Рішення
від 02.04.2009 по справі 14/305
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/305

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

————————————————————————————————————————

* 10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "02" квітня 2009 р. Справа № 14/305

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Костриці О.О.  

за участю представників сторін

від позивача Панська Є.О. посв. № 2-07 від 17.01.2008р.

від відповідача Конончук В.С. - керівник

представник прокуратури Кімак Л.С. посв. № 19  

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Прокурора Баранівського району в інтересах держави в особі Управліннядержавного казначейства у Баранівському районі (м. Баранівка Житомирської області)  

до Сільськогосподарського кооперативу "Новий шлях" (с. Мирославль Баранівського району Житомирської області)

про стягнення 37800,00 грн.

Прокурором пред'явлено позов про стягнення з відповідача на користь позивача 37800,00 грн. незаконно отриманої фінансової підтримки з державного бюджету.

Представник позивача та прокуратури в засіданні суду позовні вимоги підтримали в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні надав відзив на позовну заяву, в якому суму боргу визнав та зазначив, що виконати позовні вимоги господарство немало можливості, в зв'язку з тяжким фінансовим становищем і відсутністю коштів на рахунку.

Заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури, дослідивши матеріали справи, господарський суд,- 

     

ВСТАНОВИВ:

Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 21 лютого 2007р. затверджено Порядок використання у 2007р. коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, надано право на отримання фінансової підтримки виробництва продукції рослинництва з державного бюджету сільськогосподарським підприємствам крім, підприємств, які визнані банкрутами або проти яких порушена справа про банкрутств та які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним та місцевим бюджетами.

Наказом начальника управління агропромислового розвитку Баранівської райдержадміністрації від 12.03.2007р. на виконання даної постанови та спільного наказу Міністерства аграрної політики України і Міністерства фінансів України №138/305 від 02.03.2007р. було створено комісію для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки виробництва продукції рослинництва (а.с. 35,36 том 1).

Як вбачається з матеріалів справи, протягом 2007р. Сільськогосподарський кооператив „Новий шлях" (відповідач у справі) подав до управління агропромислового розвитку Баранівської РДА заяву та пакет документів (а.с. 46-58,61-76,132,133,136,142-149 том1) про надання фінансової підтримки за посів озимих та ярих культур, на підставі яких комісією було прийнято рішення про включення підприємства до переліку тих, які мають право на отримання державної фінансової підтримки.

На підставі зазначених рішень комісії відповідач отримав з державного бюджету протягом 2007р. кошти в сумі 14500,00 грн. дотацій за посів озимих культур (6500,00грн.- за посів озимого жита, 6000,00 грн. - за посів озимої пшениці, 2000,00грн. - за посів озимого ріпаку) та 7900 грн. за посів ярих культур, а всього 22400,00 грн.

Крім того, згідно Постанови Кабінету Міністрів України №2068 від 25.12.1998р. та порядку використання коштів державного бюджету України для надання фінансової підтримки агропромисловим підприємствам, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України 02.03.2007р. №138/305 передбачено право на отримання фінансової підтримки з державного бюджету сільськогосподарським підприємствам поліських територій України крім, підприємств, які визнані банкрутами або проти яких порушена справа про банкрутство та які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним та місцевим бюджетами.

Згідно протоколу від З0 березня 2007р. засідання районної комісії по визначенню переліку сільськогосподарських підприємств та розподілу коштів державного бюджету, які виділяються для надання фінансової підтримки агропромисловим підприємствам, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, на підставі наданих відповідачем документів, відповідач отримав фінансову підтримку в сумі 15400,00 грн. (КПКВК 2801280)

Відповідно до п.6 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. №265, заявку на отримання бюджетних коштів мають право подавати до комісії сільськогосподарські  підприємства-  юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і  форми  власності та сфери управління, включаючи навчальні та навчально-дослідні господарства аграрних вищих навчальних закладів, професійно-технічних навчальних закладів, наукових і науково-дослідних установ, селекційно-дослідних та державних сортодослідних станцій, що засіяли озимі та ярі культури на зерно, льон-довгунець і коноплі на тресту, цукрові буряки для виробництва цукру в межах квоти "А", крім бюджетних установ та підприємств, що визнані  банкрутами або проти яких порушено справу про банкрутство та  які  мають  прострочену  більш як півроку заборгованість перед державним  і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України (далі - сільськогосподарські  підприємства).

Згідно з абзацами 1,4 пункту 8 Порядку використання коштів Державного бюджету України для надання фінансової підтримки агропромисловим підприємствам, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України  02.03.2007р.  №138/305, сільгосппідприємства  подають на розгляд районної комісії такі  документи: звернення про виділення бюджетних коштів   з   визначенням напрямів їх використання; копію довідки про включення до Єдиного  державного  реєстру підприємств і організацій України; звіт про фінансові результати  за  попередній  рік  згідно  з Положенням   (стандартом) бухгалтерського обліку  3  "Звіт  про фінансові результати",  затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 N 87, зареєстрованим  в Міністерстві  юстиції  України  21 червня 1999 року за N 397/3690; довідку  Центру  державного  земельного кадастру щодо наявної площі земель сільськогосподарського призначення, які знаходяться у власності,  постійному  користуванні  чи  оренді,  та/або  довідку органу,  який  зареєстрував  договір оренди земельної частки (паю) відповідно  до постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2000 N 119 "Про  затвердження  Порядку  реєстрації договорів оренди земельної частки (паю); довідки відповідних  органів  державної  податкової служби та Пенсійного фонду України щодо відсутності (наявності) заборгованості з податкових зобов'язань та платежів до Пенсійного фонду, а також письмове зобов'язання сільгосппідприємства повернути у місячний строк до бюджету отримані бюджетні кошти у разі встановлення контрольними органами  факту  їх  незаконного одержання  та/або  нецільового використання  (у разі неповернення коштів у   зазначений   строк   нараховується   пеня  у   розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний день прострочення). Бюджетні  кошти   не  надаються  підприємствам,  що  визнані банкрутами,   проти  яких  порушено  справу  про  банкрутство,  що перебувають у стадії ліквідації або мають  прострочену  більше  як півроку  заборгованість  перед  державним  і  місцевими  бюджетами (податкові  платежі, позички) та Пенсійним фондом України.

Проведеною контрольно-ревізійним відділом у Баранівському районі ревізією використання коштів збору на розвиток виноградарства, садівництва, хмелярства, а також використання бюджетних коштів на виконання інших програм в управлінні агропромислового розвитку Баранівської районної державної адміністрації було встановлено, що вищевказані дотації були надані підприємствам, в тому числі підприємству-відповідачу, безпідставно, в порушення встановленого Порядку використання у 2007р. коштів, передбачених у Державному бюджеті для підтримки сільськогосподарських підприємств, оскільки підприємство мало прострочену заборгованість по податкових платежах, зокрема, заборгованість по сплаті прибуткового податку з доходів фізичних осіб - працівників СГК „Новий шлях", яка станом на 01.04.2007р. становила 85387,57грн., станом на 01.07.2007р.- 87098,33грн., про що складено довідку за № 22-09/42 від 12.05.2008р. та акт за № 22-09/58 від 29.05.2008р. ревізії використання коштів збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, а також використання бюджетних коштів на виконання інших програм в управління агропромислового розвитку Баранівської районної державної адміністрації за період з 01.08.2003р. по 01.04.2008р. (а.с.118-131 том 1).

Факт наявності вказаної заборгованості на час подання заяви відповідачем підтверджується також довідкою відповідача від 12.09.2008р. за № 18 про те, що сума заборгованості по сплаті податку з доходів фізичних осіб станом на 01.01.2006р. становить 75268,73 грн., на 01.01.2007р. - 84374,34, на 01.01.2008р. - 93008,89 грн. (а.с. 33 том 1).

Таким чином, підприємство не мало права на отримання будь-якої фінансової допомоги з державного бюджету при наявності простроченої заборгованості по сплаті прибуткового податку з доходів фізичних осіб.

Постановою о/у СДСБЕЗ Баранівського РВ УМВС України в Житомирській області старшим лейтенантом міліції Кулаківським В.В. в порушенні кримінальної справи по факту отримання службовими особами СГК "Новий шлях" дотацій з Державного бюджету України відмовлено за відсутністю складу злочину передбаченого ст.ст. 364,366 КК України (а.с.5,6 том 1).

З вищевказаної постанови вбачається, що обставини, які склалися під час отримання СГК "Новий шлях" дотацій з Державного бюджету України, не містять ознак складу злочину, дані відносини є цивільно-правовими, тому повинні вирішуватися в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, сума незаконно отриманих коштів з державного бюджету складає 37800,00 грн., вказані кошти відповідачем використані на потреби підприємства і в даний час не повернуті до державного бюджету.

Відповідно до ч.1 ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Статтею 67 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", установлено, що допущення нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках має наслідком: для розпорядників бюджетних коштів - зменшення асигнувань цим розпорядникам  на  суму  коштів,  що  витрачені  не  за   цільовим призначенням; для одержувачів  бюджетних коштів - повернення коштів у сумі, що витрачена не за  цільовим  призначенням, у дохід відповідних бюджетів. Порядок зменшення асигнувань та повернення бюджетних коштів до відповідних бюджетів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", контроль за справлянням (стягненням) платежів  до  бюджету  здійснюється  органами, які повинні забезпечувати  їх  надходження,  згідно  з  додатком  № 8 до цього Закону.

Згідно додатку №8 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", Державне казначейство України здійснює контроль операцій з коштами державного бюджету при зарахуванні надходжень,  прийнятті зобов'язань та проведенні платежів за всіма кодами бюджетної класифікації.         

Згідно з п.2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку зменшення бюджетних асигнувань та повернення коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках" від 13.04.2006р. № 492              нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, затвердженим законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, встановленим бюджетним асигнуванням,  кошторису або плану використання бюджетних коштів.

Пунктом 14 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку зменшення бюджетних асигнувань та повернення коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках" передбачено, що у разі невиконання одержувачем бюджетних коштів вимоги про їх повернення контролюючий орган звертається в установленому порядку до суду щодо стягнення з одержувача бюджетних коштів в дохід відповідного бюджету коштів у сумі, яка була використана ним не за цільовим призначенням.

Відповідач позов визнав (відзив на позовну заяву (а.с. 6 том 2).

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обгрунтованими, заявленими у відповідності до чинного законодавства та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст.49,82,84,85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського кооперативу "Новий шлях", 12735, Житомирська область, Баранівський район, с. Мирославль, ідентифікаційний код 03747171:

- на користь держави в особі управління Державного казначейства в Баранівському районі, 12700, Житомирська область, м. Баранівка, вул. Леніна, 8 - 37800,00 грн. незаконно отриманої фінансової підтримки;

- в дохід державного бюджету України - 378,00 грн. державного мита;

- в дохід державного бюджету України - 118,00 грн. на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (р/р 31218259703002 на ім'я УДК в м. Житомирі код  ЗКПО 22062319 банк отримувача ГУДКУ у Житомирській області МФО 811039 код 22050000).

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя Костриця О.О.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення02.04.2009
Оприлюднено29.04.2009
Номер документу3441952
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/305

Ухвала від 02.06.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Ухвала від 09.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Ухвала від 09.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Ухвала від 26.09.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 23.08.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 20.03.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 08.08.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 27.07.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні