Рішення
від 22.10.2013 по справі 904/4835/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22.10.13р. Справа № 904/4835/13

За позовом Приватного акціонерного товариства "АГРА", м. Дніпропетровськ

до Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ

про внесення змін до договору оренди землі (кадастровий номер 1210100000:02:412:0039)

Суддя Ліпинський О.В.

Представники:

від позивача: не з'явився

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Приватне акціонерне товариство "АГРА" звернулось з позовом до Дніпропетровської міської ради та просить суд внести зміни до договору оренди землі, укладеного 29 грудня 2006 року між Дніпропетровською міською радою і Закритим акціонерним товариством "АГРА" (правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство "АГРА" код ЄДРПОУ 31659485, м. Дніпропетровськ, вул. Собінова, 1), посвідченого Літаш Іриною Петрівною, нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу 29 грудня 2006 року (зареєстрований в реєстрі за № 10204) і зареєстрованого Дніпропетровською регіональною філією Центра державного земельного кадастру в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що вчинено відповідний запис від 07.08.2007р. за №040710400409, виклавши пункти 2.3 розділу 2 договору, пункти 4.1., 4.4 розділу 4 договору, пункт 5.2 розділу 5 договору у наступній редакції:

- Пункт 2.3 розділу 2 договору: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається у довідці про нормативну грошову оцінку (витягу із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі - Витяг). Ці довідки є невід'ємною частиною Договору та є підставою для розрахунку орендної плати за землю.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не потребує внесення змін та доповнень до Договору. Ці зміни відображаються лише у Витягах, які є невід'ємними додатками до Договору".

- Пункти 4.1, 4.4. розділу 4 договору:

"п.4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі 3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки";

"п.4.4. Орендна плата вноситься Орендарем у строки, встановлені Податковим кодексом України, незалежно від результатів його діяльності на рахунок Орендодавця: Дніпропетровська міська рада, р/р 3321581200004, відкритий у відділенні Держказначейства за місцезнаходженням земельної ділянки в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, код ЄДРПОУ 24245686, МФО 805012 код платежу 13050200."

- Пункт 5.2. розділу 5 договору: "п.5.2. Цільове призначення (категорія) земельної ділянки: "землі житлової та громадської забудови".

У зв'язку з перебуванням судді Єременко А.В. на лікарняному, автоматизованою системою документообігу суду справу № 904/4835/13 передано на розгляд судді Ліпинському О.В.

Ухвалою суду від 06.09.2013р. справу № 904/4835/13 прийнято до провадження.

Відповідач проти позову заперечує, просить відмовити у задоволені позовних вимог, в обґрунтування своїх заперечень вказує, що позивач намагається порушити виключну компетенцію Дніпропетровської міської ради як органу місцевого самоврядування; - позивач не має підстав для внесення змін до договору оренди землі за відсутності відповідного рішення Дніпропетровської міської ради з цього приводу; - запропонована редакція змін до договору оренди землі не містить конкретного розміру орендної плати, всупереч положенням статті 15 Закону України "Про оренду землі"; - позивач не звертався до Дніпропетровської міської ради з пропозицією внести зміни до договорів оренди землі; - мінімальний розмір річної орендної плати не може бути меншим ніж 4,5% від розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Сторони явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, про розгляд справи повідомлені належним чином, про що свідчать поштові повідомлення (а.с.а.с. 59-60).

В судовому засіданні 22.10.2013 року оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення , згідно ст. 85 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

06.12.2006 року Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення № 118/8, згідно п. 1 якого затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, складену ТОВ "НВФ ГЕОКАД", передано Позивачу земельну ділянку, площею 0,2564 га (кадастровий номер 1210100000:02:412:0039), в оренду строком на п'ятнадцять років, по фактичному розміщенню будівлі трансформаторної підстанції та зупинки маршрутних таксі за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, 1, м. Дніпропетровськ.

Пункт 3.1.1 зазначеного рішення передбачав укласти у тримісячний термін з моменту прийняття цього рішення з Відповідачем договір оренди земельної ділянки.

Так на виконання вищевказаного рішення Дніпропетровської міської ради 29.12.2006р. між Орендодавцем - Дніпропетровською міською радою, та Орендарем - ПАТ „Агра" укладено договір оренди земельної ділянки (Договір), яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, 1 (кадастрові номери 1210100000:02:412:0039).

Згідно п. 2.1. Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2564 га.

Договір укладено строком на п'ятнадцять років (п. 3.1. Договору).

21.03.2007 року рішенням сесії Дніпропетровської міської ради №184/11 вирішено визначити категорію цільового призначення землі, право користування якими має Відповідач: вул. Глинки, 1 (кадастровий номер 1210100000:02:412:0039) на землю історико-культурного призначення.

На виконання зазначеного рішення сесії Дніпропетровської міської ради укладено додатковий договір від 20.04.2007 року до Договору оренди землі (кадастровий номер 1210100000:02:412:0039) від 29.12.2006 року (державна реєстрація від 07.08.2007 року за № 040710400409). Внесено зміни до пунктів 4.1 Договорів у частині визначення річної орендної плати за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 1,3. Також внесено зміни пунктів 5.2 договорів оренди земель від 01.11.05р., якими вирішено віднести земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:02:412:0039) за основним цільовим призначенням до категорії "Землі історико-культурного призначення".

Позивач заперечує проти віднесення переданої йому за Договором оренди земельної ділянки до земель історико-культурного призначення, вважає, що земельна ділянка за Договором оренди відноситься до земель житлової та громадської забудови, в зв'язку з чим, просить суд внести відповідні зміни до Договору оренди. Відповідач проти цього заперечує, що і є причиною виникнення спору.

Відповідно до пункту 4.7. Договору, в редакції додаткового договору від 20.04.2007року, розмір орендної плати переглядається щорічно, або у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; змін у цільовому використання земельної ділянки; змін розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Частина 2 статті 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 68 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відповідно до статті 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії мають особливий правовий режим.

Відповідно до положень ст. 20 ЗК України, в редакції чинній на час прийняття рішення про визначення категорії земельної ділянки, переданої в оренду за спірним договором, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 4.3. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою, зокрема, для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, а також визнання недійсними угод щодо відповідних земельних ділянок (стаття 21 ЗК України).

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивачем не надано суду доказів в підтвердження факту визнання недійсним в судовому порядку рішення Дніпропетровської міської ради від 21.03.2007р. №184/11, яким передану Позивачеві земельну ділянку віднесено до категорії земель „Землі історико-культурного призначення".

Окрім того, Позивачем не надано жодних доказів в підтвердження віднесення зазначеної ділянки в установленому законом порядку до будь-якої іншої категорії земель, що виключає правові підстави для внесення змін до спірного договору шляхом зміни цільового призначення орендованої ділянки із земель історико-культурного призначення, саме на землі житлової та громадської забудови.

Відсутність правових підстав для внесення змін до спірного договору в частині зміни цільового призначення орендованої ділянки (п. 5.2. розділу 5 договору), виключає підстави для внесення змін в частині розміру орендної плати (п. 2.3. розділу 2 договору, п 4.1., 4.4. розділу 4 договору), в зв'язку з чим, заявлені позивачем вимоги підлягають відхиленню в повному обсязі.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід віднести за рахунок позивача.

Керуючись статтями 32, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Суддя О.В. Ліпинський Повне рішення складено 28.10.2013

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34423817
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4835/13

Рішення від 22.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 06.09.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

Ухвала від 21.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні