9.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 жовтня 2013 року Справа № 812/8519/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Лагутін А.А., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
07 жовтня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Позивач або Нацкомфінпослуг) до кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» (далі - Відповідач) про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Взаємодопомога Луганщини» № 157/15/3 від 14.06.2013 року (далі-Акт).
Відповідно до Акта відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року.
Враховуючи, що Нацкомфінпослуг самостійно обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, на підставі Акту до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн., викладеного постановою № 139/15/3 від 03.07.2013 року.
Листом від 03.07.2013 (вих. № 4659/15-8/60) вищезазначену постанову було надіслано на адресу КС «Взаємодопомога Луганщини». Позивач зазначив, що на момент пред'явлення цього позову документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило.
З огляду на викладене у позові, позивач просив стягнути відповідача штраф в сумі 5100,00 грн.
Відповідач повідомлявся належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (аркуш справи 21).
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Відповідно до пункту першого Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року №1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 року № 2664-III (далі - Закон № 2664) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідач набув статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.
Статтею 39 Закону № 2664 передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до ст. 40, 41 Закону № 2664, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу:
1) зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення;
2) вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи;
3) накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;
4) тимчасово зупиняти або анулювати ліцензію на право здійснення діяльності з надання фінансових послуг;
5) відсторонювати керівництво від управління фінансовою установою та призначати тимчасову адміністрацію;
6) затверджувати план відновлення фінансової стабільності фінансової установи;
7) виключати відповідно до законодавства учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) з Державного реєстру фінансових установ або реєстру осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги. У разі якщо порушення та його наслідки усунені порушником самостійно до застосування заходів впливу, крім випадків, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону, Уповноважений орган не застосовує заходи впливу за таке порушення;
8) установлювати для небанківських фінансових груп підвищені економічні нормативи, ліміти та обмеження щодо здійснення окремих видів операцій.
9) виносити рішення про заборону недержавним пенсійним фондам - суб'єктам другого рівня системи пенсійного забезпечення укладати нові пенсійні контракти з учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування у разі порушення вимог, установлених для таких недержавних пенсійних фондів законом та ліцензійними умовами. Порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, щодо застосування заходів впливу у вигляді тимчасової адміністрації є виконавчим документом.
Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Судом встановлено, та підтверджується матеріалами справи, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Взаємодопомога Луганщини» № 157/15/3 від 14.06.2013 року (аркуші справи 11-12).
Відповідно до Акта № 157/15/3 від 14.06.2013 року відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт № 157/15/3 від 14.06.2013 року про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Взаємодопомога Луганщини» та повідомлено про розгляд справи.
Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 139/15/3 від 03.07.2013 року (далі - Постанова) винесеної на підставі акту відповідачем порушено вимоги:
- абзацу другого частини першої статті 22 Закону України «Про кредитні спілки», яким передбачено, що кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом;
- абзацу другого підпункту 2.2.2 пункту 2.2. розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 року та № 69/8668 (Далі - Порядок), відповідно до якого звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком;
- абзацу першого, абзацу четвертого підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2 Порядку, якими передбачено, що звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені Порядком. Звітні дані в електронній формі складаються та подаються кредитними спілками через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.
На підставі Акту № 157/15/3 від 14.06.2013 року до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн., викладеного Постановою № 139/15/3 від 03.07.2013 року (аркуші справи 14-15).
Листом від 03.07.2013 (вих. № 4659/15-8/60) вищезазначену Постанову було надіслано на адресу КС «Взаємодопомога Луганщини» (аркуш справи 13).
Станом на момент розгляду справи доказів сплати відповідачем штрафних санкцій в сумі 5100,00 грн. відповідачем або оскарження постанови про накладення санкцій за правопорушення суду не надано.
Приймаючи до уваги те, що матеріалами справи підтверджено правомірність застосування штрафних санкцій, позовні вимоги визнаються обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 72, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з кредитної спілки «Взаємодопомога Луганщини» (94100, Луганська область, м. Брянка, вул. Белоруська, 3, код ЄДРПОУ 35834525) на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.), накладений згідно постанови від № 139/15/3 від 03.07.2013 року.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2013 |
Оприлюднено | 29.10.2013 |
Номер документу | 34389616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні