Постанова
від 21.10.2013 по справі 2а-14055/12/0170/4
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 жовтня 2013 р. о 16:30 Справа №2а-14055/12/0170/4

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представника позивача - Травкіна Н.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектор Клімат"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Спектор Клімат" (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.12.2012 року №0011552204, від 05.12.2012 року №0011512204.

Позов мотивовано помилковістю висновків відповідача щодо фіктивності укладених між позивачем та контрагентами договорів, покладених в основу акту перевірки, на підставі якого винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Ухвалами суду від 17.12.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою суду від 24.01.2013 року у справі призначена судова економічна експертиза та зупинено провадження по справі у зв'язку з призначенням експертизи до одержання її результатів.

Ухвалою суду від 30.09.2013 року провадження по справі поновлено з 21.10.2013 року.

Ухвалою суду від 21.10.2013 року відповідача - Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби замінено на правонаступника - Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання 21.10.2013 року не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином.

Суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача у зв'язку з наявністю в матеріалах справи заперечень відповідача на позов (т. 3 а.с. 149-153).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, у тому числі письмові заперечення відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код 32606457, взятий на облік в органах державної податкової служби та зареєстрований у якості платника ПДВ (т. 1 а.с. 43-47).

Видами діяльності позивача за КВЕД є будівництво будівель; монтаж систем опалення, вентиляції та кондиціонювання повітря; діяльність у сфері інжинірингу; інші види оптової торгівлі; водопровідні, каналізаційні та протипожежні роботи; роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах без переваги продовольчого асортименту (т. 1 а.с. 43-44).

Посадовими особами податкового органу проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з БВП «Строитель-плюс», код за ЄДРПОУ 31263808, КП «Альянс» код за ЄДРОПУ 32468182, ПП «Пан Буд» код за ЄДРПОУ 37081614 за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року.

За результатами перевірки складено акт від 05.10.2012 року №7063/22-1/32606457 (далі - Акт) (т. 1 а.с. 10-40).

За висновками акту встановлено порушення позивачем:

- пп. 5.1, пп. 5.2.1, п. 5.2, п.5.3.9 пп. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94р. №334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.97р. №283/97-ВР із змінами і доповненнями, п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п. 138.8, п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.10.2010, із змінами і доповненнями, в результаті встановлено заниження податку на прибуток всього у сумі 428633 грн., у тому числі по періодах: за 3 квартали 2009 року у сумі 107245 грн., за 2009 рік у сумі 135188 грн., за 1 квартал 2010 року у сумі 52244 грн., за 1 півріччя 2010 року у сумі 122452 грн., за 3 квартали 2010 року у сумі 131880 грн., за 2010 рік у сумі 160188 грн. за 2-3 квартали 2010 року у сумі 59875 грн., за 2-4 квартали 2011 року у сумі 123613 грн., за 1 квартал 2012 року у сумі 9644 грн., за 1 півріччя 2012 року у сумі 9644 грн.;

- п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, пп. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.97р. (із змінами та доповненнями) та п. 185.1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 236301 грн., у тому числі по періодах: за липень 2009 року у сумі 46634 грн., за серпень 2009 року у сумі 12915 грн., за вересень 2009 року у сумі 26247 грн., за жовтень 2009 року у сумі 5337 грн., за листопад 2009 року у сумі 4419 грн., за грудень 2009 року у сумі 12598 грн., за січень 2010 року у сумі 39434 грн., за лютий 2010 року у сумі 23 грн., за березень 2010 року у сумі 2338 грн., за квітень 2010 року у сумі 21749 грн., за травень 2010 року у сумі 31064 грн., за червень 2010 року у сумі 3354 грн., за серпень 2010 року у сумі 7543 грн., за жовтень 2010 року у сумі 9959 грн., за листопад 2010 року у суму 12687 грн.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення: №0011552204 від 05.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 181460 грн. (у тому числі 145168 грн. за основним платежем та 36292 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями); №0011512204 від 05.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 373242,75 грн. (у тому числі 321388 грн. за основним платежем та 51854,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями) (т. 1 а.с. 41,42).

Перевіряючи правомірність вказаних доводів податкового органу та обґрунтованість його висновків суд встановив наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Розділом ІІІ цього Кодексу визначений порядок оподаткування податком на прибуток підприємств, а Розділом V цього Кодексу визначений порядок оподаткування податком на додану вартість.

Проте, в п.1 Розділу ХІХ Прикінцеві положення ПК України зроблено зауваження про те, що Розділ ІІІ цього Кодексу набирає чинності з 01.04.2011 року.

До набрання чинності Розділом ІІІ ПК України порядок оподаткування податком на прибуток підприємств було врегульовано нормами Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року (в редакції Закону України №283/97-ВР від 22.05.1997р., чинній на час спірних правовідносин) (далі - Закон №334), порядок оподаткування податком на додану вартість до набрання чинності ПК України було врегульовано нормами Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (в редакції, чинній на час спірних правовідносин).

Таким чином, при визначенні суми податку на прибуток та податку на додану вартість до вказаних періодів позивач мав керуватися нормами вищезазначених законів, а за всі наступні періоди - нормами розділів ІІІ, V Податкового кодексу України.

Відповідно до ст.3 Закону №334 об'єкт оподаткування визначений як прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Відповідно до п.5.1. ст.5 Закону №334, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно з п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №334 до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п.5.3.9 п. 5.3 ст.5 Закону №334 не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

В силу п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону №334 датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку;

або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).

Вичерпний перелік витрат, які не відносяться до складу валових, наведений у п.5.3 ст.5 Закону №334. Відповідно до п.5.11 ст.5 Закону №334 установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені в цьому Законі, не дозволяється.

Відповідно до п.п.8.7.1. п.8.7. ст.8 Закону №334 платники податку мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду.

Поняття господарської діяльності наведено у п.1.32 ст.1 Закону №334, в силу якого господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі, коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Норми аналогічного змісту встановлено й розділом IV Податкового кодексу України,, яким врегульовано порядок оподаткування податком на прибуток підприємств з 01.01.2011 року.

Згідно з п.п.14.1.191. п.14.1. ст.14 ПК України постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Згідно з п.138.2 ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до п.138.8 ст.138 ПК України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме:

прямих матеріальних витрат;

прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу п.138.2 ст.138 ПК України).

Відповідно до п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

З аналізу вищенаведених норм Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Податкового кодексу України слідує, що підставою для включення витрат з придбання товарів (отримання робіт, послуг) до складу валових з метою обчислення об'єкта оподаткування є належним чином оформлені розрахункові, платіжні та інші первинні документи.

Необхідність підтвердження проведеної господарської операції відповідними документами було встановлено також нормами Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (далі - Закон №168).

Об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України (п.п.3.1.1 п.3.1. ст.3 Закон №168).

Відповідно до п.п.7.7.1. п.7.7. ст.7 Закону №168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Пунктом 1.6 ст.1 Закону №168 визначено, що податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, визначена згідно з цим Законом.

Цим Законом передбачалось право платника податку на отримання податкового кредиту, яким, відповідно до п.1.7. Закону №168 є сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Виникнення права на податковий кредит, порядок його нарахування та визначення передбачались ст.7 Закону № 168.

Відповідно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону №168 підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна, що видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.

Згідно з п.п.7.2.3 Закону №168 податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону №168 визначено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Згідно з п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону №168 податкова накладна повинна містити наступні реквізити: порядковий номер, дату виписування податкової накладної, назву юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, податковий номер платника податку (продавця, покупця), місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'їм), повну назву отримувача, ціну продажу без врахування податку, ставку податку та відповідну суму у цифровому значенні, загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Форма податкової накладної та порядок її заповнення на час виникнення спірних правовідносин були затверджені Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №165, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.1997 року за №233/2037.

Аналогічні положення встановлені у розділі V Податкового кодексу України, яким врегульовано порядок оподаткування податком на додану вартість з 01.01.2011 року.

Так, згідно із ст.198 ПК України передбачено право платників податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, яким є сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду (п.п.14.1.181 п.14.1 ст. 14 ПК України).

Згідно з п.198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно з п.п.7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону №168 у разі коли товари (роботи, послуги), виготовлені та/або придбані, частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково ні, до суми податкового кредиту включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготовленні або придбанні, яка відповідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду". Починаючи з 01.01.2011 року згідно з п.199.1 ст.199 розділу V ПК України діє аналогічна норма: "У разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях".

Отже, зі змісту норм Закону України "Про податок на додану вартість" та Податкового кодексу України слідує, що необхідним первинним документом, який дає право платнику податків на формування податкового кредиту, є належним чином оформлена податкова накладна.

Однак, суд зазначає, що наявність у покупця податкової накладної, є достатньою, але не безумовною підставою для формування податкового кредиту з податку на додану вартість, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".

Згідно з ч.2 ст.3 цього Закону бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.ч.1-2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність").

Судом встановлено, що за перевіряємий період позивач мав взаємовідносини з наступними контрагентами: БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс», ПП «Пан Буд».

По взаємовідносинам з БВП «Строитель-плюс»:

Судом встановлено, що 02.01.2009 року між ТОВ «Спектор Клімат» та БВП «Строитель-плюс» укладено Договір підряду №120/08/09, відповідно до якого Підрядник (БВП «Строитель-плюс») зобов'язується виконати по завданню Замовника (ТОВ «Спектор Клімат») роботи у відповідності з проектно-кошторисною документацією, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити цю роботу (т. 2 а.с. 79-80).

На виконання умов зазначеного договору БВП «Строитель-плюс» виконало підрядні роботи, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло ці роботи на загальну суму 207287,40 грн., у тому числі ПДВ 34547,90 грн., що підтверджується актами приймання виконаних підрядних робіт: №1 за липень 2009 року на суму 112070,40 грн., у тому чисі ПДВ 18678,40 грн., №2 за липень 2009 року на суму 88019,40 грн., у тому числі ПДВ 14699,90 грн., №3 за липень 2009 року на суму 7197,60 грн., у тому числі ПДВ 34547,90 грн. (т. 1 а.с. 121-124,126-132,134-138) та довідками про вартість виконаних підрядних робіт: №б/н за липень 2009 року на суму 112070,40 грн., у тому чисі ПДВ 18678,40 грн., № б/н за липень 2009 року на суму 88019,40 грн., у тому числі ПДВ 14699,90 грн., № б/н за липень 2009 року на суму 7197,60 грн., у тому числі ПДВ 34547,90 грн. (т. 1 а.с. 120,125,133).

За датою виникнення податкових зобов'язань БВП «Строитель-плюс» склав податкові накладні на загальну суму 207 287,40 грн., у тому числі ПДВ 34 547,90 грн.: №3343 від 31.07.2009 року на суму 112070,40 грн., у тому чисі ПДВ 18678,40 грн., №3367 від 31.07.2009 року на суму 88019,40 грн., у тому числі ПДВ 14699,90 грн., №3329 від 31.07.2009 року на суму 7197,60 грн., у тому числі ПДВ 34547,90 грн. (т. 1 а.с. 102-104).

Отримання податкових накладних підтверджується реєстрами виданих та отриманих накладних (т. 2 зв. бік а.с. 239).

Сума ПДВ у розмірі 34547,90 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за липень 2009 року (т. 2 зв.бік а.с. 112).

04.01.2010 року між ТОВ «Спектор Клімат» та БВП «Строитель-плюс» укладено Договір підряду №166/09/10, відповідно до якого Підрядник (БВП «Строитель-плюс») зобов'язується виконати по завданню Замовника (ТОВ «Спектор Клімат») роботи у відповідності з проектно-кошторисною документацією, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити цю роботу (т. 2 а.с. 95-96).

На виконання умов зазначеного договору БВП «Строитель-плюс» виконало підрядні роботи, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло ці роботи на загальну суму 56870,00 грн., у тому числі ПДВ 9478,33 грн., що підтверджується актом приймання виконаних підрядних робіт №б/н за травень 2010 року на суму 56870,00 грн., у тому числі ПДВ 9 478,33 грн. (т. 1 а.с. 139) та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт (т. 1 а.с. 140-143).

За датою виникнення податкових зобов'язань БВП «Строитель-плюс» склав податкову накладну №1907 від 19.05.2010 року на суму 56 870,00 грн., у тому числі ПДВ 9 478,33 грн. (т. 1 а.с. 106).

Отримання податкової накладної підтверджується реєстром виданих та отриманих накладних (т. 3 а.с. 29).

Сума ПДВ у розмірі 9 478,33 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за травень 2010 року (т. 2 зв.бік а.с. 159).

01.03.2010 року між ТОВ «Спектор Клімат» та БВП «Строитель-плюс» укладено Договір купівлі-продажу №487/18/10, відповідно до якого Продавець (БВП «Строитель-плюс») зобов'язується передати Покупцю (ТОВ «Спектор Клімат») майно (вентиляційне обладнання, комплектуючи матеріали, кондиціонери), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно (т. 2 а.с. 89-90).

На виконання умов зазначеного договору БВП «Строитель-плюс» надало товар, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло його на загальну суму 98239,84 грн., у тому числі ПДВ 16373,31 грн., що підтверджується видатковими накладними: №1797 від 04.05.2010 року на суму 32860,08 грн., у тому числі ПДВ 5476,68 грн., №2223/1 від 01.06.2010 року на суму 15868,00 грн., у тому числі ПДВ 2644,67 грн., №2276/1 від 07.06.2010 року на суму 4256,00 грн., у тому числі ПДВ 709,33 грн., №3572 від 02.08.2010 року на суму 38405,76 грн, у тому числі ПДВ 6400,96 грн., №3571 від 04.08.2010 року на суму 6850,00 грн., у тому числі ПДВ 1141,67 грн. (т.1 а.с. 151-156).

За датою виникнення податкових зобов'язань БВП «Строитель-плюс» склав податкові накладні на загальну суму 98 239,84 грн., у тому числі ПДВ 16 373,31 грн.: №1797 від 04.05.2010 року на суму 32860,08 грн., у тому числі ПДВ 5476,68 грн., №2222/1 від 01.06.2010 року на суму 15868,00 грн., у тому числі ПДВ 2644,67 грн., №2277/1 від 07.06.2010 року на суму 4256,00 грн., у тому числі ПДВ 709,33 грн., №3572 від 02.08.2010 року на суму 38405,76 грн, у тому числі ПДВ 6400,96 грн., №3571 від 04.08.2010 року на суму 6850,00 грн., у тому числі ПДВ 1141,67 грн. (т. 1 а.с. 105, 107-111).

Отримання податкової накладної підтверджується реєстром виданих та отриманих накладних (т. 3 а.с. 28, 32, 38, зв.бік а.с. 38).

Сума ПДВ у розмірі 16 373,31 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за травень, червень, серпень 2010 року (т. 2 зв.бік а.с. 159, зв.бік а.с. 155, зв.бік а.с. 147).

01.03.2011 року між ТОВ «Спектор Клімат» та БВП «Строитель-плюс» укладено Договір №316/18/11, відповідно до якого Підрядник (БВП «Строитель-плюс») зобов'язується виконати по завданню Замовника (ТОВ «Спектор Клімат») роботи у відповідності з проектно-кошторисною документацією, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити цю роботу (т.2 а.с. 97-98).

На виконання умов зазначеного договору БВП «Строитель-плюс» виконало роботи, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло ці роботи на загальну суму 84287,40 грн., у тому числі ПДВ 14 047,90 грн., що підтверджується актами здачі-приймання робіт (надання послуг): №б/н від 22.11.2011 року на суму 2416,80 грн., у тому числі ПДВ 402,80 грн., №б/н від 22.11.2011 року на суму 10323,60 грн., у тому числі ПДВ 1720,60 грн., №б/н від 19.12.2011 року на суму 10050,00 грн., у тому числі ПДВ 1675,00 грн., №б/н від 19.12.2011 року на суму 2200,00 грн., у тому числі ПДВ 366,67 грн., №б/н від 15.12.2011 року на суму 59297,00 грн., у тому числі ПДВ 9882,83 грн. (т.1 а.с. 144-148).

03.01.2012 року між ТОВ «Спектор Клімат» та БВП «Строитель-плюс» укладено Договір субпідряду №36, відповідно до якого Субпідрядник (БВП «Строитель-плюс») зобов'язується виконати роботи по дорученню Замовника, а Генпідрядник (ТОВ «Спектор Клімат») зобов'язується прийняти та оплатити цю роботу (т. 2 а.с. 108-109).

На виконання умов зазначеного договору БВП «Строитель-плюс» виконало субпідрядні роботи, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло ці роботи на суму 60300,00 грн., у тому числі ПДВ 10050,00 грн., що підтверджується актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №б/н від 27.02.2012 року на суму 60300,00 грн., у тому числі ПДВ 10050,00 грн. (т. 1 а.с. 149).

Сплата за отримані товари (роботи, послуги) від БВП «Строитель-плюс» проведена у безготівковій формі з поточного рахунку ТОВ «Спектор Клімат» на загальну суму 577 298,83 грн., про що свідчать платіжні доручення: №2720 від 02.06.2010 на суму 62 451,00 грн., №2726 від 10.06.2010 на суму 8 971,00 грн., №2728 від 10.06.2010 на суму 4 256,00 грн., №2744 від 22.06.2010 на суму 15 868,00 грн., №2746 від 29.06.2010 на суму 45 075,00 грн., №2788 від 22.07.2010 на суму 4 894,00 грн., №2824 від 06.08.2010 на суму 6 850,00 грн., №2870 від 31.08.2010 на суму 38 405,76 грн., №2888 від 07.09.2010 на суму 6 529,00 грн., №2889 від 09.09.2010 на суму 491,43 грн., №2899 від 15.09.2010 на суму 973,12 грн., №3413 від 18.07.2011 на суму 50 240,66 грн., №3416 від 20.07.2011 на суму 738,64 грн., №3436 від 12.08.2011 на суму 2 466,91 грн., №3444 від 17.08.2011 на суму 1 238,64 грн., №3468 від 31.08.2011 на суму 3 409,09 грн., №3555 від 26.10.2011 на суму 1 027,28 грн., №3577 від 08.11.2011 на суму 2 014,78 грн., №3581 від 10.11.2011 на суму 5 113,64 грн., №3599 від 17.11.2011 на суму 3 693,19 грн., №3600 від 18.11.2011 на суму 5 875,00 грн., №3607 від 22.11.2011 на суму 10 323,60 грн., №3608 від 22.11.2011 на суму 2 416,80 грн., №3609 від 23.11.2011 на суму 3 750,00 грн., №3633 від 05.12.2011 на суму 2 200,00 грн., №3634 від 05.12.2011 на суму 10 050,00 грн., №3636 від 05.12.2011 на суму 2 412,50 грн., №3648 від 14.12.2011 на суму 38 774,00 грн., №3656 від 15.12.2011 на суму 20 522,60 грн., №3657 від 15.12.2011 на суму 199 000,00 грн., №3748 від 21.02.2012 на суму 17 266,79 грн. (т. 2 а.с. 23-65).

Загалом, позивач отримав товарів/послуг по взаємовідносинам з БВП «Строитель-плюс» на загальну суму 422487,20 грн. без ПДВ та отримав податкові накладні за період з липня 2009 року по листопад 2010 року (період, в якому відповідачем визначено заниження позивачем податку на додану вартість) на загальну суму 362397,24 грн., у тому числі ПДВ 60399,54 грн., яке було внесено до складу податкового кредиту у відповідних періодах декларацій з податку на додану вартість.

По взаємовідносинам з КП «Альянс»:

Судом встановлено, що 02.01.2009 року між ТОВ «Спектор Клімат» та КП «Альянс» укладено Договір купівлі-продажу №61/11/09, відповідно до якого Продавець (КП «Альянс») зобов'язується передати Покупцю (ТОВ «Спектор Клімат») майно, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно (т. 2 а.с. 85-86).

На виконання умов зазначеного договору КП «Альянс» надало товар, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло його на загальну суму 441 614,37 грн., у тому числі ПДВ 73 602,39 грн., що підтверджується видатковими накладними: №2378 від 01.07.2009 року на суму 184,80 грн., у тому числі ПДВ 30,80 грн., №2382 від 02.07.2009 року на суму 72330,55 грн., у тому числі ПДВ 12055,09 грн., №2825 від 03.08.2009 року на суму 77492,65 грн., у тому числі ПДВ 12915,44 грн., №3259 від 01.09.2009 року на суму 129052,44 грн., у тому числі ПДВ 21508,74 грн., №3247 від 01.09.2009 року на суму 28429,07 грн., у тому числі ПДВ 4738,18 грн., №3754 від 09.10.2009 року на суму 8032,00 грн., у тому числі ПДВ 1338,67 грн., №3930 від 30.10.2009 року на суму 23989,64 грн., у тому числі ПДВ 3998,27 грн., №4193 від 03.11.2009 року на суму 26516,16 грн., у тому числі ПДВ4419,36 грн., №4637 від 02.12.2009 року на суму 45589,64 грн., у тому числі ПДВ 7598,27 грн., №4640 від 02.12.2009 року на суму 29997,42 грн., у тому числі ПДВ 4999,57 грн. (т. 1 а.с. 84-93).

За датою виникнення податкових зобов'язань КП «Альянс» склав податкові накладні на загальну суму 441 614,37 грн., у тому числі ПДВ 73 602,39 грн.: №2378 від 01.07.2009 року на суму 184,80 грн., у тому числі ПДВ 30,80 грн., №2382 від 02.07.2009 року на суму 72330,55 грн., у тому числі ПДВ 12055,09 грн., №2825 від 03.08.2009 року на суму 77492,65 грн., у тому числі ПДВ 12915,44 грн., №3259 від 01.09.2009 року на суму 129052,44 грн., у тому числі ПДВ 21508,74 грн., №3247 від 01.09.2009 року на суму 28429,07 грн., у тому числі ПДВ 4738,18 грн., №3754 від 09.10.2009 року на суму 8032,00 грн., у тому числі ПДВ 1338,67 грн., №3937 від 30.10.2009 року на суму 23989,64 грн., у тому числі ПДВ 3998,27 грн., №4192 від 03.11.2009 року на суму 26516,16 грн., у тому числі ПДВ 4419,36 грн., №4637 від 02.12.2009 року на суму 45589,64 грн., у тому числі ПДВ 7598,27 грн., №4646 від 02.12.2009 року на суму 29997,42 грн., у тому числі ПДВ 4999,57 грн. (т. 1 а.с. 56-67).

Отримання податкових накладних підтверджується реєстрами виданих та отриманих накладних (т. 2 а.с. 236, зв.бік а.с. 236, 241, 245, 248, 250, т. 3 а.с. 1, 6).

Сума ПДВ у розмірі 73 602,39 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за липнь, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2009 року (т. 2 зв.бік а.с. 112, зв.бік а.с. 115, зв. бік а.с. 118, зв.бік а.с. 122, зв.бік а.с. 125, зв.бік а.с. 128).

04.01.2010 року між ТОВ «Спектор Клімат» та КП «Альянс» укладено Договір купівлі-продажу №197/10/10, відповідно до якого Продавець (КП «Альянс») зобов'язується передати Покупцю (ТОВ «Спектор Клімат») майно, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно (т. 2 а.с. 93-94).

На виконання умов зазначеного договору КП «Альянс» надало товар, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло його на загальну суму 477913,44 грн., у тому числі ПДВ 79652,26 грн., що підтверджується видатковими накладними: №96 від 29.01.2010 року на суму 236601,90 грн., у тому числі ПДВ 39433,65 грн., №334 від 02.02.2010 року на суму 141,00 грн., у тому числі ПДВ 23,50 грн., №458 від 01.03.2010 року на суму 1321,74 грн., у тому числі ПДВ 220,29 грн., №454 від 02.03.2010 року на суму 12704,80 грн., у тому числі ПДВ 2117,47 грн., №1082 від 30.04.2010 року на суму 130492,00 грн., у тому числі ПДВ 21748,68 грн., №1383 від 25.05.2010 року на суму 96652,00 грн., у тому числі ПДВ 16108,67 грн. ( т.1 а.с. 94-100).

За датою виникнення податкових зобов'язань КП «Альянс» склав податкові накладні на загальну суму 477 913,44 грн., у тому числі ПДВ 79 652,26 грн.: №93 від 29.01.2010 року на суму 236601,90 грн., 39433,65 грн., №334 від 02.02.2010 року на суму 141,00 грн., у тому числі ПДВ 23,50 грн., №458 від 01.03.2010 року на суму 1321,74 грн., у тому числі ПДВ 220,29 грн., №454 від 02.03.2010 року на суму 12704,80 грн., у тому числі ПДВ 2117,47 грн., №1082 від 30.04.2010 року на суму 130492,00 грн., у тому числі ПДВ 21748,68 грн., №1398 від 25.05.2010 року на суму 96652,00 грн., у тому числі ПДВ 16108,67 грн. (т.1 а.с. 68-74).

Отримання податкових накладних підтверджується реєстрами виданих та отриманих накладних (т. 3 а.с. 12, 14, 19, 26, 30).

Сума ПДВ у розмірі 79 652,26 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за січень, лютий, березень, квітень, травень 2010 року (т. 2 зв.бік а.с. 159, зв.бік а.с. 162, зв. бік а.с. 166, зв.бік а.с. 169, зв.бік а.с. 173).

01.08.2011 року між ТОВ «Спектор Клімат» та КП «Альянс» укладено Договір на виконання проектних робіт №991, відповідно до якого Виконавець (КП «Альянс») приймає на себе розробку проекту по дорученню Замовника (ТОВ «Спектор Клімат») згідно з замовленням за видами робіт - вентиляція, кондиціювання, опалення (т.2 а.с. 101-102).

На виконання умов зазначеного договору КП «Альянс» виконало проектні роботи, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло ці роботи на загальну суму 187110,00 грн., у тому числі ПДВ 31184,99 грн., що підтверджується актами здачі-приймання проектно-вишукувальної продукції: №б/н, б/д на суму 47900,00 грн., у тому числі ПДВ 7983,33 грн., №б/н, б/д на суму 89240,00 грн., у тому числі ПДВ 14873,33 грн., №б/н, б/д на суму 49970,00 грн., у тому числі ПДВ 8328,33 грн. (т. 1 а.с. 80-82).

Оплата за отримані товари (роботи, послуги) проведена у безготівковій формі з поточного рахунку ТОВ «Спектор Клімат» на загальну суму 1 131 376,81 грн., про що свідчать платіжні доручення: №2453 від 03.02.2010 на суму 49 717,00 грн., №2560 від 29.03.2010 на суму 3 332,50 грн., №2566 від 31.03.2010 на суму 3 414,00 грн., №2571 від 01.04.2010 на суму 662,00 грн., №2586 від 02.04.2010 на суму 43 358,00 грн., №2597 від 08.04.2010 на суму 190,00 грн., №2598 від 09.04.2010 на суму 3 938,00 грн., №2609 від 13.04.2010 на суму 10 527,00 грн., №2616 від 19.04.2010 на суму 1 965,00 грн., №2624 від 22.04.2010 на суму 12 926,00 грн., №2630 від 27.04.2010 на суму 6 413,00 грн., №2654 від 05.05.2010 на суму 654,10 грн., №2665 від 11.05.2010 на суму 14 140,00 грн., №2666 від 12.05.2010 на суму 3 511,00 грн., №2677 від 14.05.2010 на суму 3 013,00 грн., №2681 від 17.05.2010 на суму 1 003,20 грн., №2682 від 18.05.2010 на суму 100 000,00 грн., №2692 від 20.05.2010 на суму 654,10 грн., №2694 від 21.05.2010 на суму 11 759,00 грн., №2696 від 21.05.2010 на суму 82 389,00 грн., №2702 від 27.05.2010 на суму 3 064,00 грн., №2703 від 28.05.2010 на суму 13 852,00 грн., №2725 від 09.06.2010 на суму 11 056,00 грн., №2806 від 02.08.2010 на суму 21 277,00 грн., №2825 від 06.08.2010 на суму 2 972,00 грн., №2913 від 28.09.2010 на суму 79 680,00 грн., №2972 від 09.11.2010 на суму 14 737,00 грн., №3007 від 23.11.2010 на суму 11 600,14 грн., №3021 від 30.11.2010 на суму 19 565,22 грн., №3035 від 01.12.2010 на суму 4 347,83 грн., №3041 від 03.12.2010 на суму 13 695,66 грн., №3062 від 16.12.2010 на суму 15 652,18 грн., №3079 від 22.12.2010 на суму 53 180,44 грн., №3082 від 23.12.2010 на суму 1 630,44 грн., №3112 від 10.01.2011 на суму 8 467,40 грн., №3136 від 19.01.2011 на суму 24 456,53 грн., №3144 від 24.01.2011 на суму 55 597,83 грн., №3173 від 11.02.2011 на суму 2 247,20 грн., №3200 від 22.02.2011 на суму 10 112,36 грн., №3206 від 24.02.2011 на суму 56 245,00 грн. №3226 від 02.03.2011 на суму 4 494,38 грн., №3231 від 04.03.2011 на суму 5 617,98 грн., №3250 від 15.03.2011 на суму 5 617,98 грн., №3272 від 28.03.2011 на суму 19 333,89 грн., №3289 від 04.04.2011 на суму 2 715,73 грн., №3305 від 19.04.2011 на суму 59 550,56 грн., №3316 від 28.04.2011 на суму 2 045,45 грн., №3350 від 18.05.2011 на суму 2 272,73 грн., №3351 від 18.05.2011 на суму 14 943,18 грн., №3391 від 24.06.2011 на суму 918,18 грн., №3402 від 13.07.2011 на суму 39 754,62 грн., №3411 від 18.07.2011 на суму 10 000,00 грн., №3465 від 31.08.2011 на суму 47 900,00 грн., №3467 від 31.08.2011 на суму 89 240,00 грн., №3666 від 28.12.2011 30 000,00 грн., № 3700 від 27.01.2012 на суму 19 970,00 грн. (т. 1 а.с. 216-250, т. 2 а.с. 1-21).

Загалом, позивач отримав товарів/послуг по взаємовідносинам з КП «Альянс» на загальну суму 922198,17 грн. без ПДВ та отримав податкові накладні за період з липня 2009 року по листопад 2010 року (період, в якому відповідачем визначено заниження позивачем податку на додану вартість) на загальну суму 919527,81 грн., у тому числі ПДВ 153254,65 грн., який було віднесено до складу податкового кредиту у відповідних періодах декларацій з податку на додану вартість.

По взаємовідносинам з ПП «Пан Буд»:

Судом встановлено, що 24.09.2010 року між ТОВ «Спектор Клімат» та ПП «Пан Буд» укладено Договір купівлі-продажу №51/33/10, відповідно до якого Продавець (ПП «Пан Буд») зобов'язується передати Покупцю (ТОВ «Спектор Клімат») майно (матеріали, обладнання, комплектуючі), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно (т. 2 а.с. 87-88).

На виконання умов зазначеного договору ПП «Пан Буд» надало товар, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло його на загальну суму 135 879,84 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 22 646,64 грн., що підтверджується видатковими накладними: №391/1 від 24.09.2010 року на суму 59756,86 грн., у тому числі ПДВ 9959,48 грн., №640 від 02.11.2010 року на суму 76122,98 грн., у тому числі ПДВ 12687,16 грн. (т. 1 а.с. 170-172).

За датою виникнення податкових зобов'язань ПП «Пан Буд» склав податкові накладні на загальну суму 135 879,84 грн., у тому числі ПДВ 22 646,64 грн.: №391/1 від 24.09.2010 року на суму 59756,86 грн., у тому числі ПДВ 9959,48 грн., №640 від 02.11.2010 року на суму 76122,98 грн., у тому числі ПДВ 12687,16 грн. (т. 1 а.с. 158-160).

Отримання податкової накладної підтверджується реєстром виданих та отриманих накладних (т. 3 а.с. 41, а.с. 45).

Сума ПДВ у розмірі 22 646,64 грн. була віднесена позивачем до податкового кредиту, що відображено в декларації з ПДВ за вересень, листопад 2010 року (т. 2 зв.бік а.с. 143, зв.бік а.с. 136).

01.03.2011 року що між ТОВ «Спектор Клімат» та ПП «Пан Буд» укладено Договір купівлі-продажу №35/19/11, відповідно до якого Продавець (ПП «Пан Буд») зобов'язується передати Покупцю (ТОВ «Спектор Клімат») майно (матеріали, обладнання, комплектуючі), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити це майно (т. 2 а.с. 99-100).

На виконання умов зазначеного договору ПП «Пан Буд» надало товар, а ТОВ «Спектор Клімат» прийняло його на загальну суму 194 511,17 грн., у тому числі ПДВ 32 418,53 грн., що підтверджується видатковими накладними: №686 від 04.08.2011 року на суму 38442,23 грн., у тому числі ПДВ 6407,04 грн., №866 від 23.09.2011 року на суму 22363,98 грн., у тому числі ПДВ 3727,33 грн., №857 від 23.09.2011 року на суму 114442,91 грн., у тому числі ПДВ 19073,82 грн., №1127 від 23.11.2011 року на суму 12300,19 грн., у тому числі ПДВ 2050,03 грн., №1323 від 05.12.2011 року на суму 6961,86 грн., у тому числі ПДВ 1160,31 грн. (т. 1 а.с. 173-177).

Сплата за отримані товари (роботи, послуги) від ПП «Пан Буд» проведена у безготівковій формі з поточного рахунку ТОВ «Спектор Клімат» на загальну суму 330 391,01 грн., про що свідчать платіжні доручення: №2995 від 22.11.2010 на суму 819,00 грн., №3005 від 23.11.2010 на суму 9,00 грн., №3006 від 23.11.2010 на суму 58 928,86 грн., №3355 від 24.05.2011 на суму 68 181,82 грн., №3412 від 18.07.2011 на суму 7 941,16 грн., №3429 від 05.08.2011 на суму 3 801,14 грн., №3435 від 12.08.2011 на суму 34 641,09 грн., №3516 від 23.09.2011 на суму 22 363,98 грн., №3517 від 23.09.2011 на суму 114 442,91 грн., №3611 від 23.11.2011 на суму 12 300,19 грн., №3635 від 05.12.2011 на суму 6 961,86 грн. (т. 2 а.с. 67-77).

Загалом, позивач отримав товарів/послуг по взаємовідносинам з ПП «Пан Буд» на загальну суму 275325,84 грн. без ПДВ та отримав податкові накладні за період з липня 2009 року по листопад 2010 року (період, в якому відповідачем визначено заниження позивачем податку на додану вартість) на загальну суму 135879,84 грн., у тому числі ПДВ 22646,64 грн., яке було внесено до складу податкового кредиту у відповідних періодах декларацій з податку на додану вартість.

Таким чином, позивач отримав від БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд» товарів (робіт, послуг) на загальну суму 1 620 011,21 грн. без ПДВ, а також отримав податкові накладні за період з липня 2009 року по листопад 2010 року (період, в якому відповідачем визначено заниження позивачем податку на додану вартість) по зазначеним контрагентам на загальну суму 1417804,89 грн., у тому числі ПДВ 236300,83 грн.

Отримані від контрагентів товари (роботи, послуги) в подальшому були використані ТОВ «Спектор Клімат» на задоволення потреб кінцевих покупців, а саме ТОВ «Кодар», ЗАТ «Винагрокомплекс», ПП «Ербуд», ТОВ «Релама Сіті Торг», ПП «Поектстройинвест», ТОВ «Рстхолдінг» та ін.

Використання позивачем отриманих від БВП «Строитель-плюс» товарів (робіт, послуг) підтверджується актами приймання виконаних підрядних робіт: №1 за серпень 2009 року на суму 300000,00 грн., у тому числі ПДВ 50000,00 грн., №11 за липень 2009 року на суму 31663,20 грн., у тому числі ПДВ 5277,20 грн., №12 за липень 2009 року на суму 146292,00 грн., у тому числі ПДВ24382,00 грн., №9 за липень 2009 року на суму 66742,80 грн., у тому числі ПДВ 11123,80 грн., №1 за травень 2010 року на суму 99240,00 грн., у тому числі ПДВ 16540,00 грн., №б/н за листопад 2011 року на суму 147436,61 грн., у тому числі ПДВ 24572,77 грн., №б/н за листопад 2011 року на суму 22201,36 грн., у тому числі ПДВ 3700,23 грн.. №1 за грудень 2011 року на суму 160993,82 грн., у тому числі ПДВ 26832,30 грн., №б/н за січень 2012 року на суму 45164,14 грн., у тому числі ПДВ 7527,36 грн., №б/н за лютий 2012 року на суму 214220,11 грн., у тому числі ПДВ 35703,35 грн., а також актом здачі-приймання робіт №СК-0000022 на 8353,00 грн., у тому числі ПДВ 1392,17 грн. (т. 3 а.с. 218, 224-226, 229-232, 238-241, т 4 а.с. 2-5, 170-173, 244-248, т. 5 а.с. 2-10, 18-22, 39-47, 58-66).

Використання позивачем отриманих від КП «Альянс» товарів (робіт, послуг) підтвердується актами приймання виконаних підрядних робіт: №10 за вересень 2009 року на суму 9477,60 грн., у тому числі ПДВ 1579,60 грн., №14 за вересень 2009 року на суму 87480,00 грн., у тому числі ПДВ 14580,00 грн., №16 за вересень 2009 року на суму 33356,40 грн., у тому числі ПДВ 5559,40 грн., №15 за вересень 2009 року на суму 44335,20 грн., у тому числі ПДВ 7389,20 грн. №2 за вересень 2009 року на суму 47470,00 грн., у тому числі ПДВ 7911,67 грн., №б/н за 2009 рік на суму 59058,00 грн., у тому числі ПДВ 9843,00 грн., №б/н за 2009 рік на суму 49236,00 грн., у тому числі ПДВ 8206,00 грн., №1 за грудень 2009 року на суму 245740,00 грн., у тому числі ПДВ 40956,67 грн., №1 за 2010 рік на суму 44030,40 грн., у тому числі ПДВ 7338,40 грн., №3 за квітень 2010 року на суму 90464,00 грн., у тому числі ПДВ 15070,33 грн., №1 за березень 2010 року на суму 94724,00 грн., у тому числі ПДВ 15787,33 грн., №2 за брезень 2010 року на суму 79536,00 грн., у тому числі ПДВ 13256,00 грн., №1 за липень 2010 року на суму 124578,00 грн., у тому числі ПДВ 20763,00 грн., №1 за жовтень 2009 року на суму 19472,00 грн., утому числі ПДВ 3245,33 грн., №б/н за березень 2011 року на суму 86598,41 грн. у тому числі ПДВ 14433,0 грн., №13 за вересень 2009 року на суму 26240,40 грн., у тому числі ПДВ 4373,40 грн., №1 за грудень 2009 року на суму 30931,20 грн., у тому числі ПДВ 5155,20 грн., а також видатковими накладними №СК-0000040 від 13.08.2010 року на суму 18547,55 грн., у тому числі ПДВ 3091,28 грн., №СК-0000007 від 16.03.2010 року на суму 236601,90 грн., у тому числі ПДВ 39433,65 грн. (т. 4 а.с. 10-12, 16-18, 22-26, 34-44, 55-60, 68-70, 78-81, 85-87, 91-93, 97-99, 111-114, 119-123, 127, 132-139, 146-19, 155-158, 177-180, 192, 213-222).

Використання позивачем отриманих від ПП «Пан Буд» товарів (робіт, послуг) підтвердується актами приймання виконаних підрядних робіт: №б/н за вересень 2010 року на суму 82659,80 грн., у тому числі ПДВ 13940,80 грн., №1 за жовтень 2010 року на суму 255456,00 грн., у тому числі ПДВ 42576,00 грн., №1 за серпень 2011 року на суму 49890,00 грн., у тому числі ПДВ 8315,00 грн., №1/1 за січень 2012 року на суму 22400,51 грн., у тому числі ПДВ 3733,42 грн., №б/н за березень 2012 року на суму 1208020,18 грн., у тому числі ПДВ 201336,70 грн., №б/н за березень 2012 року на суму 354233,21 грн. у тому числі ПДВ 59038,87 грн., №б/н за червень 2012 року на суму 30434,69 грн., у тому числі ПДВ 5072,45 грн., №б/н за червень 2012 року на суму 285065,64 грн., у тому числі ПДВ 47510,94 грн., а також видатковими накладними №СК-0000009 від 22.03.2010 року на суму 12704,80 грн., у тому числі ПДВ 2117,47 грн., №СК-0000028 від 30.12.2011 року на суму 34436,56 грн. (т. 4 а.с. 129, 194-198, 204-208, 236-239, т. 5 а.с. 15,28-33, 74-79,85-89, 94-97, 101-105).

Досліджені під час розгляду справи первинні документи бухгалтерського та податкового обліку позивача мають всі необхідні реквізити, повністю відповідають вимогам ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік ті фінансову звітність в Україні".

З метою визначення правомірності відображення позивачем у бухгалтерському та податковому обліку господарських операцій по взаємовідносинам БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд», судом також були з'ясовані обставини щодо наявності у контрагентів цивільної дієздатності.

Так, згідно з даними Єдиного реєстру юридичних осіб (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html) станом на день розгляду справи названі вище контрагенти зареєстровані як юридичні особи та не перебувають у процесі припинення.

Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІУ якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Юридична особа є такою, що припинилася, лише з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (п.2 ст.33 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755).

На підставі вказаного судом встановлено, що контрагенти позивача є юридичними особами, що мають належний обсяг цивільної право та дієздатності.

Отже, у відповідності до положень Закону України "Про податок на додану вартість" названі вище контрагенти мали право на складення податкових накладних.

Підсумовуючи зазначене вище, суд зазначає, що наданими позивачем доказами, висновками проведеної у справі судово-економічної експертизи підтверджується фактичне отримання позивачем товару (робіт, послуг) від БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд», їх оплата та подальше використання у господарській діяльності.

Відтак, під час розгляду справи спростовано висновки перевірки відносно відсутності настання реальних наслідків за зазначеними правочинами.

Беручи до уваги, що господарські операції між позивачем та БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд» були реальними та підтверджені наданими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, суд вважає безпідставними висновки відповідача про заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 428633 грн.

А у зв'язку з тим, що БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд» зареєстровані як юридичні особи та не перебувають у процесі припинення, то й висновки відповідача про заниження податкових зобов'язань з податку на додану вартість на загальну суму 236301 грн. суд вважає необґрунтованими та помилковими.

Доводи ДПІ щодо фіктивності господарських операцій між позивачем та контрагентами (БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд») сформована на підставі висновків Актів «Про неможливість проведення зустрічної звірки» №37/22/31263808 від 11.04.2012 року, №36/22/32468182 від 11.04.2012 року, №21/22/37081614 від 06.04.2012 року.

Такі факти як відсутність контрагента за місцезнаходженням та несплата ним відповідної суми податкових зобов'язань за наслідками здійснення спірних операцій самі по собі, не у зв'язку з іншими обставинами справи, не можуть слугувати об'єктивними ознаками недобросовісності платника (покупця) та підтверджувати отримання ним необґрунтованої податкової вигоди. Посилання податкового органу на факт відсутності постачальника за його місцезнаходженням, свідчить лише про порушення даною юридичною особою законодавства, яке стосується його реєстрації, як суб'єкта підприємницької діяльності чи платника податків і зобов'язує його повідомляти реєструючі органи про зміну свого місця знаходження, а у випадку порушення даної вимоги передбачає персональну відповідальність такої особи та її посадових осіб". Факт відсутності контрагента за місцезнаходженням на дату проведення перевірки не може слугувати підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

Зазначеної думки дотримується Вищий адміністративний суд України в Ухвалах від 16.05.2012 року по справі №К-9991/6724/12, від 17.07.2012 року №К/9991/1812/12 та від 17.01.2012 року №К-15283/09 ВАСУ ; від 24.01.2013 року по справі №К-20928/10.

Вищий адміністративний суд України у Постанові від 03.04.2013 року по справі №К/9991/32753/12 дотримується наступної думки: "Чинне податкове законодавство не пов'язує право платника на податковий кредит та на формування валових витрат із фактичним знаходженням підприємства-постачальника за юридичною адресою".

На підставі викладеного суд вважає, що наведені відповідачем обставини не є належними доказами на підтвердження фіктивності проведених позивачем господарських операцій з вказаними контрагентами, а за відсутністю інших доказів з боку відповідача та враховуючи надані позивачем докази, вважає доведеними належними чином реальність проведених господарських операцій позивачем.

Зазначений висновок узгоджується із позицію, викладеною у постанові Верховного Суду України від 31.01.2011 року у справах №21-42а10 та 21-47а10, за позовами Закритого акціонерного товариства "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області, які є обов'язковими для всіх судів України, в силу положень частини першої статті 244-2 КАС України.

Крім того, правомірність такої позиції підтверджується практикою Європейського суду з прав людини, яку суди повинні застосовувати як джерело права, відповідно до положень статті 17 Закону України від 23.02.2006 року №3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".

Так, у справі "БУЛВЕС"АД проти Болгарії" (заява №3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Відповідно до п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку є первинні документи. Згідно із п.2 ст.3 цього Закону податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Позивач, при проведенні господарських операцій зі своїми постачальниками, оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку. Недостовірність жодного з цих документів не встановлена. Документи про стан розрахунків з бюджетом інших платників податків не відносяться до первинних документів позивача, в зв'язку з чим не підлягають врахуванню в його обліку. Вони взагалі позивачеві невідомі.

Враховуючи викладене, матеріалами справи спростовано висновки перевірки про заниження позивачем податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 428633 грн.; заниження позивачем податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 236301 грн. по правочинах, здійснених з постачальниками БВП «Строитель-плюс», КП «Альянс» та ПП «Пан Буд».

Отже, збільшення позивачеві суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 181460 грн. (у тому числі 145168 грн. за основним платежем та 36292 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями), визначене у податковому повідомленні-рішенні №0011552204 від 05.12.2012 року; збільшення позивачеві суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 373242,75 грн. (у тому числі 321388 грн. за основним платежем та 51854,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями), визначене у податковому повідомленні-рішенні №0011512204 від 05.12.2012 року суперечить матеріалам справи та діючому законодавству.

Застосування штрафних (фінансових) санкцій у спірних податкових повідомленнях-рішеннях обумовлено визначенням суми грошового зобов'язання за результатами документальної перевірки. Оскільки судом встановлено помилковість відповідних висновків податкового органу, то і для застосування штрафних санкцій не має правових підстав, тож позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, а податкові повідомлення-рішення від 05.12.2012 року №0011552204 та №0011512204 визнаються протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Враховуючи висновок суду про задоволення позову, суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 2146,00 грн. (Дві тисячі сто сорок шість гривень).

Відповідно до пп. 3 п. 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку суб'єкта владних повноважень - відповідача.

У судовому засіданні 21.10.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови, постанову у повному обсязі складено 25.10.2013 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби №0011552204 від 05.12.2012 року про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «Спектор Клімат» (ідентифікаційний код 32606457) суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 181460 грн. (у тому числі 145168 грн. за основним платежем та 36292 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями).

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби №0011512204 від 05.12.2012 року про збільшення Товариству з обмеженою «Спектор Клімат» (ідентифікаційний код 32606457) суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 373242,75 грн. (у тому числі 321388 грн. за основним платежем та 51854,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями).

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Спектор Клімат» (ідентифікаційний код 32606457) судовий збір у розмірі 2146,00 грн. (Дві тисячі сто сорок шість гривень) з Державного бюджету України (шляхом їх безспірного списання з рахунків Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено28.10.2013
Номер документу34375549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14055/12/0170/4

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Постанова від 21.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні