягненню з відповідача на підставі рішення суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, що спростували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Беручи до уваги те, що сума боргу у розмірі 1190,00 грн. відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджена матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

З огляду на вищенаведене, суд приходить до висновку про задоволення позову.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Прокурора Волноваського району в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донецькому регіоні» до Волноваської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області № 120 про стягнення штрафу у сумі 1190,00 гривень, - задовольнити повністю.

Стягнути з Волноваської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області № 120 (85710, Донецька область, Волноваський район, сел. Молодіжне, ЄДРПОУ 14319082) штраф у сумі 1190,00 гривень (одна тисяча сто дев'яносто) гривень на п/р 31119106700179 ДКУ Волноваського району ГУДКСУ у Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 37980308, одержувач Державний бюджет Волноваського району.

Постанова ухвалена у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 16 жовтня 2013 року.

Повний текст постанови складений 21 жовтня 2013 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Христофоров А.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2013
Оприлюднено24.10.2013
Номер документу34260870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13554/13-а

Постанова від 16.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 16.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні