У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
м. Вінниця
21 жовтня 2013 р. Справа № 802/3950/13-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Віятик Наталія Володимирівна, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом: управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області
до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Тростянецькому районі Вінницької області
про зобов'язання вчинити дії та стягнення коштів в розмірі 750,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Тростянецькому районі Вінницької області про зобов'язання вчинити дії та стягнення коштів в розмірі 750,00 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши суду письмову заяву, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглядати справу без його участі.
Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, надавши суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому вказав, що заперечує проти задоволення позовних вимог та просить розглядати справу без його участі.
Відповідно до ч.4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши справу в судовому засіданні, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог.
Вирішуючи питання про дотримання позивачем строку звернення до суду з адміністративним позовом, суд вважає за необхідне вказати на таке.
Відповідно до ч. ч. 1,2 ст. 99 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.
Правовий припис "в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом" означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, який встановлений законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.
За загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними певних процесуальних дій, передбачених КАС України не зловживаючи ними.
Спірні у даній справі правовідносини регулюються Законами України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" та "Про пенсійне забезпечення". Перелічені Закони , які є спеціальними у даних правовідносинах, не встановлюють строк звернення до суду, а тому такий слід застосовувати, керуючись нормами статті 99 КАС України.
Слід також зазначити, що відповідно до вказаних вище Законів розроблено Порядок відшкодування Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсій у зв'язку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України, правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України 04.03.2003 №5-4/4 (далі - Порядок №5-4/4).
Пунктом 5 Порядку №5-4/4 визначено, що органи Пенсійного фонду щомісяця, до 10 числа місяця, наступного за звітним, на підставі списку осіб, яким виплачено пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсії у зв'язку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, та списку померлих осіб і осіб, знятих з обліку з інших причин, які отримували пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсії у зв'язку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, проводять з відділеннями виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах та містах обласного значення звірку витрат за особовими справами потерпілих, складають акт щомісячної звірки витрат за особовими справами потерпілих, яким виплачено пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсії у зв'язку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, у якому визначають загальну суму витрат, що підлягає відшкодуванню.
Предметом адміністративного позову, зокрема, є стягнення витрат на відшкодування витрат на виплату пенсій громадянам держав - учасниць СНД та членам їх сімей, які отримали каліцтво в державах СНД і переїхали на постійне місце проживання в Україну, тобто заборгованості, що утворилася за період з січня 2013 року по травень 2013 року.
Позивачем надано до матеріалів справи акти щомісячної звірки з січня по травень 2013 року, в яких відображено суми, які відповідач відмовився відшкодувати.
Судом встановлено, що позивачем та відповідачем підписані акти щомісячної звірки наступним чином: за січень 2013 року - підписаний 06 лютого 2013 року; за лютий 2013 року - підписаний 11 березня 2013 року; за березень 2013 року - підписаний 09 квітня 2013 року; за квітень 2013 року - підписаний 13 травня 2013 року; за травень 2013 року - підписаний 10 червня 2013 року.
Таким чином, позивачу стало відомо про порушення його прав щодо невідшкодування витрат за січень 2013 року - лютий 2013 року - 11 березня 2013 року, але до суду для захисту порушених прав звернувся лише 18.09.2013 року.
З наведеного слідує що адміністративний позов в частині стягнення з відповідача заборгованості на виплату пенсій громадянам держав-учасників СНД та членам їх сімей, які отримали каліцтво в державах СНД і переїхали на постійне місце проживання в Україну в розмірі 300 грн. за січень-лютий 2013 року подано з пропущенням шестимісячного строку звернення до адміністративного суду. Доказів в обґрунтування обставин, які б свідчили про поважність причин попуску строку звернення до суду, позивачем не надано, і судом не встановлено.
Згідно зі ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
З огляду на викладене, суд вважає, що адміністративний позов в указаній частині позовних вимог був поданий із порушенням строку звернення до адміністративного суду, а тому суд вважає за необхідне залишити позовні вимоги в частині стягнення невідшкодованих витрат на виплату і доставку пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві за січень 2013 року - лютий 2013 року в сумі 300 грн. без розгляду.
Керуючись ст.ст. 100, 160, 165 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Тростянецькому районі Вінницької області про зобов'язання вчинити дії та стягнення коштів в розмірі 750,00 грн. залишити без розгляду в частині стягнення невідшкодованих витрат на виплату і доставку пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві за січень 2013 року - лютий 2013 року в сумі 300 грн.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Віятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2013 |
Оприлюднено | 04.11.2013 |
Номер документу | 34470977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні