Рішення
від 17.10.2013 по справі 909/1077/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2013 р. Справа № 909/1077/13

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Фрич М. М., при секретарі судового засідання Ковалюк С. Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Косівської районної Ради,

майдан Незалежності,11, м. Косів,

Івано-Франківська область,78600

до відповідача: Комунального підприємства "Маєток Святого Миколая"

с. Черганівка, Косівського району,

Івано-Франківської області

про відшкодування шкоди в розмірі 10 200 грн. 00 коп.

за участю представників сторін:

Від позивача: Грималюк Л.Д. - начальник юридичного відділу, (довіреність № 228/ОА-32 від 30.09.13)

Від відповідача представники не з'явилися.

ВСТАНОВИВ:

Косівська районна рада звернулася до господарського суду Івано-Франківської області з позовною вимогою до комунального підприємства "Маєток Святого Миколая" про відшкодування шкоди в розмірі 10 200 грн. 00 коп.

Ухвалою суду від 20.09.13 порушено провадження у справі і призначено розгляд справи на 01.10.13.

01.10.13 розгляд справи не відбувся, у зв'язку з перебуванням судді Фрич М.М. на лікарняному. Ухвалою від 07.10.13 призначено розгляд справи на 17.10.13.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задоволити. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, крім того, надіслав суду клопотання за вих. №1 від 30.09.2013 року (вх. №15332/13 від 01.10.13) в якому просив суд розглядати справу без участі представника КП "Маєток Святого Миколая".

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, суд встановив наступне.

У своїх позовних вимогах, викладених в позовній заяві № 176/02-32 від 31.07.2013 року, позивач посилається на те, що Косівською Районною радою рішенням від 20 січня 2006 року №381-24/2006 затверджено Програму розвитку туризму в Косівському районі на 2006-2010 роки. Рішенням Косівської районної ради від 30 серпня 2007 року №258-10/2007 "Про внесення змін до Програми розвитку туризму в Косівському районі на 2006-2010 роки" внесено зміни до зазначеної програми та передбачено видатки у сумі 45000 гривень на святкування Дня Святого Миколая 19.12.2007 року, виконавцем, на якого покладено обов'язок організації та проведення заходів святкування, визначене районне комунальне підприємство "Маєток Святого Миколая". Рішенням постійної депутатської комісії районної ради з питань бюджету і фінансів від 22.11.2007 року погоджено КП "Маєток Святого Миколая" використання коштів у сумі 45 000 гривень із визначенням видатків та зазначенням переліку заходів.

Згідно розподілу № 80 від 17.12.2007 року Косівською районною радою профінансовано КП "Маєток Святого Миколая" в розмірі 45000 грн. В ході проведення КРУ в Івано-Франківській області зустрічної звірки у КП "Маєток Святого Миколая" встановлено, що кошторисом доходів і видатків підприємства на 2007 рік, затвердженим директором КП "Маєток Святого Миколая" та погодженим головою районної ради, затверджено видатки у сумі 45000 грн. Згідно плану використання бюджетних коштів профінансовано видатки на оплату праці працівників у сумі 7200 гривень, нарахування на заробітну плату у сумі 3000 гривень, придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки у сумі 28400 гривень, оплата комунальних послуг та енергоносіїв у сумі 400 грн., придбання обладнання і предметів довгострокового користування у сумі 6000 гривень. Із отриманих коштів підприємство використало 10 200 грн. на оплату заробітної плати та нарахування на заробітну плату за листопад-грудень 2007 року.

Згідно п.1.3.8.1. плану контрольно-ревізійної роботи апарату контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області на IV квартал 2008 року з 7 жовтня по 28 листопада 2008 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Косівської районної ради за період з 01.06.2006 року по 01.10.2008 року, про що складено акт від 28 листопада 2008 року. За наслідками ревізії контрольно-ревізійним управлінням в Івано-Франківській області подано до Косівської районної ради вимогу про вжиття заходів щодо відшкодування коштів, виділених з районного бюджету КП "Маєток Святого Миколая" на організацію святкування Дня Святого Миколая у сумі 10 200 грн.

Позивач зазначив, що Косівською районною радою оспорювалась законність вимог КРУ в Івано-Франківській області, в тому числі і вимоги про вжиття заходів щодо відшкодування коштів, виділених з районного бюджету комунальному підприємству "Маєток Святого Миколая" на організацію святкування Дня Святого Миколая у сумі 10 200 грн. Однак, як вбачається з матеріалів справи, у задоволенні позову Косівської районної ради до КРУ в Івано-Франківській області про визнання незаконними дій та скасування вимог рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 січня 2010 року відмовлено. За словами позивача, саме з цього моменту районній раді стало відомо про шкоду, спричинену районному бюджету комунальним підприємством "Маєток Святого Миколая", адже законність висновків КРУ в Івано-Франківській області підтверджено рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду, яке залишено в силі Львівським апеляційним адміністративним судом.

Крім того, як вбачається з позовної заяви, державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області звернулася до суду про зобов'язання виконати вимоги контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області, зокрема, забезпечити відшкодування коштів, виділених з районного бюджету КП "Маєток Святого Миколая" на організацію святкування Дня Святого Миколая в сумі 10200 грн.

За словами позивача, згідно постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08.05.2013 року задоволено адміністративний позов державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, зобов'язано Косівську районну раду забезпечити відшкодування коштів, виділених з районного бюджету КП "Маєток Святого Миколая" на організацію святкування Дня Святого Миколая у сумі 10 200 грн. Косівською районною радою надіслано КП "Маєток Святого Миколая" вимогу щодо відшкодування коштів. Однак, як стверджує позивач, комунальним підприємством не виконано зазначену вимогу та не надано жодної відповіді Косівській районній раді.

Позивач зауважив, що документи, які б підтверджували фактично відпрацьований час працівників КП "Маєток Святого Миколая" (табелі обліку робочого часу, графіки, акти виконаних робіт) відсутні. Позивач вважає, що використання коштів у сумі 10 200 грн., спрямованих на оплату заробітної плати працівників КП "Маєток Святого Миколая" та нарахування на заробітну плату, що були виділені у 2007 році КП "Маєток Святого Миколая" на організацію святкування Дня Святого Миколая не підтверджено відповідними документами щодо фактичного використання робочого часу та виконання відповідної роботи працівниками КП "Маєток Святого Миколая". Відсутність документів, на думку позивача, що підтверджують виконання роботи свідчить про те, що фактично комунальним підприємством "Маєток Святого Миколая" безпідставно використано кошти з районного бюджету. Внаслідок вищевказаного районному бюджету завдано шкоду у розмірі 10 200 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явився, не подав суду жодних доказів, які б підтверджували його позицію стосовно обставин справи.

Таким чином, виходячи з матеріалів справи та керуючись вимогами діючого законодавства суд дійшов в спірному випадку наступних висновків.

Відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України, бюджетна система України ґрунтується на принципі цільового використання бюджетних коштів- бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.

Згідно ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Як вбачається з матеріалів справи, рішенням постійної депутатської комісії районної ради з питань бюджету і фінансів від 22.11.2007 року погоджено КП "Маєток Святого Миколая" використання коштів у сумі 45000 грн. із визначенням видатків та зазначенням переліку заходів. Це підтверджується наявною в матеріалах справи копією рішення №7-14/2007 від 22.11.2007 року.

В позовній заяві зазначено, що згідно п.1.3.8.1. плану контрольно-ревізійної роботи апарату контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області на IV квартал 2008 року з 7 жовтня по 28 листопада 2008 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Косівської районної ради за період з 01.06.2006 року по 01.10.2008 року, про що складено акт від 28 листопада 2008 року. Як вбачається з вказаного акту № 08-21/31-31 від 28.11.2008 року, контрольно-ревізійним управлінням в Івано-Франківській області встановлено, що КП "Маєток Святого Миколая" із отриманих коштів у сумі 45000 грн. використало 10200 грн. на заробітну плату та нарахування на заробітну плату за листопад-грудень 2007 року. В акті також зазначено, що документального підтвердження використання вказаних коштів відповідачем в розмірі 10200 грн. немає. Важливим в спірному випадку є і те, що відповідальною особою за дане порушення, згідно акту № 08-21/31-31 від 28.11.2008 року, є директор КП "Маєток Святого Миколая" Гаврилків І.В.

Згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Як вбачається з матеріалів справи, правомірність акту контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області № 08-21/31-31 від 28.11.2008 року доведено постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.01.2010 року, залишеною в силі ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2013. Оскільки, в спірному випадку, нецільове використання коштів відповідачем доведено постановами Івано-Франківського окружного адміністративного суду, які набрали законної сили, суд приходить до висновку, що вимога позивача про стягнення з комунального підприємства "Маєток Святого Миколая" 10 200 грн. є правомірною.

Статтею 1166 Цивільного кодексу України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. За приписами ч.3 ст.1172 Цивільного кодексу України юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків.

Відповідач не подав суду жодних доказів, які б спростували перед судом тверджень позивача.

За таких обставин суд, дослідивши подані позивачем докази, враховуючи пояснення по справі і на підставі цих доказів з урахуванням обставин по справі та діючого законодавства дійшов до висновку про обгрунтованість вимог позивача.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Статтею 43 ГПК України встановлено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Згідно ст. 44 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст.7, 23 Бюджетного кодексу України, ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 1166, ч.3 ст.1172 Цивільного кодексу України, ст.ст. 32, 43, 44, 49, 82 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задоволити.

Стягнути з відповідача комунального підприємства "Маєток Святого Миколая" / с. Черганівка, Косівського району, Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 34159677 / у дохід загального фонду Косівського районного бюджету за кодом бюджетної класифікації доходів "Інші надходження" завдану шкоду в розмірі 10 200 грн. 00 коп. (десять тисяч двісті грн. 00 коп.).

Стягнути з відповідача комунального підприємства "Маєток Святого Миколая" / с. Черганівка, Косівського району, Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 34159677 / на користь позивача Косівської районної ради / майдан Незалежності, 11, м.Косів, Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 04054429 / судовий збір в розмірі 1720 грн. 50 коп. (одна тисяча сімсот двадцять грн. 50 коп.)

Видати наказ після вступу рішення в законну силу.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 22.10.13

Суддя Фрич М. М.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Гандзюк Л.Д. 22.10.13

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено24.10.2013
Номер документу34271383
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/1077/13

Ухвала від 07.10.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

Рішення від 17.10.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

Ухвала від 20.09.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні