Ухвала
від 29.10.2013 по справі 812/6745/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Тихонов І.В.

Суддя-доповідач - Чумак С.Ю.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2013 року справа №812/6745/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Чумака С.Ю.,

суддів: Ляшенко Д.В. та Ястребової Л.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2013 року у справі № 812/6745/13-а за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську до Жовтневого Відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції, третя особа - Луганське обласне комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Луганськтеплокомуненерго» про скасування постанов про зупинення виконавчих проваджень,

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати постанови відповідача про зупинення виконавчих проваджень:

- від 19.07.2013 року ВП № 21338087 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а-1368/10/1270 виданого 13.08.2010 року про стягнення з третьої особи на користь позивача заборгованості по пені у сумі 1781,75 грн.;

- від 19.07.2013 року ВП № 28312364 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а-5112/11/1270 виданого 05.08.2011 року про стягнення з Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську заборгованості по страховим внескам у сумі 553,87 грн.;

- від 19.07.2013 року ВП № 30097926 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а-9021/11/1270 виданого 18.11.2011 року про стягнення з третьої особи на користь позивача заборгованості по пені у сумі 4591,96 грн.;

- від 19.07.2013 року ВП № 38551316 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 812/3553/13-а виданого 31.05.2013 року про стягнення з Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську заборгованості по пені у сумі 10262,36 грн.;

- від 22.07.2013 року ВП № 13026879 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 5/496ад виданого 16.04.2008 року про стягнення з третьої особи на користь позивача заборгованості по страховим внескам у сумі 6172,06 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2013 року позовні вимоги задоволені повністю.

Не погодившись з таким судовим рішенням, третя особа подала апеляційну скаргу, в якій зазначила, що постанова суду прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просила останню скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що при прийнятті постанови про зупинення виконавчого провадження відповідач діяв в межах свої повноважень та відповідно до вимог п. 15 частини 1 статті 37 Закону України «Про виконавче провадження».

Згідно частини 1 статті 197 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів апеляційної скарги, вважає останню необґрунтованою, а постанову суду такою, що підлягає залишенню без змін з наступних підстав.

Судом першої інстанцій встановлено і це підтверджується матеріалами справи, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 29.03.2010 року у справі № 2а-1368/10/1270 були задоволені вимоги позивача та стягнуто з третьої особи заборгованість зі сплати пені у сумі 1781,75 грн. На підставі зазначеної постанови суд видав виконавчий лист від 13.08.2010 року, котрий був направлений до Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ. 15.09.2010 року державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а-1368/10/1270. 19.07.2013 року відповідачем була винесена постанова про зупинення виконавчого провадження № 21338087 до закінчення терміну дії Закону України «Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу». (а.с.9-10, 20, 25, 29, 35).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 18.07.2011 року у справі № 2а-5112/11/1270 були задоволені вимоги позивача та стягнуто з ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 553,87 грн. На підставі зазначеної постанови суд видав виконавчий лист у справі № 2а-5112/11/1270 від 05.08.2011 року, котрий був направлений до Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ. 25.08.2011 року державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа по зазначеній справі. 19.07.2013 року відповідачем була винесена постанова про зупинення виконавчого провадження № 28312364 (а.с. 11-12, 21,30,37).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20.10.2011 року у справі № 2а-9021/11/1270 були задоволені вимоги позивача та стягнуто з третьої особи заборгованість зі сплати пені у сумі 4591,96 грн. На підставі зазначеної постанови суд видав виконавчий лист у справі № 2а-9021/11/1270 від 18.11.2011 року, котрий був направлений до Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ. 02.12.2011 року державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа по зазначеній справі. 19.07.2013 року відповідачем була винесена постанова про зупинення виконавчого провадження № 30097926 (13-14,22,31,39).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 25.04.2013 року у справі № 812/3553/13-а були задоволені вимоги позивача та стягнуто з ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» заборгованість зі сплати пені у сумі 10 262,36 грн. На підставі зазначеної постанови суд видав виконавчий лист у справі № 812/3553/13-а від 31.05.2013 року, котрий був направлений до Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ. 24.06.2013 року державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа по зазначеній справі. 19.07.2013 року відповідачем була винесена постанова про зупинення виконавчого провадження № 38551316 (а.с.15-17,23,32,42).

Постановою Господарського суду Луганської області від 20.08.2007 року у справі № 5/496ад були задоволені позовні вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Старобільському та Біловодському районах Луганської області та стягнуто з третьої особи заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 6172,06 грн.

На підставі зазначеної постанови суд видав виконавчий лист у справі № 5/496ад від 16.04.2008 року, котрий був направлений до Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ. 27.05.2009 року державним виконавцем Жовтневого ВДВС була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа по зазначеній справі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 09.07.2012 року замінено сторону виконавчого провадження №13026879 а саме зазначеного вище стягувача замінено на Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську. 22.07.2013 року відповідачем була винесена постанова про зупинення виконавчого провадження № 13026879 (а.с.18,19,24,33,44).

Усі зазначені постанови про зупинення по вказаним провадженням були отриманні позивачем 25.07.2013 року.

Луганське обласне комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Луганськтеплокомуненерго» наказом МПЕ України від 10.11.2005 року № 568 включене до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості.

Зазначені обставини не є спірними між сторонами.

При вирішенні справи, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до пункту 15 частини 1 статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню, зокрема, у випадку внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

Статтею 2 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» визначено, що цей закон регулює відносини, пов'язані з проведенням комплексу заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу та поширюється на підприємства паливно-енергетичного комплексу, а також інших учасників розрахунків, які мають або перед якими є заборгованість, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії.

До учасників розрахунків віднесені - підприємства паливно-енергетичного комплексу, суб'єкти господарської діяльності, розпорядники коштів державного та місцевих бюджетів, державні цільові фонди, Державний комітет України з державного матеріального резерву, правонаступники ліквідованих фондів, що були передбачені законодавством, розпорядник цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України, які мають дебіторську або кредиторську заборгованість та здійснюють заходи щодо її погашення на умовах, визначених цим Законом (пункт 1.3 статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»).

Згідно з п. 1.4 статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» до заборгованості відноситься сума коштів, підтверджена учасниками розрахунків на розрахункову дату, яка:

1) підлягає сплаті за товари, роботи (послуги), спожиті у процесі виробництва (видобутку), передачі (транспортування) та/або постачання енергоносіїв, відповідно до укладених договорів або з інших підстав, передбачених законом, у тому числі суми пені, штрафних та фінансових санкцій, але не сплачена;

2) є податковим боргом та підлягає сплаті, але не сплачена, до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів, у тому числі ліквідованих;

3) підлягає сплаті, але не сплачена, до цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України;

4) передбачена видатками бюджетів усіх рівнів, але не отримана суб'єктами господарської діяльності, у тому числі за пільгами та субсидіями, для сплати за спожиті енергоносії;

5) підлягає сплаті і виникла внаслідок відсутності у Державному бюджеті України минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування видатків для розрахунків за енергоносії, у тому числі за пільгами та субсидіями (трансфертами), спожиті підприємствами, організаціями, закладами та установами, які фінансуються з бюджетів усіх рівнів.

Вищенаведеною нормою встановлено вичерпний перелік сум коштів, що підпадають під визначення заборгованості при застосуванні цього Закону, на які поширюється положення п. 15 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» щодо обов'язкового зупинення виконавчого провадження.

Відповідно до положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» його дія поширюється на підприємства паливно-енергетичного комплексу та суб'єктів господарської діяльності, зазначених в п. 1.3 ст. 1, щодо заборгованості, яка виникла внаслідок несплати або неповних розрахунків за енергоносії.

З урахуванням зазначеного колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що позивач не відноситься до учасників розрахунків відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», а борг третьої особи не є боргом у сфері енергопостачання (енергоспоживання) чи за не сплату електроенергії або податковим боргом, оскільки борг виник через несплату підприємством обов'язкових страхових внесків, на які не поширюються норми Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», а тому віднесення Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», не є беззаперечною підставою для зупинення спірного виконавчого провадження.

Крім того, колегія суддів зазначає, що приписи п. 15 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» визначають дві обов'язкові умови, які зумовлюють обов'язкове зупинення виконавчого провадження. Це внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, суб'єктивна ознака, що має місце у межах спірних відносин, та участь зазначеного підприємства у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», об'єктивна умова, яка в свою чергу включає характер та термін виникнення заборгованості.

Недоведеність віднесення заборгованості третьої особи до такої, що погашається за процедурою, передбаченою Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» унеможливлює застосування приписів п. 15 частини 1 статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» до спірних правовідносин.

Крім того, колегія суддів вважає необхідним зазначити, що згідно п. 3.7 Закону № 2711 на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства із стягнення заборгованості, яка виникла до 1 січня 2013 року, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", крім рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, яка виникла до 1 січня 2011 року, і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України.

Вказана вище правова позиція підтверджується Рішенням Конституційного суду України № 1-26/2012(18-рп/2012) від 13 грудня 2012 року, згідно якого обов'язкове зупинення виконавчого провадження та заходів примусового виконання судових рішень здійснюється лише щодо стягнення заборгованості, яка виникла через неповні розрахунки за енергоносії, та щодо учасників розрахунків, визначених Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу". Внесення юридичної особи, незалежно від форми власності, до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, не є підставою для зупинення виконавчого провадження та заходів примусового виконання судових рішень щодо стягнення з неї заборгованості, яка не стосується неповних розрахунків за енергоносії і не визначена Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, та вважає, що постанова останнього винесена з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанова суду першої інстанції має бути залишена без змін.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись статтями 195, 1951, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія судів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2013 року у справі № 812/6745/13-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя С.Ю.Чумак

Судді Д.В.Ляшенко

Л.В.Ястребова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2013
Оприлюднено01.11.2013
Номер документу34461756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6745/13-а

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 15.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні