Постанова
від 28.10.2013 по справі 815/6447/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6447/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2013 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

За участю представників сторін:

Від Прокуратури Малиновського району м.Одеси: Ейсмонт І.С. (посвідчення №013408 від 03.12.2012р.).

Від позивача: Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Корнишин Ю.О. - за довіреністю від 05.07.2013р. №02/29/463.

Від відповідача: Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» про стягнення штрафних санкцій у загальному розмірі 17000,00грн., -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Малиновського району м.Одеси звернувся в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» штрафні санкції у загальному розмірі 17000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 17000грн., яка виникла внаслідок несплати відповідачем визначеної Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.02.2013р. №64-ОД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою застосовано штрафні санкції 17000грн., за не виконання Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 26.09.2012р. №332-ОД-1-Е.

Відповідач - ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» у судове засідання 25.10.2013р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 26.09.2012р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №332-ОД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким було встановлено порушення ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» законодавства про цінні папери, а саме не здійснено переведення випуску акцій документарної форми існування у без документарну, як то передбачено вимогами пункту 2 статті 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», а також не приведено статут та внутрішні положення акціонерного товариства відповідно до положень Закону України «Про акціонерні товариства», як то передбачено вимогами пункту 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», у зв'язку з чим ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» було зобов'язано у термін до 03.12.2012р. згідно вимог частини 2 статті 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства» здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у без документарну, привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства відповідно до вимог пункту 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», та надати до Одеського територіального управління НКЦПФР документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.08.2011р. №1180. Дане Розпорядження було надіслано на адресу відповідача та отримано Підприємством 03.10.2012р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом з'ясовано, що 17.01.2013р. Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Постанову №73-ОД-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою у відношенні ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначену Постанову було надіслано на адресу відповідача та отримано Підприємством 23.01.2013р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

До того ж, Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 05.02.2013р. було складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №79-ОД-1-Е, яким встановлено факт невиконання ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» Розпорядження Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.09.2012р. №332-ОД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери.

На підставі вказаного Акта від 05.02.2013р. №79-ОД-1-Е Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанову від 06.02.2013р. №81-ОД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд зазначених справ на 25.02.2013р. Вказану Постанову було надіслано на адресу відповідача та отримано представником ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» 13.02.2013р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом також встановлено, що 25.02.2013р. Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №64-ОД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000грн., за невиконання Розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №332-ОД-1-Е від 26.09.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Зазначену Постанову від 25.02.2013р. №64-ОД-1-Е було надіслано Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання», та отримано представником Товариства 06.03.2013р., про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Разом з тим, відповідних належних доказів в підтвердження сплати ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» суми штрафних санкцій у розмірі 17000грн., чи оскарження Постанови Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.02.2013р. №64-ОД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, суду не надано.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996р. №448/96-ВР (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Учасниками ринку цінних паперів є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів, у тому числі, здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно статті 5 зазначеного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Пунктами 10, 14 статті 8 вказаного Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів;

Згідно з пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. Акціонерне товариство може здійснювати розміщення акцій двох типів - простих та привілейованих. Статутом товариства може передбачатися розміщення одного чи кількох класів привілейованих акцій, що надають їх власникам різні права. Товариство не може встановлювати обмеження щодо кількості акцій або кількості голосів за акціями, що належать одному акціонеру. Прості акції товариства не підлягають конвертації у привілейовані акції або інші цінні напери акціонерного товариства. Частина привілейованих акцій у розмірі статутного капіталу акціонерного товариства не може перевищувати 25 відсотків.

Пунктом 5 розділу ХVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що Статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення дій, зокрема, опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі); подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, Зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012р. за №1855/22167 (зі змінами та доповненнями), відповідно до Розділом IV уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до приписів ч.2 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Згідно розділу VIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій уповноважена особа приймає рішення про застосування санкції протягом тридцяти робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення.

Відповідно до п.2 Розділу XVIII вказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що ВАТ «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» визначена Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.02.2013р. №64-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, сума штрафних санкцій за невиконання Розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №332-ОД-1-Е від 26.09.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, не сплачено, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафу у загальній сумі 17000грн.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» суми штрафних санкцій у розмірі 17000грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» про стягнення штрафних санкцій у загальному розмірі 17000,00грн., задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське районне підприємство матеріально-технічного постачання» (68542, Одеська обл., Тарутинський район, смт.Березине, вул.Жуковського,32, код ЄДРПОУ 00906309) до Державного бюджету на р/р 31114106700447, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37907783, ГУДКСУ в Одеській області суму штрафних санкцій у розмірі 17000(сімнадцять тисяч)грн. 00коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому положеннями ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано судом 28 жовтня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено29.10.2013
Номер документу34389690
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6447/13-а

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні