КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/3692/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Кармазін О.А. Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Твердохліб В.А.,
суддів Бужак Н.П., Мельничука В.П.,
за участю секретаря Погребняк М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2013 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Концерн «Фреш Ап» до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство «Концерн «Фреш Ап» (далі - Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби (далі - Відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0006411503 від 18.12.2012 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2013 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності сплати Позивачем орендної плати за земельну ділянку, за результатами якої 30.11.2012 року складено акт №796/15-413.
В ході перевірки контролюючим органом виявлено порушення Позивачем п.57.1 та ст.287 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), внаслідок чого останнім несвоєчасно (із затримкою 1 день) сплачено орендну плату за землю за користування земельними ділянками в сумі 648 434,02грн.
18.12.2012 року контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0006411503, яким зобов»язано Позивача сплатити штраф в сумі 64 843,40 грн.
12.04.2006 року між Позивачем та Київською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки по вул.Куренівській, 18, в Оболонському районі м.Києва, загальною площею 14 665 кв.м., зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів, про що зроблено запис від 13.04.2006 року за №78-6-00371 у книзі записів державної реєстрації договорів.
Цільове призначення вказаної земельної ділянки - експлуатація та обслуговування будівлі та споруди майнового комплексу. Кадастровий номер - 8000000000:78:115:0001.
Відповідно витягу з технічної документації №Ю-32971/2005 від 14.04.2005 року за №236 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5 764 671,31 грн.
19.01.2012 року Позивачем подано податковому органу податкову декларацію з плати за землю, а саме щодо орендної плати за 2012 рік, де зазначено: площа земельної ділянки 14 665 кв.м., нормативна грошова оцінка одиниці площі - 2 210,89 грн, ставка податку - 3% (від нормативної грошової оцінки). Річна сума податку - 972 681,32 грн. Помісячні суми протягом січня - листопада - по 81 056,78 грн, за грудень - 81 056,74 грн.
26.11.2012 року Позивачем подано уточнюючу декларацію з орендної плати із нарахуванням щомісячного податкового зобов»язання в розмірі 81 056,78 грн на січень - жовтень 2012 року; 71 447,12 грн на листопад 2012 року; 49 024,58 грн на грудень 2012 року.
27.11.2012 року Позивачем подано уточнюючу декларацію з показниками зменшення податкового зобов»язання, оскільки, як вказує Позивач, уточнюючий розрахунок 26.11.2012 року подано помилково.
Станом на 13.11.2012 року згідно даних картки особового рахунку Позивача обліковувалась переплата суму 81 077,00 грн.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 57.1 статті 57 Кодексу передбачено, що платник податків зобов»язаний самостійно сплатити суму податкового зобов»язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно п.286.2 ст.286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов»язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно п.286.4 ст.286 Кодексу у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Пунктами 287.3, 287.4 ст.287 Кодексу передбачено, що податкове зобов»язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов»язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно п. 126.1 ст.126 Кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу, зокрема, при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно п.50.1 ст.50 Кодексу у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов»язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно витягу з технічної документації №Ю-37207/2012, нова грошова оцінка земельної ділянки датована 22.11.2012 року.
Так, у поданій Позивачем 26.11.2012 року податковій декларації з плати за землю останнім помилково у значенні р.14 не вказано значення р.13 попередньої декларації, а зазначено їх у р.15 (зобов»язання до збільшення), що спричинило збільшення показників задекларованих зобов»язань у розмірі сумарного значення сум рядку 15.
На виконання допущеної помилки 27.11.2012 року Позивачем подано податкову декларацію з плати за землю (орендна плата) із статусом «Уточнююча», де у р.2.1. та р.13 вказано суму нарахованої орендної плати 931 039,51 грн (виходячи з нової нормативної грошової оцінки), помісячно за січень - жовтень 2012 року - по 81 056,78 грн, за листопад 2012 року - 71 447,13 грн, за грудень - 49 024,58 грн.
В р.14 уточнюючої декларації Позивачем визначено значення декларації від попереднього дня (26.11.2012 року) та у р.17 (нараховано до зменшення) Позивач зазначив суми, виходячи із значень формули: р.17 - (мінус) р.13, чим фактично привів значення декларації у відповідність з відомостями нової нормативної грошової оцінки та зменшив податкові зобов»язання на суми помилкового збільшення сум орендної плати за землю.
З огляду на вказане, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що Позивачем не порушено строки подання декларації та не допущено заниження значень податку до сплати, оскільки останнім подано 27.11.2012 року уточнюючу податкову декларацію з плати за землю.
Крім того, уникненню виникнення податкового боргу сприяла наявна станом на 13.11.2012 року у Позивача переплата в розмірі 81 077,00 грн.
Отже, дії Позивача не призвели до виникнення прострочення сплати податкового боргу станом на 27.11.2012 року, та, відповідно, не відбулося зменшення його абсолютного значення (погашення).
Таким чином, колегія суддів вважає вірним та обґрунтованим висновок суду першої інстанції про те, у Відповідача були відсутні підстави щодо нарахування штрафних санкцій Позивачу шляхом винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст.ст. 201, 202 КАС України.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі м.Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2013 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді Бужак Н.П.
Мельничук В.П.
Ухвала складена в повному обсязі 15 жовтня 2013 року.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді: Бужак Н.П.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34292129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Твердохліб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні