9/100-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
14.04.09р.
Справа № 9/100-09
За позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорожкокс", м.Запоріжжя
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
про стягнення 4 976 грн. 38 коп.
Суддя Подобєд І.М.
При секретарі судового засідання Фуркаленко І.Л.
Представники:
Від позивача - Щербань А.І. - ю/к, довіреність № 19/8 від 01.01.09р. Від відповідача - Шляєв І.В. - ю/к, довіреність № 397 від 01.01.09р.
СУТЬ СПОРУ:
ВАТ "Запорожкокс" звернулось у лютому 2009 року із позовом до ДП „Придніпровська залізниця", в якому просить господарський суд стягнути з Відповідача на свою користь грошові кошти у сумі 4976 грн. 38 коп. на відшкодування шкоди внаслідок нестачі вантажу вугілля кам'яного марки Ж-жирний масою 132 600 кг, про що складено комерційний акт № БН 755934/697 від 04.09.08р., № БН 755933/696 від 04.09.08р.
Відповідач позов не визнає. У відзиві на позов посилається на те, що у разі коли договори купівлі-продажу або поставки укладаються міх посередниками, а договір перевезення укладається між першим продавцем - вантажовідправником і залізницю на доставку вантажу кінцевому покупцеві - вантажоодержувачу, документи посередників про кількість та ціну, за якими вони продали продукцію не можуть визнаватися належними доказами вартості і ціни відвантаженої продукції, оскільки згідно ст.ст. 114, 115 Статуту залізниць України, залізниця несе обмежену матеріальну відповідальність, виходячи з вартості вантажу, визначеної на підставі документа вантажовідправника
В судовому засіданні 14.04.09р. за згодою сторін оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, згідно ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд -
встановив:
У відповідності із договором постачання вугільної продукції № ДУК-01/07-21р/87 від 07.12.07р., укладеним між Товариством з обмеженою відповідальністю “Метінвест холдинг” (власник вантажу) та Позивачем –Відкритим акціонерним товариством "Запорожкокс" (вантажоодержувач), 04.09.08р. зі станції відправлення Родинська Донецької залізниці на станцію призначення Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці по залізничній накладній № 51159947 від 03.09.08р. прибули одинадцять вагонів із вантажем –концентратом вугілля марки Ж 0-100 загальною масою 750 000 кг.
Під час видачі вантажоодержувачу –Позивачу вантажу на станції Запоріжжя –Ліве була проведена комісійна видача вагонів з вказаної партії, внаслідок чого виявлено недостачу у вагоні № 67882704 на 2850 кг. та у вагоні № 68620467 на 2550 кг., що було зафіксовано у комерційному акті № БН 755934/697 від 04.09.08р., № БН 755933/696 від 04.09.08р.
Згідно даних комерційного акту № БН 755933/696 від 04.09.08р., у комерційному відношенні навантаження у вагоні нижче рівня бортів на 10-20 см., рівномірне, з лівого боку по ходу потягу між 1-2 та 6-7 люками наявні виїмки розміром 100х100-50х70 см. Вантаж не маркований. Вагон технічно справний, без дверей, люки закриті, течі вантажу немає.
Згідно даних комерційного акту № БН 755934/697 від 04.09.08р., у комерційному відношенні навантаження у вагоні нижче рівня бортів на 10-20 см., рівномірне, з лівого боку по ходу потягу між 1-2 та 6-7 люками наявні виїмки розміром 100х100-50х70 см. Вантаж не маркований. Вагон технічно справний, без дверей, люки закриті, течі вантажу немає.
Відповідно п. 31 Правил видачі вантажів, Відповідачем –Державним підприємством „Придніпровська залізниця”, як перевізником, у залізничній накладній на групу вагонів № 51159947 зроблена відповідна відмітка про складання зазначеного комерційного акту.
Згідно з п.27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.00р. № 644, відповідальна недостача вологого вантажу вугілля з урахуванням норми природної втрати (2 % маси нетто вантажу в вагоні) у вагоні № 68620467 склала 2850 кг (виявлена недостача) –1380 кг (норма недостачі) = 1470 кг.; у вагоні № 67882704 склала 2550 кг (виявлена недостача) –1380 кг (норма недостачі) = 1170 кг.
Всього нестача вугілля кам'яного марки Ж-жирний у вагонах № 67882704 та № 68620467 складає 2 640 кг.
За даними, наведеними у специфікації № 2373 від 29.08.08р. до договору ДУК-01/07-21р/87 від 07.12.07р., вартість однієї тони вугілля становить 1 570 грн.83 коп. (без ПДВ).
Згідно розрахунку Позивача, вартість недостачі становить суму 4 976 грн. 38 коп. і розраховується наступним чином: 4976 грн. 38 коп. (вартість нестачі без ПДВ) + 829 грн. 39 коп. (розмір ПДВ) = 4 976 грн. 38 коп.
Рахунок попередньої оплати №СФ-52106 від 30.09.08р. був сплачений Позивачем у повному обсязі платіжними дорученнями № 170864 від 20.10.08р., № 170828 від 17.10.08р., №170796 від 16.10.08р., № 170654 від 13.10.08р., №170639 від 10.10.08р, № 170607 від 10.10.08р, № 170535 від 08.10.08р, № 170906 від 21.10.08р, 170200 від 30.09.08р., копії яких наявні в матеріалах справи.
З урахуванням встановлених обставин позовні вимоги Позивача до Відповідача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з ч.3 ст.314 Господарського кодексу України за шкоду, при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає у розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Спірні відносини сторін виникли при перевезенні вантажів залізницею, тому мають регулюватися Статутом залізниць України, який визначає обов'язки, права і відповідальність залізниці, а також підприємств, організацій, установ, які користуються залізничним транспортом.
У відповідності до ст. ст. 110, 129 Статуту залізниць України, залізниця несе відповідальність за збереження від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству; обставини, які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, посвідчуються комерційним актом.
Згідно зі ст. ст. 113-114 Статуту залізниць України, за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин.
Доводи Відповідача спростовуються вищевстановленими обставинами, з яких видно, що Позивачу спричинено фактичну шкоду на суму 4 976 грн. 38 коп.
На підставі викладеного, з урахуванням встановлених обставин, суд вважає, що Відповідачем, як перевізником, не було виконано належним чином свого обов'язку із забезпечення схоронності переданого йому до перевезення вантажу, тому позовні вимоги Позивача до Відповідача про стягнення суми 4 976 грн. 38 коп. на відшкодування недостачі вантажу - є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Судові витрати у справі покладаються на Відповідача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. ст. 4, 32, 33, 43, 44, 45, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорожкокс" суму 4 976 грн. 38 коп. шкоди від недостачі вантажу, 102 грн. витрат на держмито, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя
І.М. Подобєд
Рішення підписано - 16.04.2009р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2009 |
Оприлюднено | 29.04.2009 |
Номер документу | 3441844 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобед І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні