Постанова
від 25.10.2013 по справі 827/2073/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 жовтня 2013 рокуСправа №827/2073/13

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Севастополя у складі: головуючого судді - Александрова О.Ю.,

суддів - Кириленко О.А.,

Майсак О.І:,

за участю секретаря - Ополєвої О.Г.,

за участю представників:

позивача - Рибкіна Владислава Сергійовича, довіреність №1-07/286 від 25.09.2013,

відповідача - Манаєнкова Віталія Ігоревича, довіреність №1 від 12.03.2013,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі справу за позовом Приватного підприємства «Цибулькін» до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в особі Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі про визнання неправомірним рішення про застосування фінансових санкцій та скасування постанов про застосування фінансових санкцій,

встановив:

Приватне підприємство «Цибулькін» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в особі Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі (далі - відповідач) про: визнання неправомірним рішення начальника Управління державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у місті Севастополі Грязнова О.В. про застосування фінансових санкцій відносно ПП «Цибулькін» на підставі актів рейдових перевірок про порушення ПП «Цибулькін» вимог статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»; скасування постанов в.о. начальника Управління Укртрансінспекції у місті Севастополі Грязнова О.В. від 09.07.2013 №№ 025158, 025159, 025160, 025161, 025162, 025163, 025164, 025165, 025166, 025167, 025168, 025169, 025170, 025171, 025172, 025173, 025174, 025175, 025176, 025177, 025178, 025180, 025181, 025182, 025183, 025184, 025185, 025187, 025188, 025189, 025190, 025191, 025192, 025193, 025194, 025195, 025196, 025197, 025198, 025199, 025200, 025201, 025202, 025203, 025204, 025205, 025206, 025207, 025208, 025209, 025210, 025211, 025212, 025213, 025214, 025215, 025216, 025217, 025218, 025219, 025220, 025221, 025222, 025223, 025224, 025225, 025226, 025227, 025228, 025229 про застосування фінансових санкцій відносно ПП «Цибулькін» на підставі абзацу третього частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у розмірі 1700 грн., по кожному акту перевірки.

Позовні вимоги мотивовані тим, що: під час проведення рейдової перевірки посадовими особами відповідача було встановлено лише одне порушення вимог статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» , а саме, відсутність у водіїв автобусів схеми маршруту, розкладу руху та витягу з паспорту маршруту, що зафіксовано в актах рейдових перевірок від 28.05.2013, 06.06.2013, 19.06.2013, 23.06.2013, 24.06.2013; у частині другій статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» зазначено, що при вчиненні однією особою двох або більше правопорушень, фінансове стягнення накладається за кожне порушення окремо, однак постановами відповідача від 09.07.2013 було безпідставно застосовано фінансових санкцій на загальну суму 119 000,00 грн. за одне й теж правопорушення, виявлене під час тривалої рейдової перевірки; абзацом третім частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено застосування до перевізників штрафних санкцій за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, однак позивач забезпечив водіїв своїх транспортних засобів копіями паспортів автобусного маршруту регулярних перевезень, виготовлених та затверджених ще 07.12.2010, які містять в собі схему маршруту, розклад руху, умови здійснення перевезень на маршруті, характеристику маршруту та інше, і на час проведення рейдових перевірок вказані документи були пред'явлені водіями автобусів представникам відповідача; в порушення Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, відповідачем безпідставно були проведені рейдові перевірки у поточний період 2-го кварталу 2013 року, а саме 22.04.2013, 15.05.2013, 21.05.2013, по 23.05.2013, 28.05.2013, 06.06.2013, з 18.06.2013 по 19.06.2013, з 23.06.2013 по 24.06.2013.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 30.08.2013 відкрито провадження в адміністративній справі №827/2073/13-а.

Представник відповідача надав суду письмове заперечення на позов, у якому із заявленими вимогами не погодився, зазначив: при проведенні перевірок посадові особи Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі діяли відповідно до вимог діючого законодавства, зокрема, Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідних нормативно-правових актів, що регулюють процедури та порядок здійснення контролю за додержанням суб'єктами господарювання автотранспортного законодавства; відповідно до пункту 4.1 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. N 1567, паспорт автобусного маршруту регулярних перевезень оформляється на строк дії договору про організацію перевезень чи дозволу на перевезення пасажирів; на момент проведення перевірок позивач здійснював перевезення пасажирів за маршрутами №№9, 14 на підставі договорів, строк дії яких закінчився і організатором перевезень у місті Севастополі - Севастопольською міською державною адміністрацією, були підписані договори на перевезення пасажирів за вказаними маршрутами з іншими перевізниками; проведеними перевірками виявлено не одне й те саме порушення, а кілька однорідних порушень, вчинених позивачем протягом певного часу /т.1, а.с.158-172/.

У судовому засіданні 25.10.2013 представник позивача заявлені вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.

Представник відповідача у судовому засіданні 25.10.2013 проти позову заперечував, просив у позові відмовити.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Приватне підприємство «Цибулькін» зареєстровано юридичною особою 01.10.2009 Нахімовською районною державною адміністрацією у місті Севастополі, ідентифікаційний код 36634302 /т.1, а.с.89/.

Згідно довідки Управління статистики у місті Севастополя АА №338081 основними видами діяльності підприємства за КВЕД України є: діяльність автомобільного регулярного транспорту (60.21.1), діяльність таксі (60.22.0), діяльність нерегулярного пасажирського транспорту (60.23.0) /т.1, а.с.91/.

Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) Приватному підприємству «Циблькін» 03.11.2009 видано ліцензію серії АВ №496887 на надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», з дозволеним видом робіт - внутрішні перевезення пасажирів автобусами, зі строком дії до 27.10.2014 /т.1, а.с.106/.

З наданої відділом транспорту та зв'язку Севастопольської міської державної адміністрації інформації вбачається, що позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення: на підставі договору №32 від 01.04.2008 за маршрутом №9 « 5-й км Балаклавського шосе - пл. 1 Мая - 2 відділення»; на підставі договору №33 від 30.03.2008 за маршрутом №14 «Кальфа - б. Камишова» /т.1, а.с. 175-176/.

На підставі завдання на перевірку від 27.05.2013 №019063 /т.1, а.с.186/ відповідно до графіку проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 27.05.2013 по 01.06.2013, затвердженого начальником Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі /т.1, а.с. 185/ посадовими особами Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі 28.05.2013 проведено рейдову перевірку. Під час проведення рейдової перевірки, окрім інших, також був перевірений транспортний засіб, з використанням якого позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення. За результатами проведеної рейдової перевірки складений акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №048675 від 28.05.2013, під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом № 14 /т.1, а.с. 187/, яким зафіксовано, що з використанням автомобілю Mercedes-Benz 600D, номерний знак НОМЕР_1, водій - ОСОБА_1, Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту.

На підставі завдання на перевірку від 05.06.2013 №019070 /т.1, а.с.190/ відповідно до графіку проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 02.06.2013 по 07.06.2013, затвердженого начальником Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі /т.1, а.с.189/ посадовими особами Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі 06.06.2013 було проведено рейдову перевірку. Під час проведення рейдової перевірки, окрім інших, також були перевірені транспортні засоби, з використанням яких позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення. За результатами проведеної рейдової перевірки були складені наступні акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом: №048710 від 06.06.2013, №048715 від 06.06.2013, під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №14 /т.1, а.с.191, 193/, якими встановлено, що з використанням автомобілю Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_2, водій - ОСОБА_2, та автомобілю Mercedes-Benz 313 СРZ, номерний знак НОМЕР_3, водій - ОСОБА_3, Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту.

На підставі завдання на перевірку від 17.06.2013 №019078 /т.1, а.с.196/ відповідно до графіку проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, затвердженого начальником Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі /т.1, а.с.195/ посадовими особами Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі 18.06.2013 та 19.06.2013 проведено рейдову перевірку. Під час проведення рейдової перевірки, окрім інших, також були перевірені транспортні засоби, з використанням яких позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення. За результатами проведеної рейдової перевірки складені наступні акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом: №048760 від 18.06.2013, №084761 від 18.06.2013, №048766 від 19.06.2013, №048768 від 19.06.2013, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №14 /т.1, а.с.199, 197, 201, 209/, якими встановлено, що з використанням автомобілю Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_4, водій - ОСОБА_4, автомобілю БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_5, водій - ОСОБА_5, автомобілю Богдан А091, номерний знак НОМЕР_6, водій - ОСОБА_6, автомобілю Mercedes-Benz 313 СРІ, номерний знак НОМЕР_7, водій - ОСОБА_7, Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту; №048763 від 18.06.2013, №048767 від 19.06.2013, №048769 від 19.06.2013, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №9 /т.1, а.с.205, 207, 203/, якими встановлено, що з використанням автомобілю Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_8, водій - ОСОБА_8, автомобілю Mercedes-Benz Vario, номерний знак НОМЕР_9, водій - ОСОБА_9, автомобілю Mercedes-Benz 412 D, номерний знак НОМЕР_10, водій - ОСОБА_10, Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту.

На підставі завдання на перевірку від 19.06.2013 №019081 /т.1, а.с.211/, відповідно до графіку проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, затвердженого начальником Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі /т.1, а.с.195/, посадовими особами Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі 20.06.2013 проведено рейдову перевірку. Під час проведення рейдової перевірки, окрім інших, також були перевірені транспортні засоби, з використанням яких позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення. За результатами проведеної рейдової перевірки складені наступні акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом: №048775 від 20.06.2013, №048783 від 20.06.2013, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №14 /т.1, а.с.212, 218/, якими встановлено, що з використанням автомобілю БАЗ А079.04, номерний знак НОМЕР_11, водій - ОСОБА_11, та автомобілю Volkswagen LT35D, номерний знак НОМЕР_12, водій - ОСОБА_12), Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту; №048770 від 20.06.2013, №048772 від 20.06.2013, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №9 /т.1, а.с.218, 214/, якими встановлено, що з використанням автомобілю Volkswagen LT35D, номерний знак НОМЕР_12, водій - ОСОБА_12, автомобілю Volkswagen LT46 Kasten, номерний знак НОМЕР_13, водій - ОСОБА_13, Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту.

На підставі завдання на перевірку від 21.06.2013 №019082 /т.1, а.с.230/, відповідно до графіку проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, затвердженого начальником Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі /т.1, а.с.195/, посадовими особами Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі 23.06.2013 і 24.06.2013 було проведено рейдову перевірку. Під час проведення рейдової перевірки, окрім інших, також були перевірені транспортні засоби, з використанням яких Позивач здійснював регулярні пасажирські перевезення. За результатами проведеної рейдової перевірки були складені наступні акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом: №048800 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_14, водій - ОСОБА_14) /т.1, а.с.233/, №048804 від 23.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35D, номерний знак НОМЕР_15, водій - ОСОБА_15) /т.1, а.с.231/, №048807 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_16, водій - ОСОБА_16) /т.1, а.с.229/, №048875 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_5, водій - ОСОБА_17) /т.1, а.с.227/, №048825 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_17, водій - ОСОБА_18) /т.1, а.с.225/, №048878 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz, номерний знак НОМЕР_18, водій - не назвався) /т.2, а.с. 78/, №048828 від 23.06.2013 (автомобіль Daimler-Benz 412 D, номерний знак НОМЕР_19, водій - ОСОБА_19) /т.1, а.с.235/, №048812 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_20, водій - ОСОБА_20) /т.1, а.с.237/, №048814 від 23.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35D, номерний знак НОМЕР_21, водій - ОСОБА_21) /т.1, а.с.241/, №048817 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_3, водій - ОСОБА_22) /т.1, а.с.245/, №048836 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_22, водій - ОСОБА_23) /т.1, а.с.249/, №048835 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_23, водій - ОСОБА_24) /т.1, а.с.251/, №048879 від 24.06.2013 (автомобіль Богдан А091, номерний знак НОМЕР_6, водій - ОСОБА_6) /т.2, а.с.2/, №048802 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_7, водій - ОСОБА_7) /т.2, а.с.6/, №048803 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_24, водій - ОСОБА_25) /т.2, а.с.12/, №048880 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_25, водій - ОСОБА_26) /т.2, а.с.14/, №048877 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_20, водій - ОСОБА_27) /т.2, а.с.16/, №048856 від 24.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_26, водій - ОСОБА_28) /т.2, а.с.18/, №048833 від 24.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_27, водій - ОСОБА_4) /т.2, а.с.20/, №048874 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 609 D, номерний знак НОМЕР_1, водій - ОСОБА_1) /т.2, а.с.26/, №048876 від 24.06.2013 (автомобіль Daimler-Benz 412 D, номерний знак НОМЕР_19, водій - ОСОБА_19) /т.2, а.с.28/, №048881 від 24.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_28, водій - ОСОБА_30) /т.2, а.с.30/, №048884 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.04, номерний знак НОМЕР_29, водій - ОСОБА_31 /т.2, а.с.32/, №048819 від 23.06.2013 (автомобіль Богдан А09202, номерний знак НОМЕР_30, водій - ОСОБА_32) /т.2, а.с.76/, №048815 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 412 D, номерний знак НОМЕР_31, водій - ОСОБА_33) /т.2, а.с.34/, №048873 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 413 СDІ, номерний знак НОМЕР_32, водій - ОСОБА_34) /т.2, а.с.36/, №048871 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_17, водій - ОСОБА_18) /т.2, а.с.38/, №048846 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_33, водій - ОСОБА_35) /т.2, а.с.40/, №048801 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 413, номерний знак НОМЕР_34, водій - не назвався) /т.2, а.с.44/, №048823 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.04, номерний знак НОМЕР_35, водій - ОСОБА_36) /т.2, а.с.46/, №048855 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 413 СDІ, номерний знак НОМЕР_3, водій - ОСОБА_22) /т.2, а.с.48/, №048822 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 413 СDІ, номерний знак НОМЕР_36, водій - не назвався) /т.2, а.с.52/, №048840 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_37, водій - ОСОБА_37) /т.2, а.с.54/, №048832 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_38, водій - ОСОБА_38) /т.2, а.с.58/, №048827 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz, номерний знак НОМЕР_39, водій - ОСОБА_39) /т.2, а.с.62/, №048882 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_37, водій - ОСОБА_37) /т.2, а.с.64/, №048883 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz, номерний знак НОМЕР_2, водій - ОСОБА_40) /т.2, а.с.66/, №048870 від 24.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz, номерний знак НОМЕР_40, водій - ОСОБА_41) /т.2, а.с.68/, №048869 від 24.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.04, номерний знак НОМЕР_35, водій - не назвався) /т.2, а.с.70/, №048808 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_33, водій - ОСОБА_35) /т.2, а.с.74/, №048841 від 23.06.2013 (автомобіль БАЗ А079.14, номерний знак НОМЕР_41, водій - ОСОБА_42) /т.1, а.с.221/, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №14; №048844 від 23.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT46, номерний знак НОМЕР_42, водій - ОСОБА_43) /т.1, а.с.239/, №048816 від 23.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT35, номерний знак НОМЕР_43, водій - ОСОБА_44) /т.1, а.с.243/, №048806 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz Vario, номерний знак НОМЕР_9, водій - ОСОБА_9) /т.1, а.с.247/, №048811 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 614 D, номерний знак НОМЕР_44, водій - ОСОБА_45) /т.2, а.с.4/, №048843 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 614 D, номерний знак НОМЕР_45, водій - ОСОБА_46) /т.2, а.с.8/, №048805 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 413 СDІ, номерний знак НОМЕР_46, водій - ОСОБА_47) /т.2, а.с.10/, №048842 від 23.06.2013 (автомобіль Volkswagen LT46, номерний знак НОМЕР_13, водій - ОСОБА_13) /т.2, а.с.22/, №048824 від 23.06.2013 (автомобіль Renault Hasfen, номерний знак НОМЕР_47, водій - ОСОБА_48) /т.2, а.с.24/, №048810 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 412 D, номерний знак НОМЕР_48, водій - ОСОБА_29) /т.2, а.с.42/, №048798 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_49, водій - ОСОБА_49) /т.2, а.с.50/, №048799 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 711 D, номерний знак НОМЕР_50, водій - ОСОБА_50 /т.2. а.с.56/, №048839 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz, номерний знак НОМЕР_51, водій - ОСОБА_51) /т.2, а.с.60/, №048809 від 23.06.2013 (автомобіль Mercedes-Benz 313 СDІ, номерний знак НОМЕР_46, водій - ОСОБА_52) /т.2, а.с.72/, - під час здійснення регулярних пасажирських перевезень за маршрутом №9. Всіма вказаними актами перевірки зафіксовано, що Приватним підприємством «Цибулькін», здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту.

На підставі наведених актів перевірки, відповідачем стосовно позивача 09.07.2013 винесено постанови про застосування фінансових санкцій відповідно до абзацу третього частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у розмірі 1 700,00 грн.: №№025158, 025159, 025160, 25161, 025162, 025163, 025164, 025165, 025166, 025167, 025168, 025169, 025170, 025171, 25172, 025173, 025174, 025175, 025176, 025177, 025178, 025179, 025180, 025181, 025182, 25183, 025184, 025185, 025187, 025188, 025189, 025190, 025191, 025192, 025193, 025194, 25195. 025196, 025197, 025198, 025199, 025200, 025201, 025202, 025203, 025204, 025205, 025206, 025207, 025208, 025209, 025210, 025211, 025212, 025213, 025214, 025215, 025216, 025217, 025218, 025219, 025220, 025221, 025222, 025223, 025224, 25225, 025226, 025227, 025228, 025229 /т.1, а.с.11-80/.

Статтею 3 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон) встановлено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту, забезпечує: формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту; нормативно-правове регулювання; визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту. Реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (стаття 6 Закону).

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190 затверджено Положення «Про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті» (далі - Положення).

Відповідно до пункту 1 Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується.

Згідно з пунктом 5 Положення, Головавтотрансінспекція має право: перевіряти додержання суб'єктами господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів; залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до її компетенції; одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом, інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань; розглядати у передбачених законом випадках і порядку справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт суб'єктами господарювання та притягувати до відповідальності винних осіб у порядку, встановленому Кодексом України про адміністративні правопорушення; вимагати від посадових осіб підприємств, установ та організацій усунення виявлених порушень законодавства про автомобільний транспорт; скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції.

Відповідно до пункту 8 Положення «Про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті», Головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головавтотрансінспекції.

Статтею 6 Закону визначено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на рік. Орган державного контролю не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку проведення планової перевірки письмово повідомляє про це автомобільного перевізника, якого буде перевіряти. Позапланові перевірки проводяться лише на підставі заяви (повідомлення в письмовій формі) про порушення автомобільним перевізником вимог законодавства про автомобільний транспорт уповноваженими особами органів, яким надано право здійснення державного контролю, з метою перевірки наведених фактів та виконання припису про порушення зазначеного законодавства. Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті. Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.

Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку (у редакції, що діяла на час проведення відповідачем перевірок позивача) державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдова перевірка додержання суб'єктом господарювання, зокрема іноземним, вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка. Графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується наказом Укртрансінспекції або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин. Щотижневий графік складається з урахуванням проведення рейдових перевірок не частіше ніж один раз на квартал. Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об'єктах, що використовуються суб'єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту (пункти 12, 13, 14 Порядку).

На думку позивача відповідачем був порушений строк проведення рейдової перевірки, визначений пунктом 19 Порядку.

Відповідно до пункту 19 Порядку (у редакції, що діяла на час проведення відповідачем перевірок позивача) строк проведення рейдової перевірки не перевищує трьох днів. У разі коли стан виконання суб'єктом господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт потребує продовження перевірки, керівник органу державного контролю приймає рішення про продовження строку перевірки до п'яти днів, про що робить відмітку у завданні на перевірку пункт 19 Порядку №1567).

За правилом пункту 16 Порядку (у редакції, що діяла на час проведення відповідачем перевірок позивача) рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб у кількості не менш як дві особи відповідно до завдання на перевірку.

Згідно з графіком проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 27.05.2013 по 01.06.2013, посадовим особам відповідача було надано завдання на перевірку №019063 від 27.05.2013, у якому зазначений строк перевірки - з 27.05.2013 до 29.05.2013.

Згідно з графіком проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 02.06.2013 по 07.06.2013, посадовим особам відповідача було надано завдання на перевірку 019070 від 05.06.2013, у якому зазначений строк перевірки - з 05.06.2013 до 07.06.2013.

Згідно з графіком проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, посадовим особам відповідача було надано завдання на перевірку №019078 від 17.06.2013, у якому зазначений строк перевірки - з 17.05.2013 до 19.06.2013.

Згідно з графіком проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, посадовим особам відповідача було надано завдання на перевірку №019081 від 19.06.2013, у якому зазначений строк перевірки - з 20.06.2013 до 22.06.2013.

Згідно з графіком проведення рейдових перевірок у м. Севастополі в період з 17.06.2013 по 22.06.2013, посадовим особам відповідача було надано завдання на перевірку №019082 від 21.06.2013, у якому зазначений строк перевірки - з 22.06.2013 до 24.06.2013.

Отже, строк проведення перевірок, що здійснювалися посадовими особами відповідача за вказаними завданнями на перевірку, у жодному випадку не перевищив трьох днів.

Крім того, позивач не навів жодних доводів та доказів на їх підтвердження, щодо того, яким чином можливе порушення відповідачем строку перевірок вплинуло чи могло вплинути на їх результати, й відповідно - на права та законні інтереси позивача.

Згідно з пунктами 21, 25, 26, 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності). Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

З аналізу зазначених норм законодавства вбачається, що територіальні органи державного контролю на автомобільному транспорті, яким у даному випадку є управління Укртрансінспекції у місті Севастополі мають право проводити планові, позапланові та рейдові перевірки щодо дотримання автомобільними перевізниками законодавства про автомобільний транспорт. За результатами перевірок складаються відповідні акти, в яких фіксуються встановлені факти порушень діючого законодавства. На підставі акту перевірки керівником управління Укртрансінспекції у місті Севастополі приймається постанова про притягнення правопорушника до відповідальності.

Позивач також зазначив, що відповідачем був порушений порядок застосування фінансових санкцій, оскільки підприємство було декілька разів притягнуто до фінансової відповідальності за одне і теж правопорушення.

Відповідно до абзацу третього частини першої статті 60 Закону за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, - за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За правилом частини третьої статті 60 Закону при вчиненні однією особою двох або більше правопорушень фінансове стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Судом встановлено, що під час рейдових перевірок посадовими особами відповідача встановлені порушення вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» з боку позивача, вчинені водіями різних транспортних засобів, що належать ПП «Цибулькін» й у різні час та дні. Щодо кожного порушення складений окремий акт за встановленою формою та прийняте окреме рішення.

Наявність чи відсутність з боку перевізника порушень вимог статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлюється у кожні конкретний день, час та місці, а не один раз на все життя стосовно одного перевізника.

Якщо вважати вірною думку позивача, після виявлення посадовими особами контролюючого органу якогось порушення перевізником вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» і застосування до нього фінансових санкцій, перевізник на весь подальший час дії договору на здійснення пасажирських перевезень, звільняється від додержання відповідних вимог закону. Але, вказаний закон встановлює певні вимоги, які обов'язкові до виконання перевізниками повсякчас, без будь-яких виключень, що обумовлено необхідністю виконання завдання державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту, визначеного частиною першої статті 5 Закону.

З урахуванням зазначеного у суду відсутні підстави вважати, що відповідачем був порушений порядок застосування фінансових санкцій, а позивач був притягнутий до юридичної відповідальності одного й того ж виду за одне і теж правопорушення.

Отже, дії посадових осіб управління Укртрансінспекції у місті Севастополі щодо проведення на підставі графіків проведення рейдових перевірок у місті Севастополі, затверджених начальником управління Укртрансінспекції у місті Севастополі та завдань на перевірку, перевірки транспортних засобів, що належать позивачу, складання за результатами даних перевірок актів, застосування до позивача фінансових санкцій за виявлені порушення, повністю узгоджуються з вимогами вказаних норм законодавства.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається: на міжнародних автобусних маршрутах загального користування - на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), - на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації; на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації; на автобусному маршруті загального користування прямого сполучення місто Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" - на Київську міську державну адміністрацію; на міських автобусних маршрутах загального користування - на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) визначена Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 (далі - Порядок №1081).

Так, Порядок №1081 встановлює, що організатором на автобусному маршруті загального користування є: Укртрансінспекція - на міжміському і приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут); Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському маршрутах, які не виходять за межі території Автономної Республіки Крим, області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі, які проходять від м. Києва до населених пунктів Київської області та від м. Севастополя до населених пунктів Автономної Республіки Крим; виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту - на автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут) (пункт 4 Порядку 1081).

Організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом. Строк дії договору, який укладається, або дозволу, який видається за результатами конкурсу, становить від трьох до п'яти років. Строк дії договору (дозволу) не може бути продовжено, а рейси (маршрути) включаються до об'єкта іншого конкурсу (пункт 53 Порядку №1081).

Відповідно до абзацу першого частини першої статті 34 Закону автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.

Згідно з частинами першою, другою статті 39 Закону автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Абзацом третім частини першої статті 60 Закону, встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З наведеного випливає, що здійснення перевезення пасажирів автобусним маршрутом загального користування у межах міста може відбуватися лише на підставі двох документів: або на підставі тимчасового розпорядження органа виконавчої влади у межах строку, встановленого відповідним дозволом - у разі відкриття автобусного маршруту, який не має паспорта; або на підставі договору, укладеного між організатором конкурсу та його переможцем, - у разі встановлення відповідного маршруту та проведення конкурсу. При цьому, у розумінні вказаних норм законодавства, документи, які необхідні для регулярних пасажирських перевезень, зокрема паспорт та схема маршруту, розклад руху, можуть бути визнані легітимними, якщо вони складені та затверджені на підставі належним чином оформленого договору або відповідного дозволу.

Строк дії договорів позивача на здійснення регулярних пасажирських перевезень №32 від 01.04.2008 за маршрутом №9 « 5-й км Балаклавського шосе - пл. 1 Мая - 2 відділення», №33 від 30.03.2008 за маршрутом №14 «Кальфа - б. Камишова», закінчився у березні 2013 року (30.03.2008), й на перевезення за вказаними маршрутами організатором перевезень укладено договори з іншими перевізниками /т.1, а.с.180/.

За таких обставин, наявні у позивача схеми маршруту, розкладу руху, витягу з паспорту маршруту, що були оформлені на підставі договорів №32 від 01.04.2008, №33 від 30.03.2008, втратили свою чинність по закінченню строку дії вказаних договорів й не є належними документами у розумінні статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт».

За правилом частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Викладеним у наданому суду письмовому запереченні проти адміністративного позову та письмовими доказами відповідач довів, що його дії та рішення, як територіального органу державного контролю на автомобільному транспорті, відносно позивача є законними, та такими, що ґрунтуються на положеннях законодавства про автомобільний транспорт, відповідних нормативного-правових актах, що регулюють процедури та порядок здійснення контролю за додержанням суб'єктами господарювання автотранспортного законодавства. У той же час, позивач обґрунтованість своїх доводів, з наданням належних доказів на їх підтвердження, під час розгляду справи не довів.

З огляду на викладене адміністративний позов задоволенню не підлягає.

При вирішенні спору суд приймає рішення щодо розподілу судових витрат.

За правилом частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Вказаних витрат судом під час розгляду справи не встановлено.

У судовому засіданні 25.10.2013 оголошено вступну та резолютивну частини постанови, відповідно до вимог частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 30.10.2013.

Керуючись статями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.Ю. Александров

Суддя О.А. Кириленко

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення25.10.2013
Оприлюднено01.11.2013
Номер документу34447772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2073/13-а

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Воробйова Світлана Олександрівна

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Воробйова Світлана Олександрівна

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Воробйова Світлана Олександрівна

Постанова від 25.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні