6/126
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
88000, м.Ужгород, вул.Коцюбинського, 2-а
УХВАЛА
про зупинення провадження у справі
07 квітня 2009 р. Справа № 6/126
за заявою Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Мукачево,
до Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м. Мукачево,
про банкрутство
Суддя Й.Й. Кадар
Представники:
Від ініціюючого кредитора - Рущак І.В., головний державний податковий інспектор відділу експертизи нормативно-правових актів та інформаційно-аналітичного забезпечення юридичного управління ДПА (дов. №10-0 від 21.01.2009р.);
від кредитора (Виконавчої дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м. Ужгород) - Шульга М.В., головний юрисконсульт юридичного відділу, представник за довіреністю № 07-08-2091 від 17.11.2008 року;
Розпорядник майна - Воронцов Ю.М., арбітражний керуючий;
Суть спору: вирішення питання про подальше провадження у справі про банкрутство № 6/126 про банкрутство Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м. Мукачево, в порядку ст.14 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Закарпатської області № 6/126 від 29.07.2008р. порушено провадження у справі про банкрутство Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м. Мукачево та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду № 6/126 від 26.08.2008р. було зобов'язано ініціюючого кредитора у десятиденний строк з дня отримання ухвали подати до офіційних друкованих органів оголошення про порушення справи про банкрутство боржника в порядку, встановленому пунктом 5 статті 11 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, розпорядником майна Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства (м. Мукачево, вул. Ужгородська, 17, код 05445155), призначено арбітражного керуючого Воронцова Юрія Михайловича (ліцензія серія АБ №271760 від 27.03.2006р.; м. Львів, вул. Піскова, буд. 21, кв. 4 ) та зобов'язано вжити заходів щодо нагляду та контролю за управлінням, розпорядженням майном останнього та провести повний аналіз фінансового, майнового стану боржника, вжити заходів щодо складення реєстру вимог кредиторів, який подати суду.
Розпорядником майна, арбітражним керуючим Воронцов Ю.М., подано суду звіт про проведення поглибленого аналізу фінансово-господарської діяльності Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м.Мукачево щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства.
Відповідно до поданого суду Протоколу, на засіданні Комітету кредиторів від 26.12.2008р., було прийняте рішення щодо подання розпорядником майна Воронцов Ю.М. клопотання до господарського суду про визнання Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м.Мукачево банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури щодо підприємства-боржника по спрощеній процедурі у зв'язку з відсутністю майна та виробничої діяльності.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступних висновків.
Згідно ст. 22 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” ліквідація - це припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою задоволення визнаних судом вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Відповідно до п.1 ст. 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" засновники (учасники) боржника - юридичної особи, власник майна, центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов'язані вживати своєчасних заходів для запобігання банкрутству підприємства-боржника.
Згідно поданих розпорядником майна Воронцов Ю.М., Протоколу засідання Комітету кредиторів від 26.12.2008р., реєстру кредиторів, та згідно проведеного аналізу фінансового стану боржника, інших відомостей встановлено, що фактично підприємство виробничої діяльності не веде, працівники звільнені, нерухоме майно та транспортні засоби за Мукачівським БПКГ, м.Мукачево не рахуються.
Разом з тим, згідно Рішення 12 сесії 5-го скликання Мукачівської міської ради за № 272 від 28.02.2007р. все майно, яке знаходилося в розпорядженні Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м. Мукачево та було закріплене за ним на праві оперативного управління передано на праві повного господарського відання комунальному підприємству "Комбінат благоустрою".
Наказом Управління міського господарства № 55 від 28.03.2007р. Мукачівським БПКГ передано на баланс КП "Комбінат благоустрою" автотранспортні засоби, проведена перереєстрація вказаних транспортних засобів та внесено головним бухгалтером зміни в книгу обліку основних засобів.
Відповідно до ст. 136 Господарського кодексу України, право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Особливістю повноважень суб'єкта права господарського відання за змістом ст. 136 ГК України є обмеження власником такого його речового права (повноваження), як розпорядження майном.
Згідно ст. 137 Господарського кодексу України, правом оперативного управління визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).
Власник майна, закріпленого на праві власності оперативного управління за суб'єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб'єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно що використовується ним не за призначенням.
Згідно ст. 213 Господарського кодексу України, з метою врегулювання заборгованості неплатоспроможного боржника, використовуються майнові активи, які належать йому на підставі речових та зобов'язальних прав, а також права інтелектуальної власності.
До складу ліквідаційної маси включаються також майнові активи осіб, які відповідають за зобов'язаннями неплатоспроможного боржника відповідно до закону або установчих документів боржника.
Отже, як вбачається із матеріалів справи, відповідно до Рішенням № 272 від 28.02.2007р. всі активи Мукачівського БПКГ м.Мукачево були передані органами місцевого самоврядування на баланс КП "Комбінат благоустрою" без вивчення фінансового та майнового стану підприємства-боржника (зокрема кредиторської та дебіторської заборгованості, передачі його пасивів (боргів) до КП "Комбінат благоустрою", відповідних актів інвентаризації, передаточного балансу.
Наявні у матеріалах справи Звіт про результати проведення поглибленого аналізу фінансово - господарської діяльності неплатоспроможного підприємства також не містить установчих документів, інших відомостей, щодо речових прав (господарське відання, право оперативного управління) стосовно майна підприємства, тощо, які за твердженням арбітражного керуючого, йому не надані у зв'язку з їх відсутністю.
Таким чином, не зважаючи на те, що Рішення Комітету кредиторів про визнання підприємства-боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури прийняте Комітетом кредиторів у межах повноважень визначених ст.16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відповідне клопотання задоволенню не підлягає.
За вказаних обставин, враховуючи, що в процедурі розпорядження майном в якій перебуває підприємство-боржник, розпорядник майном не наділений повноваженнями керівника підприємства-боржника і зокрема щодо звернення до суду з метою захисту майнових прав підприємства та необхідністю вивчення законності, вилучення власником всіх майнових активів підприємства-боржника встановлення наявності ознак діянь, що переслідуються в кримінальному порядку, суд вважає за необхідне відповідно до ст. 90 ГПК України надіслати повідомлення для перевірки і вжиття відповідних заходів органам прокуратури в порядку ст.97 КПК України.
З огляду на вищеприведене та неможливістю вирішення питання про подальше провадження у справі про банкрутство Мукачівського БПКГ м.Мукачево, провадження у справі зупинити.
Керуючись ст.ст. 5, 16, 22 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст.ст. 4-1, 79, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання розпорядника майном та Комітету кредиторів згідно протокольного Рішення від 26.12.2008р. про визнання Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства (м. Мукачево, вул. Ужгородська, 17, код 05445155) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури по спрощеній процедурі відмовити.
2. Провадження у справі про банкрутство Мукачівського багатогалузевого підприємства комунального господарства, м. Мукачево зупинити.
3. Після усунення обставин, що зумовили зупинення провадження у справі, вирішити питання про поновлення провадження у справі.
4. Ухвалу надіслати сторонам та учасникам провадження у справі про банкрутство, керуючому санацією, державному органу з питань банкрутства, прокурору для відповідного реагування.
Суддя Й.Й. Кадар
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2009 |
Оприлюднено | 28.04.2009 |
Номер документу | 3438485 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні