Постанова
від 15.10.2013 по справі 804/11271/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2013 р. Справа № 804/11271/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С. при секретарі - Варушка Ю.А. за участю: представника позивача - Кульбака С.О. представника відповідача - Кушніра Є.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІФком ю.ей» про тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємства, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом. В обґрунтування заявлених вимог послався на те, що відповідач порушує вимоги статей 7, 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» Так, на підприємстві утворюються наступні види відходів: відпрацьовані ртутні лампи, обрізки шкіри, обрізки замінників шкіри, нитки швацькі зіпсовані, обрізки картону, фурнітура зіпсована, обрізки прокладочних матеріалів. Разом із цим, відсутня інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, дозволи на розміщення відходів та ліміт на утворення розміщення відходів за поточний рік відсутні. За таких обставин, позивач просив суд:

-тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ «ВІФком ю.ей.» з експлуатації джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (код ЄДРПОУ №37806992, вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094; юридична адреса вул.Мандриківська, м.Дніпропетровськ, 49094), про що видати виконавчий лист та направити його на адресу ДЕІ у Дніпропетровській області;

-тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІФком ю.ей" (код ЄДРПОУ 37806992, вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094; юридична адреса: вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094), про що видати виконавчий лист та направити його на адресу ДЕІ у Дніпропетровській області;

-судові витрати на сплату судового збору за подання адміністративного позову покласти на відповідача, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу ДЕІ у Дніпропетровській області.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та зазначила, що надання припису про усунення виявлених порушень та тимчасова заборона діяльності застосовуються окремо одне від одного, а виконання відповідачем припису не звільняє Державну екологічну інспекцію від обов'язку звернутися до адміністративного суду з позовом про тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємства до усунення виявлених під час перевірки порушень. Разом із цим, щодо тверджень відповідача з приводу відсутності можливості отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та ліміт на утворення та розміщення відходів через те, що органи територіальної Мінприроди ліквідовано, а нові не запрацювали, то вказаний факт не може бути причиною для відмови Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області у задоволенні адміністративного позову, оскільки ТОВ «ВІФком ю.ей.» за весь час здійснення своєї господарської діяльності взагалі не мало дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та ліміту на утворення та розміщення відходів.

Представник відповідача в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги не визнав та зазначив, що ТОВ «ВІФком ю.ей.» при підписанні акту розраховувало про те що виявлені порушення можуть буди ліквідовані без призупинення діяльності. Так, підприємство 12.08.2013 року уклало угоду на проведення інвентаризації викидів в атмосферу, але виконати це в даний час неможливо, оскільки ліквідовані територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища, а нові органи ще не запрацювали. Також зважаючи на той факт, що в опалювальний сезон ще не настав та підприємство з цих причин не впливає шкідливо на навколишнє природне середовище, а отже призупинення його діяльності є недоцільним.

Відповідач також зазначив, що отримати ліміти на обсяги утворення та розміщення відходів в даний час також не можливо тому, що відбувається реорганізація адміністративних органів відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології». Враховуючи, що відходами ТОВ «ВІФком ю.ей.» є люмінесцентні лампи, які накопичуються до 40 шт. за рік та обрізки шкіри до 500 кг за рік, призупинення діяльності є не доцільним. Оскільки, законодавство про охорону навколишнього природного середовища передбачає у всіх випадках оцінювати шкідливий вплив враховуючи потужність та види впливу на середовище, а в даній ситуації коли на виробництві є два газові котли для обігріву приміщення, які не працюють, та є незначні відходи, призупинення діяльності підприємства при таких обставинах є занадто суровою мірою покарання. З огляду на викладене, представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, що приймають участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що ТОВ «ВІФком. ю.ей.» діє на підставі статуту, зареєстрованого виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 09.08.2011 року за №12241020000052975 та згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців від 09.08.2011 року серії ААБ №490427. Дане підприємство спеціалізується на виробництві шкіряних виробів.

Судом також встановлено, що позивачем відповідно до плану заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекції у Дніпропетровській області завдань на ІІІ квартал 2013 року, наказу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області від 04.07.2013 року №971-П, направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ «ВІФком ю.ей.» №4-6119-11-3 від 04.07.2013 з 17.07.2013 р. по 06.08.2013 р. проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України.

Порушення встановлені під час перевірки знайшли своє відображення в акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, а саме:

В ході обстеження виробничого цеху та наданих відповідачем документів (довідка про наявність обладнання на балансі ТОВ «Віфком. ю.ей.») встановлено, що підприємством експлуатується наступне обладнання, що є джерелами утворення викидів: 2 преси для розкрийки, 1 двоїльна машина, 1 прес тиснення. Крім того, опалення приміщень здійснюється за рахунок двох газових котлів типу «Thermet» JCO UNICO. В наявності робочий проект «Газоснабжение теплогенераторной для отопления и ГВС производственных помещений по адресу: ул.Мандриковская, 47 (корпус Б-3, 2-й этаж) в г.Днепропетровске», однак зазначений робочий проект розроблено за відсутності розділу ОВНС (оцінка впливу на навколишнє середовище), що є порушенням вимог ст.51 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Висновок державної екологічної експертизи по вищезазначеному проекту відсутній, що є порушенням вимог ст.29 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст.ст.13, 14, 39 Закону України «Про екологічну експертизу».

Інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній, що є порушенням ст.ст.10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

На підприємстві утворюються наступні види відходів: відпрацьовані ртутні лампи, обрізки шкіри, обрізки замінників шкіри, нитки швацькі зіпсовані, обрізки картону, фурнітура зіпсована, обрізки прокладочних матеріалів (паралону), тощо. Інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, дозволи на розміщення відходів та ліміти на утворення та розміщення відходів на 2013 рік відсутні. Таким чином, відповідачем порушені вимоги ст.ст.7, 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». /а.с.11-27/.

Пунктом п.4.2 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі затвердженого наказом Мінекології та природних ресурсів України від 04.11.2011 р. № 429 (реєстрація в Мін'юсті України від 25.11.2011 р. за № 1347/20085) встановлено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства. Відповідно до пункту 6.4 вказаного Положення Держекоінспекція у Дніпропетровській області для виконання покладених на неї завдань проводить перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

У відповідності до ч. 5, 6 ст.11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря суб'єктами господарювання можуть здійснювати лише на підставі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Відповідно до ст.12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Згідно п.«а» ч.1 ст. 32 Закону України «Про відходи», заборонено вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до п.4 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачені загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю), а саме виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю). Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

В силу п.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги встановлені в акті перевірки порушення відповідачем природоохоронного законодавства, а саме діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів ТОВ «Віфком. ю.ей.», та експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ «Віфком. ю.ей.», суд приходить до висновку, що позивач обґрунтовано відповідно до вимог п.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

Суд критично відноситься до стверджень відповідача стосовно того, що ТОВ «Віфком. ю.ей.» не має змоги отримати дозвіл на викиди в атмосферне повітря та ліміт на утворення та розміщення відходів, оскільки територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища ліквідовано, а нові ще не запрацювали, так як відповідач за весь час здійснення своєї діяльності не мав вищезазначених дозволів.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і в доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частин 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінюючи усі докази, які були дослідженні судом у їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ «Віфком. ю.ей.» з експлуатації джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ «Віфком. ю. ей.» та тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів ТОВ «Віфком. ю.ей.».

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 11, 69, 71, 94, 122, 158 - 163, 167 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІФком ю.ей» з експлуатації джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (код ЄДРПОУ 37806992, вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094; юридична адреса: вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094).

Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІФком ю.ей» (код ЄДРПОУ 37806992, вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094; юридична адреса: вул.Мандриківська, 47, м.Дніпропетровськ, 49094).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складений 21 жовтня 2013 року.

Суддя Кучма К.С.

Дата ухвалення рішення15.10.2013
Оприлюднено01.11.2013
Номер документу34459020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/11271/13-а

Постанова від 15.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні