Постанова
від 16.10.2013 по справі 827/2286/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 жовтня 2013 рокуСправа №827/2286/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Гавури О.В.;

при секретарі - Плаксіній О.С.,

за відсутності представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі до Приватного підприємства "Верховина" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Верховина" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю у розмірі 482611,67грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог діючого законодавства, що виразилося у порушенні порядку та строків сплати орендної плати за землю.

Ухвалою суду від 18.09.2013 відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою суду від 18.09.2013 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.

Представник позивача про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові, надав заяву про відкладення судового засідання на більш пізніший термін.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.

Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд в силу ст. 128 КАС України вирішив розглянути справу у відсутність відповідача.

Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 закону України "Про державну податкову службу України" завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п. п. 1,2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 закону України "Про держану податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 -ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг"(далі по тексту Закону України № 265) контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків та товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснювати органи державної податкової служби України шляхом планових перевірок згідно із законодавством України.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Таким чином, Державна податкова інспекція у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (далі - Позивач) є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості з орендної плати за землю.

Судом установлено, що Приватне підприємство "Верховина" (далі - Відповідач) зареєстроване рішенням Гагарінської районною державної адміністрацією № 10771200000002315 від 09.09.2006р. та знаходиться на обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя, як платник податків за неосновним місцем обліку.

Згідно п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками податків визначаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи, на яких згідно законам України покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до п.п. 16.1.4 ст. 16 Кодексу платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно пп. 269.1.2 ст. 269 Кодексу платниками податку за землю є землекористувачі.

Відповідно до п.п. 270.1.1 ст. 270 Кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно пунктів 288.1 - 288.3 ст. 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

21.08.2003р. між Севастопольською міською радою та ПП "Верховина" укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 1,7639 га, яка розташована за адресою: м. Севастополь, в районі Бухти Омега (Пляж Омега).

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Кодексу податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно п. 286.2 ст. 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно з ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Так, згідно з п. 287.3 ст. 287 Кодексу податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначена у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий періоді який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно акту перевірки від 14.12.2012р. № 1642/10/15-417/24874488 позивачем було проведено перевірку Відповідача з питань повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки за січень-вересень 2012 року. Перевіркою встановлено порушення , що виразилося у занижені податкового зобов'язання по орендної плати за землю за перевіряємий період у загальної сумі 321741,11 грн.

За результатами акту перевірки до Відповідача було прийнято податкове повідомлення- рішення від 28.01.2013 року за № 0000340154 про донарахування орендної плати за землю на загальну суму 482611,67 грн. у тому числі: основний платіж- 321741.11грн. + штрафні (фінансові)санкції - 160870,56 грн., яке направлено Відповідачу рекомендованим листом та повернуто поштою у зв'язку з закінченням терміну зберігання.

Зазаначене повідомлення- рішення Відповідачем у адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося.

У зв'язку з частковим погашенням Відповідачем заборгованості перед бюджетом з орендної плати в розмірі 48312,04 грн.. заборгованість по податковому повідомленню - рішенню від 28.01.2013р. № 0000340154 складає 434299,63 грн., (482611,67 грн. - 48312,04 грн.)

Згідно з п. 57.3 ст.57 Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу. Платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадків. Коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового/ зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання, Позивачем у відповідності до п. 59.1 ст. 59 ПК України платнику податків була виставлена податкова вимога від 31.10.2012р. № 224, яке отримано Відповідачем особисто 01.11.2012р.

Пунктом 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Таким чином, відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати орендної плати за землю у розмірі 434299,63 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з Приватного підприємства "Верховина" обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 24 жовтня 2013 року.

Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Верховина" (99055. м. Севастополь, пр-т Ген. Острякова,158-а, код ЄДРПОУ 24874488) в дохід місцевого бюджету Гагарінського району М.Севастополя на р/р 33210812700006, код платежу 13050200, в ГУДК м. Севастополя. МФО 824509, ОКПО 37975544 заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в загальному розмірі 434299,63 грн. стягувач (отримувач) - Державна податкова інспекція у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (99014, м. Севастополь, вул. Пролетарська. 24, ЄДРПОУ 23443220).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Гавура

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення16.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34426540
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2286/13-а

Постанова від 16.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні