Ухвала
від 21.10.2013 по справі 650/1478/13-к
ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Справа 650/1478/13-к

Номер провадження 1-кс/650/182/13

УХВАЛА

іменем України

21 жовтня 2013 року Великоолександрівський районний суд Херсонської області в складі Судді - слідчого - Коваль В.О.

при секретарі - Пилипенко Л.В.

за участю прокурора - Сухомлина А.О.

розглянувши клопотання старшого прокурора Великоолександрівської міжрайонної прокуратури Херсонської області молодшого радника юстиції ОСОБА_1, про збільшення терміну ревізійного періоду відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації, -

встановив:

Прокурор Великоолександрівської міжрайонної прокуратури Херсонської області ОСОБА_2 звернувся до суду із зазначеним клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення позапланової ревізії відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації за період діяльності з 01.01.2010 по 08.07.2013 включно, терміном в 15 робочих днів, в період часу з 16 вересня 2013 року по 4 жовтня 2013 року.

В обґрунтування зазначеного клопотання, прокурор вказав, що у провадженні СВ Великоолександрівського РВ УМВС України у Херсонській області перебувають матеріали досудового розслідування внесеного до Єдиного Реєстру Досудових розслідувань за № 42013230100000038 від 08.07.2013 ,за фактом зловживання службовим становищем службовими особами відділу освіти ОСОБА_3 РДА , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 , ст.364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на протязі 2010-2013 років переможцями державних закупівель, що проводяться відділом освіти ОСОБА_3 РДА був ФОП ОСОБА_4 (іден. ном. НОМЕР_1 юр. адреса Херсонська обл., В.Олександрівський район смт. В.Олександрівка вул.. Краснофлотська 1а) або його близькі родичі а саме:

2011 рік - ОСОБА_4 та ОСОБА_5 (син) поставлено на 1 677 312 ,64 грн. по Калінінській школі -інтернат на суму 704 259.83 грн., та по відділу освіти ОСОБА_3 РДА на 973052,81 грн.

2012 рік - ОСОБА_6 (дружина) поставка на 1 823 342,00 грн.

2013 ОСОБА_6 (дружина ) поставки проводяться по теперішній час.

В ході відпрацювання, встановлені порушення посадовими особами відділу освіти ОСОБА_3 РДА під час проведення процедур державних закупівель на протязі 2011 року:

- 1 закупівля товарів без застосування відповідних процедур закупівель згідно інформації наданої відділом освіти ОСОБА_3 РДА № 932 від 23.10.12р. на підставі затвердженого меню, норм харчування, кількості дітей здійснюються розрахунки об’єму заготовок по всім видам продуктів харчування. Відповідно до поданих розрахунків відділ освіти ОСОБА_3 РДА повинен був застосувати процедуру державних закупівель(тендер) в 2011 році на наступні продукти:

- м'ясо та харчові субпродукти свійської птиці;

- продукція рибна;

- овочі свіжі (цибуля ріпчаста, морква столова, капуста, буряк столовий);

- картопля

Згідно поданих відділом освіти розрахунків необхідно було проводити конкурсні торги по поставці твердого сиру, його потреба навіть без урахування харчування дітей на оздоровлення склала понад 110,0 тис. грн., але конкурсних торгів з невідомих причин не проводили, а було укладено з ФОП ОСОБА_4. угоду № 3 від 05.01.11 року на поставку сира твердого без зазначення об’єму на суму 99 990,37 грн.

2. постачання продуктів харчової промисловості по завищеним цінам згідно листа відділу статистики у ОСОБА_3 районі № 01-6/309 від 22.10.12р. з додатками, ціни на окремі овочі в 2011 році складали :

картопля уг. 7.90 в серпні - 3,84грн. в вересні - 2,84 грн. в жовтні - 2,31 грн.

капуста уг. 6.80 1,70 грн. - 1,49 грн. -1.21 грн.

цибуля уг. 7.90 3.72 грн. 3.31 грн. - 1.97грн.

буряк уг.6.00 2.73 грн. 2.21 грн. 1.89 грн.

морква уг. 6.90 4.95 грн. 3.76 грн. 3.64 грн.

Проте комітет по проведенню конкурсних торгів погодився з ціновою пропозицією ФОП ОСОБА_5 і уклав угоду № 22 від 31.08.2011 року на постачання картоплі по завищеній ціні -7,90 грн. сума угоди 85 320,00 грн., аналогічно і з іншими овочами (капуста, цибуля, буряк, морква) угода № 23 від 31.08.2011 року сума угоди 108 171,00 грн., по інших продуктам співставлення не проводилося потрібно призначати ревізію КРУ.

3. допущення до оцінки пропозицій учасників які не відповідають кваліфікаційним критеріям учасників процедури закупівлі за державні кошти.

В ході роботи тендерний комітет з конкурсних торгів відділу освіти , в порушення вимог ст. 16. Закону України «Про здійснення державних закупівель» якою визнані кваліфікаційні дані учасників, що мають відповідати критеріям, зокрема, наявність матеріально -технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів; наявність фінансової спроможності і т.д., членами комітету з конкурсних торгів визначено, що документи учасників відповідають вимогам передбаченим кваліфікаційним критеріям документацією конкурсних торгів та були прийняті для розгляду і оцінки.

В той час як переможець торгів що відбувалися 15.08.11 року ФОП ОСОБА_5 не відповідає кваліфікаційним критеріям учасників процедури закупівлі за державні кошти, а саме:

- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (торги 15.08.11р. подають угоду від 01.08.11.року на поставку Калінінській школі-інтернат № 2, ФОП ОСОБА_5 зареєстрований 29.06.11, який досвід) по іншому учаснику ФОП ОСОБА_7 також відсутні аналогічні угоди;

- наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати звіт про рух грошових коштів) (ФОП ОСОБА_5 працює лише місяць по ФОП ОСОБА_7 також відсутні документи);

Таким чином, члени тендерного комітету відділу освіти ОСОБА_3 РДА, всупереч інтересам служби не відхилили пропозиції ФОП ОСОБА_5, як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям учасників процедури закупівель за державні кошти, в порядку ст.. 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовниками не відмінено торги, а й визнано ФОП ОСОБА_5 в його відсутність переможцем торгів. 30.08.2011 року укладено з ФОП ОСОБА_5 два договори про закупівлю продуктів харчової промисловості вартістю 193491,00 грн., які останній використав у своїй фінансово-господарській діяльності.

Проаналізувавши матеріали за 2011 рік встановлено, що з січня місяця поставкою продуктів харчування всіх шкіл ОСОБА_3 району (по тендерам і без них) займався ФОП ОСОБА_4 В ІІІ кварталі 2011року ФОП ОСОБА_4 перевищив граничний обсяг доходів для платника єдиного податку (500,00 тис. грн.), останній відмовляється від окремих поставок і постачальником було обрано ФОП ОСОБА_5 (син), як по тендеру так і по звичайним поставкам.

Зокрема 15 серпня 2011 року членами комітету з конкурсних торгів відділу освіти ОСОБА_3 райдержадміністрації Херсонської області (код ЄДРПОУ 02146512, адреса реєстрації 74100, Херсонська обл., смт. Великоолександрівський район, смт. В.Олександрівка, вул, Пролетарська, 5), проводились тендерні торги шляхом застосування цінових пропозицій, щодо закупівлі продукції харчової промисловості для шкільних закладів ОСОБА_3 району. Відповідно до звітів про результати проведення процедури закупівлі від 19.08.2011 року було встановлено, що

1 предмет закупівлі-овочі свіжі( 4 найменування ) цибуля ріпчаста -1350 кг, морква столова - 1260 кг,капуста - 9090кг, буряк столовий - 4500 кг.

2 предмет закупівлі - картопля 10800 кг,

По результатам процедури закупівель переможцем торгів став приватний підприємець ОСОБА_5 (реєстраційний номер НОМЕР_2, Херсонська обл.., смт. В-Олександрівка, вул.. Краснофлотська буд.1/а) згідно поданих документів ОСОБА_5 особисто представляв свої інтереси.

30.08.11 року начальник відділу освіти ОСОБА_3 РДА ОСОБА_8 укладає з ПП ОСОБА_5 угоди на поставку продуктів харчування на суму 404 327,00 грн. з них по угодах :

№ 22 по тендеру на 85 320, 00 грн. (на постачання картоплі);

№ 23 по тендеру на 108 171,00 грн. ( цибуля, морква, буряк, капуста);

№ 24 на 81 730,00 грн. (олія , печінка, соки, фрукти);

№ 25 на 75 415,00 грн.(масло, сир, борошно);

№ 26 на 53 691,00 грн. (цукор, хліб, рис, гречка,та інше)

Додатково 01.12.11року начальник відділу освіти ОСОБА_8 укладає угоди з ПП ОСОБА_5 ще на суму 25 326,93 грн, з них по угодах:

№31 на суму 2 238,93 грн.,

№34 на суму 23 088,00 грн.

Всього за період з серпня по грудень 2011 року начальником відділу освіти ОСОБА_3 РДА було укладено угод з ПП ОСОБА_5 на суму 429 653,93 грн.

Також в ході даної перевірки встановлено, що в цей же період службові особи Калінінської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів № 2, без проведення тендерних процедур 01.08.2011 року уклали з тим же ПП ОСОБА_5 угоди на постачання продуктів харчування за рахунок державних коштів на суму 348 601,34 грн. з них по угодах:

№ 28 на суму 81 001,87 грн.; додатково на 14 718,13 грн.

№ 29 на суму 50 671,00 грн.;

№ 30 на суму 91 472,00 грн.;

№ 31 на суму 98 194,62 грн.; додатково на 11 636, 27 грн.

№ 33 на суму 907,45 грн.

Всього за вищевказаний період на розрахунковий рахунок ПП ОСОБА_5 відкритий 27.07.2011 року у ХЕРСОН.Ф.ПАТ КБ « ПРИВАТБАНК», м. Херсон МФО 352479 № 26002060386969 було перераховано державних коштів за постачання продуктів харчування понад 700,0 тис. грн.. (778 255,27)

В ході відпрацювання було отримано оперативну інформацію , що в 2011році ФОП ОСОБА_5 тривалий час перебував за межами України і не мав реальної можливості укладати угоди. .Для перевірки даної інформації було направлено запит для отримання інформації з інтегрованої міжвідомчої інформаційно-телекомунікаційної системи «Аркан» про можливий перетин державного кордону України у 2011-2012 роках гр. ОСОБА_5 Згідно баз даної системи гр.. ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 28.07.2011 року в 11.год.29 хв. перетнув кордон (ПП Гоптівка), напрямок перетину - виїзд за межі України, а в’їзд на територію України зафіксовано 19.05.2012 року об. 03.год.14 хв., що і підтвердило дану інформацію.

Таким чином ФОП ОСОБА_4 навмисно, з метою ухилення від сплати податків та привласнення державного майна, а саме коштів наданих державою для харчування дітей за попередньою змовою з службовими особами комітету конкурсних торгів відділу освіти ОСОБА_3 РДА та службових осіб Калінінської ЗОШ інтернат №2, створив злочинну схему привласнення та легалізації бюджетних коштів, що виділялися державою на харчування дітей.

Схема полягає у наступному ФОП ОСОБА_4 реєструє фіктивних підприємців , останні фактично ніякою господарською діяльністю не займаються ОСОБА_9 (працює як наймана особа), ОСОБА_5М.(перебуває за кордоном) відповідно ніяких угод не укладають, у тендерах участі не приймають, звіти до податкових органів не здають і не сплачують ПДВ. А службові особи комітету з конкурсних торгів, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третьої особи - ФОП ОСОБА_4, з метою надання зазначеній процедурі закупівлі законного вигляду незаконно прийняли тендерну пропозицію ФОП ОСОБА_5, а також умисно склали та видали завідомо неправдиві офіційні документи, а саме протоколи розкриття цінових пропозицій № 19 та № 6 від 15.08.11року та повідомлення про акцепт пропозицій конкурсних торгів, у яких підробили підписи переможця торгів ФОП ОСОБА_5М

На підставі угод укладених з переможцем торгів перераховано на рахунок ФОП ОСОБА_5 державних кошти в сумі 193 491,00 грн.

ФОП ОСОБА_4 вступивши в попередню змову з службовими особами відділу освіти ОСОБА_3 РДА, які зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах ФОП ОСОБА_4 з метою надання законного вигляду підробили підписи під угодами з ФОП ОСОБА_5 на постачання продуктів харчування на 236 162,83 грн.

Також встановлено, що ПП ОСОБА_4 вступивши в попередню змову, діючи навмисно, з метою ухилення від сплати податків та привласнення державного майна, а саме коштів наданих державою для харчування дітей -сиріт Калінінської загально-спеціальної школи -інтернат №2 та, з метою ухилення від проведення тендерних процедур закупівель, штучно дрібнили обсяг запланованих закупівель та в порушення п. 23 Постанови КМУ «Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» № 921 від 17.10.2008 р. та п.2 ст.4 Закону України «Про здійснення державних закупівель» № 2462-ІУ від 08.07.2010р., в яких вказано, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення відкритих торгів або застосування цього Закону, із зменшенням ціни укладали по декілька - однотипних договорів замість одного, що дало можливість самостійно обирати постачальника продуктів харчування. Так службові особи укладають угоди на постачання продуктів харчування за рахунок державних коштів на загальну суму 322 247,74 грн. з ФОП ОСОБА_5 шляхом підробки його підписів.

В подальшому коштами, що надходили з державного бюджету на розрахункові рахунки ФОП ОСОБА_5, з метою легалізації грошових коштів, здобутих злочинним шляхом у сумі понад 700,0 тис. грн., перераховували під виглядом погашення за кредити та надання фінансової допомоги на банківські рахунки ФОП ОСОБА_6 та ФОП ОСОБА_4 в подальшому ці кошти, що надходили на їх рахунки знімалися готівкою на закупівлю ТМЦ, з метою приховування їх злочинного походження, що підтверджується роздруківками рахунків.

Таким чином, члени комітету з конкурсних торгів відділу освіти ОСОБА_3 РДА, що являються службовими особами, зловживаючи службовим становищем, умисно в інтересах третіх осіб, використовуючи службове становище всупереч інтересам держави навмисно надали процедурі держаних закупівель законного вигляду шляхом незаконного прийняття тендерних пропозицій ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_6, чим завдали Державі збитків у значних розмірах.

Перевіркою встановлено, що протягом 2012 -2013 року відділом освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації було проведено 4 тендери на закупівлю продуктів харчування, а саме : сир сичужний та кисломолочний (сир сичужний твердий) (код 15.51.4 за ДКПП 016 - 97) на загальну суму 158 700, 00 грн. у 2012 році; масло вершкове (масло вершкове з коров’ячого молока жирністю до 73 %) (код 15.51.3 за ДКПП 016 - 97) на загальну суму 151 800,00 грн. у 2012 році; м'ясо та харчові субпродукти свійської птиці (курячі стегенця та філе) (код 15.12.1 за ДКПП 016 - 97) на загальну суму 211 226,00 грн. у 2013 році ; продукція рибна (свіжоморожена тушка риби) (код 15.20.1 за ДКПП 016 - 97) у 2012 році на загальну суму 197 580,00 грн.

У вищезазначених тендерах переможцем як у 2012 так і в 2013 році було ПП ОСОБА_6

Так, перевіркою законності використання бюджетних коштів для закупівлі продуктів харчування встановлено, що в тендерній документації на закупівлі продукції риби встановлено, відповідно до листа з відділу статистики у Великоолександрівському районі від 17.06.2013 року № 01 - 23/280 середня роздрібна ціна на свіжоморожену тушку риби у 2013 році з січня по травень місяці становить 33, 16 та має тенденцію до спаду.

Однак, в вищевказаній тендерній документації встановлено, що відповідно до інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника очікувана ціна одиниці товару свіжомороженої тушки риби - 37 грн. 00 коп. за 1 кг.

Тобто, враховуючи вищевикладене, членами комітету з конкурсних торгів відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації безпідставно завищено середню роздрібну ціну на свіжоморожену тушку риби та укладено договір на закупівлю вищевказаного товару по 37 грн. за 1 кг.

Разом з тим, встановлено, що згідно Закону України «Про здійснення державних закупівель» для участі в проведенні тендеру учасник має обов’язково подати такі копії документів, як: - копії виконання аналогічних договорів; наявність матеріально - технічної бази для виконання умов договору; наявність працівників відповідної кваліфікації; оригінал довідки з Департаменту з питань банкрутства.

Разом з тим встановлено, що при проведені запиту цінових пропозицій на закупівлю масла вершкового (код 15.51.3 за ДКПП 016 - 97) та сиру сичужного та кисломолочного (код 15.51.4 за ДКПП 016 - 97) учасниками якого були ПП ОСОБА_6 та ТОВ «ДК Сеть Плюс», членами комітету з конкурсних торгів відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації допущено до участі в проведені відповідного тендеру ПП ОСОБА_6, в якої, згідно наданих документів конкурсних торгів відсутній вищевказаний оригінал довідки.

Крім того було встановлено, що учасником - переможцем ПП ОСОБА_6 надано неправдиві відомості щодо наявності у неї працівників відповідної кваліфікації, а саме : відповідно до поданих нею документів у неї працюють 3 особи, ОСОБА_6, ОСОБА_10 та ОСОБА_4

Однак згідно листів з Великоолександрівського центру зайнятості від 03.07.2013 року 01/564 та управління пенсійного фонду у Великоолександрівському районі від 03.07.2013 року 2712/ 04 встановлено, що у ПП ОСОБА_6 зареєстровано тільки один трудовий договір від 28.01.2013 року на ОСОБА_11, який на даний час працює водієм.

Крім того встановлено, що ОСОБА_11 працював водієм у ОСОБА_6 без належного трудового оформлення. Це підтверджується довідками з ГАЇ, в яких вказано, що гр. ОСОБА_11 притягувався до адміністративної відповідальності при керуванні транспортним засобом ГАЗ 3309 д.н. НОМЕР_3, № шасі ХТН 330900 S1614030, 1995 року випуску, який зареєстрований за гр. ОСОБА_4

Згідно вищевикладеного, ПП ОСОБА_6 не маючи відповідного технічного обладнання та працівників відповідної кваліфікації, подала завідомо неправдиві документи та приймала участь у проведенні державних закупівель продуктів харчування.

В свою чергу, члени тендерного комітету відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації не перевіряючи подані документи учасниками, допустили до участі ПП ОСОБА_6, яка не мала на це права, та заключили з нею чотири договори на загальну суму 719 306,00 грн., чим завдали тяжких збитків інтересам держави.

Таким чином, з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки та прийняття остаточного процесуального рішення у передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, пояснивши, що необхідність даної процесуальної дії виникла у зв’язку з тим, що під час проведення ревізії спеціалістами з питань будівництва Державної фінансової інспекції в Херсонській області з 14.10.2013 року розпочато перевірку питання програми щодо використання коштів на проведення будівництва, реконструкції та ремонту.

Враховуючи значні обсяги виконаних підрядних робіт, велику кількість об’єктів, які розташовані по всій території Великоолександрівського району, та з метою повноцінного дослідження програми позапланової ревізії, прокурор просить Великоолександрівський районний суд Херсонської області розглянути дане клопотання про збільшення терміну ревізійного періоду відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації за період діяльності з 01.01.2010 по 01.10.2013року.

З урахуванням підстав, викладених у мотивувальній частині ухвали, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки проведена перевірка за своїми результатами допоможе встановити істотні обставини вчинення даного кримінального правопорушення та встановити законність дій посадових осіб відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації протягом періоду з 01.01.2010 по 01.10.2013.

Керуючись ст. 11 ЗУ « Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст.ст. 36, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

ухвалив:

Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції в Херсонській області на збільшення терміну ревізійного періоду відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації за період діяльності з 01.01.2010 по 01.10.2013року.

Ухвала підлягає зверненню до виконання в строк не більше одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя В.О. Коваль

СудВеликоолександрівський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу34279439
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —650/1478/13-к

Ухвала від 21.10.2013

Кримінальне

Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Коваль В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні