Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 жовтня 2013 р. № 820/8237/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Панченко О.В.
при секретарі судового засідання Маренич Т.О.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд", третя особа: відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Суб'єкт владних повноважень - Індустріальна об'єднана державна податкова інспекція м.Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області, в позові просить Харківський окружний адміністративний суд постановити рішення, яким скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд" (код ЄДРПОУ 38279510, місцезнаходження, вул. Киргизька, буд.19, кім 319, м. Харків, 61105) шляхом визнання недійсним запису №14801070002053498 від 11.12.12 року, та припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд" (код ЄДРПОУ 38279510, місцезнаходження, вул. Киргизька, буд.19, кім.319, м.Харків, 61105) з моменту внесення змін до установчих документів записом №14801070002053498 від 11.12.12 року.
В обґрунтування позовних вимог податковий орган зазначив, що ТОВ «Южмаштрейд» (код ЄДРПОУ 38279510) на теперішній час перебуває на обліку в Індустріальній ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області. 11.12.12 р. відбулася державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Южмаштрейд» за № 14801070002053498, відповідно до якої було змінено засновника Товариства на громадянку ОСОБА_1. Позивач стверджує, що державна реєстрація змін до установчих документів відповідача, відповідно до якої змінено засновника, має ознаки фіктивності, згідно ст. 55-1 ГК України.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, надав до суду клопотання, в якому просив суд розглядати справу без його участі. (а.с.52. 57).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд", повноважного представника до суду не направив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений судом належним чином, конверт із судовою кореспонденцією повернувся до суду з відміткою пошти "про закінчення терміну зберігання" (а.с. 31-36).
Представник третьої особи - Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, прибув до суду та склав заяву, у якій просив суд розглядати справу у письмовому провадженні. (а.с.56).
У письмових запереченнях на позов представник Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції вказав, що позов вважає необґрунтованим та таким, що не відповідає нормам матеріального та процесуального права, з огляду на те, що на даний час діє Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», відповідно до якого орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб'єктів господарювання, та не вносить записи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора. Для внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Южмаштрейд», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а також для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, уповноваженою особою Товариства державному реєстратору був наданий повний пакет документів, що відповідає вимогам статей 19 та 29 вказаного Закону. Жодної заборони від судових та правоохоронних органів щодо проведення реєстраційних дій до реєструючого органу не надходило. Окрім того, позивач не навів жодних підстав, визначених ч. 2 ст. 38 Закону, для припинення підприємницької діяльності вказаної юридичної особи.
Оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч.1 ст.2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, то відповідно до приписів ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
За матеріалами справи судом встановлено, що згідно протоколу № 2 загальних зборів засновників Товариства з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд" від 05.12.2012р., прийнято рішення включити до складу учасників ТОВ "Южмаштрейд" ОСОБА_1 та затвердити нову редакцію Статуту, який представити для державної реєстрації.
11.12.12 року державним реєстратором проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд" (код ЄДРПОУ: 38279510), про що зроблено запис № 14801070002053498, відповідно до якої змінено засновника Товариства на громадянку ОСОБА_1.
З письмових пояснень реєстраційної служби (а.с. 38-40) судом встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Южмаштрейд", уповноваженою особою Товариства державному реєстратору подано пакет документів, визначений ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". При цьому, будь - якої заборони від судових та правоохоронних органів щодо проведення реєстраційних дій, до державного реєстратора не надходило.
Вирішуючи спір по суті суд враховує, що згідно вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Положеннями п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 ст.67 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби в установленому законом порядку звертатися до суду з позовами про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Виходячи з аналізу зазначених норм права, суд дійшов висновку, що законодавчо передбачено подання органами податкової служби на виконання владних повноважень адміністративних позовів з вимогами щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Отже, позовні вимоги Індустріальної ОДПІ щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Южмаштрейд", про що зроблений у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідний запис, реєстраційна дія - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, дата - 11.12.2012 року, номер запису 14801070002053498, є предметом розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Суд зазначає, що відносини які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (надалі Закон), який є спеціальним нормативно - правовим актом в сфері державної реєстрації.
За приписами вказаного вище Закону, орган державної реєстрації за власною ініціативою не вправі приймати жодного рішення стосовно суб'єктів господарювання та вносити зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону, відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності пакету документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці.
Відповідальність за відповідність установчих документів, згідно з ч. 3 ст. 8 Закону, несуть засновники.
За правилами, встановленими п. 1 ст. 19 Закону, у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана зі змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Пунктом 2 ст. 19 Закону передбачено, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані зі зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу) додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документу про їх призначення.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів; два примірника змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Підстави для припинення юридичних осіб встановлені ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Такими підставами є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового
ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.
Як зазначено державним реєстратором (а.с. 38-40), для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а також для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, уповноваженою особою ТОВ "Южмаштрейд" державному реєстратору був наданий повний пакет документів, що відповідає вимогам ст. ст. 19 та 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Заборон від судових та правоохоронних органів щодо проведення реєстраційних дій до реєструючого органу не надходило.
Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Южмаштрейд" має ознаки фіктивності згідно ст. 55-1 ГК України.
На підтвердження зазначених обставин позивач посилається на документацію кримінального провадження у відношенні гр. ОСОБА_2, порушеного за ч. 1 ст. 222 КК України, та надає копії протоколів допитів свідків ОСОБА_3 та ОСОБА_1 (а.с. 7-11).
Разом з тим, вказані доводи позивача не є достатньою підставою для задоволення позову, оскільки позивачем не надано суду жодного документу, який б свідчив про порушення кримінальної справи та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які неправомірно діяли від імені ТОВ "Южмаштрейд", а відтак позивачем не доведені обставини, які дають підстави для звернення до суду в порядку ст.55-1 Господарського кодексу України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Южмаштрейд" здійснена у відповідності із діючим законодавством, підстав для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Южмаштрейд" з моменту внесення змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних зі зміною засновника, судом не встановлено.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8-14, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южмаштрейд", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно зі ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2013 |
Оприлюднено | 04.11.2013 |
Номер документу | 34459329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні