ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 вересня 2013 р. Справа №801/6128/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Кудряшової А.М.,
при секретарі Золотковій Г.Ю.,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - Стрельницька Т.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим
до Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект»
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект» заборгованості з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 4518,25 гривень за квітень 2013 року.
Позивач явку свого представника в судове засідання, яке відбулось 19.09.2013 року, не забезпечив, про причини неявки не повідомив, у матеріалах справи (а.с. 37) наявні письмові пояснення, з яких вбачається, що позивач наполягає на задоволені позову і не втратив наміру вирішення позовних вимог.
Представник відповідача, присутній у судовому засіданні, за результатами складеного акту звірки, вважав, припустимим наявність заборгованості у розмірі 4518,25 гривень за квітень 2013 року, та погодився з тим, що платіжне доручення № 703 від 19 червня 2013 року має призначення платежу "за відшкодування наукової пенсії за лютий 2013 року" та при наявності загального розміру заборгованості не може бути підтвердженням погашення заборгованості за квітень 2013 року, яка є предметом спору.
Враховуючі, що наявні у матеріалах справи документи свідчать, що позивача фактично не втратив наміру вирішення позовних вимог, приймаючі до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представника позивача.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, судом встановлено наситупне.
Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 22.12.1995 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 438807 від 22.12.1995 року.
Відповідач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим за № 14-01-0036.
Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV (далі по тексту - Закон).
Згідно із ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ) страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Ст. 3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.
Розмір пенсії науковим працівникам, умови її виплати та доставки, окрім Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», визначаються також Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 13.12.1991 № 1977-XII (далі по тексту - Закон № 1977-XII).
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.
Пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески).
Відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується у тому числі за рахунок коштів Державного бюджету України.
Так, згідно з п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 372 «Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи» за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів (п. 5 Порядку).
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Відповідно до п. 8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
Позивачем на адресу Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект» було направлено повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідно до вказаного повідомлення сума, що підлягає відшкодуванню за лютий 2013 року, становить 4518,25 гривень. В повідомленні також зазначено про те, що дана сума сплачується з лютого 2013 року та є незмінною і такою, що сплачується щомісяця до 25 числа.
Повідомлення отримане відповідачем 19.02.2013 року про що свідчить відмітка на повідомленні (а.с. 38).
Як вбачається з матеріалів справи, про необхідність сплати донарахованої різниці між сумою пенсії призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, в розмірі 4518,25 гривень відповідача було сповіщено відповідними повідомленнями.
Подані відповідачем заперечення проти необхідності виплати вказаної суми заборгованості за квітень 2013 року, полягали у тому, що по-перше, підприємство самостійно визначає суму фінансування наукової пенсії, по-друге, платіжним дорученням № 703 відповідач здійснив перерахунок у сумі 4455,13 гривень.
Проте, суд зазначає, що п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року № 372 прямо визначений обов'язок державних не бюджетних установ (підприємств, організацій) фінансувати 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників.
Стосовно тверджень відповідача про те, що сума заборгованості за квітень 2013 року була сплачена, про що надав платіжні доручення № 703 від 19 червня 2013 року в сумі 4455,13 гривень, судом встановлено наступне.
Факт надходження цих коштів від відповідача підтверджується даними його особового рахунку, проте ці суми були зараховані в рахунок погашення раніше виниклої заборгованості, в порядку календарної черговості.
Механізм здійснення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, сум штрафів та пені, що застосовуються до платників, на яких покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - платники), сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, регресних вимог, адміністративних штрафів (далі - платежі) встановлений Порядком ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, затвердженим Постановою Пенсійного фонду № 21-2 від 27.09.2010 року.
Відповідно до п. 1.3 цього Порядку, облік надходження сум платежів ведеться спеціалістами відділу обліку надходження платежів управлінь Пенсійного фонду України у районах, містах та районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду).
Проведення операцій з обліку сум платежів спеціалістом відділу обліку надходження платежів органів Пенсійного фонду здійснюється в автоматичному режимі в хронологічному порядку за датами здійснення операцій на підставі документів, які підтверджують правильність та своєчасність цих операцій.
Проведення операцій в картках особових рахунків платників здійснюється в хронологічному порядку (п. 4.3 Порядку).
Для забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю розрахунків платників за видами платежів органи Пенсійного фонду проводять облік надходження сум платежів згідно з їх призначенням (п. 5.2 Порядку).
Показники про надходження сум платежів повинні бути відображені в картках особових рахунків платників.
При обробці документів про сплату сум платежів в автоматичному режимі платіж заноситься до картки особового рахунку платника, який відповідає його виду та рахунку, відкритому відповідним органом Пенсійного фонду для його зарахування.
Відповідальною особою, яка проводить їх обробку, за зовнішніми ознаками перевіряються дані заповнення реквізиту "Призначення платежу" (п. 5.3 Порядку).
Операції здійснюються в картках особових рахунків платників у хронологічному порядку. Облік надходження сум платежів у картках особових рахунків платників здійснюється в порядку календарної черговості настання строків сплати відповідних сум платежів (п. 5.4 Порядку).
Отже, зазначеним Порядком для органів Пенсійного фонду передбачені обмеження лише щодо зміни призначення видів платежів. При цьому облік надходження сум платежів одного виду здійснюється в хронологічному порядку в автоматичному режимі.
З наданих позивачем платіжних виписок вбачається, що сплачені відповідачем суми за видом платежу "за відшкодування наукової пенсії" було зараховано саме у відшкодування цих витрат, але за періоди, що виникли раніше.
При цьому суд враховує, що позивач правомірно здійснив перерозподіл сплачених сум, що здійснені відповідачем на користь раніше існуючої заборгованості, а тому надані відповідачем докази сплати заборгованості не спростовують вимог позивача.
Враховуючи наведене, відповідачем не надано доказів погашення заборгованості з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 4518,25 гривень за квітень 2013 року.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що позивачем невірно визначено суму заборгованості з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за квітень 2013 року, а також доказів сплати ним зазначеної заборгованості у повному обсязі. При цьому суд враховує, що у судовому засіданні представник відповідача, якій є керівником Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект», не виключав наявність заборгованості перед позивачем у розмірі 4518,25 гривень за квітень 2013 року.
Отже, суд приходить до висновку, що заборгованість з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 4518,25 гривень за квітень 2013 року розрахована позивачем вірно, являється погодженою відповідачем та підлягає стягненню з останнього.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 4518,25 гривень.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке відбулось 19.09.2013 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 23.09.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства «Проектно-конструкторський технологічний інститут «Плодмашпроект» (95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська/пр-т Перемоги, 75/1, ЄДРПОУ 00415072, відомості про відкриті рахунки в установах банків в матеріалах справи відсутні) на користь Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим (95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, 125-б, р/р № 2560570445712 в КРУ ВАТ «Державний ощадний банк України» м. Сімферополь, МФО 324805, ЄДРПОУ 20725930) заборгованість з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеною науковим робітникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково - технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за квітень 2013 року у розмірі 4518 (чотири тисячі п'ятсот вісімнадцять) гривень 25 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2013 |
Оприлюднено | 30.10.2013 |
Номер документу | 34437391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні