Постанова
від 28.10.2013 по справі 825/3602/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/3602/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Баргаміної Н.М., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства «Агрофірма ім. Давиденка» про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства «Агрофірма ім. Давиденка» про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн.

Свої вимоги мотивують тим, що відповідно до постанови від 24.04.2013 року № 643-ЦД-5-Е, директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.03.2013 року № 596-ЦД-1-Е на Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство «Агрофірма ім. Давиденка» накладено штраф у розмірі 5100 грн. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 24.04.2013 року № 643-ЦД-5-Е відповідач в установленому законодавством України порядку не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив.

Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про відкриття скороченого провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.

Як вбачається з матеріалів справи, 20.03.2013 року складено акт № 596-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 9), яким встановлено ознаки правопорушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", а саме: не опублікування Сільськогосподарським закритим акціонерним товариством «Агрофірма ім. Давиденка» регулярної річної інформації за 2011 рік в офіційному друкованому виданні.

22.03.2013 року директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 8) та постановою від 24.04.2013 року № 643-ЦД-5-Е за неопублікування регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2011 рік в одному з офіційних друкованих видань накладено на Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство «Агрофірма ім. Давиденка» штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 5100 грн. (а.с. 7).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року № 1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).

Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил № 1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Згідно пункту 1, 2 Розділу IV Правил № 1470, уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил № 1470).

Пунктом 2 Розділу XVIII Правил № 1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР, Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Станом на час розгляду справи, відповідачем постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 643-ЦД-5-Е від 24.04.2013 року у встановлені Законом строки не була оскаржена, а тому вважається узгодженою.

У справі відсутні докази сплати відповідачем штрафу у розмірі 5100,00 грн. у добровільному порядку, що вказує на правомірність звернення прокурора до суду з позовом про примусове стягнення коштів з метою її виконання.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства «Агрофірма ім. Давиденка» необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.

Згідно з пункту 8 частини шостої статті 183-2 та частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства «Агрофірма ім. Давиденка» (вул. Українська, 5, с. Ганнівка, Носівський район, Чернігівська область, 17151, код ЄДРПОУ 30885780) в доход державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) штраф у розмірі 5100,00 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34390036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3602/13-а

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні