Ухвала
від 17.10.2013 по справі 826/9962/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/9962/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Кузьменко В.А. Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

17 жовтня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Грибан І.О.

судді Ключкович В.Ю., Парінов А.Б.

за участі :

секретар с/з Печенюк Р.В.

пр-к апелянта Сперкач С.В.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 липня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Еклі» до Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві визнання дій протиправними. Зобов'язання вчинити дії -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Еклі» звернулося в суд з позовом, в якому просило:

- визнати незаконними дії відповідача щодо ініціювання та проведення зустрічної звірки від 14 червня 2013 року ТОВ «ЕКЛІ» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01 лютий 2013 року по 28 лютого 2013 року;

- визнати незаконними дії відповідача щодо визнання в акті від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2013 р.» правочинів, укладених позивачем з контрагентами, як таких, що порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені з метою ухилення від сплати податків третіх осіб;

- зобов'язати відповідача вилучити з баз даних АІС «Податковий блок», Пошукова-довідкова система ЦБД ДПС України інформацію, внесену на підставі акта від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013р. по 28.02.2013р.»;

- заборонити відповідачу використання як податкової інформації під час проведення перевірок висновків акта від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2013 р.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 липня 2013 року позовні вимоги задоволено частково: визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби по проведенню документальної невиїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ», за результатами якої складено акт від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2013 р.»; зобов'язано Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2013 р.».

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає про порушення судом першої інстанції матеріального та процесуального права, просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове про відмову в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю - доповідача, пояснення представника апелянта, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Печерському районі м. Києва здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕКЛІ» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01 лютого 2013 року по 28 лютого 2013 року, за результатами яких складено акт від 14 червня 2013 року №2167/22.8/38098351 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКЛІ» (код ЄДРПОУ 38098351) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2013р.».

Податковим органом встановлено, що податкову звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ТОВ «Еклі» відсутнє за податковою адресою.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем фактично проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ЕКЛІ» не на підставі та не у межах, визначених Податковим кодексом України.

Колегія суддів апеляційної інстанції в повній мірі погоджується з висновками суду першої інстанції та зазначає про наступне.

Відповідно до пп. 62.1.3 п. 6.2.1 ст. 62 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02 грудня 2010 року, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно норми пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Пункт 73.5 статті 73 Податкового кодексу України зазначає, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі-Порядок).

Відповідно до п. п. 2-4 Порядку - зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Пунктом 7 Порядку визначено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби розроблені та затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації).

Згідно з п. 2.1 Методичних рекомендацій для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків

Відповідно до п. 4.4 Методичних рекомендацій, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

В зразку «акт про неможливість проведення зустрічної звірки», який є додатком 3 до Методичних рекомендацій, не передбачено зазначення інформації про реальність господарських операцій та чинність укладених правочинів суб'єкта господарювання, щодо якого виявилось неможливим провести зустрічну звірку.

Як встановлено судом першої інстанції, відповідачем зустрічної звірки ТОВ «ЕКЛІ» не проведено, дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача не здійснено, відповідної довідки не складено, про що свідчить й сам Акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Разом з тим, у оскаржуваному акті контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 187.1 статті 187, пунктів 198.1, 198.2, 198.3 та 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за лютий 2013 року на суму 41 902 391,00 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за лютий 2013 року на суму 41 901 086,00 грн., та, що правочини, укладені з контрагентами, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.

Колегія суддів вважає за необхідне зауважити, що в даному випадку відповідні висновки та відповідну інформацію може містити лише акт, складений за наслідками проведення документальної невиїзної позапланової перевірки.

Дії відповідача, що були спрямовані на проведення зустрічної звірки, фактично спрямовані на вчинення дій щодо співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, які без фактичного здійснення таких дій, не можуть вважатись діями по проведенню зустрічної звірки.

Отже, відповідачем здійснено проведення звірки та оформлення її результатів у спосіб, який за своїм змістом фактично відповідає проведенню та оформленню результатів документальної невиїзної позапланової перевірки.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «ЕКЛІ» здійснені не на підставі та не у межах, визначених Податковим кодексом України, а тому вихід суду першої інстанції за межі позовних вимог для здійснення повного захисту права позивача є обґрунтованим.

Крім того, проведений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку. Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до податкових баз даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Зазначене свідчить про протиправність дій податкового органу щодо внесення змін до інформаційної системи «Податковий блок» на підставі висновків Акту про неможливість проведення зустрічної звірки.

На підставі викладеного колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не містить доводів, які б спростували висновки суду першої інстанції.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 липня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий-суддя І.О.Грибан

Суддя В.Ю.Ключкович

Суддя А.Б.Парінов

.

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Ключкович В.Ю.

Парінов А.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено24.10.2013
Номер документу34300295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9962/13-а

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 11.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні