Постанова
від 28.10.2013 по справі 812/6868/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 жовтня 2013 року Справа № 812/6868/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Шибаєвій Т.В.,

за участю представників

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 34000,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

07 серпня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 34000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» порушило вимоги законодавства про цінні папери, а саме: вимоги ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, а саме: в термін до 20.02.2013 не розкрило регулярну квартальну інформацію за 4 квартал 2012 року шляхом її подання до Комісії; в термін до 20.02.2013 не розкрило регулярну квартальну інформацію за 4 квартал 2012 року шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.

Такі дії відповідача підпадають під правопорушення, відповідальність за які передбаченап.6, п.7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У зв'язку з цим, керуючись ст.ст.9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», 14 травня 2013 року уповноваженою особою Донбаського регіонального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» винесено постанови № 229-ДО-1-Е, № 230-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 34000,00 грн.

Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 травня 2013 року № 229-ДО-1-Е, № 230-ДО-1-Е не оскаржені у встановлений законом строк, санкції, визначені зазначеними постановами, не сплачені.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розмірі 34000,00 грн.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с.34).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причини не прибуття суду не повідомив (а.с.32).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, судом встановлено таке.

Згідно із абз.2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі ст.5 Закону № 448/96-ВР здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може

утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону № 448/96-ВР).

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно ч.1 ст.39 Закону № 448/96-ВР розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону № 448/96-ВР регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч.5 ст.40 Закону № 448/96-ВР звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до ч.6 ст.40 Закону № 448/96-ВР встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення).

Відповідно до п.1 гл.1 роз.ІV Положення емітенти зобов'язані розкривати регулярну квартальну інформацію (далі - квартальна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення.

Згідно із п.1, п.3 гл.3 Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії. Особи, зазначені у підпунктах 3.1, 3.4-3.8 пункту 3 глави 1 цього розділу, зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.

Судом встановлено, що ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» порушило вимоги ст.40 Закону № 448/96-ВР та Положення, оскільки у строк до 20 лютого 2013 року не розкрило інформацію за 4 квартал 2012 року шляхом розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; неподання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що підтверджено постановами про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 15 березня 2013 року № 03/02/360 та № 03/02/359 (а.с.9-10, 13-14).

Відповідно до п.6, п.7 ч.1 ст.11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції в таких розмірах:

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За неподання інформації за 4 квартал 2012 року до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано до ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн., про що винесено постанову № 229-ДО-1-Е від 14.05.2013 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.11-12).

За нерозкриття інформації за 4 квартал 2012 року шляхом розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано до ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн., про що винесено постанову № 230-ДО-1-Е від 14.05.2013 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.15-16).

Вищезазначені постанови рекомендованою кореспонденцією направлено ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» та отримано уповноваженою особою відповідача 20.05.2013, що підтверджено листом Луганської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» від 20.08.2013 за № 02-51/523 (а.с.35).

Відповідачем постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржено, а отже вони є чинними та підлягають виконанню.

Частиною 5 статті 11 Закону № 448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки ВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» постанови Донбаського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 травня 2013 року № 229-ДО-1-Е, № 230-ДО-1-Е у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, а також те, що штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з ч.2 ст.88 КАС України, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Разом з позовною заявою позивачем було подано клопотання про звільнення від сплати судових витрат.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2013 року позивачу було відстрочено сплату судового збору до розгляду адміністративної справи по суті.

Відповідно до ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно зі ст.4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір», який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розмір майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.

Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.

Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 34000,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а ст.94 КАС України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд прийшов до висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 340,00 грн.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 34000,00 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» (місцезнаходження: 94800, Луганська область, м. Свердловськ, вул. Бурова, 3, ідентифікаційний код 00181993) штрафні санкції у розмірі 34000,00 грн. (тридцять чотири тисячі гривень) в дохід Державного бюджету України на р/р 31110106700004 УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.

Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (місцезнаходження: 83023, м. Донецьк, вул. Ходаковського, буд. 5, ідентифікаційний код 38033949) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 340,00 грн. (триста сорок гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 01 листопада 2013 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено04.11.2013
Номер документу34469150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6868/13-а

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні