Постанова
від 18.10.2013 по справі 821/1965/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ "18" жовтня 2013 р. Справа № 821/1965/13-а                                          Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді: Варняка С.О., при секретарі: Леутській Н.І.,      розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Бериславському районі Херсонської області до  комунальної установи "Бериславська центральна районна лікарня", третя особа - Державна фінансова інспекція в Херсонській області про стягнення заборгованості по страховим внескам, встановив: Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що за результатами планової перевірки  КУ „ Бериславська ЦРЛ" 29.03.2013 р. складено акт №14, щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів за період з 01.01.2007 р. по 28.02.2013 рік , яким виявлено порушення за період з 01.01.2007 по 31.12.2010 та донараховано внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 15021 грн. 94 коп. Боржнику направлена вимога про сплату заборгованості зі сплати страхових внесків № Ю 20 У від 01.04.2013 року на суму 15 021,94 грн.. Протягом 10 робочих днів після її отримання, відповідач не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки. Просить суд стягнути з відповідача на користь управління Пенсійного фонду України в Бериславському районі Херсонської області борг по страховим внескам в сумі 15 021 грн. 98 коп. У судовому  засіданні представник позивача  наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов. Представник відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечував, посилаючись на те, що в III кварталі 2012 р. в КУ «Бериславська ЦРЛ» було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2007 01.08.2012р. Відповідно до акту ревізії від 29.08.12р. № 04-18/18 Державна фінансова інспекція в Херсонській області вимагала усунути порушення частині стягнення заборгованості за зайво перерахований збір на обов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму 15021,49 грн., підтверджується вимогою №21-04-16-14/5218 від 04.09.2012р. 10.10.2012 року Управління Пенсійного фонду України Бериславському районі прийняло звітність «Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за № 5018 з сумою, зменшеною на внески у зв'язку з виправленням помилки у розмірі 15021,94грн. Складання вимоги про сплату боргу № Ю20У від 01.04.2013 року на суму 15021,94 грн. є протиправною і не відповідає чинному законодавству України. Просив у задоволенні позову відмовити. Ухвалою суду від 5 липня 2013 року до участі у справі, у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог, залучено Державну фінансову інспекцію  у Херсонській області. Представники третьої особи у судовому засіданні по суті позову заперечували, посилаючись на те, що відповідно п.2 Переліку видів оплати праці та інших виплат, на які не нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та які не враховуються при обчисленні середньомісячної заробітної плати для призначення пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.05.1998 №697 (із змінами) (надалі - постанова №697) на зазначені виплати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування не нараховується. У задоволенні позову просили відмовити. Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини. В III кварталі 2012 р. Державна фінансова інспекція в Херсонській області (далі ДФІ)  провела в КУ «Бериславська ЦРЛ» ревізію фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2007 р. по 01.08.2012 р. За результатами перевірки складений  акт ревізії від 29.08.12 р. № 04-18/18. Вимогою №21-04-16-14/5218 від 04.09.2012 р. ДФІ зобов'язала Бериславську ЦРЛ усунути порушення частині стягнення заборгованості за зайво перерахований збір на обов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму 15021,94 грн. На виконання зазначеної вимоги, Бериславська ЦРЛ зменшила суму на внески у зв'язку з виправленням помилки у розмірі 15021,94грн., про що зазначила у звітності «Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за № 5018. Наказом №265 від 25.12.2012 року управління Пенсійного фонду України в Бериславському районі Херсонської області (далі УПФ) затверджено план-графік планових перевірок на І квартал 2013 року, за яким запланована перевірка Бериславської ЦРБ у березні 2013 року. За результатами планової перевірки  КУ „ Бериславська ЦРЛ" 29.03.2013 р. складено акт №14, щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів за період з 01.01.2007 р. по 28.02.2013 рік, яким виявлено порушення за період з 01.01.2007 по 31.12.2010 та донараховано внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 15021 грн. 94 коп. Боржнику направлена вимога про сплату заборгованості зі сплати страхових внесків № Ю 20 У від 01.04.2013 року на суму 15 021,94 грн. Вирішуючи спір, суд виходить з такого. Відповідно до п.3 Розділу 8 „Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08.07.2010,  № 2464-VI ..Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон № 2464-VI) з дня набрання чинності цим Законом (з 01.01.2011 р.) платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Відповідно до ст. 13 Закону № 2464-VI Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право: проводити не частіше ніж один раз на календарний рік планову, а у випадках, передбачених законом, - позапланову перевірку на підприємствах, в установах і організаціях, у фізичних осіб - підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості І зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки. Відповідно до п. 5.9. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Пенсійного Фонду України 19.12.2003 N 21-1 (далі - Інструкція № 21-1) обчислення страхових внесків органами Пенсійного фонду здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески. Згідно з п. 8.2., 8.3.  Інструкції № 21-1 органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в  випадках, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності страхувальника свідчать про донарахування сум страхових внесків. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Вимога формується на підставі актів документальних перевірок та облікових даних з карток особових рахунків страхувальників за формою згідно з додатком 9 цієї Інструкції (для страхувальника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 10 цієї Інструкції (для страхувальника - фізичної особи). Суд дослідив у судовому засідання наказ №265 від 25.12.2012 року, акт перевірки №14 від 29.03.2013 р., картку особових рахунків страхувальника КУ «Бериславська ЦРЛ», вимогу № Ю20У від 01.04.2013 року і прийшов до висновку про правомірність дій та рішень позивача. Відповідач не надав доказів про те, що дії працівників позивача при проведенні перевірки, складанні акту незаконні чи доказів про неправомірність вимоги. Стосовно посилань представників відповідача та третьої особи на застосування працівниками ДФІ постанови № 697 до спірних правовідносин суд зазначає наступне. Статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року N 1788-XII „Про пенсійне забезпечення” (далі Закон 1778-XII) ( в редакції, яка діяла до внесення змін Законом України № 854-IV  від  22.05.2003) було передбачено, що у заробіток для обчислення пенсій включається всі види оплати праці, на які за діючими правилами нараховуються страхові внески, крім виплат одноразового характеру, не обумовлених діючою системою оплати праці (компенсація за невикористану відпустку, вихідна допомога та інші), перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України. Таким  чином, в період дії статті 66 Закону в вищезазначеної  редакції (до 10.06.2003)  в заробіток для обчислення пенсій не включались виплати, які передбачені Переліком видів  оплати праці та других виплат, на які не  нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування і які не враховувались при обчислені середньомісячної заробітної плати для призначення пенсій, затверджені постановою № 697.   З прийняттям Закону України від 22 травня 2003 року № 854-IV “Про внесення змін до Закону України  "Про пенсійне забезпечення"” змінено загальний порядок визначення заробітку для обчислення пенсій, що передбачено новою редакцією ст. 65, яка вступила в силу з 1 липня 2003 року і порядок визначення видів оплати праці при призначені пенсії, що реалізовано новою редакцією ст. 66, яка вступила в силу з 10 червня 2003 року, згідно якої в заробіток для призначення пенсії включаючи всі види оплати праці, на які  згідно з Законом України „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” нараховується внески (збір) на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Відповідно до ч. 2 ст. 5 Декрету Кабінету України від 26.12.1992 р. "Про прибутковий податок з громадян" (у редакції, що діяла у період, що перевірявся) суми виплат, що не включаються до складу сукупного оподатковуваного доходу громадян відповідно до підпунктів "а" - "о", "с" - "х", "ч" та "ш" пункту 1 статті 5, не враховуються при визначенні бази нарахування страхових внесків, податків і зборів, які нараховуються на фонд оплати праці відповідно до законів України. За приписами ч. 4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт. який має вищу юридичну силу. Тому при вирішенні даного спору суд керується Законом № № 854-IV, Законом 1788-XII та Декретом Кабінету України від 26.12.1992 р. № 13-92, враховуючи, що вони мають вищу юридичну силу над підзаконним нормативно-правовим актом - постановою № 697, на яку посилається ДФІ. Суд вважає технічними помилками зазначення сторонами в текстах процесуальних документів різних величин спірної суми «15 021,49 грн.» та «15 021,98 грн.», та вважає доказаною суму у 15 021,94 грн. Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позову. Виходячи з викладеного, на підставі ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163  КАС України,   постановив: Позов задовольнити. Стягнути з комунальної установи "Бериславська центральна районна лікарня" (код ЄДРПОУ 02003913) на користь управління Пенсійного фонду України в Бериславському районі Херсонської області (код ЄДРПОУ 21306648) борг по страховим внескам, відповідно до вимоги № Ю 20 У від 01.04.2013 року на суму 15021 (п'ятнадцять тисяч двадцять одна) грн. 94 коп.   Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи. Повний текст постанови виготовлений та підписаний  28 жовтня 2013 р. Суддя                                                                                                                  Варняк С.О. кат. 10.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2013
Оприлюднено29.10.2013
Номер документу34389976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1965/13-а

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Постанова від 18.10.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні