Рішення
від 16.04.2009 по справі 25/31-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

25/31-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

09.04.09р.

Справа № 25/31-09

За позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Сандора", с. Миколаївське Жовтневого району Миколаївської області 

до  Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК АТ Трейд", м. Дніпропетровськ 

про стягнення 395877,83 грн.

Суддя  Чередко А.Є.

Представники:

  від позивача: Скачко Д.П. - дов. №10-05-2000 від 12.11.08р.

від відповідача: не з'явився 

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся до господарського суду з позовом до відповідача про стягнення з останньго за договором поставки № 1876-01/2008 від 01.01.2008р. вартості поставленого товару у розмірі 385 275,95 грн. та пені за прострочення оплати товару у розмірі 10601,88 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані посиланням на не виконання відповідачем своїх грошових зобов'язань по оплаті поставленого товару по договору поставки № 1876-01/2008 від 01.01.2008р.  та ст.ст. 526, 629 ЦК України.  

Відповідач не забезпечив явку представника до судового засідання та не надав витребувані судом матеріали. Враховуючи, що відповідач був належним чином повідомлений судом про час та місце судового засідання у справі, що підтверджується відповідним поштовим повідомленням, не надав доказів на підтвердження існування поважних причин не з'явлення представника до судового засідання, матеріалів справи достатньо для прийняття рішення по суті спору, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача, за наявними у справі матеріалами (ст.. 75 ГПК України).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

                                                                                ВСТАНОВИВ:

01 січня 2008 року між Позивачем - ТОВ „Сандора" та Відповідачем - ТОВ „ТК АТ Трейд" було укладено договір поставки № 1876-01/2008 (далі - Договір). За умовами цього Договору Відповідач, як Покупець по Договору, зобов'язався прийняти у власність товари Позивача (Постачальника по Договору) - соки та напої (далі - Товар) згідно з Замовленням й оплатити   їх вартість за ціною вказаній в накладній на момент відвантаження згідно з п.1.3 та п.2.2 Договору та в строки, вказані у п. 3.2. Договору.

В період з 10.09.08 по 22.10.08 ТОВ «Сандора»на виконання взятих на себе зобов'язань за договором на підставі виставлених замовлень - заявок своєчасно і у відповідності з умовами договору проводило наступні поставки Товару:

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 10.09.08 на суму

59075,70грн., що підтверджується  накладною №  СА-ДП\РНв-082113  від 10.09.2008р.;

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 17.09.08 на суму

75655,62 грн.,  що  підтверджується  накладною  №СА-ДП\РНв-084071,  від 17.09.2008р.;

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 24.09.08 на суму

82720,68  грн.,   що  підтверджується   накладною  №СА-ДП\РНв-086185   від 24.09.2008р.;

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 06.10.08 на суму

76816,80грн.,   що  підтверджується  накладною  №СА-ДП\РНв-089187   від06.10.2008р.;

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 15.10.08 на суму

82878,12грн.,   що  підтверджується   накладною  №СА-ДП\РНв-092349   від 15.10.2008р.;

- Поставка Товару згідно замовлення - заявки була здійснена 22.10.08 на суму

73279,44грн.,  що  підтверджується  накладною №СА-ДП\РНв-095032,  від 22.10.2008р.

Всього за зазначеними накладними за період з 10.09.08 по 22.10.08р. Позивач поставив Відповідачу товару на загальну суму 450 426,36 грн.

Згідно п.3.2 Договору ТОВ «ТК АТ Трейд»повинно було здійснити оплату протягом 28 календарних днів з дати відвантаження, однак як вбачається з матеріалів справи свої зобов'язання по оплаті поставленого товару Відповідач не виконав (доказів оплати не надано).

Також 17.11.08р. Відповідачем у зв'язку з закриттям торговельної мережі було частково повернуто поставлений товар на загальну суму 70 287,85 грн., що підтверджується накладними на повернення №СА-ДП\ВЗв-01065   від   17.11.2008р.;   №СА-ДП\ВЗв-01066   від 17.11.2008р.;   №СА-ДП\ВЗв-01067 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01068  від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01069 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01070 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01071 від   17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01072 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01073 від 17.11.2008р.;   №СА-ДП\ВЗв-01074 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01075 від 17.11.2008р.; №СА-ДП\ВЗв-01076  від 17.11.2008р.  

Таким чином прострочена заборгованість Відповідача за поставлений товар становить 385 275,95 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, Договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Аналогічну норму містить і ст. 526 ЦК України.

Згідно із ч. 2 ст. 193 ГК України, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором». За ч. 7 ст. 193 ГК України не допускається одностороння відмова від виконання зобов 'язання.

Відповідно до пункту 1 статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до пункту 6 статті 265 Господарського кодексу України, до відносин поставки, не врегульованих чинним Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.

Статтею 692 Цивільного Кодексу України встановлено, що покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього... Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

Згідно із ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.

Згідно з п. 1 ст. 611 ЦК  України, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Пунктом 4.2. договору передбачено, що за прострочку оплати товару, покупець сплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченого платежу за кожний день прострочки.

Таким чином, Відповідач зобов'язаний сплатити Позивачу пеню за період прострочки оплати з 08.10.2008р. по 12.12.2008р., що складає 10601,88грн.

Враховуючи усе вищевикладене, суд вважає позовні вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати понесені позивачем за розгляд справи по сплаті держмита у сумі 3958,78грн. та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118,00грн. згідно з ст.ст. 44, 49 ГПК України слід віднести на відповідача.   

З підстав наведеного та керуючись ст.ст. 526, 530, 611, 692 ЦК України, ст.ст. 193, 265 ГК України, ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

                                                                                 

                                                                                 ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК АТ Трейд" (м. Дніпропетровськ, вул. Космонавта Волкова, буд. 2, п/р 26006000661397 в Укрінбанк, МФО 305590, ЄДРПОУ 35341926) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сандора" (с. Миколаївське Жовтневого району Миколаївської області,  п\р 26005003047400 в банк ИНГ БАНК Украйна, МФО 300539, ЄДРПОУ 22430008) основний борг у розмірі 385275,95 грн., пеню у розмірі 10601,88грн., а також судові витрати по сплаті держмита у сумі 3958,78грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118,00грн., видати наказ.

Суддя

 А.Є. Чередко

Рішення підписано

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.04.2009
Оприлюднено29.04.2009
Номер документу3441851
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/31-09

Ухвала від 27.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 23.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 08.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 11.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 02.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 20.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 03.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Судовий наказ від 22.04.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко А.Є.

Рішення від 16.04.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко А.Є.

Ухвала від 17.03.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко А.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні