донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
21.10.2013 р. справа №42/45б
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівМ'ясищева А.М. Будко Н.В., Москальової І.В. при секретарі: за участю представників сторін: від скаржника: від кредиторів: від банкрута: розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу на постанову господарського судуЛебеденко В.В. Пучка В.А., довіреність № 2537/10/05-62-10 від 25.07.2013р. Раков О.М., довіреність № 853/09 від 28.01.2013р. не з'явився Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області Донецької області від у справі 06.08.2013р. №42/45б (суддя Попов О.В.) за заявою до боржникаТовариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОГОРОД-Д" м.Київ Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛТД ЮНІТРЕЙД" м.Донецьк пробанкрутство В С Т А Н О В И В: Постановою Постановою господарського суду Донецької області від 06.08.2013р. у справі №42/45б у задоволені усного клопотання представника голови комітету кредиторів - ДПІ у Ворошиловському р-ні м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області про продовження строку процедури санації ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк відмовлено; ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 36444385), що зареєстроване за адресою: 83001, м.Донецьк, Ворошиловський р-н, пр-т. 25-річчя РККА, буд.1В, офіс 901, визнано банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 4 місяці до 06.12.2013р.; призначено ліквідатором ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД" м.Донецьк арбітражного керуючого - Голобородька С. О. (ліцензія серії НОМЕР_2; ідентифікаційний номер НОМЕР_1; АДРЕСА_1). Оскаржуючи постанову господарського суду Донецької області ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області просить її скасувати постанову та прийняти нове рішення по справі, яким рішення по справі припинити. При цьому посилається на те, що підприємство не знаходиться за податковою адресою , а тому неможливо розпочати позапланову перевірку з питань дотримання податкового законодавства. Документи фінансово - господарської діяльності підприємства для її здійснення не були надані ані директором підприємства, ані керуючим санацією. Не здійснено аналіз фінансово - господарської діяльності, всупереч приписам п.6 ст.13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Керуючим санацією всупереч вимогам ч.1. ст.18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не надано комітету кредиторів плану санації. Керуючий санацією у листі 30.08.2013р. звернувся до ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька, в якому просив надати засвідчені копії відповідей щодо майнового стану боржника та всі документи, що стосуються його керівників та засновників. У листі від 05.08.2013р. інспекцією надана відповідь керуючому санацією, якою зазначено, що згідно інформації КП БТІ м.Донецька від 13.10.2013р., МРЕВ від 29.2010р. та управління Держкомзему у м.Донецьку від 04.08.2010р. рухоме та нерухоме майно, земельні ділянки за ТОВ "ЛТД Юнітрейд" не зареєстровані. При цьому керуючим санацією не було здійснено ніяких заходів щодо розшуку майна, оскільки надана інспекцією інформація була отримана понад два роки та є недостовірною. На зборах комітету кредиторів, яке відбулося 05.08.2013р. не було прийнято рішення, оскільки керуючим санацією не виконано покладених на його законом функцій та надано звіт, що не відповідає вимогам чинного законодавства. Керуючий санацією доповів що йому не було надано документи фінансово - господарської діяльності, а виходячи з наявної інформації та даних, які склались в результаті проведення процедури санації можливо зробити висновок, що майнові активи відсутні і необхідно вводити ліквідаційну процедуру боржника. Вважаючи недостатніми заходи, які були здійснені керуючим санацією, щодо розшуку майна та відновлення фінансово - господарської діяльності підприємства, на зборах кредиторів представник ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області голосував проти введення процедури ліквідації. Всупереч вимогам ч.2 ст.21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звіт від 05.08.2013р. керуючого санацією ТОВ "ЛТД Юнітрейд" не містить всіх необхідних відомостей передбачених законом і складений тільки на основі листа ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 05.08.2013р. № 3731/10/05-62-11-02. Також зазначає, що згідно "Повідомлення про громадян, які померли за листопад 2010р., для зняття з обліку в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів" від 01.12.2010р. №03-39 директор (засновник) ТОВ "ЛТД Юнітрейд" помер ІНФОРМАЦІЯ_1 Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників кредиторів судова колегія встановила: Донецькій області про продовження строку процедури санації ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк відмовлено; ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 36444385), що зареєстроване за адресою: 83001, м.Донецьк, Ворошиловський р-н, пр-т. 25-річчя РККА, буд.1В, офіс 901, визнано банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 4 місяці до 06.12.2013р.; призначено ліквідатором ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД" м.Донецьк арбітражного керуючого - Голобородька С. О. (ліцензія серії НОМЕР_2; ідентифікаційний номер НОМЕР_1; АДРЕСА_1).
Оскаржуючи постанову господарського суду Донецької області ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області просить її скасувати постанову та прийняти нове рішення по справі, яким рішення по справі припинити.
При цьому посилається на те, що підприємство не знаходиться за податковою адресою, а тому неможливо розпочати позапланову перевірку з питань дотримання податкового законодавства.
Документи фінансово - господарської діяльності підприємства для її здійснення не були надані ані директором підприємства, ані керуючим санацією. Не здійснено аналіз фінансово - господарської діяльності, всупереч приписам п.6 ст.13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Керуючим санацією всупереч вимогам ч.1. ст.18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не надано комітету кредиторів плану санації.
Керуючий санацією у листі 30.08.2013р. звернувся до ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька, в якому просив надати засвідчені копії відповідей щодо майнового стану боржника та всі документи, що стосуються його керівників та засновників. У листі від 05.08.2013р. інспекцією надана відповідь керуючому санацією, якою зазначено, що згідно інформації КП БТІ м.Донецька від 13.10.2013р., МРЕВ від 29.2010р. та управління Держкомзему у м.Донецьку від 04.08.2010р. рухоме та нерухоме майно, земельні ділянки за ТОВ "ЛТД Юнітрейд" не зареєстровані. При цьому керуючим санацією не було здійснено ніяких заходів щодо розшуку майна, оскільки надана інспекцією інформація була отримана понад два роки та є недостовірною.
На зборах комітету кредиторів, яке відбулося 05.08.2013р. не було прийнято рішення, оскільки керуючим санацією не виконано покладених на його законом функцій та надано звіт, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Керуючий санацією доповів що йому не було надано документи фінансово - господарської діяльності, а виходячи з наявної інформації та даних, які склались в результаті проведення процедури санації можливо зробити висновок, що майнові активи відсутні і необхідно вводити ліквідаційну процедуру боржника.
Вважаючи недостатніми заходи, які були здійснені керуючим санацією,
щодо розшуку майна та відновлення фінансово - господарської діяльності підприємства, на зборах кредиторів представник ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області голосував проти введення процедури ліквідації.
Всупереч вимогам ч.2 ст.21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звіт від 05.08.2013р. керуючого санацією ТОВ "ЛТД Юнітрейд" не містить всіх необхідних відомостей передбачених законом і складений тільки на основі листа ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 05.08.2013р. № 3731/10/05-62-11-02. Також зазначає, що згідно "Повідомлення про громадян, які померли за листопад 2010р., для зняття з обліку в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів" від 01.12.2010р. №03-39 директор (засновник) ТОВ "ЛТД Юнітрейд" помер ІНФОРМАЦІЯ_1.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників кредиторів судова колегія встановила:
Ухвалою господарського суду Донецької області від 21.06.2011р. за заявою ТОВ"ТЕХНОГОРОД - Д" м.Київ на підставі ст.6,7,11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порушена справа про банкрутство ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк у зв'язку з його фінансовою неспроможністю, введена процедура розпорядження майном боржника, призначений розпорядник майна - арбітражний керуючий Голобородько С.О.
Ухвалою господарського суду від 30.08.2011р. за результатами попереднього засідання затверджений реєстр вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 12.12.2011р. введена процедура санації ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк строком на 4 місяці до 12.04.2012р.; керуючим санацією призначений арбітражний керуючий Голобородько С.О.
З 19.01.13р. набрав чинності Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України № 4212-VI від 22.12.11р.
Відповідно до ч.1 -1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції Закону України № 4212-VI від 22.12.11, положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на цей момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Тому господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що розгляд справи про банкрутство за новою редакцією Закону необхідно здійснювати згідно з постановою про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідації процедури - за його новою редакцією.
Ухвалою господарського суду від 26.02.2013р. керуючого санацією зобов'язано надати суду звіт про проведену роботу у ході процедури санації боржника з вказівкою щодо обсягу та видів виробничої діяльності, баланс, звіт про фінансові результати на останню звітну дату.
Ухвалою суду від 17.04.2013р. керуючого санацією зобов'язано надати господарському суду звіт про проведену роботу у процедурі санації боржника з вказівкою про обсяг та вид виробничої діяльності, баланс, звіт про фінансові результати на останню звітну дату; комітет кредиторів зобов'язано надати суду клопотання щодо подальшої процедури банкрутства.
06.08.13р. до господарського суду Донецької області надійшов супровідний лист ліквідатора від №1 від 06.08.2013р. з доданими документами: звіт керуючого санацією від 05.08.2013р., лист ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області від 05.08.13р. №3731/10/05-62-11-02, протокол засідання комітету кредиторів №3 від 05.08.2013р.
З матеріалів справи вбачається, що процедура санації боржника - ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк введена ухвалою господарського суду Донецької області від 12.12.2011р., тобто граничний термін процедури санації встановлений п.1 ст.17 Закону про банкрутство, витік.
Тому у випадку закінчення строку процедури санації, господарським судом повинно бути вирішене питання щодо переходу до подальшої процедури банкрутства.
Відповідно до вимог ч.8 ст.16 Закону про банкрутство комітет кредиторів ухвалами господарського суду від 17.04.2013р. та від 04.06.2013р. зобов'язувався надати суду клопотання щодо подальшої процедури банкрутства.
Проте, відповідно до протоколу №3 від 05.08.2013р. на засіданні комітету кредиторів рішення щодо подальшої процедури банкрутства ТОВ "ЛТД ЮНІТРЕЙД", м.Донецьк не прийняте, однак представник голови комітету кредиторів звернувся в судовому засіданні до господарського суду з усним клопотанням про продовження строку процедури санації, яке не задоволено судом першої інстанції оскільки, його доводи щодо необхідності продовження строку процедури санації, обґрунтовані нездійсненням керуючим санацією заходів щодо пошуку майна боржника, а останній не позбавлений права здійснити відповідні дії щодо пошуку майна боржника у ході ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.8 ст.16 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить, зокрема, підготовку та укладання мирової угоди; прийняття рішень про внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення розпорядження майном боржника чи санації боржника, звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Таким чином, з огляду на приписи ч.8 ст.16 Закону про банкрутство без відповідного рішення комітету кредиторів голова комітету кредиторів не наділений повноваженнями для звернення з таким клопотанням до господарського суду судом і воно не може бути прийнято до уваги під час розгляду справи.
За змістом ст.ст. 17-21 Закону про банкрутство можливість відновлення платоспроможності боржника у процедурі санації розглядається господарським судом за результатами розгляду плану санації.
Частиною 1 ст. 18 Закону про банкрутство встановлено, що протягом трьох місяців з дня винесення ухвали про санацію боржника керуючий санацією зобов'язаний подати комітету кредиторів для схвалення план санації боржника, крім випадків, передбачених цим Законом.
Згідно ч.6 ст.18 Закону про банкрутство ненадання господарському суду протягом шести місяців плану санації боржника з дня винесення ухвали про санацію, є підставою для прийняття рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Як вбачається з матеріалів справи, в порушення приписів ст.18 Закону про банкрутство затверджений у встановленому порядку план санації суду не наданий, строк процедури санації боржника витік.
Боржник виробничу діяльність не здійснює, відповідно до листа ДПІ у Ворошиловському р-ні м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області від 05.08.2013р. №3731/10/05-62-11-02 за інформацією наданою відповідними органами рухоме та нерухоме майно, земельні ділянки за боржником не зареєстровані, заяв від інвесторів та осіб бажаючих прийняти участь у санації боржника в передбачений законом строк до суду не надходило, підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні, засновник боржника помер.
За таких обставин, господарський суд обґрунтовано визнав боржника банкрутом та з огляду на приписи ч.1 ст.24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" призначив ліквідатором арбітражного керуючого Голобородько С.О.
Посилання скаржника на те, що в процедурі санації не здійснено аналіз фінансово - господарської діяльності не може бути прийнято до уваги, оскільки відповідно до приписів ч.5 ст.17 Закону про банкрутство такий обов'язок не покладений на керуючого санацією.
Відповідно до приписів ст.78 Податкового Кодексу позапланова перевірка проводиться у випадку коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім переутворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подання заяви про зняття з обліку платника податків.
Тому посилання скаржника на неможливість розпочати позапланову перевірку з питань дотримання податкового законодавства під час проведення процедури ліквідації банкрута необґрунтоване та не може бути прийнято до уваги.
Матеріалами справи не доведено, що саме у зв'язку з неналежним виконанням повноважень керуючим санацією не надані документи фінансово - господарської діяльності підприємства, а також не надано комітету кредиторів плану санації.
При цьому чинне законодавство не ставить в залежність від вказаних у скарзі та наявних у справі матеріалах обставин неможливість відкриття ліквідаційної процедури у зв'язку з ненаданням господарському суду протягом шести місяців плану санації боржника.
Відповідно до приписів ч.5 ст.17 Закону про банкрутство на керуючого санацією не покладений обов'язок щодо розшуку майна.
Тому посилання скаржника на те, що керуючим санацією не було здійснено ніяких заходів щодо розшуку майна необґрунтоване та не може бути прийнято до уваги.
В іншій частині ухвала суду відповідно до приписів ст.106 ГПК України не підлягає розгляду в порядку апеляційного провадження.
З огляду на наведене, постанова суду відповідає приписам чинного законодавства, матеріалам справи та не підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 103,104, 105 ГПК України, судова колегія,
ПОСТАНОВИЛА:
Постанову господарського суду Донецької області від 06.08.2013р. по справі №42/45б залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Головуючий А.М. М'ясищев
Судді: Н.В. Будко
І.В. Москальова
Надруковано: 8 прим.
1. скаржнику
2. ліквідатору
3. банкруту
4. кредиторам (2 прим.)
5. апеляційному суду
6. у справу
7. ГС Дон.обл.
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 25.10.2013 |
Номер документу | 34274586 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні