Постанова
від 29.10.2013 по справі 803/2134/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2013 року Справа № 803/2134/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.

за участю представника позивача Закревської О.І.,

відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення неправомірно одержаної допомоги по безробіттю,

ВСТАНОВИВ:

Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості звернувся з позовом до ОСОБА_2 про стягнення неправомірно одержаної допомоги по безробіттю в сумі 5416,66 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач з 12.02.2013 року був зареєстрований у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості як безробітний, у зв'язку з чим йому виплачувалась допомога по безробіттю, яка складає 5416,66 грн. Однак, 09.09.2013 року спеціалістами центру зайнятості в ході проведення перевірки було встановлено, що в період перебування на обліку у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості відповідач, будучи зареєстрованим як безробітний, приховав факт про те, що з 09.07.2002 року він зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, який станом на 09.09.2013 року є діючим, а тому відповідно до законодавства України не мав права отримувати грошове забезпечення по безробіттю. Відповідач в добровільному порядку не повернув отриманих коштів, а тому позивач просить стягнути їх з останнього в користь Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просить суд адміністративний позов задовольнити повністю.

Відповідач адміністративний позов не визнав. В усних та письмових запереченнях зазначив, що не відноситься до зайнятого населення, оскільки не веде діяльність з метою отримання прибутку, а факт реєстрації його підприємцем не означає, що він на практиці забезпечує себе роботою. Крім того, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні відомості та записи про проведення реєстраційних дій його підприємцем. У зв'язку з цим просить у задоволенні позову про стягнення з нього неправомірно одержаної допомоги по безробіттю відмовити.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 за його заявою від 12.02.2013 року (а.с.7) згідно із наказом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості від 19.02.2013 року №НТ130219 було надано статус безробітного, призначено допомогу по безробіттю, виплата якої була припинена згідно із наказом від 09.09.2013 року №НТ130909, що підтверджується витягом із наказів про прийняті рішення по ОСОБА_2 ПК №035213021200003 (а.с. 11) та персональною карткою НОМЕР_1 (а.с. 6).

У дослідженій судом заяві відповідача від 12.02.2013 року про надання статусу безробітного відповідач зазначив, що не зареєстрований як фізична особа-підприємець, не належить до громадян, які забезпечують себе роботою самостійно.

З довідки №453 від 09.09.2013 року вбачається, що за період з 12.02.2013 року по 09.09.2013 року Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості призначено та виплачено відповідачу допомогу по безробіттю у розмірі 5416,66 грн. (а.с. 12).

Листом державного реєстратора реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції від 09.09.2013 року №44 (а.с. 9) та актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №88 від 09.09.2013 року (а.с.10) встановлено, що ОСОБА_2 з 09.07.2002 року був зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності і є діючим підприємцем, одночасно отримував допомогу по безробіттю.

Директором Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості 09.09.2013 року прийнято наказ №НТ130909 про повернення ОСОБА_2 незаконно отриманої допомоги по безробіттю. Відповідачу було направлено лист від 10.09.2013 року №1971/06-20 з вимогою повернути кошти в розмірі 5416,66 грн. (а.с.13). Даний лист ОСОБА_2 отримав 18.09.2013 року, що підтверджується відміткою на поштовому повідомленні (а.с.14), однак вказані кошти не повернув.

Згідно із п. 2 ч.1 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи. А відповідно до п.7 ч.1 цієї статті, зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно. До зайнятого населення, згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Відповідно до частини 3 статті 46 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Отже, на даний час відповідач ще є підприємцем, скільки щодо нього не внесено запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, а тому він відноситься до зайнятого населення.

Згідно із частинами другою, третьою статті 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року №1533-ІІІ (з наступними змінами та доповненнями) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Як передбачено пунктами 6-9 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року №60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року №7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року №232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою. Рішення про повернення коштів особою оформлюється наказом. У разі відмови особи повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства. Рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що оскільки Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості у зв'язку із встановленням належності відповідача до категорії зайнятих прийнято наказ №НТ130909 від 09.09.2013 року про відшкодування відповідачем коштів у вигляді незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 5416,66 грн., який відповідач не оскаржив та в добровільному порядку кошти не повернув, тому адміністративний позов про стягнення зазначених коштів підлягає до задоволення.

Керуючись частиною 3 статті 160, статтею 163 КАС України, на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Закону України "Про зайнятість населення", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 в користь Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості на розрахунковий рахунок р/р 37178300901007 в ГУДКСУ у Волинській області, код 21732397, МФО 803014 незаконно отриману допомогу по безробіттю в розмірі 5416 (п'ять тисяч чотириста шістнадцять) грн. 66 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 30 жовтня 2013 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2013
Оприлюднено05.11.2013
Номер документу34454921
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2134/13-а

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Постанова від 29.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська З.М.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Постанова від 29.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні