03/51/7-40
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від "21" квітня 2009 р. по справі № 03/51/7-40
за позовом Комунального підприємства “Луцькреклама”, м. Луцьк
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю “Світ”Т. ЛТД, м. Луцьк
про стягнення 6 383 грн. 53 коп. збитків
Суддя Сініцина Л.М.
Представники:
від позивача: Пилипчук І.Л. - юрисконсульт, дов. в справі
від відповідача: н/з
Суть спору: Комунальне підприємство “Луцькреклама” просило суд відшкодувати за рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю “Світ”Т. ЛТД на його користь витрати за проведення демонтажу 9-ти рекламних щитів в м. Луцьку на загальну суму 3 093 грн. 42 коп. та суму витрат на проведення експертної оцінки рекламних щитів у розмірі 3 290 грн. 11 коп., всього 6 383 грн. 53 коп. Свої вимоги обґрунтувало тим, що відповідач розміщує на території м. Луцька великогабаритні рекламні конструкції, на які відсутній дозвіл, що є порушенням. У зв'язку з відсутністю дозволу та суспільно – небезпечним станом даних конструкцій, які створюють в першу чергу загрозу життю та здоров'ю населення. Актами від 04.04.2007р. та від 25.06.2007р. комісії по нагляду за технічним станом та зовнішнім виглядом об'єктів зовнішньої реклами зроблено висновок про неможливість подальшої експлуатації рекламних щитів у зв'язку з їх небезпечним аварійно-технічним станом. На звернення до відповідача про термінове демонтування, ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД відповіло що за результатами їхнього обстеження об'єкти реклами знаходяться у технічно-справному стані та не загрожують завданням шкоди оточуючим. За висновком технічного звіту обстеження стану конструкцій рекламних щитів №1323.07.07-75.11.4 від 19.06.2007р., технічний стан конструкцій не забезпечує їх безпечної експлуатації. 14.09.2007р. КП «Луцькреклама» провело демонтаж двох рекламних щитів, в результаті чого понесло витрати в сумі 2 072 грн. 34 коп. згідно кошторису №241 від 24.09.2008р. 14.01.2008р. на підставі рішення виконкому Луцької міської ради №865-1 від 27.12.2007р. проведено демонтаж семи рекламних конструкцій, в результаті чого понесено витрати в сумі 1 021 грн. 07 коп. згідно кошторису №8 від 23.01.2008р. Рахунки відповідачу були надіслані, але оплати не було. Шкода завдана майну фізичної або юридичної особи відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
В заяві про уточнення позовних вимог позивач просить зменшити суму позову на 1 036 грн. 17 коп., тобто стягнути з ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД на користь КП «Луцькреклама»загальну суму на проведення демонтажу та експертної оцінки рекламних конструкцій у розмірі 5 347 грн. 36 коп., а також судові витрати.
Відповідач у відзиві вважає позов безпідставним зазначаючи, що до позовної заяви не додано доказів звернення до відповідача з вимогами усунути технічні несправності об'єктів зовнішньої реклами відповідно до розпорядження Луцького міського голови №199. Службова записка не є документом, яким стверджується факт невідповідності ОЗР нормам безпеки для даних конструкцій. Голова Луцької міської ради не наділений повноваженнями створювати комісію по дослідженню технічного стану ОЗР. Відповідач не був присутній при обстеженні комісією ОЗР. В порушення пункту 2.5 Порядку проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації об'єктів зовнішньої реклами у м. Луцьку позивач не звернувся до Управління у справах захисту прав споживачів у встановленому порядку і жодного разу не проводив обстеження в присутності представників відповідача. Позивач жодного разу не інформував відповідача про проведення демонтажу чим порушив право власності відповідача на вказані ОЗР та Порядок проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації об'єктів зовнішньої реклами. Безпідставним є посилання позивача на статтю 1166 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), оскільки дана норма передбачає відшкодування шкоди внаслідок неправомірних дій, а до позову не додано доказів про це. Порядком проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації об'єктів зовнішньої реклами не передбачено права КП «Луцькреклама»стягувати кошти за демонтаж ОЗР і за проведення експертизи.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та заяві про уточнення позовних вимог; представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, доказів поважності причини неявки представника в попереднє засідання суду відповідач не подав.
Із досліджених матеріалів справи, пояснень представника позивача господарський суд,
В С Т А Н О В И В:
Згідно абзацу 3 статті 22 Господарсько - процесуального кодексу України (далі ГПК України) позивач вправі до прийняття рішення по справі змінити підставу або предмет позову, збільшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову або змінити розмір позовних вимог.
Отже, судом приймається заява позивача про зменшення розміру позовних вимог на суму 1036 грн. 17 коп. за демонтаж об'єкта по проспекту Соборності (кафе «Мальвіна») та спір розглядається в межах уточненої суми.
Актом від 04.04.2007р. з нагляду за технічним станом та зовнішнім виглядом об'єктів зовнішньої реклами, склад якої затверджений розпорядженням Луцького міського голови №199 від 21.03.2007р. (а.с.9) при обстеженні рекламних конструкцій ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД на вул. Карпенка-Карого (район ринку «Пасаж») було ухвалено висновок: визнати неможливим подальшу експлуатацію рекламних конструкцій (щити фанерні розміром 3,0 м х 6,0 м на трьох опорах із труби зліва і справа від пішохідного мосту) в зв'язку з аварійно-технічним станом, який загрожує здоров'ю та життю перехожих, інтенсивність руху яких біля ринку «Пасаж»дуже велика; ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД терміново (на протязі трьох днів з дати ознайомлення) демонтувати аварійні конструкції для упередження нещасного випадку (а.с.10-11).
Актом від 25.06.2007р. тої ж комісії при проведенні обстеження рекламних конструкцій ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД на вулицях міста Луцька ухвалено висновок: внаслідок багаторічної експлуатації під впливом природних факторів та фізичного старіння рекламні конструкції, складовими конструкціями яких є фанерні щити, укріплені дерев'яними рейками, знаходяться в аварійно-технічному стані, який загрожує здоров'ю та життю перехожих; на виконання положень статті 50 Конституції України по забезпеченню права громадян міста на безпечне для життя і здоров'я довкілля, визнати неможливим подальшу експлуатацію рекламних конструкцій у зв'язку з аварійно-технічним станом; враховуючи факти падіння конструкцій та обривання площин щитів поривами вітру, а також відсутність проектної документації з розрахунками на вітрове навантаження та довгострокове розміщення об'єктів зовнішньої реклами (ОЗР) без оформлення в установленому порядку дозволу, товариству «Світ»-Т. ЛТД терміново (протягом трьох днів з дати ознайомлення) демонтувати аварійні ОЗР для упередження нещасного випадку (а.с.12-28).
Згідно технічного звіту за результатами обстеження стану конструкцій рекламних щитів м. Луцьк від 19.06.2007р. Державного підприємства «Волинський експертно-технічний центр», на обстежені рекламні щити (автостоянка напроти ТЦ «Ювант»- вул. Карпенка-Карого; напроти ринку «Пасаж», зліва –вул. Карпенка-Карого; напроти ринку "Пасаж", справа - вул. Карпенка-Карого; автостоянка (кільце) - вул. Карпенка-Карого –вул. Конякіна; кільце –вул. Конякіна –вул. Гордіюк; клуб «Колізей»- пр. Відродження –пр. Соборності; перехрестя вулиць Рівненська – Авторемонтна; кільце –вул. Львівська –вул. Володимирська) проектно-конструкторська документація відсутня; рекламні щити виконані однотипними плоскими консольними конструкціями висотою низу від рівня землі 1,2-1,6 м. та верхньої частини –4,2-4,6м., ширина щитів 5,5-6м. (фундаменти стовпчасті бетонні (2-3 на щит), стійки з труб або швеллерів (по 2-3 на щит); площини щитів виконані з неводостійкої фанери та дерев'яних рейок, що призвело до їх короблення внаслідок дії атмосферних опадів; по цій же причині не забезпечується міцність з'єднання фанери щитів та елементів каркасу; кріплення панелей щитів до основних стійок не витримує вітрових навантажень, що діють на них про що свідчить наявність розривів основного металу кронштейнів, деформацію лонжеронів; конструкція стійок також не забезпечує просторової жорсткості щитів при вітрових навантаженнях, про що свідчить їх відхилення від вертикалі; виконані зварні та ремонтні зварні шви мають порушення геометричних розмірів по ширині, висоті, наявні свищі, підрізи і також не забезпечують надійність та безпечну експлуатацію вищезгаданих рекламних щитів; технічний стан щитів не забезпечує їх безпечної експлуатації і вони є небезпечними для оточуючих (а.с.54).
Вказаний технічний звіт виконаний згідно договору-рахунку №2143/6+ від 15.06.2007р., укладеного між Державним підприємством «Волинський експертно-технічний центр»та Комунальним підприємством «Луцькреклама»(а.с.55), за що КП «Луцькреклама»перерахувало ДП «Волинський експертно-технічний центр»платіжними дорученнями №237 від 15.06.2007р. на суму 1 645 грн. 06 коп. та №243 від 19.06.2007р. на суму 1 645 грн. 05 коп. –всього 3 290 грн. 11 коп.(а.с.56-57).
Рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради №865-1 від 27.12.2007р. «Про демонтаж об'єктів зовнішньої реклами на території міста»було доручено комунальному підприємству «Луцькреклама»провести демонтаж об'єктів зовнішньої реклами ТзОВ «Світ»-Т. ЛТД до 31.12.2007р. (щити 3,0м х 6,0м по вул. Карпенка-Карого –автостоянка навпроти ТЦ «Ювант»; вул. Карпенка-Карого –навпроти ринку «Пасаж»- лівий щит; вул. Карпенка-Карого –правий щит; вул. Карпенка-Карого –вул. Конякіна автостоянка - кільце; кільце - вул. Конякіна –вул. Гордіюк; пр. Соборності - пр. Відродження (клуб «Колізей»); вул. Рівненська –Авторемонтна; кільце вул. Львівська –вул. Володимирська –незадовільний технічний стан) (а.с. 63).
14 вересня 2007р. та 14 січня 2008р. було складено акти проведення демонтажу спеціальних конструкцій на підставі пунктів 2.2 та 2.7 Порядку проведення демонтажу за участю представників КП «Луцькреклама»та начальника управління муніципальної міліції, інспекторів управління муніципальної дружини (а.с.60, 64-68).
Кошторисом №241, затвердженим 24.09.2007р. та №8, затвердженим 23.01.2008р., складеними економістом та начальником дозвільного відділу КП «Луцькреклама»та директором МП фірми «Локо»(а.с.83-84) встановлено вартість демонтажу об'єктів зовнішньої реклами ОЗР 2-х щитів розміром 3 х 6м на двох опорах з урахуванням послуг сторонніх організацій в сумі 2 072 грн. 34 коп. та 7-ми щитів –в сумі 1 021 грн. 08 коп. (а.с.83-84).
На вказані суми КП «Луцькреклама»було виписано рахунки-фактури №СФ-0001970 від 25.09.2007р. на суму 2 072,34 грн. (а.с.62) та №СФ-0000225 від 24.01.2008р. на суму 1 021,08 грн. (а.с.70).
Довідкою від 27.03.2008р. стверджується, що вартість робіт по демонтажу рекламного щита в м. Луцьку на пр. Соборності (кафе «Мальвіна»), проведеного 14.09.2007р. на підставі Рішення Луцької міської ради від 22.03.2007р. №185-1 складає 1 036 грн. 17 коп. (а.с.88).
Відповідно до підпунктів б, г пункту 2.2 розділу 2 Порядку проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації об'єктів зовнішньої реклами (ОЗР), затвердженого рішенням виконкому Луцької міської ради від 27.07.2004р. №272 (далі Порядок), демонтажу згідно з цим Порядком підлягають самовільно розміщені ОЗР (відсутність дозволу з будь-яких причин); спеціальні конструкції, що створюють у разі їх неналежної експлуатації загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіянню шкоди майну третіх осіб. Про встановлення таких фактів складається відповідний акт.
Згідно пунктів 2.3, 2.4 вказаного вище Порядку демонтаж ОЗР повинен бути проведений розповсюджувачем зовнішньої реклами самостійно за власний рахунок та власними силами у термін, вказаний у письмовій вимозі КП «Луцькреклама»; всі вимоги про усунення порушень Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Луцьку направляються розповсюджувачам зовнішньої реклами у письмовій формі поштою або вручаються уповноваженим представникам розповсюджувачів зовнішньої реклами особисто, реєструються у відповідному журналі та вносяться до інформаційної бази даних КП «Луцькреклама».
Підпунктом б) пункту 2.7 та пунктами 2.8, 2.10, 2.14 даного Порядку передбачено, що демонтаж ОЗР може здійснюватися без попереднього надсилання вимоги у випадку якщо експлуатація самовільно розміщеного ОЗР створює аварійну ситуацію, загрожує життю і здоров'ю людей, може заподіяти шкоду майну третіх осіб. Про встановлення таких фактів складається відповідний акт; на підставі рішення міськвиконкому КП «Луцькреклама»проводить демонтаж ОЗР; про проведений демонтаж складається акт проведення демонтажу; оплата витрат КП «Реклама», пов'язаних з демонтажем конструкцій та їх зберігання здійснюється на підставі рахунків, виданих заявникові КП «Луцькреклама».
Як вбачається з матеріалів справи і вже зазначалося вище позивачем повністю дотримано вимоги вказаного Порядку, складено акти, прийнято рішення Виконкому про демонтаж ОЗР, проведено демонтаж, виставлені рахунки.
Ухвалою господарського суду Волинської області від 18.02.2009р. у справі 05/62/8-11А за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Світ”Т. ЛТД до Департаменту містобудування Луцької міської ради, Комунального підприємства «Луцькреклама»та Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання нечинною відмов у погоджені і розміщенні об'єктів зовнішньої реклами, визнання нечинним рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №185-1 від 22.03.2007р. (яким доручено КП «Луцькреклама»провести демонтаж ОЗР) позовну заяву залишено без розгляду (а.с.117).
В судовому засіданні представник позивача повідомила, що дана ухвала не оскаржувалася Товариством з обмеженою відповідальністю «Світ»- Т. ЛТД, а отже, вона набрала законної сили. Тобто, рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №185-1 від 22.03.2007р. нечинним в судовому порядку не визнавалося, воно існує і є чинним.
Відповідно до частини 1 статті 1166 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Отже, сума затрачена позивачем на проведення демонтажу та експертної оцінки рекламних конструкцій у розмірі 5 347 грн. 36 коп. підлягає до стягнення.
Відповідно до статті 49 ГПК України з відповідача на користь позивача необхідно стягнути пропорційно розміру задоволених вимог державне мито в сумі 102 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн., оскільки спір до суду доведено з вини відповідача.
Керуючись статтею 1166 ЦК України, Порядком проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації об'єктів зовнішньої реклами (ОЗР), статтями 22,33,34,43,44-49, 82-85 ГПК України, господарський суд,
В И Р І Ш И В:
1.Позов задоволити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Світ”Т. ЛТД (43025 м.Луцьк, вул. Набережна 4, код ЄДРПОУ 02816776, р/р не відомий) на користь Комунального підприємства “Луцькреклама” (43025, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 17, код ЄДРПОУ 32964234, р/р не відомий) витрати, пов'язані з демонтажем рекламних щитів в сумі 5 347 грн. 36 коп., витрати по сплаті державного мита в сумі 102 грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн.
Суддя Л.М.Сініцина
Повний текст рішення підписано __.04.2009р.
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2009 |
Оприлюднено | 28.04.2009 |
Номер документу | 3438136 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Сініцина Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні