Ухвала
від 23.10.2013 по справі 815/7326/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                  Справа № 815/7326/13-а  УХВАЛА 23 жовтня 2013 року                                                                                           м.Одеса Суддя Одеського окружного адміністративного суду Юхтенко Л.Р., розглянувши адміністративний позов Об`єднання садоводів масиву "Надія" до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про визнання дій протиправними та скасування рішення від 15.10.2013 року оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3, про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії,-   В С Т А Н О В И В:           До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Об`єднання садоводів масиву "Надія" до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про визнання дій протиправними та скасування рішення від 15.10.2013 року оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3, про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії. Відповідно до ч.1 ст.1 КАС України цей Кодекс визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду адміністративних справ, порядок звернення до адміністративних судів та порядок здійснення адміністративного судочинства. Поняття справи адміністративної юрисдикції законодавчо визначено у п.1 ч.1 ст.3 КАС України, а саме: це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.           Пунктом 6 ч.1 ст.3 КАС України встановлено, що адміністративний позов — це звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах.           Згідно з ч.2 ст.4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.           Адміністративна юрисдикція — це компетенція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ, яка згідно з ст.17 КАС України поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів; спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом;  спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.   Відповідно до п.7 ч.1 ст.3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.           Позивач звернувся до суду з позовом до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про визнання дій по припиненню електропостачання 13 травня 2013 року  протиправними, визнання дій по проведенню 14.05.2013 року перевірки протиправними, скасування рішення комісії від 15 жовтня 2013 року оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3, про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії. Правовідносини, щодо яких виник спір у позивача з відповідачем не засновані на адміністративному або іншому владному підпорядкуванні, здійсненні управлінських чи контролюючих функцій відповідача по відношенню позивача, а дії відповідача з проведення перевірки та припинення електропостачання, прийняття рішення комісії оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3 про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії є обсягом прав та обов'язків відповідача відповідно до умов договору постачання електричної енергії №206 від 20.02.2013 року, який по своєї правовій природі є господарським договором та не є актом державного чи іншого органу, а отже не може бути предметом оскарження в порядку адміністративного судочинства. Так, нормативно-правові акти – це правові акти управління, які встановлюють, змінюють, припиняють (скасовують) правові норми, які встановлюють загальні правила поведінки, регламентують однотипні суспільні відносини у певних галузях. Акти індивідуальної дії – це акти, які стосуються конкретних осіб та їхніх відносин, головною рисою яких є їхня конкретність, чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти, розв'язання за їх допомогою конкретних, індивідуальних справ або питань, що виникають у сфері державного управління.           Вказаний договір не відповідає ознакам нормативно-правового акту або акту індивідуальної дії, оскільки він є двосторонньою угодою. Відповідно до ст. 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Згідно ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські  договори укладаються  за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей,     передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Статтею 180 Господарського кодексу України передбачено, що зміст господарського  договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення,  зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що  приймаються  ними  як  обов'язкові  умови договору відповідно до законодавства. Відповідно до п. 1 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав. З огляду на викладене, виходячи із вище приведеного правового аналізу положень Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Господарського та Цивільного кодексів України, суддя дійшов висновку, що вказаний спір не належить до розгляду в порядку адміністративного судочинства.           Відповідно до ч.1 п.1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства. З урахуванням зазначеного, вважаю, що адміністративний позов Об`єднання садоводів масиву "Надія" до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про визнання дій протиправними та скасування рішення від 15.10.2013 року оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3, про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, і тому слід відмовити у відкритті адміністративного провадження. З огляду на викладене та керуючись ст.ст. 1,3,17, 50, 109 КАС України, суддя, – У Х В А Л И В:           Відмовити у відкритті адміністративного провадження в адміністративній справі за позовом Об`єднання садоводів масиву "Надія" до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про визнання дій протиправними та скасування рішення від 15.10.2013 року оформлене протоколами №62/1,  №62/2,  №62/3, про розрахунок обсягу та вартості недооблікованої електроенергії. Роз'яснити позивачу, що розгляд такої справи віднесено до юрисдикції господарського суду. Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки передбачені ст.186 КАС України. Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України. Суддя:                                                                                                                           Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2013
Оприлюднено25.10.2013
Номер документу34323873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7326/13-а

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні