Постанова
від 17.10.2013 по справі 810/5147/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 17 жовтня 2013 року           810/5147/13-а Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Прокурора  Обухівського  району Київської області  в інтересах держави у особі  Державної податкової  інспекції  в Обухівському районі  Головного  управління Міндоходів у Київській області до Обслуговуючого  кооперативу "Садівницьке товариство  "Краєвиди Обухова"  про стягнення податкового боргу, в с т а н о в и в: До Київського окружного адміністративного суду звернувся  Прокурор  Обухівського  району Київської області  в інтересах держави у особі  Державної податкової  інспекції  в Обухівському районі  Головного  управління Міндоходів у Київській області з позовом до Обслуговуючого  кооперативу "Садівницьке товариство  "Краєвиди Обухова"   про стягнення  податкового боргу у сумі 15959, 67 грн Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Обслуговуючий кооператив "Садівницьке товариство  "Краєвиди Обухова"   взятий на облік як платник податків в ДПІ у Обухівському районі Київської області 04.09.2006 року за №268/2531. Станом на 19 березня 2013 року  сума заборгованості відповідача по орендній платі за землю  становить 15959, 67 грн.  Відповідачем  у добровільному порядку заборгованість не сплатив, тому позивач звернувся до суду. Прокурор та представник позивача у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомленені належним чином, 17 жовтня 2013року  прокурором та  представником  позивача  надано  суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового  провадження.   Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи  повідомлявся належним чином, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив, відзиву на позов не надав. На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.                                        Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини. Обслуговуючий кооператив "Садівницьке товариство "Краєвиди Обухова" зареєстрований  як юридичну особу  07.08.2006 року та  взятий на облік як платник податків в ДПІ у Обухівському районі Київської області 04.09.2006 року за №268/2531,   що підтверджується Довідкою  про взяття на облік  платника податків  від 18.03.2013 року  №52/10/2531. Відповідно до п.п. 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом. За результатами фінансово-господарської діяльності станом на 19 березня 2013року за відповідачем рахується податковий борг у сумі 15959, 67 по орендної плати за землю, що виникла за наступних обставин. Відповідно до пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом. Відповідно до ч. 2 ст. 6 Конституції України, - органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Водночас, п.21.1 ст.21 Кодексу передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій. Відповідно до п.п. 75.1.1. ст.75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків. Відповідно до ст.76 ПКУ Камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.            05.03.2012року позивачем  було проведено камеральну перевірку податкової звітності  відповідача , а саме: Декларації   по орендній платі за землю №2240 від 31.01.2011року та №6939 від 11.03.2010 року з питань  своєчасності сплати  орендної плати за землю з юридичних осіб. Перевіркою встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю протягом строків,  передбачених п.57.1 ст.57 Податкового Кодексу України та п. 3 ст. 287 Податкового Кодексу України.           За результатами перевірки було складено Акт про результати  камеральної перевірки податкової звітності від 05.03.2012року №178/1501/34385242 і винесено податкові повідомлення рішення №0002641501/459 та №0002651501/454 від 05.03.2012року,  яким було нараховано грошове зобов'язання відповідачу  в розмірі 418,62 грн. та 597,59 грн. штрафних санкцій, передбачених ст. 126 Податкового Кодексу України.           Доказів оскарження зазначених вище податкових повідомлень - рішень або сплати  штрафних санкцій відповідачем суду не надано.             Крім того, відповідно податкової декларації з плати за землю, що була подана до відповідачем до ДПІ у Обухівському районі  Київської області 20.02.2012 року, платником було самостійно нараховано орендну плату за землю на 2012 рік всього в розмірі 15060, 76 грн., в тому числі щомісячний платіж - 1255, 06 грн., що були задекларовані, але станом на день написання позовної заяви  відповідачем було не погашено орендну плату за землю за 2012 рік  в сумі  15842, 37 грн.           Згідно із пп. 14.1.147 ст. 14 Податкового Кодексу України,  плата за землю - це "загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності". Згідно із тією ж ст. 14 ПКУ, земельний податок - це "обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів" (пп. 14.1.72 ст. 14 ПКУ); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це "обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою" (пп. 14.1.136 ПКУ). Відповідно до вимог ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Статтею 288 Податкового Кодексу України  передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.           Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.  Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;  для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;  не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки;  може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.  Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. Згідно ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Відповідно до вимог п. 286.2. ст. 286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Пунктом 287.3. ст. 287 Податкового  Кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Згідно п. 57.1. ст. 57 Податкового Кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.           Таким чином, відповідачем було порушено п.п. 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України, а саме: не сплачено орендну плату за землю з юридичних осіб  на загальну суму 15959, 67  грн. Згідно п.п. 59.1 статті 59 Податкового Кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога від 02.03.2012 року № 222 була особисто вручена платнику, про що відмітка на копії корінця податкової вимоги. Таким чином, станом на момент звернення до Київського окружного адміністративного суду з відповідним позовом сума заборгованості у розмірі 15959, 67  грн. залишається несплаченою до державного бюджету України, що підтверджується довідкою  про наявний борг з податків і зборів (платежів) що контролюються  органами ДПІ в Обухівському  районі  від 19.03.2013 року №385/10/19-009, копіями податкових повідомлень - рішень, копією акту перевірки. копією Декларації з плати за землю, обліковою карткою платника податків - відповідача. Згідно п.95.3. ст.95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Відповідно до ст. 60 КАС України, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги те, що доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд п о с т а н о в и в: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Садівницьке товариство "Краєвиди Обухова" (код ЄДРПОУ – 34385242) на користь Державного бюджету в особі Державної податкової інспекції в Обухівському районі  Головного управління Міндоходів у Київській області податковий борг у  сумі 15959 (п'ятнадцять тисяч дев'ятсот п'ятдесят дев'ять) грн. 67коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя:                                                                                Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено31.10.2013
Номер документу34453282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5147/13-а

Постанова від 17.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні