Рішення
від 16.04.2009 по справі 21/127
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21/127

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

16.04.09 р.                                                                                                       Справа № 21/127                               

Позивач: Державне підприємство „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ

до відповідача: Приватного підприємства “Промекс” м.Шахтарськ

про стягнення 8 550,00грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: Коваленко Ю.М. - юр.

відповідача: Павлюк Ю.Є. – дир., Серафимович Л.В. – за дов.  

ДП “Донецька залізниця”: Манерова Ю.В. – юр., Суботін О.О. – нач. станції Постникове

Державним підприємством „Придніпровська залізниця” подано позов про стягнення з Приватного підприємства “Промекс” 8 550,00грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 50294896 масу вантажу за відправкою Постникове Донецької залізниці – Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці, вагон № 66900960.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані комерційного акту БН 755497/170 від 04.03.2008р., залізничної накладної, а також ст.ст. 24, 118, 122 Статуту залізниць України.

Відповідач позов не визнав з посиланням на те, що на станції відправки (Постникове Донецької залізниці) залізницею було здійснене контрольне переважування вантажу, під час якого надлишку чи нестачі вантажу перевізником виявлено не було.

Державне підприємство “Донецька залізниця” підтвердило факт зважування вагону з вантажем за відправкою № 50294896 на станції відправлення і надало  книгу обліку контрольних зважувань та перевірки кількості вантажу у вагонах по станції Постникове.  

Також представники залізниці пояснили, що:

- контрольне зважування відбувалось на вагах ДВАТ “Вантажно-транспортне управління “Шахтарськвантажтранс”, для чого старший прийомоздавальник станції був направлений на під'їзні колії ДВАТ “ВТУ “Шахтарськвантажтранс”, де у його присутності і було здійснене переважування вагону з вантажем;

- листом від 03.01.08р. № 32, адресованим  начальнику станції Постникове, ДВАТ “ВТУ “Шахтарськвантажтранс” дало свою згоду на користування своїми залізничними вагами для контрольного зважування у 2008 році.

Державне підприємство „Придніпровська залізниця” вважає, що контрольного переважування вантажу за спірною відправкою не було, оскільки контрольне переважування мало відбуватись тільки після приймання вантажу залізницею до перевезення, чого у дійсності не було. Дії робітників залізниці і відповідача щодо зважування вагону з вантажем на вагах ДВАТ “Вантажно-транспортне управління “Шахтарськвантажтранс”, які знаходяться на під'їзних коліях останнього,  можна було б розцінити як “визначення маси вантажу за участі залізниці”, але у цьому випадку у залізничній накладній у графі “Представник залізниці ... (підпис при визначенні маси залізницею і за участі залізниці)” робітник залізниці мав поставити свій підпис, але такий підпис відсутній і така послуга як “визначення маси вантажу за участі залізниці” відправником вантажу залізниці не оплачувалась.

Також на думку представників позивача, не спростованими ні відповідачем, ні Донецькою залізницею, відповідно до “Інструкції з ведення станційної комерційної діяльності” контрольне зважування мало проводитись у присутності вантажовідправника, начальника станції (його заступника) або уповноваженого працівника станції. Прийомоздавальник міг здійснити контрольне зважування вагону (бути присутнім під час контрольного зважування), але згідно п.2.2.2 “Інструкції прийомоздавальника вантажу” тільки за розпорядженням начальника станції чи його заступника, чого у дійсності по даній справі не було.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін і Державного підприємства “Донецька залізниця” у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:

29.02.08р. Приватне підприємство “Промекс” (вантажовідправник) на адресу ВАТ “Запорізький завод феросплавів” (вантажоодержувач) у вагоні № 66900960 за залізничною накладною № 50294896 зі станції Постникове на станцію Запоріжжя-Ліве відвантажило антрацит марки АМ (13-25). За накладною завантаження нижче бортів, вага нетто у вагоні 67 300 кг (брутто  92 000кг, тара (перевірено чи з брусу у накладній не зазначено) – 24 700кг).

03.03.08р. вагон з вантажем прибув на станцію Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці (станція призначення), де на вимогу вантажоодержувача було здійснене контрольне зважування на електронних вагонних вагах одержувача. При контрольному переважуванні вагону з вантажем  виявилось: вага брутто 90 100кг, вага тари (з брусу) 24 700кг, вага нетто 65 400кг, що менше проти даних залізничної накладної на 1 900кг.

Факт неправильності зазначення маси вантажу підтверджується комерційним актом БН 755497/170 від 04.03.2008р., підписаним заступником начальника станції, двома прийомоздавальниками та представником вантажоотримувача.

На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 8 550,00грн. із розрахунку: 1 710,00грн. (тариф) х 5.

Зважаючи на те, що:

·          відповідно до п.2.1 Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантажовідправник (у даному випадку відповідач) при заповненні перевізних документів повинен був зазначити точну масу вантажу;

·          відповідно до ч.1 ст.24 Статуту залізниць України вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній;

·          ч.2 ст.24 Статуту залізниць України передбачене право залізниці перевіряти правильність відомостей, зазначених у накладній, а також кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній;

·          згідно зі ст.122 Статуту залізниць України за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення (згідно зі статтею 118 Статуту);

·          ст.129 Статуту залізниць України встановлено: “Обставини,  що можуть бути  підставою  для  матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів  під   час   залізничного   перевезення,   засвідчуються комерційними  актами  або  актами  загальної форми,  які складають станції залізниць”. Комерційний акт складається, зокрема, для засвідчення невідповідності  найменування, маси і кількості   місць вантажу з даними,  зазначеними у транспортних документах (п. ”а”);

·          пунктом 10 Правил складання актів передбачено: “Комерційний   акт   підписує   начальник   станції  (його заступник),  начальник  вантажного  району  (завідувач  вантажного двору,  складу,  контейнерного відділу,  контейнерного майданчика, сортувальної    платформи,    старший     прийомоздавальник)     і прийомоздавальник станції, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці.  Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і  підписання  акта  можуть  бути  залучені  також інші працівники залізниці”;

·          за зазначеним перевезенням провізна плата у накладній вказана 1 710,00грн. за кожен вагон, у зв'язку з чим на виконання вказаних норм сума штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу складає 8 550,00грн. із розрахунку:   1 710,00грн. (тариф) х 5,

господарський суд вважає, що позов обґрунтований i підлягає задоволенню у повному обсязі.

Заперечення відповідача і пояснення Донецької залізниці судом до уваги не взяті, оскільки зважування вагону з вантажем на під'їзних коліях вантажовідправника чи іншого підприємства, вантажовідправник якого є контрагентом власника колії, до прийняття вантажу до перевезення залізницею (відповідно до п.28 Правил приймання вантажів до перевезення “договір про перевезення вважається укладеним з моменту прийняття вантажу до перевезення, що засвідчується накладенням календарного штемпеля станції відправлення в перевізник документах) не є контрольним зважування (перевіркою маси вантажу у вагоні). Щодо участі представника станції відправлення у визначенні маси вантажу за спірною відправкою, то такий факт не підтверджений заповненням відповідної графи у залізничній накладній.

До того ж вантаж у цьому ж вагоні у кількості 65 400кг вантажоодержувачем був повернений відповідачеві по справі і останнім після його прийняття від залізниці ніяких дій щодо стягнення вартості втраченого вантажу з перевізника, якого він вважає винним у недостачі, чи з  ВАТ “Запорізький завод феросплавів”, робітник якого підписав комерційний акт буцімто з недостовірними відомостями щодо відсутності слідів розкрадання чи втрати під час перевезення, застосовано не було. Тим самим відповідач погодився, що ним неправильно була зазначена  маса вантажу у залізничній накладній № 50294896.

Допущена позивачем описка у комерційному акті щодо ваги тари у розділі “Результати перевірки” (вага тари зазначена 22000кг), на думку суду не є підставою для визнання такого комерційного акту як неналежним доказом для засвідчення невідповідності  маси вантажу, оскільки у розділі “Опис виявленого із зазначенням кількості недостачі або надлишку” вага тари (як за даними накладної, так і з брусу) зазначена вірно – 24 700кг.  

Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, ст.ст. 24, 118, 122, 129 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст. 49, 82 – 84, 85 Господарського процесуального кодексу України,  господарський суд, -

В И Р I Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства “Промекс” (86203, м. Шахтарськ, вул. Театральна 35, п/р 26009200015011 у КФ ТОВ “Унікомбанк” м. Донецьк, МФО 394675, код ЄДРПОУ 32198211) на користь Державного підприємства “Придніпровська залізниця” (49600, м. Дніпропетровськ,  вул. К.Маркса, 108,  п/р 26006000012 в Дніпропетровській  філії  АБ  „Експрес-банк”,  МФО  306964, код ЕДРПОУ 01073828) 8 550,00грн.  штрафу, 102,00грн. на відшкодування витрат  по  оплаті державного мита, 118,00 грн. - відшкодування оплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає  законної  сили   після закінчення  десятиденного  строку з дня його прийняття,  а у разі подання  апеляційної скарги або внесення апеляційного подання - після розгляду справи апеляційною інстанцією,  якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.

          

               Суддя                                                                                                                                           

Надруковано примірників:

1 – до справи;

1 – позивачу;

1 – відповідачу.

Виконала:

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення16.04.2009
Оприлюднено28.04.2009
Номер документу3438679
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/127

Судовий наказ від 14.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Рішення від 17.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Тимченко Б.П.

Ухвала від 05.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Тимченко Б.П.

Ухвала від 21.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Ухвала від 10.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зеленов Г.М.

Ухвала від 07.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ковальчук Л.В.

Ухвала від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ковальчук Л.В.

Ухвала від 07.12.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

Ухвала від 29.05.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні