Постанова
від 02.10.2013 по справі 823/2843/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2013 року справа № 823/2843/13-а

м. Черкаси

11 год. 35 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Мишенка В.В.,

при секретарі - Гордієнку Ю. П.,

за участю:

представника позивача Суржко К.В. - за довіреністю,

представника відповідача Радченко О.П.- за довіреністю ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

20 серпня 2013 року до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось комунальне підприємство «Облпаливо» Черкаської обласної ради, в якому проситьвизнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області № 0002202301; № 0002212301; № 0002222301; № 0002232301; № 0002242301; № 0000572303 від 03.05.2012р.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах № 0002202301; № 0002212301; № 0002222301; № 0002232301; № 0002242301; № 0000572303 від 03.05.2012 р., посилаючись на те, що податкові повідомлення-рішення є необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню. Позивач вважає, що відповідачем зроблено помилкові висновки про те, що договір, укладений між позивачем та контрагентом, є нікчемним. Фактично позивач має належним чином оформлені первинні бухгалтерські документи, складені позивачем і контрагентом. Висновки про нікчемність правочину ґрунтуються лише на підставі актів перевірки контрагента позивача.

За наслідками адміністративного оскарження податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах ГУ Міндоходів в Черкаській області залишені без змін, скарги позивача - без задоволення

Відповідач позов не визнав. В обґрунтування заперечень проти позовних вимог представник відповідача зазначив, що порушення, виявлені під час перевірки та зафіксовані в акті перевірки, є реальними та підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами. Дані порушення грунтуються на взаємовідносинах позивача з ТОВ «Парітет 2009» та ПП «Парк 99». Позивачем під час проведення перевірки не надано товарно-транспортні накладні, які б свідчили про фактичне надання транспортних послуг товариством з обмеженою відповідальністю «Парітет 2009» та приватним підприємством «Парк 99». На підставі вищезазначеного представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Комунальне підприємство «Облпаливо» Черкаської обласної ради, ідентифікаційний код 14180129, зареєстроване як юридична особа 29.05.1997р., перереєстровано 22.03.2011 року виконавчим комітетом Черкаської міської ради.

Як вбачається з акту перевірки основними видами діяльності позивача є: оптова торгівля твердими, рідкими, газоподібним паливом і подібними продуктами.

11 квітня 2012 р. державною податковою інспекцією у м. Черкасах проведено планову виїзну перевірку комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 року по 30.06.2011р.

За результатами зазначеної перевірки відповідачем складено акт від 11.04.2012р. №17/22-11/14180129.

Перевіркою встановлені порушення позивачем вимог податкового законодавства, зокрема:

- порушення п. 4.1 ст.4 та пп.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств" (надалі Закон №334) КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради занизило валовий дохід за 2010 рік на загальну суму 413 868 грн., а саме: за 2010 рік на суму 410 643 грн., в т.ч. за півріччя 2010 року на суму 410 643 грн., за 3 квартали 2010 року на суму 410 643 грн. та за І квартал 2011 року на суму 3 225 грн. (кореспонденція рахунків Дт-70 Кт-79, відображена реалізація кам'яного вугілля ПП ОСОБА_3, дані оборотно-сальдової відомості рах.361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями»). Дане порушення вплинуло на визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість;

- порушення п.5.9 ст.5 Закону №334 платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно)" та відповідно до даних кореспонденції бухгалтерських рахунків 20 «Виробничі запаси», 22 «МШП», 28 «Товари», КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради не вірно визначало балансову вартість запасів, а саме:за даними платника: станом на 01.01.10 балансова вартість запасів склала 3 070 767 грн.; за даними перевірки: станом на 01.01.10 балансова вартість запасів склала 3 068 817 грн.та невірно обраховані запаси, використані не у господарській діяльності, а саме, занижено за 2010 рік на 8074 грн., в т.ч. за І квартал 2010 року в сумі 8074 грн., за півріччя 2010 року в сумі 8074 грн., за 3 квартали 2010 року в сумі 8074 грн.Таким чином, КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради занижено дані рядка 01.2 «Приріст балансової вартості запасів» декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік в сумі 10024 грн., в т.ч. за І квартал 2010 року в сумі 10024 грн., за півріччя 2010 року в сумі 10024 грн., за 3 квартали 2010 року в сумі 10024 грн;

- порушення п. 4.1 ст.4 та пп.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради завищено валовий дохід за І квартал 2011 року на суму 599770 грн., дане порушення виникло в зв'язку з тим, що підприємством несвоєчасно відображена реалізація кам'яного вугілля ПП ОСОБА_3 інд. номер НОМЕР_7, дану реалізацію необхідно було відобразити в II кварталі 2010 року та несвоєчасно відображена підприємством сумнівна (безнадійна) заборгованість по ТОВ «Торгова група «Аргос» код 34750811 в сумі 240000 грн., дану заборгованість необхідно було відобразити в III кварталі 2010 року.Дані порушення вплинули на визначення податкового зобов'язання та податкового кредиту по податку на додану вартість;

- порушення п.п.4.1.6 п.4.1. ст.4 Закону №334 підприємство не віднесло до складу валового доходу кредиторську заборгованість за 2010 рік у сумі 240 000 грн.( ТОВ «Торгова група Аргос», код 34750811), в т. ч. за 3 квартали 2010 року в сумі 240 000 грн., а саме: занижено валовий дохід за 2010 рік у сумі 240000 грн., в т. ч. за 3 квартали 2010 року-в сумі 240000 грн;

- порушення п.135.5.4 ст. 135, п.142 Податкового Кодексу України, відповідно до якого «Інші доходи включають суми безнадійної кредиторської заборгованості» підприємством занижено дані рядка 03 ІД Декларації «інші доходи» за II квартал 2011 року на 298450 грн. по ПП «ТФ- Каскад сервіс» код 36447889, так як свідоцтво платника ПДВ по ПП «ТФ-Каскад сервіс» анульоване 25.01.2010, підприємство знято з обліку 30.05.2011 за №21/191/10, скасовано державну реєстрацію підприємства 15.06.2011 за №11031170006025262. Станом на 30.06.2011 по рах.631 рахується кредитове сальдо по ПП «ТФ-Каскад сервіс» в сумі 298 450 грн;

- порушення п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону №334 підприємство віднесло до складу валових витрат витрати в сумі 3 689 541 грн., які на дату перевірки не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.; на порушення п.п.5.3.9 п.5.3, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №334 не підлягають включенню до складу валових витрат витрати на придбання товарів (робіт, послуг) оформлені КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради від ПП «Парк 99» на загальну суму 1 130 105 грн.Враховуючи вищевикладене, підприємством завищено валові витрати за 2010 рік в сумі 2572778 грн.На порушення п.5.9 ст.5 Закону №334 платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються. До складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно)" та відповідно до даних кореспонденції бухгалтерських рахунків 20 «Виробничі запаси», 22 «МШП», 28 «Товари» КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради невірно обраховані запаси, використані не у господарській діяльності, а саме, занижено за І квартал 2011 року на 209807 грн.Таким чином, КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради завищено дані рядка 04.2 «Убуток балансової вартості запасів» декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року в сумі 209 807 грн;

- в декларації з податку на прибуток за І квартал 2011 року у рядку 04.09 Декларації, «від'ємне значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року» підприємство відобразило від'ємне значення об'єкта оподаткування за 2010 рік в сумі 1535754 грн. За данимиперевірки зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування в сумі 1535754 грн., внаслідок вищезазначених порушень акту перевірки;

- порушення п.5.1 ст.5 Закону №334 підприємство не відкоригувало (зменшило) валові витрати по безповоротній фінансовій допомозі (вартість придбаних товарів без компенсації їх вартості та по яким заборгованість залишилася не стягнутою після, закінченого строку позовної давності) за 3 квартали 2010 року в сумі 200000 грн. (в т.ч. III квартал 2010 року в сумі 200000 грн.- ТОВ «Торгова група Аргос», код 34750811), яка виникла за отримані товаро- матеріальні цінності (дані рахунку № 633 «Розрахунки з учасниками та постачальниками»), а саме: завищено валові витрати за 3 квартали 2010 року в сумі 200000 грн. (в т.ч. III квартал 2010 року в сумі 200000 грн.). Щодо порушення п. 138.6 ст. 138, п.142 Податкового Кодексу підприємством завищено дані рядка 06 Декларації «інші витрати», а саме: по рядку 06.5. ІВ «Інші витрати звичайної діяльності та інші операційні витрати» у сумі 248 708 грн.по ПП «ТФ-Каскад сервіс» код 36447889, так як свідоцтво платника ПДВ по ПП «ТФ-Каскад сервіс» анульоване 25.01.2010, підприємство знято з обліку 30.05.2011 за №21/191/10, скасовано державну реєстрацію підприємства 15.06.2011 за №11031170006025262. Станом на 30.06.2011 порах.631 рахується кредитове сальдо по ПП «ТФ- Каскад сервіс» в сумі 298 450 грн.Таким чином, КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради завищено валові витрати за II квартал 2011 року в сумі 248708 грн;

- порушення п.4.1 ст.4, п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7 та п. 11.11 ст.11 Закону України «Про податок на додану вартість» перевіркою встановлено невідображення в декларації з податку на додану вартість за травень 2010 року КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради обсягу податкового зобов'язання при здійсненні операцій пов'язаних з прийняттям, зважуванням, тимчасовим зберіганням металобрухту; послуг по прийманню вагонів, вивантаження, навантаження вагонів; послуг по зберіганню техніки; послуг з доставки та реалізації вугілляв сумі 83 279 грн. (за даними платника сума податкових зобов'язань за травень 2010 року -307 268 грн., за даними перевірки - 390 547 грн.), в результаті чого податкові зобов'язання з податку на додану вартість за травень 2010 року занижено на суму 83 279 грн. (дані кореспонденції рахунків Дт- 36 Кт-70).Перевіркою встановлено завищення в декларації з податку на додану вартість за січень 2011 року КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради обсягу податкового зобов'язання при здійсненні операцій пов'язаних з прийняттям, зважуванням, тимчасовим зберіганням металобрухту; послуг по прийманню вагонів, вивантаження, навантаження вагонів; послуг по зберіганню техніки; послуг з доставки та реалізації вугілляв сумі 1262 грн. (за даними платника сума податкових зобов'язань за січень 2011 року - 13579 грн., за даними перевірки - 14841 грн.) (дані кореспонденції рахунків Дт-36 Кт-70).Враховуюче викладене, підприємством занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.04.10 по 01.03.11 в сумі 84 541 грн., в тому числі за травень 2010 року в сумі 83 279 грн. та січень 2011 року в сумі 1 262 грн;

- порушення п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради перевіркою встановлено заниження обсягу податкового зобов'язання при здійсненні операцій пов'язаних з прийняттям, зважуванням, тимчасовим зберіганням металобрухту; послуг по прийманню вагонів, вивантаження, навантаження вагонів; послуг по зберіганню техніки; послуг з доставки та реалізації вугілля в сумі 25 499 грн. в тому числі за березень 2011 року в сумі 645 грн., за квітень 2011 року в сумі 1987 грн., за травень 2011 року в сумі 14467 грн., за червень 2011 року в сумі 8400 грн. (дані кореспонденції рахунків Дт-36 Кт-70).Враховуючі викладене, підприємством занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 25499 грн. в тому числі за березень 2011 року в сумі 645 грн., за квітень 2011 року в сумі 1987 грн., за травень 2011 року в сумі 14467 грн., за червень 2011 року в сумі 8400 грн;

- порушення п.п.7.2.1 п.7.2, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4 , п.п.7.5.1 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 № 168/97-ВР, КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради безпідставно віднесло до податкового кредиту суми ПДВ, а саме - за липень 2009 року в сумі 177449 грн., за серпень 2009 року в сумі 25440 грн., за вересень 2009 року в сумі 218257 грн., за листопад 2009 року в сумі 1085 грн., за грудень 2009 року в сумі 42640 грн., за лютий 2010 року в сумі 20615 грн., за липень 2010 року в сумі 1233 грн., за серпень 2010 року в сумі 1695 грн. які непідтверджені податковими накладними за відповідні податкові періоди (оборотно-сальдовими відомості по рах. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», рах. 6415 «Розрахунки по податку на додану вартість», реєстром отриманих податкових накладних та системою автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради та його контрагентів);

- за серпень 2010 року в сумі 40000 грн. (КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради не зменшило податковий кредит на суму простроченої кредиторської заборгованості (дата виникнення заборгованості серпень 2007 року) по ТОВ «Торгова група Аргос», код 34 750811 (оборотно-сальдова відомість по рах. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками») в зв'язку з відсутністю перерахування коштів за реалізовані товари (роботи, послуги));

- за лютий 2010 року в сумі 1615 грн., за червень 2010 року в сумі 21133 грн., придбання товарів та послуг, які використані за межами господарської діяльності платника податку (оборотно-сальдова відомість по рах. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», 28 «Товари», 91 «Загальновиробничі витрати»);

- порушення п.4.1 ст.4, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» КП «Облпаливо" Черкаської Обласної Ради безпідставно віднесло до податкового кредиту суми ПДВ, а саме: за жовтень 2010 року в сумі 180 946 грн. та за листопад 2010 року в сумі 45 075 грн. по взаємовідносинам з КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради з ПП «Парк 99» (код ЄДРПОУ 30410628);

- порушення п.п.7.8.2 п.7.8. ст.7, ст.10 Закону №344 підприємство протягом ІІІ-ІV кварталів 2009 року, 2010 року та півріччя 2011 року не вірно визначало та не сплачувало частинучистого прибутку (доходу), авансовий внесок, нарахований на суму дивідендів та прирівняних доних платежів з податку на прибуток, а саме занизило частину чистого прибутку (доходу) за ІІІ-ІVквартали 2009 року на 336730 грн., за 2010 рік на 339367 грн;

- порушено порядок ведення касових операцій в національній валюті, а саме п.2.6

глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженою постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637. Підприємством небуло здійснено облік готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі облікурозрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, тим самим неповнооприбутковано фактичні надходження готівкових коштів у касовій книзі за 2009-2010 p. в сумі 21 878,75 грн.

Як вбачається з матеріалів справи між комунальним підприємством «Облпаливо» Черкаської обласної ради та приватним підприємством «Парк 99» був укладений договір поставки вугілля від 09.07.2010 року № 0907. Договірні відносини між контрагентами підтверджуються виписаними видатковими накладними на відвантажене вугілля різних марок з залізнодорожним тарифом та актами прийому-передачі вугілля, зокрема:

- видатковою накладною № РН - 0000043 від 04.09.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 409/1 від 04.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000047 від 15.09.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1509/1 від 15.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000048 від 15.09.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1509/2 від 15.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000049 від 15.09.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1509/3 від 15.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000051 від 21.09.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2109/1 від 15.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000052 від 08.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 810/1 від 08.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000053 від 06.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 610/1 від 06.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000054 від 07.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 710/1 від 07.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000055 від 07.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 710/2 від 07.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000056 від 09.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 910/1 від 09.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000057 від 14.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1410/1 від 14.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000060 від 22.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2210/1 від 22.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000061 від 22.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2210/2 від 22.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000062 від 24.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2410/1 від 24.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000063 від 24.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2410/2 від 24.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000064 від 24.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2410/3 від 24.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000065 від 26.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2610/1 від 26.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000066 від 26.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2610/2 від 26.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000067 від 26.10.2010 року та документами до неї: квитанцією про приймання вантажу № 52722840 від 26.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000068 від 28.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2810/1 від 28.10.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000069 від 28.10.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 2810/2 від 15.09.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000070 від 04.11.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 411/1 від 04.11.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000071 від 04.11.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 411/2 від 04.11.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000072 від 18.11.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000078 від 12.12.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1212/1 від 12.12.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000079 від 15.12.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1512/1 від 15.12.2010 року;

- видатковою накладною № РН - 0000080 від 12.12.2010 року та документами до неї: актом прийому передачі вугілля № 1212/2 від 12.12.2010 року.

Розрахунки між суб'єктами господарювання відбувалися на підставі платіжних документів банку: від 28.10.2010 р. № 38; від 28.10.2010 р. № 108; від 28.10.2010р. № 109; від 12.11.2010 року № 161; від 16.11.2010 р. № 173, всього на суму 495 747 грн. 80 коп.

На підставі проведених господарських операцій були виписані податкові накладні від 08.10.2010 р. № 53; від 06.10.2010 р. № 54; від 07.10.2010 р. № 55; від 07.10.2010 р. № 56; від 09.10.2010 р. № 57; від 14.10.2010 р. №58; від 22.10.2010р. № 61; від 22.10.2010 р. № 62; від 24.10.2010р. № 63; від 24.10.2010р. № 64; від 24.10.2010 р. № 65; від 26.10.2010 р. № 66; від 26.10.2010 р. № 67; від 26.10.2010 р. № 68; від 04.10.2010р. № 71; від 04.11.2010 р. № 72; від 18.11.2010 р. № 73; від 12.12.2010 р. № 79; від 15.12.2010 р. № 80.

Відповідно до договору поставки від 09.07.2010 року № 0907 з п.3.2. договору вбачається, що товар постачається залізнодорожним транспортом. Вказаний договір передбачає наявність ряду документів, які позивачем до перевірки та до позову не надано, а саме:

- специфікації, оформлені у вигляді додатку до договору;

- лист, який підтверджує право власності покупця на відвантажену партію товару;

- сертифікат (посвідчення) якості виробника;

- листи-заявки;

- рахунки-фактури.

До матеріалів справи надано копії документів, які мають назву «Залізнодорожна квитанція про приймання вантажу». Аналіз товаросупровідних документів свідчить, про те, що відправником та платником зазначені інші, ніж ПП «Парк-99» юридичні особи, тому останні не підтверджують поставку вугілля саме від цього контрагента.

Фактично згідно податкової звітності у ПП „Парк 99" відсутні трудові ресурси, складські приміщення, транспортне та торгівельне обладнання для здійснення основного виду діяльності, пов'язаного з поставками вугілля.

Комунальним підприємством «Облпаливо» Черкаської обласної ради 21 березня 2011 року замовлено незалежну аудиторську перевірку достовірності фінансової звітності станом на 31.12.2010 року. На підставі документів, наданих для перевірки аудитору, було встановлено, що підприємством було допущено суттєві порушення при веденні бухгалтерського обліку, який не відповідає законодавчим і нормативним вимогам, діючим в Україні. Звітність, складена на підставі даних такого обліку сфальсифікована, дані перекручені. Фінансовий стан підприємства щодо його ліквідності та платоспроможності за матеріалами аудиторської перевірки у 2010 році незадовільний. Показники ліквідності свідчать про те, що підприємство не має достатньо коштів, які можуть бути використані ним для погашення своїх короткострокових зобов'язань (перед бюджетом, постачальниками, своїми працівниками). Отже, підприємство не може безперервно функціонувати, розширяти виробництво, впроваджувати нові технології, автоматизувати робочі місця, підвищувати продуктивність праці без залучення позикових коштів. Для того, щоб розмір статутного фонду відповідав вартості чистих активів і підприємство працювало, необхідно інвестувати кошти в сумі 4,7 млн. грн.

Також в акті перевірки було зафіксовано, що комунальним підприємством «Облпаливо» Черкаської обласної ради не надано первинні документи на підтвердження показників податкової звітності. Платнику податків було надано термін на відновлення документів та перенесено терміни проведення перевірки на 90 днів. Однак, ні на час проведення перевірки, ні після її завершення , ні під час адміністративного оскарження та розгляду справи в суді платником податків не надано документів на підставі яких формувалися показники податкової звітності.

Згідно статті 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. п. 75.1.2 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

У відповідності до ст. 83 ПК України, для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є документи, визначені Податковим кодексом України, податкова інформація, експертні висновки, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені ПК України або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.

Згідно п.14.1.157 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Згідно п. 1.32. Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994 р. №334/94-ВР господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

Пунктом 5.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», встановлено валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. До складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до п.44.6 ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

П.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.

П.44.3ст. 44 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Відповідно до п.5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно).

Відповідно до ст. 162 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

З огляду на викладене, дослідивши обставини і докази адміністративної справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, враховуючи доводи сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги до задоволення не підлягають.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання постанови у повному обсязі у порядку, передбаченому ст.ст.185-187 КАС України.

Суддя В.В. Мишенко

Повний текст постанови виготовлений 07 жовтня 2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено28.10.2013
Номер документу34375266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2843/13-а

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні