ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" жовтня 2013 р. Справа № 809/3043/13-a
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Транс-авто» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду( контролю),-
ВСТАНОВИВ:
02.10.2013 року Територіальне управління( далі-ТУ) Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області звернулося з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю( далі-ТзОВ) «Компанія «Транс-авто» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду( контролю).
Позовні вимоги мотивовані тим, що за наслідками позапланової перевірки стану виконання ТзОВ «Компанія «Транс-авто» припису ТУ Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області за № 038/24 від 16.05.2013 року про усунення Товариством порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці в деревообробних цехах і дільницях посадовою особою ТУ Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області складено акт за № 038/48 від 26.09.2013 року. Згідно даного акту відповідачем в порушення вимог ст.39 Закону України Про охорону праці» не виконано пункти 1,11,12,14,15 вищезазначеного припису.
На підставі акту № 038/48 від 26.09.2013 року позивачем винесено припис за № 038/47 від 01.10.2013 року про усунення ТзОВ«Компанія «Транс-авто» вищевказаних порушень вимог чинного законодавства.
Таким чином у відповідності до ч.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду( контролю) у сфері господарської діяльності» ТУ Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області із метою захисту прав та законних інтересів працюючих установи просить застосувати до ТзОВ«Компанія «Транс-авто» заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити виконання робіт та есплуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: автонавантажувача -Ю-45М, державний номерний знак 02845 АТ, інвентарний номер 5, багатопиляльного верстату ОGАМ РО-340 ( Італія) -деревообробний цех №1 , інвентарний номер 2, кран-балки 2т. інвентарний номер 4,
яка обслуговує стрічковопиляльний верстат WRAWOR 140 ( Словенія)-деревообробний цех№3.
Ухвалою суду від 09 жовтня 2013 року у відповідності до п.5 ч.1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі та на виконання вимог частини 3 статті 183-2 КАС України відповідачу направлено копію ухвали про відкриття скороченого провадження та запропоновано у десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали подати заперечення проти позову або заяву про визнання позову. Вказану ухвалу суду відповідачем отримано 10.10.2013 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
У встановлений частиною 3 статті 183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Відповідно Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України( далі-Положення), затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №408/2011 одним з основних завдань Держгірпромнагляду України є організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Судом встановлено, що відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області від 23.09.2013 року № 361(а.с.13) на підставі направлення на проведення перевірки № 4002 від 24.09.2013( а.с.11) головним державним інспектором з охорони праці територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області Гринишином В.Т. проведено позапланову перевірку стану виконання ТзОВ «Компанія «Транс-авто» припису за № 038/24 від 16.05.2013 року про усунення Товариством порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці в деревообробних цехах і дільницях.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 26.09.2013 року № 038/48 ( а.с.14-17), в якому вказано, що ТзОВ «Компанія «Транс-авто» порушено вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:
-не отримано дозволу від органів Держгірпромнагляду України на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, чим порушено ст.21 Закону України «Про охорону праці»;
-не проведено технічного огляду автонавантажувача -Ю-45М, державний номерний знак 02845 АТ, інвентарний номер 5, чим порушено п.7.3.1 НПАОП 0.00-1.22-08 Правил будови і безпечної експлуатації навантажувачів;
- відсутнє огородження пасової передачі на багатопиляльному верстаті ОGАМ РО-340 ( Італія) -деревообробний цех №1, інвентарний номер 2, чим порушено п.3.2.1 НПАОП 20.0-1.02-05 Правил охорони праці в деревообробній промисловості;
-біля кран-балки відсутня табличка з вказаними відповідними даними.Не проведено технічного огляду кран-балки (2т), інвентарний номер 4, яка обслуговує стрічковопиляльний верстат WRAWOR 140 ( Словенія)-деревообробний цех №3, чим порушено п.6.1.2 НПАОП 0.00-1.30-01 Правил безпечної роботи з інструментом та пристроями;
- гаки кран-балки не обладнані запобіжними замками, чим порушено п.6.1.11 НПАОП 0.00-1.3001 Правил безпечної роботи з інструментом та пристроями.
На підставі вказаного акту посадовою особою Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області винесено припис за №038/47 від 01.10.2013 року про усунення відповідачем порушень вимог чинного законодавства. ( а.с.9):
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці", державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" ( далі-Закон) встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. При цьому на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. ( ч.7 ст.7 Закону)
Таким чином у випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів реагування як повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, орган контролю звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.
За таких обставин, оскільки, подальша експлуатація зазначених в акті перевірки механізмів безспірно призведе до виникнення аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників ТзОВ «Компанія «Транс-авто», то позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області є обґрунтованими та підлягають задоволення.
Крім того суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Транс-авто» (77000 вул.Мухи,6В, м.Рогатин, код ЄДРПОУ 31619321), а саме заборонити виконання робіт та есплуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: автонавантажувача -Ю-45М, державний номерний знак 02845 АТ, інвентарний номер 5, багатопиляльного верстату ОGАМ РО-340 ( Італія) -деревообробний цех №1 , інвентарний номер 2, кран-балки 2т. інвентарний номер 4, яка обслуговує стрічковопиляльний верстат WRAWOR 140 ( Словенія)-деревообробний цех № 3.
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя: /підпис/ Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 30.10.2013 |
Номер документу | 34437270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні