Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2013 р. Справа № 805/12336/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Прокурора Амвросіївського району Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску та штрафної санкції у загальному розмірі 2104,18 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Амвросіївського району Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску у розмірі 170,00 грн. та штрафної санкції у розмірі 1934,18 грн.
В обґрунтування позову прокурор посилається на вимоги Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», вказавши, що відповідач є платником єдиного внеску, у зв'язку з чим останній зобов'язаний самостійно здійснювати нарахування та сплату єдиного внеску у строки, встановлені цим Законом. Разом із тим, відповідач не сплатив у повному обсязі суму єдиного внеску, внаслідок чого у фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 1934,18 грн., у зв'язку з чим відповідачу було надіслано вимогу про сплату недоїмки від 28.02.2013 року № Ф-80.
Крім того, прокурор зазначив, що на виконання вимог ч. 14 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" 28.02.2013 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Амвросіївському районі Донецької області було складено акт № 36 про неподання звіту та винесено рішення № 248 від 18 березня 2013 року про застосування штрафних санкцій за неподання звітності у розмірі 170,00 гривень, яке було направлено на адресу відповідача. Оскільки у добровільному порядку відповідачем суму недоїмки та суму штрафу не сплачено, прокурор просить стягнути їх у судовому порядку.
Прокурор у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд позов задовольнити у повному обсязі.
У судове засідання представник Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області не з'явився з невідомих суду причин, подавши, при цьому, 10.10.2013 р. до відділу діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду заяву про доповнення позовних вимог, які стосуються реквізитів стгувача.
Відповідач в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке повернулось до суду з відміткою про його отримання. Заяв про відкладення розгляду справи або розгляду справи у відсутності представника відповідача до суду не надходило. Також суду не було надано заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Приймаючи до уваги положення ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, а також ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.
З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа - підприємець, ідентифікаційний код НОМЕР_1, та згідно картки особового рахунку є платником єдиного внеску за № 05-05-11-3210.
28.02.2013 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Амвросіївському районі Донецької області на підставі ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та на підставі картки особового рахунку платника сформовано вимогу про сплату недоїмки від № ф-80 на суму 1934,18 грн.
Крім того, 28.02.2013 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Амвросіївському районі Донецької області відносно відповідача складено Акт № 36 про неподання звіту, яким зафіксовано, що має місце порушення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме: не надано звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2012 рік (Додаток 5 до Порядку). Граничний строк надання звіту згідно Додатку 5 до органів Пенсійного фонду України за 2012 р. до 11 лютого 2013 р. (включно). Звіт Додаток 5 станом на 28.02.2013 р. не надано.
За неподання звітності за 2012 рік начальником Управління Пенсійного фонду України в Амвросіївському районі Донецької області винесено рішення № 248 від 18.03.2013 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 у розмірі 170,00 грн.
Вищезазначені акт, вимога про сплату недоїмки та рішення Пенсійного фонду були направлені поштовим зв'язком на адресу відповідача та отримані останнім, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.
Таким чином, у відповідача виникла заборгованість у загальному розмірі 2104,18 грн. (1934,18 грн. + 170,00 грн.).
Докази оскарження вказаних рішення та вимоги в матеріалах справи відсутні, суми, визначені в них, відповідачем сплачені не були.
Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Прокурор Амвросіївського району Донецької області представляє інтереси держави в особі Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску та штрафної санкції.
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 року п. 19-1.1.22 ст.19-1 Податкового кодексу України викладено в такій редакції: до функцій контролюючих органів віднесено здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи (п. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями).
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (надалі Закон).
Так, згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Недоїмкою відповідно до даного Закону вважається сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом
Зі змісту п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464, відповідно до якого платниками єдиного внеску є фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, слідує, що відповідач належить до категорії платників єдиного внеску.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, - на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу.
Згідно із п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 цього ж Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
У відповідності до ч. 12 ст. 9 даного Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Як свідчать матеріали справи, у порушення вищенаведених правових норм, відповідачем єдиний внесок сплачено не було.
Крім того, згідно з пунктом 3.2 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Порядок), затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 08 жовтня 2010 року № 22-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 року за № 1014/18309, ФО - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів Пенсійного фонду звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Звіт подається за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку.
Проте, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2012 рік (Додаток 5 до Порядку). Граничний строк надання звіту згідно Додатку 5 до органів Пенсійного фонду України за 2012 р. до 11 лютого 2013 р. (включно). Звіт Додаток 5 станом на 28.02.2013 р. не надано.
Згідно з пунктами 6, 7 частини1 статті 13 Закону № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом; стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
Так, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян згідно з пунктом 4 частини 11 статті 25 Закону № 2464.
Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Оскарження рішення територіального органу Пенсійного фонду про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.
Станом на час розгляду справи судом, вимога про сплату недоїмки від 28.02.2013 р. № Ф-80 та рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», № 248 від 18.03.2013 р. не оскаржені, а сума недоїмки та штрафні санкції до бюджету не сплачено.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про стягнення з відповідача заборгованості зі сплати єдиного внеску у розмірі 1934,18 грн. та штрафної санкції у розмірі 170,00 грн. у повному обсязі.
Відповідно до вимог частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2-15, 69-71, 94, 98, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Амвросіївського району Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску та штрафної санкції у загальному розмірі 2104,18 грн. - задовольнити.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області (87301, Донецька область, Амвросіївський район, м. Амвросіївка, вул. Саші Китайського, 2а, р/р 371942000530, отримувач - Державна податкова інспекція в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області/71040000, банк отримувача - ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код ОКПО 38445794) штрафну санкцію за неподання звітності у розмірі 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області (87301, Донецька область, Амвросіївський район, м. Амвросіївка, вул. Саші Китайського, 2а, р/р 371942000530, отримувач - Державна податкова інспекція в Амвросіївському районі Головного управління Міндоходів у Донецькій області/71040000, банк отримувача - ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код ОКПО 38445794) заборгованість зі сплати єдиного внеску у розмірі 1934 (одна тисяча дев'ятсот тридцять чотири) грн. 18 коп.
Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 10 жовтня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ткаченко Т.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34261790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ткаченко Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні