Постанова
від 03.10.2013 по справі 808/6717/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2013 року 10:00Справа № 808/6717/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельнікової Н.В.,

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, м. Київ,

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Ферал-Трейдінг», м. Запоріжжя,

третя особа: Міністерство доходів і зборів України, м. Київ,

про подовження дії спеціальної санкції,

ВСТАНОВИВ:

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі позивач, Мінекономрозвитку) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ферал-Трейдінг» (далі відповідач, ТОВ «Ферал-Трейдінг»), тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Міністерство доходів і зборів України (далі третя особа, Міндоходів) в якому просить суд подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «Ферал-Трейдінг» наказом Мінекономрозвитку №1069 від 28.09.2012, на термін до усунення відповідачем порушення ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме до погашення простроченої заборгованості у розмірі 2713,13 тис. доларів США за контрактом №1 від 01.04.2012.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «Ферал-Трейдінг» не усунуло порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за яке наказом Мінекономрозвитку №1096 від 28.09.2012 до відповідача була застосована спеціальна санкція у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

У судове засідання 03.10.2013 представники сторін та третьої особи не з'явились.

Від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі (вх.№39007 від 03.10.2013), просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, оскільки його представники відповідача у судові засідання 18.09.2013 та 03.10.2013 двічі не з'явився. Відповідач належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи шляхом надіслання на його адресу, яка внесена до Єдиного державного реєстру, копій ухвал суду про відкриття провадження у справі, про призначення справи до розгляду за загальними правилами та судових повісток. Однак, зазначені поштові відправлення були повернуті на адресу суду, у зв'язку із відсутністю відповідача за такою адресою.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Частиною 11 ст. 35 КАС України визначено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Причини не прибуття у судове засідання представника третьої особи, належним чином повідомленої про дату. час та місце розгляду справи, суду не відомі.

Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін та третьої особи, у порядку письмового провадження.

Вивчивши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наявність достатніх підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Відповідно до статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» №959-XII від 16.04.1991 (далі Закон №959-XII), на підставі подання Державної податкової служби України від 01.08.2012 за №10924/5/22-3316, Мінекономрозвитку прийнято наказ №1069 від 28.09.2012, яким зокрема до ТОВ «Ферал-Трейдінг» (код ЄДРПОУ 37883553) застосована спеціальна санкція у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності за порушення статей 1 і 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» №185/94-ВР від 23.09.1994 (далі Закон №185/94-ВР).

Згідно частини 1 ст. 37 Закону №959-XII за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції:

- накладення штрафів у випадках несвоєчасного виконання або невиконання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб'єктами господарської діяльності своїх обов'язків згідно з цим або пов'язаних з ним законів України. Розмір таких штрафів визначається відповідними положеннями законів України та/або рішеннями судових органів України;

- застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності індивідуального режиму ліцензування у випадках порушення такими суб'єктами цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій;

- тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Частиною 2 ст. 37 Закону №959-XII визначено, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.

Відповідно до п. 1 Положення про Мінекономрозвитку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 року № 777, Мінекономіки є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної, цінової, інвестиційної та зовнішньоекономічної політики, політики у сфері внутрішньої торгівлі, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з ЄС.

Згідно ч. 6 ст. 37 Закону №959-XII тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Відповідно до ч.7 ст. 37 Закону №959-XII, для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.

З матеріалів справи вбачається, що Державна податкова служба України листом від 01.08.2012 за №6199/5/22-6016 звернулась до Мінекономрозвитку із поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до ТОВ «Ферал-Трейдінг».

Як зазначалось вище, на підставі цього подання, відповідно до статті 37 Закону №959-XII, Мінекономрозвитку прийнято наказ №1069 від28.09.2012 про застосування до відповідача спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення його зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно статті 2 Закону №185/94-ВР імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Про факт порушення ТОВ «Ферал-Трейдінг» законодавчо встановлених строків розрахунків стало відомо з повідомлення ПАТ «ЗЛАТОБАНК» від 25.05.2012 за №844, яким було повідомлено про те, що при закритті клієнтом розрахункового рахунку, станом на 24.05.2012 відповідач має незавершені імпортні операції за зовнішньоекономічним контрактом №1 від 01.04.2012.

Відповідно до підпункту 2.3 п. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24.03.1999 за №136 (далі Інструкція), банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.

Згідно з п. 5.9 Інструкції банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені у висновках) виручки, товарів.

Отже, у зв'язку з недотриманням встановлених строків розрахунків, ТОВ «Ферал-Трейдінг» порушено статтю №185/94-ВР, внаслідок чого Мінекономрозвитку застосована до відповідача спеціальна санкція у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідно.

Відповідно до абзацу другого підпункту 3.4 пункту 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 року №340/672, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2007 року за №30/13297, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономіки готує відповідну позовну заяву до суду.

29 грудня 2012 року Мінекономрозвитку звернулось до Державної податкової служби України з листом №4122-10/49222-07 в якому просило висловити позицію щодо доцільності скасування застосованої до відповідача спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності або подовження дії цієї санкції.

У відповідь, листом від 31.01.2012 за №1187/5/22-3316, Державна податкова служба України повідомила Мінекономрозвитку, що вважає доцільним подовжити дію спеціальної санкції щодо тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ «Ферал-Трейдінг». Свою пропозицію Державна податкова служба України обґрунтувала неможливістю провести перевірку відповідача, у зв'язку із відсутністю його за юридичною адресою.

Відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону №959-XII подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.

Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.

Відповідно до ч. 9 ст.9 Закону №959-XII при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.

Позивач вважає у позові що, терміном, на який слід подовжити дію спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «Ферал-Трейдінг», є термін до усунення відповідачем порушення ст. 2 закону №185/94-ВР, а саме до погашення простроченої заборгованості у розмірі 2713,13 тис. доларів США за контрактом №1 від 01.04.2012.

Таким чином, оскільки під час розгляду справи відповідачем не надано доказу усунення порушення ст. 2 Закону №185/94-ВР, а саме погашення заборгованості за зовнішньоекономічним контрактом №1 від 01.04.2012, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 71, 94, 159-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ферал-Трейдінг», тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Міністерство доходів і зборів України, про подовження дії спеціальної санкції - задовольнити повністю.

Подовжити дію спеціальної санкції, у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ферал-Трейдінг» наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1069 від 28 вересня 2012 року, на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю «Ферал-Трейдінг» (код ЄДРПОУ 37883553) порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме до погашення заборгованості за зовнішньоекономічним контрактом №1 від 01 квітня 2012 року.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України і може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Запорізький окружний адміністративний суд апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено25.10.2013
Номер документу34323444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6717/13-а

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні