Справа № 825/3610/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бородавкіної С.В.,
при секретарі Ленько О.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АШЕР" до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 30.09.2013 звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 03 вересня 2013 року: №0004392200 та №0004402200.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що пиво, алкогольні та безалкогольні напої загальною вартістю без ПДВ 303680,76 грн., отримані від ТОВ «Лікеро-горілчана компанія «Максимум», ПАТ «САН ІнБев Україна» та ТОВ «Авіта Нова» в 4 кварталі 2011 р. згідно накладних, придбавалися позивачем з метою їх подальшого використання у власній господарській діяльності з оптової торгівлі цим самим товаром, а тому ТОВ «АШЕР» цілком правомірно на підставі п.п. 138.1, 138.6, 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України включило їх вартість до витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування. Накладні від імені ТОВ «АШЕР» підписані особами, уповноваженими на отримання товару, а їх підписи скріплено штампами ТОВ «АШЕР» : «Товариство з обмеженою відповідальністю «АШЕР» № 14236924 Україна, м. Чернігів» та «ТОВ «АШЕР» склад м. Прилуки». Маркетингові послуги надавалися ТОВ «АШЕР» відносно товару, оптовою торгівлею яким воно дійсно займається, ці послуги є такими, що пов`язані із господарською діяльністю позивача. Оскільки маркетингові послуги загальною вартістю без ПДВ 927333,33 грн., придбані у ПП «Рекком-Миргород» в грудні 2011 р., ПП «Рекком-Чернігів» в жовтні 2011 р., листопаді 2011 р., грудні 2011 р., ПП «Рекком-Олімп» в жовтні 2011 р., листопаді 2011 р., грудні 2011 р., придбавалися позивачем з метою їх подальшого використання у власній господарській діяльності з оптової торгівлі пивом, алкогольними та безалкогольними напоями, ТОВ «АШЕР» цілком правомірно, на підставі чинного законодавства, включило їх вартість до витрат, за 4 квартал 2011 р. Акти, за якими ТОВ «АШЕР» отримувало послуги від ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп», мають усі обов`язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. Враховуючи, що податок на додану вартість в загальній сумі 216966,67 грн., нарахований (сплачений) у зв`язку з придбанням маркетингових послуг у ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп» в жовтні 2011 р. - січні 2012 р., нараховувався (сплачувався) у зв`язку із придбанням послуг з метою їх подальшого використання ТОВ «АШЕР» в оподатковуваних операціях у межах власної господарської діяльності з оптової торгівлі пивом, алкогольними та безалкогольними напоями, позивач на підставі наявних податкових накладних, керуючись п.п. 198.2,198.3 ст. 198 Податкового кодексу України цілком правомірно включив його до свого податкового кредиту.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що проведено перевірку відображеного показника на підставі таких документів: головної книги, договорів на придбання товарів (робіт, послуг), оборотно-сальдових відомостей по рахунку 63 "Розрахунки з постачальниками", 311 "Рахунки в банку", отриманих податкових накладних, прибуткових накладних, даних по рахунках 90 "Собівартість реалізації", було встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 05.1 СВ декларацій "собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" на 303 681 грн. в результаті віднесення до складу витрат накладних, оформлених з порушенням встановленого Законом порядку, а саме: накладні не містять печатки зі сторони ТОВ „Ашер". Перевіркою встановлено, що в актах про надання маркетингових послуг відсутні обсяги господарських операцій, одиниці виміру господарських операцій (по кожній господарській операції). Також перевіркою встановлено, що в 4 кварталі 2011 року позивачем неправомірно включено до складу витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, вартість маркетингових послуг, отриманих від ПП «Рекком-Чернігів», код 37487537, ПП «Рекком-Олімп», код 37487545, ПП «Рекком-Миргород», код 37487550, на підставі актів здачі-прийняття маркетингових послуг на загальну суму 927 333 грн., оскільки відсутні обсяг господарських операцій, одиниці виміру господарських операцій (по кожній господарській операції).
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов належить задовольнити виходячи з наступного.
Працівниками ДПІ у м. Чернігові була проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "АШЕР" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2012, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2012, за результатами якої складено акт №286/22/14236924 від 16.08.2013 (том №1, а.с.17-41).
Перевіркою було встановлено наступні порушення:
1. п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 283133,00 грн., в т.ч. за 4 квартал 2011 року на 283133,00 грн.;
2. п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198, п.200.1 ст. 200, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 216967,00 грн., в т.ч. за жовтень 2011 року на суму 47667,00 грн., за листопад 2011 на 44667,00 грн., за грудень 2011 року на 93133,00 грн., за січень 2012 року на 31500,00 грн.
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 03 вересня 2013 року: №0004392200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 283133,00 грн., з них: +283133,00 грн. - за основним платежем (том №1, а.с.15); №0004402200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 325451,00 грн., з них: +216967,00 грн. - за основним платежем та 108484,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.16).
Як вбачається з акту перевірки, висновок про завищення витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, та заниження податку на прибуток зроблено відповідачем в наслідок виключення ним з витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування :
вартості товару на загальну суму 303681 грн., отриманого позивачем за накладними від 31.10.2011 р. № РН-0000731, від 20.12.2011 р., № АН-0001808, від 27.12.2011 р. № АН-0001842, від 09.11.2011 р. № 1004471726, оскільки, як вважає відповідач, такі накладні не містять печатки зі сторони ТОВ «АШЕР»;
вартості маркетингових послуг на загальну суму 927333 грн., отриманих позивачем в 4 кварталі 2011 року від ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп», ПП «Рекком-Миргород» за актами здачі - прийняття маркетингових послуг, оскільки, на думку відповідача, в цих актах відсутні обсяг господарських операцій, одиниці виміру господарських операцій (по кожній господарській операції).
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)
Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
На підтвердження включення сум коштів до складу валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання товарів та послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин:
- неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;
- відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;
- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій;
- здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.
Основними видами господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "АШЕР" є: оптова торгівля напоями; роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; діяльність із забезпечення фізичного комфорту; інша діяльність у сфері спорту; функціонування спортивних споруд; обслуговування напоями (том №1, а.с.43). Товариство з обмеженою відповідальністю "АШЕР" має ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями (крім сидру та перрі без додання спирту) (том №1, а.с.44). Товариство з обмеженою відповідальністю "АШЕР" є платником податку на додану вартість.
16.11.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчана компанія "Максимум" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Покупець) було укладено договір поставки №03/11-10 (том №1, а.с.54-56).
Відповідно до п.1.1. договору Постачальник зобов'язується в порядку і на умовах, визначених цим договором, згідно заявок-замовлень Покупця, передати в відповідності товар, визначений в п.1.2. договору, а Покупець зобов'язується в порядку і на умовах, визначених в цьому договорі, прийняти та оплатити товар.
Відповідно до п.1.2 договору під товаром в даному договорі сторони розуміють товари народного споживання, зазначені в специфікації договору (прайс-листі).
Відповідно до п.3.1. договору поставка товару здійснюється на умовах DDU в редакції «ИНКОТЕРМС» 2000 року - поставка на склад Покупця.
Виконання даного договору підтверджується видатковою накладною №РН-0000731 від 31.10.2011 на загальну суму 327240,00 грн., в т.ч. ПДВ - 54540,00 грн. (том №1, а.с.58).
Поставка даного товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 31.10.2011 (том №1, а.с.59).
Позивач належним чином розрахувався за придбаний товар, що підтверджується актом звірки сальдо покупця, період: 4 квартал 2011 року (том №3, а.с.227-228).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчана компанія "Максимум" було виписано податкову накладну від 31.10.2011 №64 на загальну суму 327240,00 грн., в т.ч. ПДВ - 54540,00 грн. (том №3, а.с.238).
Подальша реалізація придбаного товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 02.11.2011 (том №1, а.с.60-85).
01.03.2008 між Відкритим акціонерним товариством "САН ІнБев Україна" (Компанія) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Дистриб'ютор) було укладено договір дистрибуції №24/08 (том №1, а.с.86-94).
Відповідно до п.2.1 договору Компанія зобов'язується передати Дистриб'ютору у власність та/або на зберігання товар, в строки та на умовах, передбачених цим договором, а Дистриб'ютор зобов'язується приймати товар, оплатити його вартість, повертати (у випадках, передбачених цим договором - придбавати) тару, в термін та на умовах, передбачених цим договором.
Відповідно до п.3.1 договору Компанія здійснює поставку товару дистриб'ютору партіями у відповідності до замовлення , в межах обсягів дистрибуції. Компанія має право виконувати замовлення Дистриб'ютора, що перевищують обсяг дистрибуції.
Відповідно до п.3.2 договору поставка товару здійснюється автомобільним транспортом за домовленістю сторін, на умовах: при само вивозі - FCA франко-перевізник; при центрозавозі - СРТ доставка оплачена до місця призначення в тлумаченні ІНКОТЕРМС-2000.
Виконання даного договору підтверджується товарно-транспортною накладною №1004471726 від 09.11.2011 р. на загальну суму 424,02 грн., в т.ч. ПДВ- 32,34 грн. (том №1, а.с.98).
Позивач належним чином розрахувався за придбаний товар, що підтверджується актом звірки сальдо покупця, період: 4 квартал 2011 року (том №3, а.с.229-236).
Відкритим акціонерним товариством "САН ІнБев Україна" було виписано податкову накладну від 09.11.2011 №85478 на загальну суму 424,02 грн., в т.ч. ПДВ- 32,34 грн. (том №3, а.с.239).
Подальша реалізація придбаного товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 10.11.2011, від 06.12.2011 (том №1, а.с.99-100, том №3, а.с.174).
01.07.2009 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АВІТА НОВА" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу (дистрибуційний договір) №26/09-Д (том №1, а.с.101-104).
Відповідно до п.1.1 договору Продавець зобов'язується передати Покупцеві товар, а Покупець зобов'язується прийняти і оплати поставлений товар у відповідності з умовами дійсного договору.
Відповідно до п.1.4 договору поставка товару здійснюється партіями. Асортимент, кількість і вартість кожної партії товару визначається за видатковими накладними.
Відповідно до п.2.4 договору поставка товару здійснюється Продавцем на умовах DDU відповідно Міжнародної інтерпретації торгових термінів ИНКОТЕРМС в редакції 2000 року, якщо інше не оговорено додатково, за адресою, зазначеною в заявці на поставку товару.
Виконання даного договору підтверджується:
- видатковими накладними № АН-0001808 від 20.12.2011 р. на загальну суму 18998,40 грн., в т.ч. ПДВ-3166,40 грн., № АН-0001842 від 27.12.2011 р. на загальну суму 17984,50 грн., в т.ч. ПДВ- 2997,42 грн. (том №1, а.с.108,110);
- актом прийому-передачі №АН-0000799 від 20.12.2011 (том №1, а.с.111).
Поставка даного товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 20.12.2011 (том №1, а.с.109,112).
Позивач належним чином розрахувався за придбаний товар, що підтверджується актом звірки сальдо покупця, період: 4 квартал 2011 року (том №3, а.с.237).
Товариством з обмеженою відповідальністю "АВІТА НОВА" було виписано податкові накладні від 27.12.2011 №88 на загальну суму 18374,50 грн., в т.ч. ПДВ - 2997,42 грн.; від 20.12.2011 №55 на загальну суму 19418,40 грн., в т.ч. ПДВ - 3166,40 грн. (том №3, а.с.240-241).
Подальша реалізація придбаного товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 28.12.2011, від 29.12.2011 (том №1, а.с.113-122).
Оскільки пиво, алкогольні та безалкогольні напої загальною вартістю без ПДВ 303680,76 грн., отримані від ТОВ «Лікеро-горілчана компанія «Максимум», ПАТ «САН ІнБев Україна» та ТОВ «Авіта Нова» в 4 кварталі 2011 р. згідно накладних № РН-0000731 від 31.10.2011 р., № 1004471726 від 09.11.2011 р., № АН-0001808 від 20.12.2011 р., № АН-0001842 від 27.12.2011 р., придбавалися позивачем з метою їх подальшого використання у власній господарській діяльності з оптової торгівлі цим самим товаром, ТОВ «АШЕР» цілком правомірно на підставі п.п. 138.1,138.6,138.8 ст. 138 Податкового кодексу України включило їх вартість до витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування.
04.01.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Замовник) та Приватним підприємством "Рекком-Миргород" (Виконавець) було укладено договір про надання маркетингових послуг (том №1, а.с.122-124).
Відповідно до п.1.1 договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику вказані у розділі 2 маркетингові послуги, необхідні Замовнику для подальшого використання у власній господарській діяльності з продажу (поставки) товару.
Відповідно до п.5.1 договору Виконавець організовує та здійснює надання маркетингових послуг відповідно до наданих Замовником планів і завдань. Плани та завдання на вибір Замовника надаються ним в усній або письмовій формі.
Виконання даного договору підтверджується актом здачі-прийняття наданих маркетингових послуг (том №1, а.с.126-127) та звітом про огляд пивного ринку Чернігівської області за грудень 2011 року (том №1, а.с.138-147).
Приватним підприємством "Рекком-Миргород" було виписано податкову накладну №1 від 31.12.2011 на загальну суму 276000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 46000,00 грн. (том №1, а.с.128).
Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями від 04.01.2012 р. №1 на суму 20000,00 грн.; від 06.01.2012 №54 на суму 53000,00 грн.; від 11.01.2012 р. №91 на суму 20000,00 грн.; від 12.01.2012 р. №111 на суму 8500,00 грн., від 23.01.2012 р. №255 на суму 77000,00 грн.; від 27.01.2012 р. №316 на суму 28000,00 грн.; від 30.01.2012 р. №339 на суму 20000,00 грн.; від 07.02.2012 р. №442 на суму 40000,00 грн.; від 08.02.2012 р. №460 на суму 10000,00 грн. (том №1, а.с.129-137).
Дана операція була відображена в податковому обліку Приватного підприємства "Рекком-Миргород", що підтверджується податковою декларацією з податку на прибуток підприємства, податковими деклараціями з податку на додану вартість, розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (том №2, а.с.17-32а).
Станом на 01.10.2011 на Приватному підприємстві "Рекком-Миргород" працювало 55 працівників, що підтверджується довідкою від 04.10.2013 №10, трудовими книжками, особовими картками працівників (том №1, а.с.152,155-204).
Згідно посадових інструкцій торгові представники Приватного підприємства "Рекком-Миргород" у сфері маркетингових досліджень здійснюють: визначення потенціалу торгових точок на робочій території; визначення конкурентного середовища (виробників, товари та їх рекламну продукцію) на робочій території та звітувати про це начальника відділу (том №3, а.с.242-244).
Для надання послуг Приватне підприємство "Рекком-Миргород" орендує автомобілі згідно договорів найму (оренди) транспортного засобу від 07.06.11, від 25.05.11, від 23.05.2011, від 01.06.2011, від 03.06.2011, від 31.05.2011, від 16.06.2011, від 09.06.2011, від 30.05.2011, від 05.10.2011, від 24.05.2011, від 20.06.2011, від 10.06.2011 (том №1, а.с.205-250, том №2, а.с.1-6).
Для надання маркетингових послуг підприємство використовує телекомунікаційні послуги, що підтверджується рахунком за телекомунікаційні послуги ПрАТ "МТС УКРАЇНА" та деталізованою інформацією про розрахунки за телекомунікаційні послуги ПрАТ "МТС УКРАЇНА" (том №2, а.с.7-16).
Таким чином, дане підприємство було створено і діяло з метою надання маркетингових послуг, для яких використовувало 17 орендованих легкових автомобілів, 28 телефонних номерів та 55 працівників.
04.01.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Замовник) та Приватним підприємством "Рекком-Чернігів" (Виконавець) було укладено договір про надання маркетингових та консультаційних послуг (том №2, а.с.46-48).
Відповідно до п.1.1 договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику вказані у розділі 2 маркетингові та консультаційні послуги, необхідні Замовнику для подальшого використання у власній господарській діяльності з продажу (поставки) товару.
Відповідно до п.5.1 договору Виконавець організовує та здійснює надання маркетингових послуг відповідно до наданих Замовником планів і завдань. Плани та завдання на вибір Замовника надаються ним в усній або письмовій формі.
Виконання даного договору підтверджується актами здачі-прийняття наданих маркетингових послуг від 31.10.2011, від 30.11.2011, від 31.12.2011 (том №2, а.с.51-56), звітом про огляд ринку вин Чернігівської області за листопад 2011 року (том №2, а.с.73-87), оглядовим аналізом ринку безалкогольної продукції Чернігівської області за листопад 2011 року (том №2, ас.88-98) та звітом про огляд ринку лікеро-горілчаної продукції Чернігівської області за листопад 2011 року (том №2, ас.99-121).
Приватним підприємством "Рекком-Чернігів" було виписано податкові накладні №1 від 31.10.2011 на загальну суму 168000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 28000,00 грн.; №1 від 30.11.2011 на загальну суму 138000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 23000,00 грн.; №1 від 31.12.2011 на загальну суму 172800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 28800,00 грн. (том №2, а.с.57-59).
Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями від 07.11.2011 р. №4315 на суму 49000,00 грн.; від 22.11.2011 р. №4522 на суму 58000,00 грн.; від 24.11.2011 р. №4558 на суму 20000,00 грн.; від 28.11.2011 р. №4599 на суму 20400,00 грн.; від 07.12.2011 р. №4717 на суму 51000,00 грн.; від 19.12.2011 р. №4891 на суму 15000,00 грн.; від 22.12.2011 р. №4945 на суму 60000,00 грн.; від 27.12.2011 р. №5012 на суму 14000,00 грн.; від 06.01.2012 р. №53 на суму 49000,00 грн.; від 23.01.2012 р. №254 на суму 60000,00 грн.; від 27.01.2012 р. №315 на суму 25000,00 грн.; від 30.01.2012 р. №338 на суму 20000,00 грн.; від 07.02.2012 р. №444 на суму 40000,00 грн. (том №2, а.с.60-72).
Дана операція була відображена в податковому обліку Приватного підприємства "Рекком-Чернігів", що підтверджується податковою декларацією з податку на прибуток підприємства, податковими деклараціями з податку на додану вартість, розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (том №2, а.с.214-231а).
Станом на 01.10.2011 на Приватному підприємстві "Рекком-Чернігів" працювало 33 працівника, що підтверджується довідкою від 04.10.2013 №11, трудовими книжками, особовими картками працівників (том №2, а.с.126,126-165).
Згідно посадових інструкцій торгові представники Приватного підприємства "Рекком-Чернігів" у сфері маркетингових досліджень здійснюють: визначення потенціалу торгових точок на робочій території; визначення конкурентного середовища (виробників, товари та їх рекламну продукцію) на робочій території та звітувати про це начальника відділу (том №3, а.с.245-247).
Для надання послуг Приватне підприємство "Рекком-Чернігів" орендує автомобілі згідно договору оренди транспортного засобу від 01.02.2011 (том №2, а.с.165-166) та договорів найму (оренди) транспортного засобу від 04.05.2011, від 23.05.2011, від 02.02.2011, від 05.02.2011, від 14.02.2011, від 03.02.2011, від 16.02.2011, від 13.05.2011, від 30.05.2011, від 09.02.2011 (том №2, а.с.168-209).
Для надання маркетингових послуг підприємство використовує телекомунікаційні послуги, що підтверджується рахунком за телекомунікаційні послуги ПрАТ "МТС УКРАЇНА" та деталізованою інформацією про розрахунки за телекомунікаційні послуги ПрАТ "МТС УКРАЇНА" (том №2, а.с.210-213).
Таким чином, дане підприємство було створено і діяло з метою надання маркетингових послуг, для яких використовувало 16 орендованих легкових автомобілів, 22 телефонних номери та 33 працівників.
04.01.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Замовник) та Приватним підприємством "Рекком-Олімп" (Виконавець) було укладено договір про надання маркетингових та консультаційних послуг (том №2, а.с.244-2246).
Відповідно до п.1.1 договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику вказані у розділі 2 маркетингові та консультаційні послуги, необхідні Замовнику для подальшого використання у власній господарській діяльності з продажу (поставки) товару.
Відповідно до п.5.1 договору Виконавець організовує та здійснює надання маркетингових послуг відповідно до наданих Замовником планів і завдань. Плани та завдання на вибір Замовника надаються ним в усній або письмовій формі.
Виконання даного договору підтверджується актами здачі-прийняття наданих маркетингових послуг від 31.10.2011, від 31.11.2011, від 31.12.2011, від 31.01.2012 (том №2, а.с.249-250, том №3, а.с.1-6), звітом про огляд ринку мінеральних вод Чернігівської області за січень 2012 року (том №3, а.с.30-40).
Приватним підприємством "Рекком-Олімп" було виписано податкові накладні №1 від 31.10.2011 на загальну суму 118000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 19666,67 грн.; №1 від 30.11.2011 на загальну суму 130000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 21666,67 грн.; №1 від 31.12.2011 на загальну суму 110000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 18333,33 грн.; №1 від 31.01.2012 на загальну суму 189000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 31500,00 грн. (том №3, а.с.7-10).
Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями від 02.11.2011 р. №4245 на суму 20500,00 грн.; від 07.11.2011 р. №4316 на суму 50000,00 грн.; від 22.11.2011 р. №4521 на суму 28700,00 грн.; від 29.11.2011 р. №4611 на суму 16500,00 грн.; від 07.12.2011 р. №4716 на суму 40000,00 грн.; від 22.12.2011 р. №4944 на суму 38000,00 грн.; від 26.12.2011 р. №4989 на суму 10000,00 грн.; від 27.12.2011 р. №5009 на суму 19000,00 грн.; від 04.01.2012 р. №5 на суму 20000,00 грн.; від 06.01.2012 р. №52 на суму 42000,00 грн.; від 23.01.2012 р. №253 на суму 37000,00 грн.; від 23.01.2012 р. №258 на суму 10000,00 грн.; від 24.01.2012 р. №274 на суму 17000,00 грн.; від 07.02.2012 р. №439 на суму 42000,00 грн.; від 07.02.2012 р. №443 на суму 40000,00 грн.; від 21.02.2012 р. №624 на суму 10000,00 грн.; від 22.02.2012 р. № 654 на суму 43000,00 грн.; від 24.02.2012 р. №680 на суму 22000,00 грн.; від 01.03.2012 р. №752 на суму 30000,00 грн. (том №3, а.с.11-29).
Дана операція була відображена в податковому обліку Приватного підприємства "Рекком-Олімп", що підтверджується податковою декларацією з податку на прибуток підприємства, податковими деклараціями з податку на додану вартість, розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів, реєстром виданих та отриманих податкових накладних та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (том №3, а.с.114-144).
Станом на 01.10.2011 на Приватному підприємстві "Рекком-Олімп" працювало 25 працівників, що підтверджується довідкою від 04.10.2013 №14, трудовими книжками, особовими картками працівників (том №3, а.с.45,48-76).
Згідно посадових інструкцій торгові представники Приватного підприємства "Рекком-Миргород" у сфері маркетингових досліджень здійснюють: визначення потенціалу торгових точок на робочій території; визначення конкурентного середовища (виробників, товари та їх рекламну продукцію) на робочій території та звітувати про це начальника відділу (том №3, а.с.248-250).
Для надання послуг Приватне підприємство "Рекком-Олімп" орендує автомобілі згідно договорів найму (оренди) транспортного засобу від 01.07.2011, від 29.07.2011, від 30.06.2011, від 29.05.2011, від 21.06.2011, від 20.05.2011, від 18.05.2011, від 25.03.2011, від 09.03.2011, від 09.03.2011, від 15.02.2011 (том №3, а.с.77-109).
Для надання маркетингових послуг підприємство використовує телекомунікаційні послуги, що підтверджується договором про надання телекомунікаційних послуг ПрАТ "МТС УКРАЇНА" та угоди про надання послуг мобільного зв'язку (том №3, а.с.110-113).
Таким чином, дане підприємство було створено і діяло з метою надання маркетингових послуг, для яких використовувало 12 орендованих легкових автомобілів та 25 працівників.
01.01.2011 між Приватним акціонерним товариством "Індустріальні та дистрибуційні системи" (Компанія) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (Дистриб'ютор) було укладеного договір дистрибуції №0025 (том №3, а.с.155-165).
Відповідно до п.2.1 договору Компанія зобов'язується відповідно до умов цього договору передати Дистриб'ютору товар у власність для його подальшого розповсюдження га території на умовах, визначених у цьому договорі, а дистриб'ютор зобов'язується приймати такий товар у кількості та асортименті відповідно до супровідних документів на умовах цього договору, сплатити його вартість, та здійснювати його продаж. Розповсюдження та надання відповідних послуг на території відповідно до умов, що визначені цим договором.
Відповідно до п.3.1 договору поставка товару та доставка товарного обладнання до місця призначення виконується за рахунок Компанії. Поставка здійснюється на умовах СРТ (доставка оплачена до місця призначення), відповідно до умов Офіційних правил тлумачення торгівельних термінів Міжнародної торгової палати - ІНКОТЕРМС-2000. Місце призначення товару та торгового обладнання, що поставляється та доставляється на умовах цього договору, визначене в додатку №1, що є невідємною частиною цього договору.
Виконання даного договору підтверджується накладними №ХД-РН-000006093 від 27.10.2011 на загальну суму 289953,78 грн., в т.ч. ПДВ - 48308,96 грн.; №ХД-РН-000006512 від 22.11.2011 на загальну суму 284696,28 грн., в т.ч. ПДВ - 47449,33 грн.; №ХД-РН-000007219 на загальну суму 148870,15 грн., в т.ч. ПДВ - 24811,69 грн.; №ХД-РН-000000243 на загальну суму 62374,90 грн., в т.ч. ПДВ - 10395,82 грн. (том №3, а.с.166-169).
Придбана продукція була реалізована підприємствам-контрагентам, що підтверджується товарно-транспортними накладними, видатковими накладними, актами приймання товару (том №3, а.с.170-173,175-187,194-202,207-211).
Як зазначено в п. 2.1 усіх перелічених договорів про надання маркетингових послуг, Виконавці були зобов`язані надавати Замовнику маркетингові послуги, а саме : забезпечувати розміщення Товару в місцях його продажу відповідно до вимог Замовника; здійснювати мерчендайзінг у визначених Замовником торгових точках. Слідкувати за викладкою покупцями максимально повного асортименту Товару; вивчати, досліджувати та аналізувати споживчий попит на Товар, у тому числі, у порівнянні з аналогічними товарами інших виробників; з метою вивчення ринку збирати інформацію про Товар, за підсумком чого надавати Замовнику у письмовій формі огляди ринку відповідного товару із вказанням в ньому стану даного ринку, частки, яку на ньому займає Товар, статистики його продаж; слідкувати за станом дебіторської заборгованості покупців перед Замовником; розробляти та впроваджувати заходи щодо скорочення дебіторської заборгованості, контролювати за її погашенням; своєчасно повідомляти Замовнику про можливість оплати Товару покупцями та інші фактори, що впливають на їх платоспроможність; виявляти причини порушення покупцями своїх зобов'язань, вживати заходи з усунення цих причин та попередження порушень; вести пошук нових покупців Товару; контролювати відправлення замовленого Товару в торгові точки в установлені строки, по обсягу, номенклатурі, якості; оперативно реагувати на претензії покупців по кількості та якості поставленого Замовником Товару; контролювати за рівнем запасів поставленого Замовником Товару в торгових точках; регулярно, згідно погодженого із Замовником графіку, відвідувати покупців з метою оформлення та передачі Замовнику замовлень на поставку Товару.
В період жовтень 2010 р. - січень 2012 р. предметом надання маркетингових послуг з боку ПП «Рекком-Миргород» була пивна продукція під торговими марками ПАТ «САН ІнБев Україна», ПП «Рекком-Чернігів» - вина, алкогольні напої, у тому числі горілка виробництва ЗАТ «Чернігівський лікеро - горілчаний завод «Чернігівська горілка», поставку якої позивачу здійснювало ТОВ «Лікеро - горілчана компанія «Максимум», безалкогольні напої, у тому числі виробництва ТОВ «Авіта Нова», у ПП «Рекком-Олімп» - мінеральна та питна вода виробництва ПАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи».
У вказаний період ТОВ «АШЕР» здійснювало купівлю та продаж вказаного товару, що підтверджується спрямованими на купівлю товару договором поставки від 16.11.2010 р. № 03/11-10, укладеним між ТОВ «Лікеро - горілчана компанія «Максимум», як Постачальником, та ТОВ «АШЕР», як Покупцем, на поставку горілки виробництва ЗАТ «Чернігівський лікеро - горілчаний завод «Чернігівська горілка», договором дистрибуції від 01.03.2008 р. № 24/08, укладеним між ВАТ «САН ІнБев Україна», як Компанією, та ТОВ «АШЕР», як Дитриб`ютором, на поставку пива виробництва ВАТ «САН ІнБев Україна», договором купівлі - продажу (дистрибуційний договір) від 01.07.2009 р. № 26/09-Д, укладеним між ТОВ «Авіта Нова», як Продавцем, та ТОВ «АШЕР», як Покупцем, на поставку води та безалкогольних напоїв, договором вистриб`юції від 01.01.2011 р. № 0025, укладеним між ПАТ «Індустріальні та дистрибуцій ні системи», як Компанією, та ТОВ «АШЕР», як Дистриб`ютором, на поставку мінеральної та питної води, а також наявними в матеріалах справи накладними, що підтверджують продаж позивачем цього товару іншим суб`єктам господарювання.
Оскільки маркетингові послуги надавалися ТОВ «АШЕР» відносно товару, оптовою торгівлею яким позивач дійсно займається, ці послуги є такими, що пов`язані із господарською діяльністю позивача.
Допитані в судовому засіданні в якості свідків ОСОБА_1 - директор ПП «Рекком-Миргород», ОСОБА_2 - директор ПП «Рекком-Чернігів», ОСОБА_3 - директор ПП «Рекком - Олімп» пояснили, що на виконання укладених з ТОВ «Ашер» договорів про надання маркетингових послуг ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів» та ПП «Рекком-Олімп» забезпечували розміщення товару в торгових точках відповідно до вимог позивача, вивчали, досліджувати та аналізували споживчий попит на товар, збирали інформацію про товар, слідкували за станом дебіторської заборгованості покупців перед позивачем та вживали заходів щодо її скорочення, вели пошук нових покупців, контролювали відправлення товару в торгові точки та рівень запасів товару у торгових точках, відвідували покупців з метою оформлення та передачі позивачу замовлень на поставку товару тощо.
З наявних в матеріалах справи посадових інструкцій торгових представників ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп» вбачається, що до трудових обов`язків цих працівників входило, у тому числі, виконання робіт спрямованих на надання маркетингових послуг.
Також, той факт, що ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп» надавали ТОВ «Ашер» маркетингові послуги підтверджується складеними ДПІ у м. Чернігові актами від 02.04.2012 р. № 311/22/37487550 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Рекком-Миргород», код 37487550 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 30.12.10 р. по 31.12.11 р., від 03.04.2012 р. № 320/22/37487537 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Рекком-Чернігів», код 37487537 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 30.12.10 р. по 31.12.11 р., від 03.04.2012 р. № 321/22/37487545 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Рекком-Олімп», код 37487545 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 30.12.10 р. по 31.12.11 р., копії яких знаходяться в матеріалах справи.
В судовому засіданні представники відповідача не заперечували реальність господарських ТОВ «Ашер» з придбання вказаних товарів та маркетингових послуг.
Зазначили лише про наявність, у первинних документах, якими ці господарські операції оформлені, певних недоліків
Згідно ч.ч. 1,2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 р. за № 168/704, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Як йдеться в п. 2.5 даного Положення, документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою.
Вказані вище накладні, за якими ТОВ «АШЕР» отримувало товар від ТОВ «Лікеро-горілчана компанія «Максимум», ПАТ «САН ІнБев Україна» та ТОВ «Авіта Нова», мають усі обов`язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, а тому є первинними документами, які підтверджують факт отримання переліченого в них товару позивачем.
Накладні від імені ТОВ «АШЕР» підписані особами, уповноваженими на отримання товару, а їх підписи скріплено штампами ТОВ «АШЕР» : «Товариство з обмеженою відповідальністю «АШЕР» № 14236924 Україна, м. Чернігів» та «ТОВ «АШЕР» склад м. Прилуки».
Відсутність на накладних круглої печатки ТОВ «АШЕР» не свідчить ні про їх недійсність, ні про фіктивний характер господарської операції, оскільки в Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку мова йде лише про можливість скріплення підписів печатками, а не про обов`язковість цього, тому ТОВ «АШЕР» не було зобов`язано проставляти свою круглу печатку на цих документах. Крім того, факт отримання того самого товару підтверджується й іншими наявними у ТОВ «АШЕР» первинними документами, зокрема, від ТОВ «Лікеро-горілчана компанія «Максимум» - товарно - транспортною накладною на переміщення алкогольних напоїв від 31.10.2011 р. серії 01ААБИ № 338210, від ТОВ «Авіта Нова» - товарно - транспортними накладними від 20.12.2011 р. № 1808, від 20.12.2011 р. № 799 та актом прийому - передачі (передача на відповідальне зберігання) від 20.12.2011 р. № АН-0000799. Також, факт отримання товару підтверджується його подальшою реалізацією.
Акти, за якими ТОВ «АШЕР» отримувало маркетингові послуги від ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп» мають усі обов`язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.
Так, зокрема, в них вказано найменування підприємств від імені яких ці документи складалися, назва документа (акт здачі - прийняття наданих маркетингових послуг), дата і місце складання, зміст (детальний перелік наданих послуг) та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції.
Оскільки маркетингові послуги будь-яких спеціальних засобів та одиниць виміру не мають, обсяг господарської операції з їх надання за взасємною домовленістю сторін обчислювався у гривнях, які й виступали в якості одиниць їх виміру. При цьому, пункт 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку містить прямий дозвіл на те, щоб в якості одиниць виміру господарської операції використовувати їх вартісний вираз.
Акти здачі - прийняття наданих маркетингових послуг містять посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та їх особисті підписи. Усі акти від імені підприємств підписані їх директорами.
Підписи директорів скріплені круглими печатками підприємств.
З огляду на наведене, ці акти є належним чином оформленими первинними документами, які підтверджують факт отримання позивачем перелічених в них послуг.
Щодо твердження відповідача про відсутність в актах обсягу господарських операцій та їх одиниці виміру (по кожній господарській операції), суд зазначає, що обов`язку ділити маркетингові послуги на окремі елементи й по кожному з них визначати обсяг та одиницю виміру господарської операції чинним законодавством України не передбачено. Маркетингові послуги здавалися та приймалися сторонами у комплексі, за одиницю їх виміру бралася гривня, в цій же одиниці визначався обсяг господарської операції, що повністю узгоджується з приписами ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.
Податкові накладні, складені ПП «Рекком-Миргород», ПП «Рекком-Чернігів», ПП «Рекком-Олімп», містять усі обов`язкові реквізити, передбачені п. 201.1 ПК України, а тому надають позивачу право на включення вказаних в них сум ПДВ до свого податкового кредиту.
На момент здійснення позивачем господарських операцій ПП "Рекком-Олімп", ПАТ "Індустріальні та дистрибуцій ні системи", ПП "Рекком-Чернігів", ПП "Рекком-Миргород", ТОВ "Лікеро-горілчана компанія "Максимум", ТОВ "АВІТА НОВА", ВАТ "САН ІнБев Україна" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №1, а.с.148, том №2, а.с.122, том №3, а.с.41) та були платниками ПДВ (том №1, а.с.151, том №2, а.с.125, том №3, а.с.45). Товариство з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчана компанія "Максимум" має ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями (крім сидру та перрі без додавання спирту (том №1, а.с.57).
Таким чином, суд вважає, що господарські операції з придбання товарів та послуг між позивачем та ПП "Рекком-Олімп", ПАТ "Індустріальні та дистрибуцій ні системи", ПП "Рекком-Чернігів", ПП "Рекком-Миргород", ТОВ "Лікеро-горілчана компанія "Максимум", ТОВ "АВІТА НОВА", ВАТ "САН ІнБев Україна" мали реальний характер, оскільки придбання товарів та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, актах здачі - прийняття маркетингових послуг, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ "АШЕР", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками та штампами сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 03 вересня 2013 року: №0004392200 та №0004402200.
Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу товарів та послуг, суд вважає, що позивачем цілком правомірно сформовано витрати, при обчисленні об`єкта оподаткування за 4 квартал 2011 р., та податок на додану вартість також правомірно включено до свого податкового кредиту. Враховуючи наведене, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 03 вересня 2013 року: №0004392200 та №0004402200, з підстав наведених позивачем у позовній заяві, належить задовольнити.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 03 вересня 2013 року: №0004392200 та №0004402200.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові/м.Чернігів/22030001, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АШЕР" (код ЄДРПОУ 14236924) судові витрати в сумі 2294,60 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2013 |
Оприлюднено | 28.10.2013 |
Номер документу | 34350843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні