Постанова
від 30.10.2013 по справі 812/8739/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 жовтня 2013 року Справа № 812/8739/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Мирончук Н.В.

при секретарі судового засідання: Гришиної О.Ю.,

за участю представників сторін:

позивача: не прибув,

відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Лисичанську Луганської області до Комунального підприємства «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6» про стягнення заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 454136,06 грн., -

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до Комунального підприємства «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6» про стягнення заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 454136,06 грн.

В обґрунтування позовних вимог заявником зазначено, що відповідач в порушення норм Закону не в повному обсязі сплачує страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у зв'язку з чим за період з 01.01.2012 року по 31.08.2013 року утворилась заборгованість у сумі 454136,06 грн.

Борг по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування складає 454136,06 грн., у т.ч.: штрафна санкція - 349528,09 грн., пеня - 104607,97 грн.

Управлінням Пенсійного фонду України в м.Лисичанську Луганської області 07.08.2012 року направлено листом з рекомендованим повідомленням на адресу відповідача вимогу про сплату недоїмки №Ю 701.2 від 03.08.2012 року на суму 1550119,61 грн. 09.08.2012 року відповідачем вимога була отримана та оскаржена не була.

Управлінням Пенсійного фонду України в м.Лисичанську Луганської області були надіслані рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків №142 від 26.02.2010 року, рішення №366 від 22.04.2011 року, рішення №526 від 14.10.2010 року № 34 від 29.01.2008 року рішення №795 від 12.11.2010 року, рішення №310 від 21.06.2010 року, рішення №13 від 14.01.2010 року, рішення №562 від 18.12.2007, рішення №29 від 17.02.2009 року, рішення №201 від 05.05.2009 року, рішення № 696 від 02.09.2009 року, рішення №525 від 14.08.2009 року, рішення №488 від 16.09.2010 року, рішення №134 від 23.02.2010 року, але підприємством ці рішення оскаржено не було.

25.05.2011 року позивачем було надіслано рішення №27 про розстрочення штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму 456006,06 грн., у т.ч. штрафів на суму 342887,85 грн. та пені на суму 113118,21 грн. але відповідачем не сплачувалися розстрочені суми в повному обсязі та у строки зазначені в рішенні, позивачем було прийнято рішення №13 від 28.04.2012 року про скасування рішення про розстрочення №27 від 25.05.2011 року та пред'явлено КП «ЛЖЕК №6» до оплати розстрочення суми штрафів та пені у розмірі 455706,06 грн.

На підставі викладеного, позивач просить суд стягнути з відповідача борг зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 454136,06 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, місце проведення судового розгляду був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, місце проведення судового розгляду був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Позивач - Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська є органом виконавчої влади, який у спірних правовідносинах здійснює повноваження, передбачені Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року №384/2011.

Згідно зі ст. 1 Положення №384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, до основних завдань якого належить реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Відповідно до ст. 7 цього Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно -правовими, оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню "адміністративної справи ".

Відповідач - КП «Лисичанське підприємство «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6» (і.к.31261491), зареєстроване виконавчим комітетом Лисичанської міської ради Луганської області 27.12.2000 року ( а.с.7-8).

Відповідач зареєстрований в УПФУ в м.Лисичанську Луганської області як платник єдиного внеску (а.с.6).

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування " від 08 липня 2010 року № 2464 - VI, яким внесено зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .

Згідно пункту 7 розділу VІІІ "Прикінцеві та перехідні положення " вищезазначеного Закону України, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги, що заявлена в позовних вимогах сума заборгованості зі сплати страхових внесків виникла до набрання чинності ЗУ № 2464, до спірних правовідносин застосовуються норми ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " від 09.07.2003 р. №1058 (далі - Закон №1058)

За змістом ст.ст.14, 15 Закону України ЗУ № 1058, відповідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону № 1058, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітнім періодом є календарний місяць.

Згідно з ч. 12 ст. 20 Закону № 1058, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Пунктом 3 ч.12 цієї статті визначено, що у разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями,крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до картки особового рахунку страхувальника КП «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6», за відповідачем числиться заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 454,135 грн., з яких 349528,09 грн. - штрафні санкції, 104607,97 грн. - пеня (а.с.9-10).

Позивачем були надіслані рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків №142 від 26.02.2010 року, рішення №366 від 22.04.2011 року, рішення №526 від 14.10.2010 року № 34 від 29.01.2008 року рішення №795 від 12.11.2010 року, рішення №310 від 21.06.2010 року, рішення №13 від 14.01.2010 року, рішення №562 від 18.12.2007, рішення №29 від 17.02.2009 року, рішення №201 від 05.05.2009 року, рішення № 696 від 02.09.2009 року, рішення №525 від 14.08.2009 року, рішення №488 від 16.09.2010 року, рішення №134 від 23.02.2010 року.

25.05.2011 року позивачем було надіслано рішення №27 про розстрочення штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму 456006,06 грн., у т.ч. штрафів на суму 342887,85 грн. та пені на суму 113118,21 грн. але відповідачем не сплачувалися розстрочені суми в повному обсязі та у строки зазначені в рішенні, позивачем було прийнято рішення №13 від 28.04.2012 року скасувати рішення про розстрочення №27 від 25.05.2011 року та пред'явити КП «ЛЖЕК №6» до оплати розстрочення суми штрафів та пені у розмірі 455706,06 грн.

Відповідно до ч.3 ст.106 ЗУ №1058, територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки, страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Позивачем 07.08.2012 року направлена листом з рекомендованим повідомленням на адресу відповідача вимога про сплату недоїмки №Ю 701.2 від 03.08.2012 року на суму 1550119,61 грн..

Вимогу відповідач у встановленому порядку не оскаржив, суму заборгованості не сплатив.

На час розгляду справи сума заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідачем не погашена.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м.Лисичанську Луганської області до Комунального підприємства «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6» про стягнення заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 454136,06 грн., задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з комунального підприємства «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора №6» (ід.код 31261491), на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Лисичанську Луганської області борг зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 454136,06 грн. (чотириста п'ятдесят чотири тисячі сто тридцять шість гривень 06 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя Н.В. Мирончук

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2013
Оприлюднено04.11.2013
Номер документу34471215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8739/13-а

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 03.09.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Мирончук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні