Постанова
від 30.10.2013 по справі 826/15069/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 30 жовтня 2013 року           письмове провадження           № 826/15069/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія  Р.О. вирішив адміністративну справу За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Лідер – Груп» до Державна податкова інспекція у Святошинському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві провизнання протиправними дій Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер-Груп» (далі – ТОВ «Лідер-Груп», позивач) звернулося до суду з позовом, в якому просило визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві по проведенню зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.01.2012 р. по 31.03.2013 р. (по встановленню факту неможливості такого) та по складанню акта про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер-Груп» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.01.2012 р. по 31.03.2013 р. Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, зустрічна звірка проведена відповідачем у спосіб, не передбачений чинним законодавством, та з порушенням Податкового кодексу України, а акт про неможливість проведення зустрічної звірки містить висновки, які суперечать меті та завданню проведення зустрічних звірок. Відповідач письмових пояснень по суті позовних вимог не надав, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце судового вирішення справи. Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи зазначене, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження. За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив: Як вбачається з адміністративного позову та за поясненнями представника позивача ТОВ «Лідер Груп» від контрагента ТОВ «БК «Будцентр» стало відомо, що в період із 02 по 08 серпня 2013 року контролюючим податковим органом за місцем обліку його контрагента – ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ «БК «Будцентр» з питань дотримання вимог податкового законодавства за січень-лютий 2012 року при взаємовідносинах з ТОВ «Лідер-Груп» (в тому числі), результати якої були оформлені актом від 08.08.2013 р. №59/22- 3/35324979. Із змісту вказаного акта, копія якого була надана ТОВ «Лідер-Груп» його контрагентом ТОВ «БК «Будцентр», позивачеві стало відомо, що під час перевірки органом податкової служби було використано акт Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер-Груп» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.01.2012 р. по 31.03.2013 р. В акті зокрема зазначено, що зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку із тим, що ТОВ «Лідер-Груп» (код ЄДРПОУ 37163885) за податковою адресою: 03179, м. Київ, проспект Перемоги, буд. 23 не знаходиться, має стан « 9», направлене повідомлення про відсутність за місцезнаходженням; на дату складання акта перевірки місцезнаходження ТОВ «Лідер-Груп» (проспект Перемоги, буд. 123) та його посадових осіб не встановлено. Також, в ході проведення перевірки не встановлено факт передачі товарів (послуг) ТОВ «Лідер-Груп» контрагентам-покупцям та отримання товарів (послуг) ТОВ "Лідер-Груп" від контрагентів - постачальників у зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) договорів про господарську діяльність, актів приймання-передачі товару, довіреностей. Документів, що засвідчують транспортування, зберігання товарів, а також інших первинних документів. Податковим органом зроблено висновок, що фінансово-господарська діяльність ТОВ "Лідер-Груп" здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної пранодіездатності 'ГОВ "Лідер-Груп", фінансово-господарські взаємовідносини між ГОВ "Лідер-Груп" та контрагентами є фіктивними правочинами та такими, що вчинені без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами. В той же час, вказаний акт про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер-Груп» у позивача відсутній. Про існування акта, як зазначалося вище, позивач дізнався від контрагента ТОВ «БК» Будцентр». Жодних дій, щодо отримання примірника акта про неможливість проведення зустрічної звірки позивач не вчинив. Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного. Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232 (далі по тексту - Порядок). Відповідно до пунктів 2-4 Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку. Згідно з пунктом 6 Порядку визначено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. Відповідно до пункту 7 Порядку визначено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. З огляду на вказані правові норми вбачається, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка. При цьому заходи, спрямовані на проведення зустрічної звірки, тобто, спрямовані на вчинення дій щодо співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, однак без фактичного здійснення таких дій, не можуть вважатись діями по проведенню зустрічної звірки. Відповідно до пп. 4.4 п. 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами деревної податкової служби зустрічних звірок у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку з зняттям його з обліку, вставлення відсутності субота господарювання та/бо його посадових осіб за місцезнаходженням, відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки зустрічної звірки та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. Відповідно із пунктом 1.3 наказу Державної податкової адміністрації України від 10.08.2005 N 327 за результатами проведення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання оформляється акт, а в разі відсутності порушень податкового, валютного та іншого законодавства складається довідка. Акт - службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання. Довідка - службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про невстановлення фактів порушень вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання. Вказана норма Наказу під актом розуміє службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання. Таким чином, акт перевірки як і акт звірки не є тим рішенням суб'єкта владних повноважень, який би порушував права та інтереси позивача, незгода з висновками, викладеними в акті про неможливість проведення зустрічної звірки не є підставою для визнання протиправними дії щодо проведення зустрічної звірки та складання акта про неможливість проведення такої зустрічної звірки. Як зазначалося вище, вказаний акт не наданий сторонами до матеріалів справи, відомостей, що вказаний акт порушує права позивача не надано. Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. Висновки податкового органу викладені у вказаному вище акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Лідер-Груп» самі по собі не можуть порушувати права, свободи чи інтереси позивача, оскільки згадуваний акт про неможливість проведення зустрічної звірки позивача є різновидом податкової інформації. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого адміністративного суду України від 13.06.2013 №К/800/15324/13. З огляду на те, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки та акта про неможливість проведення такої зустрічної звірки не порушують права та інтереси позивача, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог. Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю «Лідер-Груп» в задоволенні позовних вимог. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.           Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34437460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15069/13-а

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні